Weer nieuwe stakingen op komst
#41
(09 October 2011, 13:45)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zijn jullie ook door de reisorganisatie verwittigd en ook op tijd, het was al lang bekend dat deze keer de staking zou doorgaan.

De touroperator (jetair) heeft ons blijkbaar op dinsdag een mail gestuurd met vraag tot antwoord bevestiging. Aangezien wij onze privé e-mail niet (kunnen) lezen tijdens onze vakantie is er ook geen antwoord opgekomen. Blijkbaar moeten ze dan ook nog op dinsdag ons telefonisch hebben proberen te contacteren maar toen wij het bericht kregen waren de kantoren al gesloten. Aangezien wij enkel een vliegticket hadden kon er ook geen contact opgenomen worden via bvb een hotel. Dus hun best hebben ze zeker wel gedaan.:efch:

Quote
#42
Wij vliegen al jaren met Jetair vanaf Brussel, Charleroi of Luik en niks dan lof over hun, het arrogante Transvertragia en andere maatschappijen kunnen hier nog een puntje aan zuigen wat betreft vriendelijkheid, maar je kunt toch je webmail wel lezen onderweg en het is verstandig zeker als je alleen een ticket hebt 1 dag van te voren je vlucht even te controleren, gelukkig is het toch nog goed gekomen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#43
(09 October 2011, 19:50)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij vliegen al jaren met Jetair vanaf Brussel, Charleroi of Luik en niks dan lof over hun, het arrogante Transvertragia en andere maatschappijen kunnen hier nog een puntje aan zuigen wat betreft vriendelijkheid, maar je kunt toch je webmail wel lezen onderweg en het is verstandig zeker als je alleen een ticket hebt 1 dag van te voren je vlucht even te controleren, gelukkig is het toch nog goed gekomen.

Inderdaad Arthur, dag van te voren even checken is geen overbodige luxe. Doch het is al erg genoeg dat we 9 jaar lang onze zaken vanop onze vakantiebestemming hebben moeten opvolgen. Nu voor de eerste maal geen zakelijke mail & gsm gedoe = eindelijke eens zalig rustige vakantie. Ondanks alle lof voor Jetair vind ik het maar vreemd dat ze je in eerste instantie een mail sturen. Niet iedereen heeft de mogelijkheid om zijn e-mails te lezen laat staan behoefte tijdens zijn vakantie. Denk dat het eenvoudiger zou zijn moesten ze een simpel smsje sturen. Nu ja het is allemaal goed gekomen en hebben we nog een leuke dag gehad. Volgende keer toch maar eens zien dat we onze privé mails kunnen lezen, je weet maar nooit dus... ;)

Het zal toch de eerste en laatste keer zijn dat we vanuit Charleroi vertrekken. Moeilijke mensen daar op de luchthaven voor 2 x 1 kg overgewicht, slechte parking, te lang onderweg, enz... en dit voor soms slechts enkele €-s minder. Het is ons het allemaal niet waard. Keuze is gemaakt voor de toekomst. Tongue






Quote
#44
El Greco : Het zal toch de eerste en laatste keer zijn dat we vanuit Charleroi vertrekken. Moeilijke mensen daar op de luchthaven voor 2 x 1 kg overgewicht, slechte parking, te lang onderweg, enz... en dit voor soms slechts enkele €-s minder. Het is ons het allemaal niet waard. Keuze is gemaakt voor de toekomst.

100 % mee eens. Half september voor het eerst gevlogen met JetAir, naar Athene, niets dan lof voor vliegtuig en crew. Maar ook mij zien ze in Charleroi nooit meer terug. Wat een amateurische knollentuin, een "vliegveld" ZONDER bagagetrolley's, van tevoren gereserveerde lockparking( a 155,50 !! ) waar niets blijkt te kloppen. een hopenloze wachtruimte met een "taxfreeshop" waar ons plaatselijke Kruidsvat filiaal zich voor zou schamen. Als klap op de vuurpijl 2 uur vertraging omdat er, zoals de piloot later meldde, een camion in de weg stond en niemand wist waar de chauffeur was, het vliegtuig kon er niet langs! Nee, JetAir prima maar nooit meer via Charleroi. Dan nog liever KLM via Schiphol, da's ook niet alles, maar wel vele malen beter.
Quote
#45
Dat is de keuze die je maakt, voor een paar euro's verschil hoef je het ook niet te doen, voor ons is het prima te doen vanuit zuid Limburg, we kunnen naar 5 vliegvelden in de buurt uitwijken die allemaal goedkoper als in NL parkeren hoef ik er niet, vorig jaar wel een keer gedaan ivm met een vroege vlucht, s'avonds hotelletje gepakt met ontbijt voor 2 personen, kostte voor 2 personen €70 de auto kan dan meteen 3/4 weken daar staan blijven en s'morgens vroeg met de shuttle naar het vliegveld.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#46
(09 October 2011, 21:33)Rododafni schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




El Greco : Het zal toch de eerste en laatste keer zijn dat we vanuit Charleroi vertrekken. Moeilijke mensen daar op de luchthaven voor 2 x 1 kg overgewicht, slechte parking, te lang onderweg, enz... en dit voor soms slechts enkele €-s minder. Het is ons het allemaal niet waard. Keuze is gemaakt voor de toekomst.

