Grieksegids nieuws     
Weer nieuwe stakingen op komst
#81
De stakingen zijn (bijna) voorbij en er is een lichtpuntje, de benzinepomp is weer open, nu moeten alleen nog sommige winkels nieuwe voorraad hebben..
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#82
je heb geen benzine nodig ,daar Arthur.waar moet je heen??heb je geen riemen op de kaiki??
Quote
#83
Natuurlijk heb ik riemen op mijn kaik, het is zelfs verplicht, dat komt nog uit de tijd toen ze geen motoren hadden en op zeilen voeren, maar ik had genoeg diesel in mijn tank om naar Santorini en terug te varen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#84
Nieuwe stakingen op komst.

Ferry's op 1 & 8 Mei én ook als gestemd wordt over de nieuwe pensioenregeling in het Parlement. De datum hiervoor is nog niet gekend.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#85
Hupsakee we zijn weer weg...
Quote
#86
op 1 mei wordt toch altijd gestaakt?
Quote
#87
(26 April 2016, 22:17)Marian55 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




op 1 mei wordt toch altijd gestaakt?

Inderdaad, maar dit jaar was het niet voorzien omdat het Grieks Paasfeest op 1 mei is.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#88
1 mei is een feestdag, de Dag vd Arbeid. Waarom zou je op je vrije dag gaan staken? Overigens wordt die dit jaar op 3 mei gevierd omdat 1-2 mei Pasen is
Quote
#89
Bijzonder weer van de Grieken. Hier verplaatsen we Bevrijdingsdag toch ook niet omdat het dit jaar op Hemelvaartsdag valt?
Zo wordt het nooit wat met de economie.
Quote
#90
Is niet zo bijzonder Vito, veel landen zoals België bewaren ook een vrije dag die op een zondag valt, die wordt gebruikt om er een brugdag van te maken of een verlengd weekend.
Wat ze wel doen die verloren dag inhalen, vorige week zondag waren de meeste normale winkels open, ook diverse supermarkten.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#91
Volgens mij presteren de Christenfundamentalisten het hier ook in om Koningsdag een dag op te schuiven, wanneer dit op een zondag valt.
Quote
#92
Dan wordt het naar voren gehaald naar de zaterdag als iedereen toch al vrij is ;) We blijven een calvinistisch volkje, niet waar?
Quote
#93
Ik kan me nog van een ver verleden herinneren dat Juliana haar feestdag naar maandag 1 mei verschoven heeft. Het was wel eenmalig.
Quote
#94
wat heeft de verjaardag van koningin Juliana nou te maken met stakingen in griekenland ?
Quote
#95
Excuseer, ik wijk af, maar volgens mij ging het er om dat Grieken feestdagen verzetten als die op een zondag vallen en NL zouden dat niet doen ..... En op het verzetten van feestdagen kwamen we door de vraag of Grieken op hun vrije dag gaan staken ....
Quote
#96
Weet iemand of het zeker is dat er op 8 mei gestaakt wordt door de veerboten?
In dat geval moet ik mijn plannen veranderen....
Quote
#97
volgens gtp  7mei staking vluchtleiders en 8mei staking havenarbeiders
Quote
#98
van de vluchtleiders klopt niet, was  op 7 april de havenarbeiders hebben wel
een staking  aangekondigt op 8mei
Quote
#99
(29 April 2016, 09:56)Marieke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Weet iemand of het zeker is dat er op 8 mei gestaakt wordt door de veerboten?
In dat geval moet ik mijn plannen veranderen....

