Stedentrip Thessaloniki
#1
Wij willen binnenkort voor een paar dagen naar Thessaloniki. Hebben jullie tips voor een hotel of appartement in het centrum van de stad? Keuze te over op internet, dus ik hoop dat met jullie tips mijn zoektocht wat gemakkelijker wordt. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en ideeën.
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#2
Ik zou je "Meet in Thessaloniki" aanraden, kijk even verder op 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 .


Veel plezier.

Dick
Quote
#3
Daios Hotel ligt aan de zee vlakbij de Witte Toren. Het is echt een heerlijk hotel.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Zaliki Boutique hotel, heel centraal gelegen, goeie bedden, 2  keer gelogeerd.
Ondertussen reeds 5 jaar geleden.
We konden daar toen op een "voorbehouden" plekje parkeren, vlak voor 't hotel. Er zijn ook wel parkings vlakbij.
Viviane.
Quote
#5
Hotel anesis of hotel el greco..... komen daar al 15 jaar!!!! Goed degelijk hotel net iets buiten de drukte maar met 15 minuutjes wandelen ben je op het aristoteles plein!!!
Quote
#6
Vorig jaar huurden we via airbnb een zalig appartementje van een heel sympathieke familie. Veel keuze op airbnb in alle prijsklassen.
Quote
#7
Inmiddels hebben we het City hotel geboekt, midden in het centrum. Mochten er nog zaken zijn die we echt moeten gaan doen tijdens onze stedentrip, dan hoor ik dat natuurlijk graag. In ieder geval alvast bedankt voor de reacties.
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#8
Hop-on en hop-off bus.
Rijd langs alle bezienswaardigheden.
Stopt ook op Egnatia enz.
Met Sightseeing Thessaloniki maak je een rondtoer door de stad. Er zijn veel interessante plaatsen om te bezoeken in Thessaloniki en de hop-off hop-on-bus is dé manier om alles in korte tijd te bezoeken en te bekijken tegen een zeer redelijke prijs Je zit in open dubbeldeks bussen.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Veel plezier in Thessaloniki.

Geplaatst door Beems  :
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




gremo gremo gremo gremo

Dan de  Stadswandeling door Ano Poli
iakovos's signatuur [Afbeelding: angel.gif]
Quote
#9
Lefkos pyrgos op (witte toren) mooi uitzicht en onderweg naar boven ook nog eens interessant
Quote
#10
Bij de witte toren liggen twee zgn. “barboten”. Een gratis boottochtje van ongeveer drie kwartier, de enige voorwaarde is dat je een drankje bestelt. Wij deden dat ‘s avonds en je had prachtig uitzicht op de stad met alle lichtjes.
Quote
#11
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Inmiddels weer terug van Thessaloniki. De stad is perfect voor een stedentrip en we hadden prachtig weer! Wij hebben overnacht in het Cityhotel, waar we een mooie ruime kamer kregen, die weliswaar aan de achterkant was gelegen (uitzicht was een mooie brandtrap Wink) maar dat betekende dat we geen last hadden van het verkeer.
Verder heerlijk ontbijt en vriendelijk personeel. Verder hebben we veel gewandeld door de stad. Veel bekeken: de bekende zaken als de witte toren, de oude stad (Ano poli), de markten in de buurt: Modiano, Kapani en Athonos, en verder veel historische gebouwen bezocht. Het mooie van Thessaloniki is dat de oude historische gebouwen in de stad her en der in de moderne stad zijn "opgenomen". Ook een super eettentje gevonden om te eten in de wijk Ladadika: Neroponte. (H)eerlijk eten! Wel even oppassen als je met de bus naar het vliegveld terug gaat. Door alle drukte en commotie bij het instappen wordt er nogal eens een zak gerold.....ik wil niet vooroordelen, maar er zijn bepaalde bevolkingsgroepen die daar hun dagelijkse bezigheid in hebben. Maar goed oppassen en een gewaarschuwd mens telt voor.......precies Wink! Maar in ieder geval een paar mooie dagen gehad. Niet de stedentrip waarover je vaak hoort, maar prima om te doen. Wij vlogen vanaf Weeze rechtstreeks naar Thessaloniki AirPort.
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#12
Dat ziet er goed uit, prachtig die blauwe luchten.