100 % mee eens. Half september voor het eerst gevlogen met JetAir, naar Athene, niets dan lof voor vliegtuig en crew. Maar ook mij zien ze in Charleroi nooit meer terug. Wat een amateurische knollentuin, een "vliegveld" ZONDER bagagetrolley's, van tevoren gereserveerde lockparking( a 155,50 !! ) waar niets blijkt te kloppen. een hopenloze wachtruimte met een "taxfreeshop" waar ons plaatselijke Kruidsvat filiaal zich voor zou schamen. Als klap op de vuurpijl 2 uur vertraging omdat er, zoals de piloot later meldde, een camion in de weg stond en niemand wist waar de chauffeur was, het vliegtuig kon er niet langs! Nee, JetAir prima maar nooit meer via Charleroi. Dan nog liever KLM via Schiphol, da's ook niet alles, maar wel vele malen beter.

Parking is één groot disaster. Toen ik de week voor we met vakantie vertrokken mensen ging afhalen op de luchthaven (op een zaterdagavond na 22:00h nota bene) heb ik welgeteld 45' staan aanschuiven van net voorbij de rotonde (aan het benzinestation) tot aan de slagbomen van de parking. Toen ik er dan eindelijk op kon bleek die volledig volzet met als gevolg dat iedereen maar ergens zijn auto had achtergelaten op de rijstroken. Het gevolg was dat de 15' gratis parking zo vervlogen waren en als nog kon betalen. Geen probleem zou je zo denken waren het niet dat er op heel die parking maar 6 betaalautomaten zijn, 2 waren er stuk, 2 voor cash geld en 2 voor pin/creditcard. Dit voor een parking waar misschien 1800 voertuigen opkunnen. Kan je na gaan hoe lang ik nog eens in de rij heb mogen staan vooraleer je terug aan je voertuig was. Heel het gedoe van de rotonde tot het wegrijden van de parking heeft dan ook zo een uur en een kwartier geduurd. Gelukkig waren de mensen ook wat te laat en hebben ze nog op hun gemak een sigaretje buiten kunnen roken. Amateurisme troef of die luchthaven dat klopt.

(10 October 2011, 08:10)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat is de keuze die je maakt, voor een paar euro's verschil hoef je het ook niet te doen, voor ons is het prima te doen vanuit zuid Limburg, we kunnen naar 5 vliegvelden in de buurt uitwijken die allemaal goedkoper als in NL parkeren hoef ik er niet, vorig jaar wel een keer gedaan ivm met een vroege vlucht, s'avonds hotelletje gepakt met ontbijt voor 2 personen, kostte voor 2 personen €70 de auto kan dan meteen 3/4 weken daar staan blijven en s'morgens vroeg met de shuttle naar het vliegveld.

Van Zuid-Limburg is dit toch al een behoorlijke afstand. Maar inderdaad als je een dagje van te voren kan vertrekken en een hotelletje kan meepikken ben je al in vakantie-stemming. ;)

Quote
#47
Geloof dat ik de auto maar bij me ouders in Haarlem laat staan en vervolgens de directe bus verbinding naar Schiphol pak. Sxheelt een hoop centen iig. En ik vlieg smiddags pas, ook dat scheelt weer.

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#48
Met tranen in mijn ogen hoorde ik vanavond Dinsdag 11 Oktober bij het journaal dat de zelfmoorden gestegen zijn tot al 40%.
Diep en diep triest voor de Grieken die wel hard werken.
En zeker niet de dieren vergeten die nu zeker de dupe hier van zijn.
Tie apesiejo.
Staken prima.
Maar waarom zijn de toeristen de dupe bij het openbaar vervoer.
Tie chalja
De toeristen komen hun geld daar uitgeven.
Nu zijn de toeristenAngryboos als ze terug zijn uit Griekenland.
Men moet het juist ook hebben van de toeristen,toch!
Quote
#49
(11 October 2011, 21:12)Claudia de Borst schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Met tranen in mijn ogen hoorde ik vanavond Dinsdag 11 Oktober bij het journaal dat de zelfmoorden gestegen zijn tot al 40%.
Diep en diep triest voor de Grieken die wel hard werken.
En zeker niet de dieren vergeten die nu zeker de dupe hier van zijn.