Dit is de aankondiging eerder deze week voor een staking van de zeelui op 8 mei:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Staat ook al aangekondigd op de "stakingskalender":
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Bedankt, dat lijkt me duidelijk....
daar gaan m'n plannen voor Tilos.... we zullen dus eerder naar Rhodos moeten om onze terugvlucht niet te missen.
Quote
wat ik me afvraag is of die stakingen ooit iets uithalen. als t wat oplevert zou je denken: jongens gewoon doen. maar als dat niet zo is lijkt het me tijd om eens een nieuwe strategie te bedenken....  Idea 
en wat natuurlijk gek is, dat reisbureaus in Nederland gewoon boeken op die datum, en je dan achteraf zeggen,  ja dat doen ze elk jaar. duhh....
in 2014 stonden wij in Pireaus 24 uur voor een of ander politiebureau bij de haven, met onze VW-bus,  omdat onze boot niet uitvoer vanwege de 1-mei staking. Surprise! Anek was even vergeten om een bericht te sturen... Dodgy
maar ach we hadden genoeg lekkers en e-readers om de tijd stuk te slaan. Koffie zetten en dan naast de bus ontbijten voor de deur van de boys...
Af en toe een kletspraatje met een agent die wilde weten waar we heen gingen...zo kwam de tijd wel om.
En de dag erna: gewoon mee met de ferry. Geen discussie. De agenten kwamen zelfs vertellen wanneer we door konden naar de haven. Netjes toch.
Maar t gebeurt mij niet meer.... 1 mei is geen boekingsdatum!
Quote
Ik zelf boek ook nooit op een woensdag, op deze dag willen ze nog wel eens staken, boek meestal op zaterdag of zondag en dat ging tot nu toe prima.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Zonet werd aangekondigd dat (gezien de plannen van de Griekse regering om de nieuwe wetten m.b.t. de sociale zekerheid en pensioenen al tijdens het komende weekend door het parlement te sluizen
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




) er al zal gestaakt worden vanaf MORGENOCHTEND EN DIT TOT DINSDAGOCHTEND 6 UUR.

Dit zijn de 2 letterlijke berichten van iemand die in Athene woont:


-1-
"It was announced just an hour ago a 48hour general strike.still unknown which areas will be affected,visitors with ferry tickets should contact their ferry company since there will be a strike on the 8th and may end to a 3 day stoppage for ferries."

-2-
"No ferries

Starting tommorow at 6am
Ending Tuesday May the 10th at 6 am"
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Dat is wel heftig lang...
Quote
Heeft een staking in Griekenland de laatste jaren ooit enig effect gehad? Het lijkt meer en meer op een automatische reactie, waar bij de economie flinke schade wordt toegebracht.
Quote
Stakingen brengen nooit wat bij. Is een illusie...
Quote
(05 May 2016, 16:50)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heeft een staking in Griekenland de laatste jaren ooit enig effect gehad? Het lijkt meer en meer op een automatische reactie, waar bij de economie flinke schade wordt toegebracht.

Dat is iets dat men eens aan ADEDY moet proberen wijsmaken Confused .

Hetzelfde geldt trouwens voor sommige vakbonden in ons eigen land. Blijkbaar is het hen niet meer te doen om betere voorwaarden voor hun leden te behalen, maar pure politiek gestuurd door de partij waarbij ze aanleunen, en enkel om de huidige regeringen van hun voetstuk te kegelen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Even een update over de huidige stakingen in het openbaar vervoer:

Metro: 48 uren vanaf deze ochtend
Trolleybussen: idem
Tram: idem
Bussen (blauw): idem
OSE: 72 uren vanaf deze ochtend
Proastiakos: idem

Ferry's: 4 dagen vanaf deze ochtend. Hoewel ik zie dat er toch wel ferry's zijn voor het ogenblik die volgens hun normale schema varen.

