Vakantie juni & augustus - waar?
#1
Big Grin 
Hi allemaal!

Mijn vriendin (26) en ik (29) willen dit jaar tweemaal op vakantie naar Griekenland (in juni 2 weekjes, in augustus 1 weekje). We hebben echter redelijk wat keuzestress  Big Grin

Vorig jaar zijn we een week naar Zakynthos geweest, en dat is ontzettend goed bevallen. Het eiland was groot/klein genoeg om 'n week lang met de auto te verkennen, we vonden er meerdere fijne stranden en plekjes (Porto Limnionas, Ixia, Banana Beach, Dafni), en hebben zelfs 'n bootje gehuurd om aan de zuidkant te varen. We vonden 't eiland mooi groen!

Wat we zoeken op onze vakantie is de mogelijkheid om enerzijds in de (gezellige) drukte te vertoeven (we vinden dit vaak fijn als onze thuisbasis/uitvalsbasis) en anderzijds rust op te zoeken als we dat willen. Een auto huren is een must voor ons.

Het is voor ons ideaal om vanaf Maastricht te vliegen aangezien we daar wonen. Er zijn meerdere opties, maar voor het weekje waren we aan het kijken naar Samos/Lesbos. Nu hebben we echter redelijk wat research gedaan, maar ik zie vaak (met name op video's) dat het heel erg rustig is op deze eilanden. Nu hoeft het zeker allemaal niet massaal te zijn, maar een beetje leven in de brouwerij vinden we dus wel fijn om als optie te hebben. Heeft iemand ervaring met deze eilanden in of omstreeks augustus..?

Wat betreft de 2 weken in juni: aangezien dit voor de grote vakantie is zal het op de kleinere eilanden wel 'n stuk rustiger zijn. We waren aan het twijfelen over Rhodos of Kreta, met alle mogelijkheden. Rhodos vind ik qua omvang gevoelsmatig wel weer wat meer 'behapbaar'. En lijkt me voor 2 weken ook zeker groot genoeg om te gaan verkennen.

Kortom: we zoeken echt de afwisseling tussen rust en drukte, leuke (zand)strandjes met mooi blauw water, gezellige (authentieke) dorpjes, evt. watersportfaciliteiten (we zijn op vakantie redelijk actief, we zijn alleen geen wandelaars). Erg algemeen natuurlijk, maar ben toch zeer benieuwd naar eventuele reacties hier.

Online staat veel info - maar het wordt er eigenlijk niet echt makkelijker op. Vandaar deze post  Smile

Bedankt!
Quote
#2
Wij gaan jaarlijks in augustus/september naar Lesbos en verblijven dan in Molyvos.
Het is er dan altijd erg gezellig en er is zeker voldoende te doen. 
Het is er zeker niet overdreven rustig, maar gezellig druk. 
Het is weliswaar geen Kreta of Rhodos drukte, maar je zult je er zeker vermaken. 
Tevens zitten er in Molyvos meerdere autoverhuurders en kun je vanuit Molyvos fantastische tochten maken. 
Lesbos is een eiland met een zeer vriendelijke bevolking, met voor een ieder wat wils.
Het heeft een prachtige natuur met genoeg plaatsen waar je heerlijk tot rust kunt komen. 
We kunnen Lesbos dan ook van harte aanraden.
Quote
#3
Wij zijn een keer in Kokkari geweest in september. Ik vond het een leuk plaatsje, waar overigens (in september) wel veel
 Nederlanders waren en veel ouderen. 
Samos is heel mooi. Je kunt er naar de nachtegalenvallei, Pythagorion, en verder (moet je wel een auto hebben lijkt me)
vond ik het ook wel leuk in Ormos(waar we ook waren, maar dan een andere keer) en in Votsalakia ook.
Quote
#4
Ook ik kom ieder jaar minimaal een keer op Lesbos sinds ik dit eiland 9 jaar geleden ontdekte. Ik verblijf altijd in Molyvos en kan me helemaal vinden in wat Ernst over dit dorp schrijft. Molyvos is een gezellig bedrijvig dorp, maar ook rust is er te vinden als je bv naar de kaap loopt boven de haven, door de olijfgaarden of bovenin het dorp door de straatjes struint.
Het staat op de werelderfgoedlijst, is prachtig, heeft mooie bouwsels, heerlijke straatjes waar je uren kunt ronddolen, een burcht boven het dorp, geweldige restaurantjes met heerlijk eten, er zijn mooie (handwerk)souveniers te koop, een heerlijk winkelstraatje onder een blauwe regen, een haven waar de vissersbootjes aanleggen, op loopafstand Eftalou met een thermaal bad waar je geweest moet zijn en een kiezelstrand, lopend de andere kant op Petra met haar mooie stranden en de Mariakerk op de rots met nog een prachtig kerkje met hele oude fresco's, de uiterst vriendelijke mensen ..... het lijkt me duidelijk dat ik heel erg houd van deze prachtige plek. Daarnaast heeft Lesbos nog veel meer moois te bieden, het versteende woud, de kloosters, de ouzofabriek, fijne dorpen en natuurlijk de vele vele olijfbomen.