Ik denk dat je bedoelt dat het aantal zelfmoorden met 40% gestegen is. Triest maar waar. Ik ben zelf pas teruggekomen uit Griekenland, lichamelijk uitgerust (ondanks de stakingen en hierdoor urenlange vertragingen) maar geestelijk zeker niet. Het is idd diep triest hoe de Grieken op het eiland waar ik verbleef met angst de winter tegemoet zien. Velen zijn zeer depressief, er wordt nauwelijks meer gelachen, tenzij uit vriendelijkheid naar de toeristen. Maar o wee wanneer je onderling met hen bent.
De uitzondering van de vroeg gepensioneerde ambtenaar, die er ook nog eens zwart naast werkt en een werkeloze brood uit de mond stoot, daargelaten uiteraard.
Het salaris verdiend in de zomermaanden voldoet niet om te sparen voor de wintermaanden en de uitkering in de winter is nauwelijks voldoende om te huur te betalen.
Mensen die zonder elektra zitten. Enerzijds om de te heffen belasting te omzeilen, immers geen stroom geen stroomrekening en anderzijds omdat ze het niet meer kunnen betalen. Petroleum is niet te betalen, dus verwarming op koude dagen, komt er niet meer van. Huurschulden etc stapelen zich op. Frontistireo kan niet meer betaald worden, dus opleiding blijft achter. Bedrijfjes die het van Grieken moeten hebben zijn in nood omdat de Griek niets meer te besteden heeft.
Racisme neemt hand over hand toe naar de Oostblokkers, Afrikanen, Indiërs etc etc. Diefstal en inbraken nemen hand over hand toe.
De schreeuw om een buitenlandse regering neemt toe.

Ja de toeristen hebben geld gebracht maar velen alleen maar naar de AI hotels. Complete lunches worden meegenomen naar het strand. Geen cent wordt uitgegeven in de horeca. Grieken worden door menig onbehouwen toerist vals aangesproken op hun bezittingen. Die behoren volgens deze toerist niet aan de Griek maar aan de o zo behulpzame Europeaan.

Dat de dieren ook last van de komende armoe zullen hebben, is evident. Heb je nauwelijks te eten, blijft er ook niets voor de beesten over. En zuinig gegeten wordt er, dag 1 fakiës, dag 2 fakiës met rijst of macaroni etc etc.

En ...... dan nog gaat hun hart uit naar hun mede Griek die in de grote steden leven en geen eigen land hebben waar iets verbouwd kan worden en eventueel geruild kan worden.

Dit alles maakt ook mij depressief en ik maak me grote zorgen om al mijn vrienden.
Quote
#50
@Maria:
Ik kan me bij jouw verhaal volledig aansluiten, het contact met mijn vriend(en) in Athene gaat ook uiterst moeizaam, ook hij/zij kunnen de stroom niet meer betalen, wat ook weer inhoud dat de mobile telefoon niet opgeladen kan worden, kortom volledig van de buitenwereld afgesloten worden. Hij/zij weet geen eens meer wat ze verdienen zo wordt er gesneden in de salarissen. De huurschuld is inmiddels al opgelopen tot €6000,= . En dan zit ik hier in een warm huis met stroom etc. Dat frustreerd zo gigantisch, het niets kunnen doen, dan afwachten en nog eens afwachten. Wordt er depresief van, dat ik echt wel menige traan moet wegvegen.

Maak me ook net als jij heel veel zorgen om mijn vrienden daar in Athene.

Hoelang moet deze ellende voor de Griekse bevolking nog doorgaan... HuhHuhHuhHuh

Is er dan niemand in de politiek in EU en GR, die eens gaat zeggen "dit gaat levens kosten, een bevolking mag hier niet onder lijden en moet er spijkers met koppen geslagen worden, en wel per direct" Niemand die het lef heeft om op te komen voor de belangen van de GR bevolking!!!!!

Imogen Confused
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#51
Ik las hier het verhaal van onder andere Maria en Imogen. Het is aangrijpend om te lezen wat voor een sterke impact de besparingsmaatregelen hebben op het leven van het gewone Griekse volk. Met daarbij een aantal gevolgen waar wij, als West-Europeanen, ons niet meteen bewust van zijn. Zoals het uitvallen of besparen op elektriciteit, en dus geen gsm kunnen opladen. Of onvoldoende eten aan de dieren geven. Of, erger nog, de depressieve gevoelens en zelfs het stijgend aantal gevallen van zelfmoord. Voor al die honderdduizenden goedmenende Grieken is dit inderdaad een dramatische situatie. Vooral ook voor de jonge generatie die wellicht een aantal toekomstdromen moet opbergen of beperken.

