Vliegticket
#12
Als je een frequent flyer kaart hebt bij 1 van de vliegmaatschappijen die deel uitmaken van een "alliantie" krijg je 'airmiles' bij iedere vlucht die je doet met 1 van de maatschappijen die deel uitmaken van die alliantie. Zelf heb ik (en ook mijn echtgenote) een kaart van Aegean Airlines omdat we bijna altijd met hen vliegen. Maar je krijgt ook airmiles als je bijvoorbeeld met Brussels Airlines of Turkish Airlines of Olympic Air vliegt.

Hier kan je de vliegmaatschappijen zien die tot dezelfde alliantie (Star Alliance) horen als Aegean Airlines:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





MAAR, zoals ik zelf al ondervonden heb, bij bepaalde maatschappijen krijg je die niet als je tickets uit een bepaalde categorie koopt. In mijn geval was dat met Turkish Airlines waar ik geen miles gekregen heb omdat ik hele goedkope tickets gekocht had bij een promotieactie.

Ik veronderstel dus dat je ook een frequent flyer kaart ("Miles + Bonus" noemt het bij Aegean) hebt.  Als je die niet hebt kan je je laten registreren via de website van Aegean (rechtsboven: "Miles+Bonus"). Je krijgt je kaart thuis toegestuurd per post.
Naast de airmiles voor de vlucht(en) die je doet krijg je er ook bij elke aankoop in de Hellenic Duty Free shops op de luchthaven of als je bijvoorbeeld een wagen huurt bij Hertz. Even terzijde, Hertz Griekenland is trouwens van dezelfde eigenaar als Aegean Airlines.

Bij Aegean gaat het zo:
1. Inloggen op hun website bij "My Aegean" met het mailadres dat je gebruikt bij boekingen en je persoonlijke code die je krijgt als je lid wordt.
2. Na inloggen ga je op de volgende pagina naar "I want to... Spend miles"
3. Daar kan je vluchten invoeren (net zoals bij een gewone boeking) en zie je hoeveel "miles" die kosten.
4. Gewoon verder doen zoals bij een gewone boeking. Je krijgt ook dezelfde boeking confirmatie als je bij een gewone boeking krijgt. Enkel waar bij een gewone boeking de prijs van je ticket staat, staat hier hoeveel "miles" het kost + (net zoals bij een gewone boeking) het bedrag van de luchthaventaks. Dat bedrag is wat je betaalt voor je ticket.

Met mijn airmiles heb ik een vlucht Naxos-Athene-Brussel (Olympic + Aegean) geboekt en dat kost 15.000 miles + 33, 34€ luchthaventaks. Voor die vlucht betaal ik dus 33,34€.
-------------------------------------
Wat velen misschien niet weten is dat je dergelijke "klantenkaarten" ook bij een aantal ferrymaatschappijen kan krijgen. Zo hebben wij er ook 1 bij Hellenic Seaways en bij Dodekanisos Seaways.
Bij Dodekanisos Seaways krijg je dan automatisch 10% korting bij ieder ticket dat je koopt (zowel online of in een ticket bureel). Daarnaast krijg je ook "miles" per afgelegd traject. Die kan je (als je er voldoende hebt) inwisselen voor een gratis ticket.
Bij Hellenic Seaways krijg je geen onmiddellijke korting maar worden je "miles" ook bijgehouden.

Ook bij o.a. Blue Star Ferries, Seajets, Minoan Lines en ANEK heb je dergelijke "klantenkaarten".
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Berichten in deze discussie
Vliegticket - door Cornelius - 11 December 2018, 15:57
RE: Vliegticket - door Ger - 11 December 2018, 16:14
RE: Vliegticket - door Cornelius - 11 December 2018, 16:19
RE: Vliegticket - door Arthur - 11 December 2018, 17:12
RE: Vliegticket - door metaxa - 11 December 2018, 17:24
RE: Vliegticket - door Patrick - 11 December 2018, 17:38
RE: Vliegticket - door metaxa - 11 December 2018, 17:54
RE: Vliegticket - door Buurman - 21 December 2018, 09:39
RE: Vliegticket - door chris - 11 December 2018, 17:42
RE: Vliegticket - door Arthur - 11 December 2018, 17:58
RE: Vliegticket - door El Greco - 11 December 2018, 18:05
RE: Vliegticket - door kretalover - 11 December 2018, 22:19
RE: Vliegticket - door Patrick - 12 December 2018, 01:14
RE: Vliegticket - door cors - 12 December 2018, 09:20
RE: Vliegticket - door TreinopStad - 12 December 2018, 13:29
RE: Vliegticket - door Patrick - 12 December 2018, 14:49
RE: Vliegticket - door chris - 12 December 2018, 13:47
RE: Vliegticket - door kretalover - 12 December 2018, 18:50
RE: Vliegticket - door Nanny - 13 December 2018, 17:27
RE: Vliegticket - door Patrick - 18 December 2018, 19:25
RE: Vliegticket - door El Greco - 18 December 2018, 23:33

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)