btw verhoging
#1
Het wonen in Griekenland wordt langzaam duurder, per 1 juli gaat de btw op veel artikelen van 23% naar 24%.

Even door de vertaler trekken.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
(20 April 2016, 16:33)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het wonen in Griekenland wordt langzaam duurder, per 1 juli gaat de btw op veel artikelen van 23% naar 24%.

Even door de vertaler trekken.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





terugkeren mss ?
Quote
#3
Zo erg is het nog lang niet, ik heb een goede sponsor Big Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#4
Pfff net op tijd weer terug. Ha.ha. hoop dat ze er iets goed mee doen.
Quote
#5
De voorziene BTW-verhoging op 1 januari voor de N-O Egeïsche eilanden wordt tot nader order uitgesteld. Het uitstel is voor Lesbos, Chios, Samos, Kos en de nabijgelegen kleinere eilanden.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
(10 December 2016, 16:37)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De voorziene BTW-verhoging op 1 januari voor de N-O Egeïsche  eilanden wordt tot nader order uitgesteld. Het uitstel is voor Lesbos, Chios, Samos, Kos en de nabijgelegen kleinere eilanden.

Het heeft wel niks met de btw te maken maar de koffie wordt per 1 januari 24% duurder en ik denk dat er nog meer artikelen volgen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#7
Ik koop mijn koffie in Nederland. Per kilo betaal ik op Kreta nu 23,50 per kg. In Nederland kost dat 12,50 per kg. (Lavazza d'Oro) .
Quote
#8
Inderdaad blijf de btw op Kos de oude, maar t schijnt dat Nissyros, omdat daar geen vluchtelingen zijn,
wel naar de 24 % gaat . Maar Nissyros moet t hebben van de dagjesmensen die van Kos komen, dus ALS Kos n probleem heeft heeft Nissyros dat automatisch toch ook?
Quote
#9
Ook benzine en diesel en nog meer producten worden in 2017 duurder.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#10
Ik begrijp dat toch allemaal niet zo goed hoor in Griekenland. Hebben ze daar dan nog nooit van een Laffercurve gehoord misschien? Of is het de Trojka die het niet wil inzien?
Quote
#11
(13 December 2016, 17:16)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik begrijp dat toch allemaal niet zo goed hoor in Griekenland. Hebben ze daar dan nog nooit van een Laffercurve gehoord misschien? Of is het de Trojka die het niet wil inzien?

Ik denk dat het eerder de Trojka is die het land en de ingesteldheid niet echt kennen. De wijze waarop ze maatregelen nemen doet mij altijd denken aan wat ooit iemand bij ons op een vergadering op tafel wierp: "Waarom geven we onze afgeschreven computers niet aan die of die plaats in Afrika als ontwikkelingshulp?" Alleen hield hij er geen rekening mee dat er geen elektriciteit was in de plaatsen waar hij die computers wou schenken.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
(13 December 2016, 11:41)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Inderdaad blijf de btw op Kos de oude, maar t schijnt dat Nissyros, omdat daar geen vluchtelingen zijn,
wel naar de 24 % gaat . Maar Nissyros moet t hebben van de dagjesmensen die van Kos komen, dus ALS Kos n probleem heeft heeft Nissyros dat automatisch  toch  ook?

De maatregel geldt voor de eilanden Lesvos, Lemnos, Agios Efstratios, Chios, Psara, Oinousses, Samos, Ikaria, Kos, Kalymnos, Nisyros, Patmos, Leros, Symi, Astypalea, Chalki, Kastellorizo en Samothrace.
Deze eilanden moeten niet overschakelen naar de normale tarieven van 6, 13 en 24 procent die gelden op het vaste land en op de andere eilanden vanaf 1 januari. In plaats blijven de tarieven van 5, 9 en 17 procent gelden tot 31 december 2017.

Overigens wordt vandaag de wet gestemd in het parlement.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
is dat bezoek van Tsipras aan Nissyros toch nuttig geweest.
Quote
#14
Toch blijf ik dit een ingewikkeld gedoe vinden. De regering is nu ook bezig om een regeling te maken voor aftrek van je belastbaar inkomen. Bepaalde producten mag je tot een bedrag van,zeg maar, 2000 euro aftrekken. De betaling moet dan per bankkaart of creditcardtransacties gaan. Als dit door gaat levert dat natuurlijk weer een hoop burokratisch gedoe op.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#15
Het uitstel van de BTW verhoging voor Lesvos, Chios, Samos, Kos en Leros wordt verlengd op 1 januari 2019.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
Laten we eerlijk zijn. Die paar euro`s BTW is toch allemaal geneuzel achter de komma, wanneer je 3 euro per nacht (Kreta) aan toeristenbelasting moet betalen.
Vliegtax 2x7 euries en onze BTW verhoging. Nog maar te zwijgen over de wind en zonne-energie onzin waar we aan betalen. De molen waar ik op uitkijkstaat al de hele dag stil (24-12)
Hoeveel geld zal het schelen op een heerlijke vakantie in Griekenland.

P.S. voor de mensen die er wonen is het natuurlijk een ander verhaal.
Quote
#17
Iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rij zitten!!!! Of met het vliegtuig voor 50 euries op alle vliegvelden van de EU  landen ongeacht van welk vliegveld in de EU men vertrekt. Hoeveel taks betalen  de vliegtuigmaatschappijen op de TONNEN kerosine die ze er doorjagen ? Νοg maar te zwijgen van de milieutaks die Jan met de pet mag neertellen  en waar grote maatschappijen , waaronder de vliegtuigmaatschappijen , zicht willens wetens zich weten  aan te onttrekken . Met dank aan de heren en dames die met hun klauwen in de honingpot van de EU zitten en enkel maar de idiootste  dingen kunnen verzinnen waar de gemiddelde belastingbetaler , of de pensionado die zijn hele actieve loopbaan heeft afgedragen nogmaals de pineut zijn . Over het verkwanselen van de pensioenbijdragen van de Nederlanders wil ik me niet uitlaten , daar ik in die materie geen benadeelde partij ben  dus begin niet op de pianist te schieten .

Wie de schoen past  trekke hem aan .
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
Het BTW voordeel is alleen voor de eilanden die door de vluchtelingen schade en minder
inkomsten hebben ,dit ter compensatie ,of dit genoeg is dat is heel iets anders .
Quote
#19
(24 December 2018, 16:35)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Laten we eerlijk zijn. Die paar euro`s BTW is toch allemaal geneuzel achter de komma, wanneer je 3 euro per nacht (Kreta) aan toeristenbelasting moet betalen.
Vliegtax 2x7 euries en onze BTW verhoging. Nog maar te zwijgen over de wind en zonne-energie onzin waar we aan betalen. De molen waar ik op uitkijkstaat al de hele dag stil (24-12)
Hoeveel geld zal het schelen op een heerlijke vakantie in Griekenland.

P.S. voor de mensen die er wonen is het natuurlijk een ander verhaal.

Dat is net de doelgroep waarvoor ik het geplaatst heb.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  BTW verlaging 20 mei Arthur 2 1.881 20 May 2019, 09:22
Laatste bericht: Markos
  BTW nummer aanvragen jansas 3 2.199 04 March 2017, 00:42
Laatste bericht: Chrisn
  BTW verhoging op 6 eilanden metaxa 37 17.846 04 October 2015, 11:15
Laatste bericht: El Greco
  Grieken koplopers BTW-ontduiken Ger 3 4.275 01 November 2009, 15:48
Laatste bericht: Sylvia

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)