Ikzelf heb geen familiale verwantschap met Griekenland, maar ben er al zeer veel op vakantie geweest. Ook volg ik de laatste jaren het nieuws over Griekenland van nabij. Ik probeer er dus een objectieve mening op na te houden.
Het is niet zo dat niemand van de Europese regeringsleiders bekommerd is om de situatie in Griekenland. Integendeel, velen beseffen dat Griekenland een onlosmakelijk deel van onze Europese Unie is. Samen uit en samen thuis. In West-Europa voelen we trouwens de Griekse gevolgen: begin deze week werd het bijvoorbeeld zeer spannend voor Dexia Bank, omdat zij veel Griekse obligaties in portefeuille heeft. Heel wat werknemers van Dexia Bank vrezen nu voor hun baan. Met andere woorden: de Griekse crisis is niet alleen een probleem voor de Griekse bevolking, maar ook voor de rest van Europa. Maar ik besef wel dat de hardste situatie voor de Grieken zelf is. Jammer... en erg.

En dan wordt het afwachten hoe het toerisme zal reageren. Hopelijk herstelt de situatie zich enigszins tegen Nieuwjaar, als de nieuwe reisbrochures voor 2012 uit komen. Grote vraag is: gaan er even veel toeristen hun vakantie naar Griekenland boeken? De toeristen die dit jaar geconfronteerd werden met stakingen, zullen drie keer nadenken in plaats van twee keer. Het enige wat een toerist niét wil, is met zijn bagage zitten wachten op een luchthaven, of in de haven van Pireaus omdat de ferry uren aan de ketting ligt.
Ook gaat mijn vrees naar de soort vakantie die de toerist zal boeken. De all-in reizigers zijn voor een groter deel beschermd tegen stakingen, omdat ze de all-in boeken via een touroperator. De reiziger die daarentegen liever op zijn eentje boekt (met aparte vliegtickets) is helaas niét beschermd tegen stakingen; hij moet in dat geval zelf zijn plan trekken. En dan krijg je des te sterker het fenomeen van toeristen die 'veilig' via de grote touroperator naar het mega all-in hotel zal trekken. Terwijl het Giorgios of Spiros zal zijn die in zijn restaurantje zit te wachten op gasten.
By the way: een collega op 't werk, ook een 'griekofiel', vertelde me al dat ze volgend jaar wellicht niet naar Griekenland zal gaan wegens de onrustige situatie. En zo zullen er wel meer zijn, vrees ik. Zelfs mijn vrouw zegt dat ze haar buik vol heeft van de zowat dagelijkse negatieve berichtgeving in de media. Vandaag nog (!) zagen we op tv dat er in de ziekenhuizen gebrek komt aan specifieke medicijnen; stel dan dat je daar mee in de problemen komt... Het zijn allemaal grote vraagtekens...
Ook vragen velen (in België) zich af of de welgemeende Griekse vriendelijkheid ten aanzien van toeristen (buitenlanders) zal blijven, zoals steeds het geval was. Zullen een aantal Grieken, wegens hun verslechterde financiële situatie, zich op de lange duur niet keren tegen de 'rijke Europeanen'?

Ik heb steeds enorm veel sympathie gehad voor het Griekse volk, en da 's nog steeds zo. Mijn hart bloedt telkens ik weer de dramatische berichten lees en hoor. Ik vind Griekenland immers het mooiste vakantieland van heel Europa. Ik heb al veel van Europa gezien, dus ik kan het weten. Geen enkel land kan Griekenland evenaren op dat vlak: klimaat, cultuur, natuur, gastronomie, bevolking, en niet in het minst de prachtige muziek waar ik bijna dagelijks naar luister (op dit eigenste moment luister ik naar Glykeria). Ik hoop dus van harte dat de problemen opgelost kunnen worden, en wens alle Grieken bijzonder veel sterkte en goede moed toe.

Yassas,
Erik


vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#52
Tjeemig, wat een waslijst weer op de "
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




" voor de komende weken. Ik heb de indruk dat zowat iedereen wel een keertje staakt in de komende weken. Zal wel weer ingrijpende gevolgen hebben zeker als ik lees dat daar ook de havenarbeiders weer bij zitten.

