Elektrisch rijden
#1
Als ik dit lees zal het even duren duren voordat de Grieken elektrisch gaan rijden, op het land al helemaal niet met al die pickups.

Griekenland Een van de minst voorbereide landen in de EU voor elektrische auto's

Het in Nederland gevestigde bedrijf voor leasing en wagenparkbeheer, LeasePlan, zegt dat Griekenland een van de minst voorbereide landen in Europa is om het gebruik van elektrische auto's te verwelkomen .

Dit is grotendeels te wijten aan het feit dat Griekenland niet beter voorbereid is op de behoeften van elektrische auto's, zoals het uitbreiden van het aantal oplaadpunten en het nemen van het initiatief om prikkels te creëren om elektrische auto's te kopen, zoals btw-promoties.

Sterker nog, Griekenland staat op de tweede plaats onderaan de lijst van Europese landen die klaarstaan om elektrische auto's aan te nemen. Alleen Polen is slechter af, volgens de gegevens van LeasePlan.

Over het geheel genomen, bleek uit de 22 Europese landen die het bedrijf bestudeerde, dat Noorwegen, Nederland, Zweden en Oostenrijk het best zijn voorbereid op elektrische auto's, terwijl Finland, Duitsland en Portugal het meest zijn verbeterd.

Met slechts 115 oplaadpunten in Griekenland, waarvan er slechts 6 "snellaadstations" zijn, is het gemakkelijk te begrijpen hoe het land achterloopt wanneer je naar Nederland kijkt, dat 83.196 oplaadpunten heeft.

Gebrek aan middelen en infrastructuur om elektrische auto's te ondersteunen betekent dat Griekenland ook achterloopt op de verkoop van elektrisch vervoer in vergelijking met zijn Europese tegenhangers. De meest recente gegevens tonen aan dat een laag aantal elektrische en hybride auto's in de eerste negen maanden van 2018 in Griekenland werd gekocht - 231 om precies te zijn. Dit is het laagste aantal van de 22 landen in het onderzoek.


Door Kerry Kolasa-Sikiaridi -27 januari 2019
Bron Greek reporter.
Arthur's signature Old truckers also die, but they are hard to crack. zonnetje .
Quote
#2
Ik zit af & toe ook nog op een autoforum. Daar is een redelijk actief topic over EV in België. De elektrische "belivers" zouden het maar al te graag wat sneller zien evolueren in België en per uitbreiding in Europa. Ik heb daar een jaar geleden of zo, in dat topic al geschreven dat dit geen sinecure is om dit in Griekenland en meer bepaald op de eilanden te promoten.
De Griekse regering zal zware financiële tegemoetkomingen uit hun hoge hoed moeten toveren om de mensen op de eilanden op andere gedachten te laten komen, laat staan effectieve voorzieningen en EV voertuigen daadwerkelijk op hun eilanden te laten rondrijden.
Ik zou het wel fijn vinden moesten er bepaalde eilanden in eerste instantie verplicht worden om minstens hybride voertuigen te hebben of uitsluitend EV. Maar vrees dat dit veel te hoog gegrepen is voor Griekenland. Op het gebied van mobiliteit lopen zij toch zo'n kleine 40 jaar achter.
Quote
#3
(29 January 2019, 21:06)El Greco schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar vrees dat dit veel te hoog gegrepen is voor Griekenland. Op het gebied van mobiliteit lopen zij toch zo'n kleine 40 jaar achter.

Niet alleen op het gebied van mobiliteit.

Maar wat mij het meest stoort, niet alleen in dit verhaal, is dat er blijkbaar verwacht wordt dat ELK land op hetzelfde niveau zit. Willen of niet. Het is gewoon iets wat absoluut onmogelijk is.

Precies of men zou ook moeten verwachten dat Afrika op hetzelfde niveau van Europa zit en op pakweg 5 jaar een inhaalbeweging van meerdere decennia moet maken. Ieder normaal denkend mens weet toch dat zoiets niet kan.
Quote
#4
Mooie voorbeelden doen al de ronde  op het WWW !!
De waanzin ten top!
Elektrische auto opladen dmv benzine aggregaat...


Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jef Dockx's signature " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
(29 January 2019, 21:57)Patrick schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(29 January 2019, 21:06)El Greco schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar vrees dat dit veel te hoog gegrepen is voor Griekenland. Op het gebied van mobiliteit lopen zij toch zo'n kleine 40 jaar achter.

Niet alleen op het gebied van mobiliteit.

