Grieksegids nieuws     
Chrani
#1
Beste Griekofielen,

Komende zomer gaan we naar Chrani op de Peloponnesos. Dit is 1 van de weinige uithoeken van Griekenland waar ik nog niet geweest ben. Ik zou graag horen wat op redelijke rijafstand (tijd) de moeite waard is om te bezoeken voor een doorgewinterde Griekenland fanaat. Hierbij moet ik rekening houden dat het voor 2 jongens van 6 en 10 ook leuk blijft.
Olympia ben ik al eens geweest, maar dat lijkt mij net wat te ver rijden voor een dagtripje. Bedankt alvast!
Groeten, Arnold
Quote
#2
Als je Olympia te ver vindt, maar je vindt het wel interessant genoeg, zou ik je Mavro Mati aanraden. Ligt iets boven Kalamata. Toen wij er waren, hoefde je geen entree te betalen, en waren ze nog steeds bezig. 
Verder vonden wij Nafplio heel leuk, maar dat is verder weg. 
Ook is Koroni leuk en het kloooster is te bezoeken en het strand heel lang en leeg.
En Pylos is wel aardig, ook het kasteel is zeker een bezoekje waard.
En Finikounda vindt men ook heel leuk.
Quote
#3
Sorry, het staat niet bekend als Mavro Mati, maar als Ithomi (Messinië), denk ik. Undecided
Quote
#4
Het fort van Methoni is zeker met de kinderen een bezoek waard. Het is een van de meest indrukwekkende Venetiaanse kastelen uit de middeleeuwse periode. Polilimnio watervallen. De watervallen van Polilimnio stromen bij het dorp Kazarma op 33 kilometer ten westen van Kalamata. Langs de weg van Kalamata naar Pylos staan deze meertjes en watervallen in Kazarma op de verkeersborden aangegeven.
Overigens is Anciënt Messini (in Ithomi) niet gratis meer maar zeer de moeite waard om te bekijken.
De markt in Kalamata (woensdag en zaterdagochtend) is ook leuk om te bezoeken.
Als je in Chrani vragen hebt over wat dan ook kun je prima terecht bij Pierre Giftshop. 2 Nederlanders die al jaren in Griekenland wonen en alles over de streek weten te vertellen. (hebben overigens ook hele leuke en lekkere souveniers Smile)
Veel plezier in Chrani!
Quote
#5
(21 January 2019, 19:52)Margo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Sorry, het staat niet bekend als Mavro Mati, maar als Ithomi (Messinië), denk ik. Undecided

ancient Messini.. prachtig, echt een bezoekje waard!
Quote
#6
inderdaad, Ancient Messini is zeer indrukwekkend en een heel goed alternatief voor Olympia, veel rustiger ook.
Dat geldt zeker ook voor de kastelen van Pylos, Koroni en Methoni. Allemaal anders en spannend. Volgens mij heel leuk voor jongens van die leeftijd.
Natuur: het hoefijzervormige Voidokilia beach bij Gialova is heel mooi met het kasteel van Navarino bovenop en de prachtige baai en lagune met flamingo's en witte reigers.
Quote
#7
Hartelijk dank voor de tips allemaal!
Quote
#8
Graag gedaan! Wij hebben dit gebied verkend vanuit Gialova. Het is een van onze beste vakanties geweest, zoveel gezien en zo afwisselend. En de wegen zijn goed.
Quote
#9
Wij zaten in Stoupa, sommige plekken waren ca 2 uur rijden ( mystras, monemvasia )maar we hebben er leuke dagjes van gemaakt, acient messini was nog geen uur rijden volgens mij zelfs half uur of 45 minuten, maar onderweg lekker stoppen voor een bakkie en een lunchje ergens, stukje lopen en prima te doen.
Quote
#10
Wij waren dit jaar ook in Stoupa. We waren er in 1995 (geloof ik) ook.
Gelukkig waren we al in Koroni geweest en gingen we nog naar Kythira.
Want het weerzien in Stoupa veel echt tegen, er was heel wat bijgebouwd, veel toerisme ook, wij vonden het er niks. Maar dat komt natuurlijk met hoe wij het in 1995 gezien hadden! Kom je er voor het eerst, dan zal het wel goed zitten!
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)