Ik denk dat met name de eilandbewoners er goed aan doen om voor voldoende voorraad te zorgen, zeker als het om brandstoffen gaat Angry
De laatste keer dat zij staakten was er een brandstoftekort op heel wat eilanden.........

Voor degenen die Griekse spreken/lezen: kijk ook eens naar deze actuele stakingsagenda:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#53
@ vlagreco, niet iedereen die via de touroperator boekt, boekt all-in. Wij boeken ook via de touroperator omdat het makkelijk is. Wij werken fulltime en heb er niet veel zin in om ook nog eens de hele vakantie te plannen etc. Maar wij boeken zeker geen all-in en zoeken gewoon voor de lunch en diner leuke restaurantjes op. Ik denk dat Griekenland dit jaar geluk heeft gehad door de Arabische lente. Tunesië en Egypte waren niet populair, maar hoe zal dit in 2012 zijn?? Ik denk dat deze landen spot goedkope reizen gaan aanbieden om het toerisme een "boost" te geven. En met ook hier een crisis zullen veel mensen weer hier voor kiezen. Vooral omdat ik al zie dat de prijzen voor de nu aangeboden reizen naar Griekenland voor volgend jaar, al flink zijn gestegen.
Zelf zou ik Griekenland trouw willen blijven, maar ook ik kijk hoe e.e.a. Zich zal ontwikkelen. En heb dan ook al een alternatief buiten Griekenland. Laten we hopen dat het niet nodig is, maar dit hangt ook van de Grieken zelf af.
Anoushka
Quote
#54
(15 October 2011, 09:56)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Tjeemig, wat een waslijst weer op de "
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




" voor de komende weken. Ik heb de indruk dat zowat iedereen wel een keertje staakt in de komende weken. Zal wel weer ingrijpende gevolgen hebben zeker als ik lees dat daar ook de havenarbeiders weer bij zitten.

Ik denk dat met name de eilandbewoners er goed aan doen om voor voldoende voorraad te zorgen, zeker als het om brandstoffen gaat Angry
De laatste keer dat zij staakten was er een brandstoftekort op heel wat eilanden.........

Voor degenen die Griekse spreken/lezen: kijk ook eens naar deze actuele stakingsagenda:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ger, men heeft nauwelijks geld om voldoende mondvoorraad in te slaan, laat staan voor brandstoffen die onbetaalbaar zijn.
Quote
#55
(15 October 2011, 11:34)greece67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ vlagreco, niet iedereen die via de touroperator boekt, boekt all-in. Wij boeken ook via de touroperator omdat het makkelijk is. Wij werken fulltime en heb er niet veel zin in om ook nog eens de hele vakantie te plannen etc. Maar wij boeken zeker geen all-in en zoeken gewoon voor de lunch en diner leuke restaurantjes op. Ik denk dat Griekenland dit jaar geluk heeft gehad door de Arabische lente. Tunesië en Egypte waren niet populair, maar hoe zal dit in 2012 zijn?? Ik denk dat deze landen spot goedkope reizen gaan aanbieden om het toerisme een "boost" te geven. En met ook hier een crisis zullen veel mensen weer hier voor kiezen. Vooral omdat ik al zie dat de prijzen voor de nu aangeboden reizen naar Griekenland voor volgend jaar, al flink zijn gestegen.
Zelf zou ik Griekenland trouw willen blijven, maar ook ik kijk hoe e.e.a. Zich zal ontwikkelen. En heb dan ook al een alternatief buiten Griekenland. Laten we hopen dat het niet nodig is, maar dit hangt ook van de Grieken zelf af.
Anoushka

Inderdaad, Anoushka, niet alle reizen bij de touroperators zijn all-in. Zelfs niet de meeste reizen. Ook wij boek(t)en dikwijls via een grote touroperator. Maar twee jaar geleden hadden we onze reis uitgestippeld zonder touroperator. Ook toen was er stakingsdreiging. We hadden enkel vliegtickets via SN Brussels Airlines geboekt, en ook onze logies apart via internet gereserveerd. Bij navraag over wat en hoe in geval van staking, bleken we maar weinig beschermd omdat we geen pakketreis geboekt hadden. Dus had ik voor mezelf een alternatief plan uitgestippeld voor 't geval we geblokkeerd zouden komen te zitten. We hebben het - op de valreep! - net niet nodig gehad. Maar 't heeft ons die dag (en de dagen voordien!) wel veel zenuwen en ongerustheid gekost. Iets wat andere toeristen via touroperator zich geen zorgen hoefden over te maken.
Staking is er te veel aan voor wie reist...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#56
(15 October 2011, 12:04)Maria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(15 October 2011, 09:56)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Tjeemig, wat een waslijst weer op de "
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




" voor de komende weken. Ik heb de indruk dat zowat iedereen wel een keertje staakt in de komende weken. Zal wel weer ingrijpende gevolgen hebben zeker als ik lees dat daar ook de havenarbeiders weer bij zitten.