Op Zoover zijn ook de nodige reviews te vinden en er is een open facebookpagina over Molyvos.
Veel plezier met de zoektocht naar een mooie vakantie.

Nettie
Quote
#5
Agios Nikolaos in juni zal je niet teleurstellen, volop watersport mogelijk heden, gezellige drukte mooie stranden en een ideale uitvalsbasis om wat te ondernemen.
En als ik in Agios natuurlijk een gratis tochtje met mijn kaik langs de kust (dat geld voor alle leden, even melden per PB) en natuurlijk directe vluchten met Corendon vanuit Maastricht naar Heraklion.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
2 weken Kreta in juni en dan alle uithoeken per auto bezoeken.
Agios Nikolaos om met Arthur mee te varen, mooie routes om te rijden in het prachtige westen, mooie stranden genoeg.
Samos of Lesbos in augustus.
In Kokkari kun je windsurfen. Daar staat bijna altijd een behoorlijke wind.
In aug is het daar heerlijk en echt niet te rustig.
Mooi eiland om met de auto te verkennen.
Lesbos waren wij eind sept. Was toen erg rustig.
2 dagen met een auto rondgereden en nog een dag met een scooter het noorden rondgereden.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#7
Ik ben 2 keer in Kokkari op Samos geweest, 1x in augustus en 1 x eind mei. Ik vond het een gezellig plaatsje, er zit overigens ook een surfschool. Misschien is Pythagorion nog iets levendiger/drukker. Mooi eiland verder.

Op Kreta vond ik qua grotere/drukkere plaats, Chania erg leuk.

Rhodos ben ik zelf nog niet geweest, wel nog een keer van plan. De vlindervallei en de oude stad lijken me leuk om een keer te zien.

Ik heb zelf de meeste ervaring met Kos. Ik heb geen rijbewijs en op Kos kun je lekker fietsen, dat vind ik dan weer prettig. Ik blijf wel uit de buurt van Barstreet en zo maar er is voor elk wat wils, er zijn veel archeologische sites en ook genoeg rustige plekjes. Kos stad is gezellig druk en verder is er genoeg te zien en te doen. Veel mogelijkheden ook voor excursies. Boottochten naar Nysiros, Kalymnos, Patmos of Symi bijvoorbeeld. Er zijn ook diverse watersportscholen.