Maar wat mij het meest stoort, niet alleen in dit verhaal, is dat er blijkbaar verwacht wordt dat ELK land op hetzelfde niveau zit. Willen of niet. Het is gewoon iets wat absoluut onmogelijk is.

Precies of men zou ook moeten verwachten dat Afrika op hetzelfde niveau van Europa zit en op pakweg 5 jaar een inhaalbeweging van meerdere decennia moet maken. Ieder normaal denkend mens weet toch dat zoiets niet kan.

Neen, niet alleen op gebied van mobiliteit, maar het gaat hier nu net even over. Wink

Het is ongelooflijk hoe "onze" Confused politiekers de landen/continenten besturen.  Rolleyes

(30 January 2019, 09:10)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mooie voorbeelden doen al de ronde  op het WWW !!
De waanzin ten top!
Elektrische auto opladen dmv benzine aggregaat...


Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ja die kennen we, die is al héél de wereld rondgegaan.  Big Grin
Quote
#6
Ach, ik zet al lang mijn vraagtekens bij het echte doel/nut van electrisch rijden. Er zijn volgens mij betere opties maar die brengen minder of geen belastinggeld op.
Dit artikel is ook verhelderend.
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




jjohn's signature ==================================================


Groet,
John 

(Click op onderstaande links voor mooie beelden van Karpathos.)
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
(29 January 2019, 21:06)El Greco schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




EV. Maar vrees dat dit veel te hoog gegrepen is voor Griekenland. Op het gebied van mobiliteit lopen zij toch zo'n kleine 40 jaar achter.

Ik vraag mij af hoezo loopt Griekenland 40 jaar achter op het gebied van mobiliteit? Ben toch wel zeer benieuwd.

Kali Spera,

Dick
Quote
#8
In 1973 al werden elektrische auto's gebouwd op het eiland Syros door Enfield-Neorion. De wagen was ontworpen door Enfield Automotive in Engeland. Het bedrijf was echter eigendom van Yiannis Goulandris en die besloot om de productie over te brengen naar Syros nadat Enfield Automotive ondergebracht werd in de Neorion groep, eveneens eigendom van Yiannis Goulandris.

De wagen kon echter niet verkocht worden in Griekenland wegens, hoe absurd ook, de Griekse toenmalige wetgeving over belastingen meer bepaald: "belastingcategorisatieproblemen in verband met elektrische energie". Daarom werden de voertuigen geëxporteerd naar Engeland


Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





De Enfield 8000 haalde een topsnelheid van 77Km/H en had een bereik van 65 Km. In totaal werden er zo een 200-tal gebouwd.
In het "Industrial and Shipping museum" in Ermoupolis is nog een exemplaar te bezichtigen.


Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Daarnaast was er ook nog een "Jeep" model en werden ook 2 exemplaren van een "limousines" gebouwd: de "Neorion Chicago".


Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.








Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Er is ook ooit een film over gemaakt: "A tale of 2 isles". Dit is de trailer van die film.


Quote
#9
Eigenlijk zou het voor de kleine Griekse eilanden zoals de cycladen maar ook voor Athene ideaal zijn! Ze zouden perfect op een eiland een proef kunnen starten zoals in Nederland op Ameland. Maar ja... hier op Kreta.... misschien eerst maar eens beginnen om de bermen te snoeien en zorgen dat er ten minste een paar verkeersborden leesbaar zijn (de meeste zijn overgroeid of kapot).
Berendw's signature
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#10
(30 January 2019, 13:28)Beems schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(29 January 2019, 21:06)El Greco schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




EV. Maar vrees dat dit veel te hoog gegrepen is voor Griekenland. Op het gebied van mobiliteit lopen zij toch zo'n kleine 40 jaar achter.

Ik vraag mij af hoezo loopt Griekenland 40 jaar achter op het gebied van mobiliteit? Ben toch wel zeer benieuwd.

Kali Spera,

Dick

Dus de gekende driewiel triporteurs zien we ook nog in het "welstellende" West-Europa? Om maar één voorbeeld te geven.
In onze West-Europese wereld is het al moeilijk om autobestuurders aan de voorgeschreven verkeersreglementen te laten houden. Ik zie in Griekenland geen voorbeeldfunctie op dat gebied. Als er iemand alle voorschriften aan hun laars lappen is het toch de gemiddelde eilandbewoner, gewoon omdat het daar kan...