Ik denk dat met name de eilandbewoners er goed aan doen om voor voldoende voorraad te zorgen, zeker als het om brandstoffen gaat Angry
De laatste keer dat zij staakten was er een brandstoftekort op heel wat eilanden.........

Voor degenen die Griekse spreken/lezen: kijk ook eens naar deze actuele stakingsagenda:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ger, men heeft nauwelijks geld om voldoende mondvoorraad in te slaan, laat staan voor brandstoffen die onbetaalbaar zijn.

heb de apergia gezien, echt je breekt je hoofd over de op hande zijnde stakingen vooral in de sector diverse. Had al begrepen van de NL-vereniging dat je er nu ook absoluut niet moet zitten....

Hoop en bid voor snelle verandering voor de GRiekse bevolking......

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#57
Daarom zet ik ook even ter info de site's erop.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#58
Ik snap er niks meer van. Komt na 1 1/2 week vanmorgen (zondag) de gewone vuilniswagen voorbij hier op Samos (en die nemen het vuilnis nog mee ook) ...
Quote
#59
(16 October 2011, 08:50)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik snap er niks meer van. Komt na 1 1/2 week vanmorgen (zondag) de gewone vuilniswagen voorbij hier op Samos (en die nemen het vuilnis nog mee ook) ...

Gelukkig ziet het er gelijk weer netjes uit dan. Zou net zo verbaasd zijn ElsR. Vraag je je toch af waarom nu wel en nog wel op zondag.


Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#60
Heb deze nog even van Bruno geleend, voor diegene die echt geen andere taal kunnen als Nederlands.

Stakingen
Omdat de lijst te lang wordt om in een ticker te vermelden, wijd ik maar een aparte pagina aan de stakingen. Lijkt me handiger zo:

Maandag 17 oktober 2011:

3-daagse staking van de advocaten
rollende 48-uren stakingen van de douaniers – er komt geen petroleum binnen in Griekenland (staking opgeschort)
4-daagse staking van ambtenaren van het ministerie van Financiën
rollende 48-uren stakingen van de belastingsdiensten
48-uren stakingen van de ferries
dinsdag 18 oktober 2011:

3-daagse staking van de Griekse Spoorwegen
48-uren staking van havenarbeiders
woensdag 19 oktober 2011:

48-uren staking van de bankbedienden
48-uren staking van de vakbond van de openbare sector ADEDY
48-uren staking van de vakbond van de privésector GSEE
48-uren staking van de luchtverkeersleiders (geen vluchten van en naar Griekenland)
24-uren staking van de tankwagens voor openbaar gebruik (geen levering van brandstof)
24-uren staking van de openbare hospitalen
24-uren staking van alle winkels – vakbond ESEE
24-uren staking van de vakbond van de telefoonmaatschappij
24-uren staking van de vuilnisophaaldiensten
24-uren staking van de gokkantoren
24-uren staking van de taxi’s



Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#61
@ Arthur: wat een lijstje... of beter gezegd lijst. De vraag is eerder: wie zal de komende week nog wél werken in Griekenland?
Alle begrip voor de moeilijke situatie van het Griekse volk, in deze uiterst zware besparingen door de overheid. Maar is een stakings-tsunami daar het juiste antwoord op?
Als er in België een 24-uren staking is bij het spoor, dan spreekt men over een paar miljoen euro verlies aan economische activiteit. Hoeveel economisch verlies zou het lijstje stakingen van de komende week in zijn totaliteit aan de Griekse economie kosten? De stakingen 'voeden' op deze manier de neerwaartse spiraal. Men moet er zich bewust van zijn dat de Griekse regering het zich t.a.v. Europa en de eurozone niet kan veroorloven om toe te geven aan de eisen van de stakers. De EU geeft nu een volgende schijf van x miljard, die goed is voor betaling van o.a. ambtenarenlonen tot en met november, maar... wat nadien?
Los daarvan: ik beklaag de toeristen die in de komende week naar Griekenland reizen!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#62
Waar gaat dit eindigen... (zucht)?
Kijk eens naar de fotoreeks van vandaag:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#63
Het eind is behoorlijk zoek in GR momenteel. Waar moet dit gaan eindigen. Is er nog wel een uitzicht op beter, op een vooruitgang want zoals het nu is kan toch niet langer.