Een overzicht van stakingen kan hier gevolgd worden:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Aegean-olympic zet extra vluchten in naar en van de eilanden

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
De bond van benzine pomp houders heeft ook aangegeven dat ze zondag 8 mei meedoen aan de algemene staking.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ik weet niet hoe het op de andere eilanden of het vaste land is.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
elf extra vluchten sky expres athene naar heraklion tot en met maandag
Quote
Radionieuws in Nederland: Het openbaar vervoer ligt plat in Griekenland. Niet dus. Ben vanmorgen van Thessaloniki (stadsbussen reden) naar Pilion gereden. Onderweg verschillende Ktel bussen gepasseerd. Op Pilion reden de bussen tussen de dorpen gewoon. Ok, in Athene wordt gestaakt. Maar Athene is geen Griekenland. Net zoals Amsterdam geen Nederland is.
Quote
(07 May 2016, 13:17)Jan Platanias schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Radionieuws in Nederland: Het openbaar vervoer ligt plat in Griekenland. Niet dus. Ben vanmorgen van Thessaloniki (stadsbussen reden) naar Pilion gereden. Onderweg verschillende Ktel bussen gepasseerd. Op Pilion reden de bussen tussen de dorpen gewoon. Ok, in Athene wordt gestaakt. Maar Athene is geen Griekenland. Net zoals Amsterdam geen Nederland is.

Volgens de Belgische media ligt het openbaar leven in Griekenland zelfs helemaal stil Huh  , zijn er geen treinen, bussen, metro's, trams, ferry's, en zijn alle bezienswaardigheden gesloten. Confused

Nu ja, in Athene is er weinig openbaar vervoer, maar voor het overige? Er wordt dan wel weer geen melding gemaakt van het feit dat bijvoorbeeld Aegean/Olympic en Skyexpress tientallen extra vluchten tussen Athene en de eilanden inleggen.
Ook sommige (niet alle) musea en sites zijn gewoon open.

Wat mij wel opvalt is dat er meer ferry's varen dan bij vorige stakingen het geval was. Het lijkt alsof enkel ferry's met basis in en/of vertrek uit Piraeus, Lavrio, Rafina en Heraklion niet varen. Ook is er geen verbinding tussen Zakynthos/Kefalonia en Kylini.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Wij zijn gisteren teruggekomen, stadsbussen in Thess. reden zaterdag niet..
Er hoefde geen tol betaald te worden op de Egnatia Odos.......
Quote
(09 May 2016, 10:58)Yanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij zijn gisteren teruggekomen, stadsbussen in Thess. reden zaterdag niet..
Er hoefde geen tol betaald te worden op de Egnatia Odos.......

Hoe laat was dat? Snap er niets van. Heb alle tolpoorten tot aan Volos betaald. Ktel bussen reden wel. Ook op Pilion. Stadsbussen Thessaloniki zou kunen op zaterdag. Op vrijdag, eerste stakingsdag, reden ze wel. Ik reed om 7.30 van mijn hotel in het centrum en herinner me wel stadbussen te hebben ingehaald. Maar nu je het zo schrijft waren dat er niet veel.
Quote
Wij kwamen vanuit de richting Ioanninna, vertrokken vandaar rond 13.30 uur....................
Quote
Ik hoorde van kennissen dat de veerboot van Dodekanese uit Pythagorion, Samos iedere dag gewoon gevaren heeft ...
Quote
Uit 1 ander forum:
" Wer am Wochenende in Athen die U-Bahn und die Tram benutzen will, wird sich enttäuscht sehen. Wegen eines 48-stündigen Streiks bleiben die Züge bei beiden Verkehrsmitteln nach Medieninformationen in den Depots. Am Sonntag streikt gar der gesamte Nahverkehr, das heißt auch die Busse und O-Busse."
Betreft 21/22 mei 2016
Johannes
Quote
Staking treinmachinisten 8 Juni tegen privatisering van de GR spoorwegen: o.a. traject luchthaven naar Athene v.v.
Met eventueel verder staken tot 22 juni. 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Johannes
Quote
Metro en tram stakingen:

maandag 13 juni ... vanaf start van de shift tot 10.00 uur
woensdag 15 juni .. van 21.00 tot einde shift
vrijdag 17 juni .... van 12.00 tot 17.00
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Nieuwe ferry stakingen aangekondigd Patrick 4 4.218 26 June 2019, 10:52
Laatste bericht: metaxa

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)