karpathos scooter of quad ?
#1
is karpathos goed te doen per scooter? of zou een Quad meer aangewezen zijn vanwege veel onverhard?
tips ivm met huur of mooie routes zijn ook welkom.
Quote
#2
Een quad lijkt een logisch antwoord te zijn. Echter,heb je ervaring met het rijden op een quad,heb he ervaring met onverhard rijden,omkiepen is snel gebeurd.Rijbewijs?
Quote
#3
(14 January 2019, 11:27)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een quad lijkt een logisch antwoord te zijn. Echter,heb je ervaring met het rijden op een quad,heb he ervaring met onverhard rijden,omkiepen is snel gebeurd.Rijbewijs?

heb in het verleden al een quad gehuurd, dus rijden/besturen is geen probleem.?Ik heb ook jarenlang 4x4 gereden als hobby, dus "terrein lezen" heb ik wel onder de knie,
 alleen krijg ik na enkele dagen steeds last in de liesstreek daarom verkies ik een scooter.
zijn er werkelijk zo weinig verharde wegen op karpathos? mischien moet ik een combinatie van de 2 overwegen.
Quote
#4
Ik kom jaarlijks op Karpathos en huur altijd een quad. De wegen op Karpathos zijn uitstekend. Veel is geasfalteerd, zelfs richting veel stranden. Je kunt er makkelijk het eiland mee rond en zelfs Olympos is er mee te bereiken.
Een quad vind ik prettiger dan een scooter vanwege zand en steentjes in bochten en omdat je de verharde weg kunt verlaten om naar mooie afgelegen strandjes te gaan. Ook de bergen in vanwege de mooie vergezichten is makkelijker met de quad.

Tip: Houdt wel rekening met het feit dat er slechts 4 benzinestations zijn. Drie net buiten Pigadia en één tussen het vliegveld en Arkasa. Dus elke keer bij vertrek gelijk tanken.
Quote
#5
we logeren in arkassa eind augustus, is daar een goede verhuurder? en best op voorhand reserveren?
Quote
#6
(14 January 2019, 12:14)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




we logeren in arkassa eind augustus, is daar een goede verhuurder? en best op voorhand reserveren?

Ik heb zelf geen ervaring met verhuurders daar maar ik zie er wel meerdere als ik Arkassa bezoek.  
(Ik zit altijd bij Pigadia.) 
Overigens is Arkassa wel een hele leuke plek met veel mooie stranden in de buurt. Maar juist daar moet je vaak de verharde weg verlaten voor de prachtigste stranden.
Ook zijn er meerdere goede taverne's in en rond Arkassa. 
De zonsondergang is er indrukwekkend, vooral vanaf Stema Bar met een glaasje in je hand.
Quote
#7
Heb ook rondgereden op Karpathos met een quad en dat was echt heel goed te doen. Denk dat de enige plaats waar we niet geweest zijn Diafani was. Maar van Arkassa tot Olymbos was toch wel ver Wink 
Verbleven in Arkassa in Zoe Studios. Hebben een quad gehuurd bij
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




in Arkassa.

Dit was mijn favoriete plekje in Arkassa waar we altijd een (of 2) ouzo gingen drinken.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En als je gaat eten bij Taka Taka Mam, bestel niet te veel want de porties zijn echt groot.

Een voorproefje van Karpathos:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
(14 January 2019, 13:30)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 Maar van Arkassa tot Olymbos was toch wel ver Wink 

Wij pakken voortaan voor één dag een auto om die richting uit te gaan. We rijden dan ook nog door naar het dorpje Avlona, een oase van rust, en Diafani.
Meestal kun je wel iets regelen bij degene waar je de quad huurt. 
Overigens zijn er een paar prachtige maar afgelegen stranden tussen Spoa en Olympos/Diafani welke echt de moeite waard zijn zoals Agios Minas.
Mooi voor een koele duik op de heen of terugreis.
Quote
#9
Toen wij vroeger op eilanden kwamen waar veel onverhard was huurden we altijd een offroad motor.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#10
(14 January 2019, 17:49)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Toen wij vroeger op eilanden kwamen waar veel onverhard was huurden we altijd een offroad motor.

had ik ook aan gedacht, echter met 2 op zo'n masjien is niet zo comfortabel, komt daar bij dat ik klein van gestalte ben,mijn voeten raken nauwelijks de grond denk ik  Smile Wink
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ferry karpathos Patrick 3 1.353 30 April 2023, 21:12
Laatste bericht: Patrick
  Karpathos Lefkos Andrebeek 17 7.422 11 February 2023, 20:42
Laatste bericht: Andrebeek
  Karpathos riskje 11 2.618 12 January 2023, 08:27
Laatste bericht: metaxa
  Informatie over Karpathos jjohn 62 21.560 11 January 2023, 00:09
Laatste bericht: JipJipster
  K.T.E.L busdiensten Karpathos. jjohn 0 1.219 20 June 2022, 23:10
Laatste bericht: jjohn
  Leuke film over Karpathos Ger 10 6.575 07 May 2019, 15:58
Laatste bericht: jjohn
  Naar Karpathos Els DR 16 11.951 22 April 2015, 17:54
Laatste bericht: Tukkeroscar
Thumbs Up Sterilisatie actie honden en katten op Karpathos. jjohn 28 24.641 20 August 2012, 13:48
Laatste bericht: greece67

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)