Er zijn weer bezuinigingen vanuit de politiek goedgekeurd met 154 voor. Nog meer stakingen gaan er dus volgen want nu kunnen ook de ambtenaren een schop onder de kont gaan verwachten...

Hoever moet dit nog zo doorgaanConfusedHuh


Imogen ConfusedConfusedHuhHuh
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#64
dit gaat tot het einde. en het zou niet mooi zijn. afwachten. gewoon afwachten. hier kan niemand tenmiste met de grieken gaan meestrijden.
nog een paar weken mischien tot kerst weten wij , wat het toekomst voor griekenland zou zijn.
Quote
#65
Wat ik eigenlijk nóg erger vind (kan het eigenlijk nog erger): twee grote groepen demonstranten vochten deze namiddag tegen elkaar. Dit betekent dat de demonstranten niet als één grote groep opkomt voor hun belangen. De politie moest tussenbeide komen om de twee groepen te scheiden. ik hoorde zopas dat er veel gewonden zijn... en zelfs een dode te betreuren.
Dit is niet goed... dit is echt niet goed.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#66
Sorry maar zo is het niet. een van de groepen is alles behalve de gewone demostrerende griek.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#67
(15 October 2011, 09:56)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik denk dat met name de eilandbewoners er goed aan doen om voor voldoende voorraad te zorgen, zeker als het om brandstoffen gaat Angry
De laatste keer dat zij staakten was er een brandstoftekort op heel wat eilanden.........

Kreeg zojuist een berichtje van een kennis uit Paleochora/Kreta dat alle drie de tankstations in haar dorp inmiddels gesloten zijn wegens gebrek aan toevoer.........

Quote
#68
Ook in Agios Nikolaos is het afgelopen, de laatste pomp had alleen nog beperkt super benzine, maar aangezien ik het al heb zien aankomen toch wat benzine en diesel op voorraad.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#69
Hier (Achaia - Pelop) ook de benzine op en geen olie voor de cv.
Quote
#70
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Zowel toeristen als de Grieken zijn de dupe!
Quote
#71
(20 October 2011, 18:23)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat ik eigenlijk nóg erger vind (kan het eigenlijk nog erger): twee grote groepen demonstranten vochten deze namiddag tegen elkaar. Dit betekent dat de demonstranten niet als één grote groep opkomt voor hun belangen. De politie moest tussenbeide komen om de twee groepen te scheiden. ik hoorde zopas dat er veel gewonden zijn... en zelfs een dode te betreuren.
Dit is niet goed... dit is echt niet goed.

Er bestaan extreme groeperingen in Griekenland en onder andere de "koekoela's" of kappendragers zorgen meestal voor onrust stoken onder de betogers. Van zodra de gemoederen opwakkeren en de vlam er letterlijk en figuurlijk inzit, verdwijnen deze bendes.
Hopelijk gaat dit niet over tot totale anarchie... dit lijkt alleszins stilaan in deze richting te escaleren. Stilaan kwestie van overleven...
Hoe lang nog vooraleer de ordetroepen het ook opgeven en een omkeer maken? Tenslotte zullen zij ook getroffen worden door de maatregelen. Dan zal het hek pas echt van de dam zijn... laat ons hopen dat het niet zover moet komen!!!
Quote
#72
totale anarchie en chaos is zeker iets wat tijdelijk zou voorkomen. hoort te bij.
Quote
#73
(21 October 2011, 19:44)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




totale anarchie en chaos is zeker iets wat tijdelijk zou voorkomen. hoort te bij.

Ik moet zeggen bij mij in de buurt merkt men weinig of niks van wat er in Athene passeert. Het enige wat hier gebeurt is dat men als gekken de kachelwinkels in Bulgerije leeg haald. Massaal stappen de mensen hier over op hout gestookte kachels / ketels. Zelf heb ik ook al een palletketel staan, moet alleen nog geinstalleerd worden en dan zeggen we vaarwel tot de olie.

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#74
(21 October 2011, 20:25)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik moet zeggen bij mij in de buurt merkt men weinig of niks van wat er in Athene passeert.

Ik zat gisterenavond even langs de Griekse satellietzenders te zappen en zag toch dat er inmiddels al heel wat problemen zijn met de toevoer van levensmiddelen en brandstoffen. In Thessaloniki maar ook op sommige eilanden zoals Thassos en Lefkada waren veel geloten pompen en lege schappen in supermarkten te zien. Ik vraag me af hoe lang het gaat duren totdat (nu de 48 uursstakingen voorbij zijn) de bevoorrading weer op gang komt Huh

Quote
#75
(22 October 2011, 09:34)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(21 October 2011, 20:25)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik moet zeggen bij mij in de buurt merkt men weinig of niks van wat er in Athene passeert.