Succes!
Quote
#8
Jaren geleden naar Lesbos gegaan en sindsdien verkocht. Dit eiland is een aanrader. Petra is onze plek om te verblijven en hotel Sunset in Petra is een aanrader. Geen massatourisme op het eiland maar gezellig. Succes met het maken van jullie keuze!
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#9
Zoals hierboven ook al is gezegd zijn Kokkari op Samos en Molyvos op Lebos heerlijke plaatsen om te verblijven. Samos is groen en qua oppervlakte te vergelijken met Zakynthos. Lesbos is 'n stuk groter. Bij Molivos is nauwelijks strand maar 5km verder bij Petra is 'n mooi zandstrand . Bij Kokkari hoofdzakelijk grove en fijne kiezelstranden. Maar wat ook geweldige vakantie plaatsen zijn , Parga en Stoupa op het vasteland. Mooie zandstranden, prachtige groene omgeving en volop gezellige reuring en nog niet te druk in juni. Vanuit Parga kun je 'n leuke dagtocht met de boot naar Paxos maken en met de auto bv naar het eiland Lefkas, ongeveer 5 kwartier rijden. Naar Stoupa is de rit vanaf het vliegveld schitterend. Je kunt van daaruit korte en lange , mooie autoritten maken, mogelijkheden te over.
Quote
#10
Je kunt met Corendon vanaf maastricht ook eilanden combineren bijv
Samos met Lesbos
Kos met Rhodos 
Corfu met Zakintos
tussen deze eilanden zijn goede Ferry verbindingen ,en in Juni zijn er overal
slaapplaatsen genoeg ,wij doen dit al heel lang , met veel plezier
Quote
#11
Met Eurowings vanaf Keulen naar Karpathos.
Karpathos heeft alles wat jullie zoeken.
Neem een accomodatie in Pigadia.
Centraal en 's avonds gezellig rond de haven.
Overdag tochten maken door de natuur, dorpen bezoeken of een mooi strand zoeken.
Quote
#12
Ik denk dat het steeds moeilijker wordt met de keuzestress...
Er is ook zoveel te zien en te ontdekken in Griekenland...
Quote
#13
(26 January 2019, 13:33)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je kunt met Corendon vanaf maastricht ook eilanden combineren bijv
Samos met Lesbos
Kos met Rhodos 
Corfu met Zakintos
tussen deze eilanden zijn goede Ferry verbindingen ,en in Juni zijn er overal
slaapplaatsen genoeg ,wij doen dit al heel lang , met veel plezier

In juni zijn de prijzen bij Corendon bijv;Maastricht--Rhodos vanaf 129 euro pp
Kos -- Maastrcht  vanaf 129euro pp ,en dat zijn ook ongeveer dezelfde prijzen
van de andere combinaties in Juni
Quote
#14
Mocht je nog niet voldoende keuzestress hebben kijk dan eens op de website die je linksonder 'mijn NL vlag" kan aanklikken.
Je komt dan op een site waar o.m. veel (foto)info is te vinden over de provincie Apokoronas. Die ligt centraal op N-Kreta. Georgioupolis grenst aan het kilometerslange zandstrand en biedt, zover ik kan overzien, alles wat jullie je wensen.

Behalve dat kan je ook vanuit Georgioupolis een auto huren die op de luchthaven staat. Deze laat je ook daar na afloop van de vakantie weer achter.
Vanuit Georgioupolis kan je met de auto veel plaatsen, zowel aan de midden-, zuid- als aan de westkant via redelijk goede tot zeer goede wegen bereiken.

Behalve dat kan je op sportief gebied ook je hart uitleven. Er is met een huurfiets prima zowel on- als offroad te fietsen. (Je moet wel over een goede conditie beschikken.)

Als je iets bijzonders wil beleven raad ik je aan een (halve)dag een Jeepsafaritocht te maken! Dan kom je op plekken waar je met een gewone auto nooit komt. (Offroad dus.) De dagtour gaat naar de zuidkant van Kreta.
Succes met jullie overwegingen!
Quote
#15
Hartelijk dank allemaal voor de uitgebreide reacties...!! We waarderen het.

Als we een keuze gemaakt hebben laten we het hier weten Smile
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)