De meeste wegeninfrastructuur hebben gelukkig vóór de Olympische spelen van 2004 een ferme boost gekregen met ons geld. Maar...op ontelbare eilanden is er al jaren aan deze infrastructuur niets veranderd en dateert nog van in de jaren 60 of vroeger. 

Wanneer je het doorsnee "wagenpark" op de eilanden bekijkt zal de gemiddelde wagen 25 jaar oud zijn. Zie niet echt in waarom en met welke middelen ze daar elektrische oplaadvoorzieningen gaan neerzetten. Voor wie, voor wat? 

Hoeveel Grieken gaan er zicht een EV kunnen veroorloven? Ze kunnen zich nu nog geen gewoon kleine benzinewagen aankopen. 

Goed, op het vaste land zijn er nu de laatste jaren wel wat fameuze inspanningen geleverd met bruggen en autosnelwegen te bouwen maar daar zit het probleem niet echt. Europa vergeet blijkbaar het verspreidingsgebied van Griekenland. Ik zie op de eilanden de eerste 10 jaar niets evolueren om inspanningen te doen om het EV te bevorderen. 
Zoals ik al eerder schreef zou ik het wel knap vinden mochten ze op bepaalde eilanden nog enkel EV toestaan maar dat is een utopische gedachte.

(30 January 2019, 14:11)Berendw schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Eigenlijk zou het voor de kleine Griekse eilanden zoals de cycladen maar ook voor Athene ideaal zijn! Ze zouden perfect op een eiland een proef kunnen starten zoals in Nederland op Ameland. Maar ja... hier op Kreta.... misschien eerst maar eens beginnen om de bermen te snoeien en zorgen dat er ten minste een paar verkeersborden leesbaar zijn (de meeste zijn overgroeid of kapot).

Precies, er zijn voorbeelden genoeg van dat ons geliefde Griekenland decennia achterlopen. Vinden wij dat erg? Neen, want dat is de charme van het (ei)land. Big Grin 

Dus Europa is Griekenland nog maar eens met het vingertje aan het wijzen dat er wat moet gaan veranderen. Dat ze er dan misschien eerst eens voor gaan zorgen dat de zuidelijke regio van Europa op een levensstandaard kan komen die gelijk staat met onze noord-westelijke staten. 
Laat ons dan nog eens praten over EV in Griekenland.  Wink
Quote
#11
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Geweldige auto. Te koop in Griekenland.
Quote
#12
Nou beste #El Greco als een drie wieler de maatstaf is of een land achter loopt in mobiliteit dan vind ik dat nogal straf.
Niet alleen voor de Olympische spelen van 2004 is een deel van het wegennet rond Athene aangepakt ook de Egnatia O Dos is gemaakt en dat is een project van wereld formaat en heeft meer dan 10 jaar geduurd. De Egnatia O Dos is de autoweg tussen Igoumenitsa en Turkije met daaraan gekoppeld de verticale assen naar Albanië, Noord-Macedonie en Bulgarije. Ook is er deels een nieuwe autoweg gemaakt van Athene naar Ioanina en loopt er op dit moment nog een project Athene - Kalambakka waar hij dan aansluit op de Egnatia O Dos. Naast de autowegen worden ook de spoorverbindingen aangepakt zoals de elektrificering van het traject Athene - Thessaloniki dat net is afgerond.
Griekenland is niet alleen de eilanden waar het merendeel van de toeristenindustrie zich afspeelt maar het vaste land is zich wel degelijk aan het ontwikkelen waarbij Thessaloniki een grote rol gaat spelen voor het Balkan achterland.
Ook op het gebied van de telecominfrastructuur wordt er hard gewerkt om ook in de dorpen snel internet verbinding aan te bieden. 
Fraport is bezig om de diverse vliegvelden aan te pakken dus ook daar zal merkbaar zijn dat Griekenland mee telt.
Het elektriciteitsnet is zeker nog niet op orde om ook grootverbruikers als het opladen van auto's aan te kunnen en dat zal op de eilanden nog een iets grotere uitdaging zijn. Een belangrijke rol is ook hier weggelegd voor de wind- en zon- energie.
Overigens is het achterlopen in technologie niet altijd een nadeel je kan zo stappen overslaan die andere landen veel geld hebben gekost. 

Als je het hebt over het gedrag van de gemiddelde Griekse auto bestuurder ten aanzien van de regels dan is dat innerent aan de Griekse man, hier wordt dat ook wel "Mangas" genoemd. Maar ik hoop dat de Griekse bevolking zijn eigen identiteit behoud want dat is waar ik van hou en waar menige West-Europeaan nog wat van kan leren. 