Ik zat gisterenavond even langs de Griekse satellietzenders te zappen en zag toch dat er inmiddels al heel wat problemen zijn met de toevoer van levensmiddelen en brandstoffen. In Thessaloniki maar ook op sommige eilanden zoals Thassos en Lefkada waren veel geloten pompen en lege schappen in supermarkten te zien. Ik vraag me af hoe lang het gaat duren totdat (nu de 48 uursstakingen voorbij zijn) de bevoorrading weer op gang komt Huh

Op het vasteland zal het misschien nog meevallen qua nieuwe bevoorrading, maar op de eilanden zou het best wel problematisch kunnen worden nu de ferry's besloten hebben de 48 u staking uit te breiden tot volgende week dinsdag.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#76
Op het tv-journaal daarstraks 2 items over Griekenland:
1) De ministers van Financiën hebben, op Europees vlak, beslist om de 6de schijf van 8 miljard aan Griekenland te betalen.
2) In de haven van Piraeus wordt gestaakt tot (alvast) dinsdagochtend 25/10.
Dit is, op zijn minst, veel stof voor discussie...

Zo bijvoorbeeld vraag ik me af hoeveel economisch verlies deze (of: onder andere deze) staking tot gevolg heeft. En vooral: wie wordt de dupe van dit economisch verlies? Niet alleen tijdens de eerstkomende dagen, maar ook het imago op lagere termijn?
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#77
(22 October 2011, 18:27)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zo bijvoorbeeld vraag ik me af hoeveel economisch verlies deze (of: onder andere deze) staking tot gevolg heeft. En vooral: wie wordt de dupe van dit economisch verlies? Niet alleen tijdens de eerstkomende dagen, maar ook het imago op lagere termijn?

Ik denk dat je de spijker op de kop slaat Vlagreco.
De financiële schade op dit moment is gigantisch. De imagoschade en het daaraan gekoppelde wegblijven van de toerist in de komende jaren zal daar op de lange termijn een veelvoud van bedragen.

Quote
#78
Dat is dus het probleem Griekenland van vandaag, Europa doet een poging om ze te helpen en door de algemene stakingen worden deze gelden direct ten niet gedaan, je kan de euro's ook gewoon in de zee gooien.

De vraag is en blijft dus, waar zijn we (ze) mee bezig......

Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#79
(22 October 2011, 20:07)Choreftis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat is dus het probleem Griekenland van vandaag, Europa doet een poging om ze te helpen en door de algemene stakingen worden deze gelden direct ten niet gedaan, je kan de euro's ook gewoon in de zee gooien.

De vraag is en blijft dus, waar zijn we (ze) mee bezig......

De Griek die getroffen wordt door alle maatregelen die (in ieder geval in de beeldvorming) door Europa zijn afgedwongen voelt zich niet geholpen. Banken worden geholpen, opkopers van Griekse staatsbedrijven worden geholpen, maar de Grieken niet.
We realiseren ons te weinig dat de middenklasse het afgelopen jaar al 40% van de koopkracht heeft ingeleverd. En dat daarmee de aanschaf van brandstof voor de winter, het aflossen van hypotheken en leningen en het betalen van de extra taksen niet meer mogelijk is. Veel Grieken gaan een koude winter zonder stroom tegemoet. En als de banken omvallen en de curatoren de termijnen op gaan eisen ook nog zonder dak boven het hoofd.
Dat praat de stakingen niet goed, zeker niet de acties van de relschoppers. Maar het verklaart wel de machteloze woede die er onderhuids heerst en er bij stakingen uitkomt.

Ik zou willen dat het anders was.



Quote
#80
op platteland was altijd rustiger. zo raar is het ook niet. als de helft van de volk in Athene woont en een andere 25% op 3 grote steden , dan gebeurt alles op de steden.
nog eens ,dat van de tourisme, is op deze tijd geen intressante factor. heel veel geloven dat de tourisme zeer belangrijk voor griekenland is, maar dat klopt niet helemmal. er is meer griekenland dan de eilanden en de tourisme, dus nog eens hier ook wie niet een goede gevoel heeft of wil zijn centen ergens anders besteden, ga je gang, er zijn meerdere landen waar mooi vakantie kunt vieren.
momenteel zou de grieken zeggen als je over turisme begint en stakingen.,het volgende griekse gezegte.Εδω ο κοσμος χανεται ,και το αιδειο χτενιζεται.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Nieuwe ferry stakingen aangekondigd Patrick 4 4.221 26 June 2019, 10:52
Laatste bericht: metaxa

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 5 gast(en)