Als wij over een jaar of wat vrijer en vaker kunnen gaan reizen dan staat deze ook op het verlanglijstje!
Quote
#13
Ziet er mooi uit. 
Staan 5 dagen Thessaloniki geprogrammeerd begin september aan het begin van onze najaarstrip naar Griekenland. Logeren in een appartement aan de boog van Galerius en de Rotunda.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
Een van onze dochters werd ook de portomonnee uit dr tas gepikt in die bus die je aaangeeft.
( En dan denk ik nog bij n jonge studente met n armzalige rugzak wat valt daar nu te halen,
maar goed die lui denken anders blijkbaar)
Ik zat een keer in diezelfde bus drie jaar geleden denk ik en toen werden de kaartjes gecheckt
en bleek dat er vele mensen en dan vooral toeristen niet t juiste kaartje hadden. Allemaal flinke boetes uitgedeeld toen. Iets om ff in de gaten te houden.
Quote
#15
Wij hadden onze kaartjes vooraf gekocht bij de kiosk van de busmaatschappij. Je kan dit ook in de bus zelf doen, maar met al die drukte (lees: je handen vol aan je spullen in de gaten houden, portemonee moeten pakken, waar die lui dus extra opletten!) en alleen in het Grieks uitleg op het apparaat, leek ons dit beter om te doen. Ook bij aankomst op het vliegveld is er een kleine kiosk vlakbij waar je op de bus stapt. In de bus het kaartje even afstempelen, in een van de oranje kastjes, en je bent voor € 2,- p.p. in de stad. Met de taxi is natuurlijk ook een goede optie, als je dit alles teveel gedoe vindt.
Maar inderdaad, ik denk dat het gros van de mensen geen kaartje had of niet afstempelden.....
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#16
Ja ik had t zelfde gedaan als jullie Angelik ben ook bij die kiosk geweest. 
Het was toen ik er was wel wat chaotisch allemaal, en heel druk.
In de bus deed een afstempelapparaat het niet,
maar dat was geen excuus om niet te betalen, mensen kregen allemaal een flinke boete.
Quote
#17
(07 March 2019, 08:16)Angeliki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij hadden onze kaartjes vooraf gekocht bij de kiosk van de busmaatschappij. Je kan dit ook in de bus zelf doen, maar met al die drukte (lees: je handen vol aan je spullen in de gaten houden, portemonee moeten pakken, waar die lui dus extra opletten!) en alleen in het Grieks uitleg op het apparaat, leek ons dit beter om te doen. Ook bij aankomst op het vliegveld is er een kleine kiosk vlakbij waar je op de bus stapt. In de bus het kaartje even afstempelen, in een van de oranje kastjes, en je bent voor € 2,- p.p. in de stad. Met de taxi is natuurlijk ook een goede optie, als je dit alles teveel gedoe vindt.
Maar inderdaad, ik denk dat het gros van de mensen geen kaartje had of niet afstempelden.....
Angeliki
Vooringenomenheid.
Zou het niet kunnen, dat veel mensen in Thessaloniki een maandkaart hebben ??
Deze kaart, hoeft niet afgestempeld te worden.
Wie veel met de stadsbus rijd, is het veeeeeel goedkoper een maandkaart te nemen !!
Deze zijn te koop bij de Kiosken van de OASTH (Busmaatschappij in Thessaloniki).
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Op het ticket apparaat staat toch een Engelse tekst voor uitleg.

Kaartjes kun je ook kopen bij de huisjes (Kleine supermarktjes) op straat.
Er zijn dus veel meer mogelijkheden, dan alleen de kiosk van de OASTH.
iakovos's signatuur [Afbeelding: angel.gif]
Quote
#18
Iakovos, ik denk dat je het helemaal verkeerd voorhebt en onterecht Angekili vooringenomenheid aanwrijft. Zij neemt alleen aan dat de mensen die beboet werden zoals Nanny het beschreef waarschijnlijk geen kaartje hadden of het niet afgestempeld hadden.

Nanny schreef:Ik zat een keer in diezelfde bus drie jaar geleden denk ik en toen werden de kaartjes gecheckt en bleek dat er vele mensen en dan vooral toeristen niet t juiste kaartje hadden. Allemaal flinke boetes uitgedeeld toen.

Waarom zouden ze anders beboet worden? Toch niet omdat ze een maandkaart hadden.
En als dan nog het afstempelapparaat niet werkt heb je weinig aan een Engelstalige uitleg op dat apparaat.

Nanny schreef:In de bus deed een afstempelapparaat het niet, maar dat was geen excuus om niet te betalen, mensen kregen allemaal een flinke boete.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
(07 March 2019, 23:50)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Iakovos, ik denk dat je het helemaal verkeerd voorhebt en onterecht  Angekili vooringenomenheid aanwrijft. Zij neemt alleen aan dat de mensen die beboet werden zoals Nanny het beschreef waarschijnlijk geen kaartje hadden of het niet afgestempeld hadden.

Nanny schreef:Ik zat een keer in diezelfde bus drie jaar geleden denk ik en toen werden de kaartjes gecheckt en bleek dat er vele mensen en dan vooral toeristen niet t juiste kaartje hadden. Allemaal flinke boetes uitgedeeld toen.

Waarom zouden ze anders beboet worden? Toch niet omdat ze een maandkaart hadden.
En als dan nog het afstempelapparaat niet werkt heb je weinig aan een Engelstalige uitleg op dat apparaat.

Nanny schreef:In de bus deed een afstempelapparaat het niet, maar dat was geen excuus om niet te betalen, mensen kregen allemaal een flinke boete.
Patrick
Zoals jezelf al schrijft:
waarschijnlijk geen kaartje........ Waarschijnlijk is een aanname, je weet het niet.
Dus een vooringenomenheid.

Je schrijft :
zoals Nanny het beschreef waarschijnlijk geen kaartje hadden of het niet afgestempeld hadden.
Ook deze waarschijnlijkheid is een aanname. Dus, Nanny weet het niet.
Dus een vooringenomenheid.

Zoals je in de aanhef hebt kunnen zien, reageerde ik op Angeliki en niet op Nanny.
Dus waar jij op reageert is mij niet duidelijk.
Waarom je nanny erbij haalt, snap ik al helemaal niet.

Als je zelf de tweede katern leest
Ik zat een keer in diezelfde bus drie jaar geleden denk ik en toen werden de kaartjes gecheckt en bleek dat er vele mensen en dan vooral toeristen....
Ook dat is maar een aanname.
Dus vooral toeristen. Die hebben géén maandkaart. Dus.....
Hoeveel mensen uit GR in de bus zaten weet je  niet.
Toeristen ? blijkbaar waren die in de meerderheid. Volgens...
Hoeveel daarvan geen geldig kaartje hadden of niet afgestempeld waren, weet je al helemaal niet.
Dus een vooringenomenheid.

In de bussen van OASTH zijn tenminste twee afstempel automaten.
Dus, doe de één het niet kan je bij de ander terecht.
In de gelede bussen, zitten er vier afstempel automaten.
Dus, eentje kapot is géén excuus.

De Engelse uitleg, staat niet op de afstempel automaten.
Dat zijn dezelfde dingen als in NL, in de tijd van de strippenkaart.

De Engelse uitleg heb je wel degelijk iets aan, die staat op de kaartjes automaat.

Oh ja, ik ben een zeer frequent gebruiker van de bussen van de OASTH.
Ik heb nog nooit een boete gehad in de bus.

In de zomer gebruik ik een maandkaart in de bus van OASTH
Dus. ik hoef niet af te stempelen.
Dus, andere mensen in de bus, zullen ook wel een conclusie over mij hebben.....
iakovos's signatuur [Afbeelding: angel.gif]
Quote
#20
Pffff! Wat een gedoe over een kaartje in de bus.......
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#21
Ha ha ha goeiemorgen allemaal, wat een gezellige discussie;)
Even ter duidelijkheid, of misschien om het nog ingewikkelder te maken......
Er waren in mijn geval ook veel mensen die een kaartje van 1 euro gekocht hadden,
maar je moet een 2 euro kaartje hebben. Ook was er iemand die een goedkoop kaartje had
omdat hij gepensioneerd was, maar ook hij kreeg een boete. Ik ving een deel van die discussie op.
Info is niet echt heel duidelijk zeker als je haast hebt.
Quote
#22
Pfffff. je hebt al helemaal niet begrepen wat ik bedoelde lijkt mij. Zelfs het stukje ironie niet.

In september neem ik wel een taxi. Dan moet ik het laatste stuk van de bushalte naar mijn verblijf niet meer stappen ook. En geen gedoe met kaartjes of constant opletten voor zakkenrollers.

Even terzijde: In Athene is ook de metro vanaf de luchthaven een geliefkoosd terrein van zakkenrollers. Net zoals het treinstation. En zonder vooringenomenheid, het is ook een bepaalde bevolkingsgroep.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#23
Toeristen - tjonge wat een gedoe over kaartjes. Ik beken dat ik zeker 40 jaar geleden in Mokum, mijn geboorteplaats, met niet-afgestempelde kaartjes een tramtour, dus door Amsterdam, heb gemaakt met vrouw en kinderen.
Ik woonde intussen al in Duitsland en wilde m`n gezin op gemakkelijke manier de Nederlandse hoofdstad laten zien.
B.t.w. mijn vader was werkzaam bij de toenmalige A`damse gemeentepolitie, mijn oudste zoon is intussen in Duitsland politieagent.
Johannes
Quote
#24
Met de taxi in de grote steden krijg je dan weer te maken met corrupte taxichauffeurs ,
die door middel van allerlei trucs proberen je te bedonderen ,zelf zijn wij ooit het slachtoffer
geworden  van de zgn 50 euro truc  in Athene ,voor ons geen grote steden meer , wij gaan
liever eilandhoppen
Quote
#25
Ik word  zo langzamerhand heel somber over Griekenland   Big Grin.
Quote
#26
Ik wil toch iets positiefs meedelen......wij zijn in Athene nog nooit bedrogen door een taxi-chauffeur.  Natuurlijk zijn er overal misstoestanden, ook bij ons hier in 't Waasland.
Viviane.
Quote
#27
(08 March 2019, 12:54)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Met de taxi in de grote steden krijg je dan weer te maken met corrupte taxichauffeurs ,
die door middel van allerlei trucs proberen je te bedonderen ,zelf zijn wij ooit het slachtoffer
geworden  van de zgn 50 euro truc  in Athene ,voor ons geen grote steden meer , wij gaan
liever eilandhoppen

In Athene wordt aangeraden om gebruik te maken van de BEAT app. Dat zijn ook normale taxi's maar zeer betrouwbaar. Overigens is er een vaste prijs van 38 Euro van de luchthaven naar het centrum van Athene. Tussen middernacht en 5 uur 's ochtends is de vaste prijs 54 Euro. Deze vaste prijzen gelden naar een bestemming binnen dit gebied:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Deze "flat fare" vanaf de luchthaven bestaat volgens mij trouwens ook in Thessaloniki en is het 20 en 38 Euro.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#28
Wij nemen steeds Athens Taxi Quality , hele goeie service.
Viviane
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)