Kali Spera,

Dick
Quote
#13
(31 January 2019, 13:49)Beems schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nou beste #El Greco als een drie wieler de maatstaf is of een land achter loopt in mobiliteit dan vind ik dat nogal straf.
Niet alleen voor de Olympische spelen van 2004 is een deel van het wegennet rond Athene aangepakt ook de Egnatia O Dos is gemaakt en dat is een project van wereld formaat en heeft meer dan 10 jaar geduurd. De Egnatia O Dos is de autoweg tussen Igoumenitsa en Turkije met daaraan gekoppeld de verticale assen naar Albanië, Noord-Macedonie en Bulgarije. Ook is er deels een nieuwe autoweg gemaakt van Athene naar Ioanina en loopt er op dit moment nog een project Athene - Kalambakka waar hij dan aansluit op de Egnatia O Dos. Naast de autowegen worden ook de spoorverbindingen aangepakt zoals de elektrificering van het traject Athene - Thessaloniki dat net is afgerond.
Griekenland is niet alleen de eilanden waar het merendeel van de toeristenindustrie zich afspeelt maar het vaste land is zich wel degelijk aan het ontwikkelen waarbij Thessaloniki een grote rol gaat spelen voor het Balkan achterland.
Ook op het gebied van de telecominfrastructuur wordt er hard gewerkt om ook in de dorpen snel internet verbinding aan te bieden. 
Fraport is bezig om de diverse vliegvelden aan te pakken dus ook daar zal merkbaar zijn dat Griekenland mee telt.
Het elektriciteitsnet is zeker nog niet op orde om ook grootverbruikers als het opladen van auto's aan te kunnen en dat zal op de eilanden nog een iets grotere uitdaging zijn. Een belangrijke rol is ook hier weggelegd voor de wind- en zon- energie.
Overigens is het achterlopen in technologie niet altijd een nadeel je kan zo stappen overslaan die andere landen veel geld hebben gekost. 

Als je het hebt over het gedrag van de gemiddelde Griekse auto bestuurder ten aanzien van de regels dan is dat innerent aan de Griekse man, hier wordt dat ook wel "Mangas" genoemd. Maar ik hoop dat de Griekse bevolking zijn eigen identiteit behoud want dat is waar ik van hou en waar menige West-Europeaan nog wat van kan leren. 

Kali Spera,

Dick

Wil je nu zeggen dat Griekenland de voortrekker is van hoe mobiliteit in Europa zou moeten zijn?  Big Grin 
Wat ik dus al schreef, en jij bevestigd, het probleem bevind zich niet op het vaste land, daar zijn ze inderdaad al decennia lang met een fameuze inhaalbeweging bezig, maar de eilanden?  Dodgy 

Op Kreta zijn er wel wat werkzaamheden aan de gang maar dat duurt en duurt en duurt...
Regelmatig valt de elektriciteit nog weg bij ons in het dorp, al minder dan vroeger, dat wel, ondanks dat er (hoogstwaarschijnlijk) dagelijks meer elektrische toestellen worden gebruikt in het kleine dorp. Dus we gaan er op vooruit!  Smile

Wat je laatste zin in je laatste alinea betreft, ik schrijf nochtans net hetzelfde als antwoord op Berendw (Vinden wij dat erg? Neen, want dat is de charme van het (ei)land. [Afbeelding: biggrin.gif])
Quote
#14
(31 January 2019, 15:39)El Greco schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 January 2019, 13:49)Beems schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nou beste #El Greco als een drie wieler de maatstaf is of een land achter loopt in mobiliteit dan vind ik dat nogal straf.
Niet alleen voor de Olympische spelen van 2004 is een deel van het wegennet rond Athene aangepakt ook de Egnatia O Dos is gemaakt en dat is een project van wereld formaat en heeft meer dan 10 jaar geduurd. De Egnatia O Dos is de autoweg tussen Igoumenitsa en Turkije met daaraan gekoppeld de verticale assen naar Albanië, Noord-Macedonie en Bulgarije. Ook is er deels een nieuwe autoweg gemaakt van Athene naar Ioanina en loopt er op dit moment nog een project Athene - Kalambakka waar hij dan aansluit op de Egnatia O Dos. Naast de autowegen worden ook de spoorverbindingen aangepakt zoals de elektrificering van het traject Athene - Thessaloniki dat net is afgerond.
Griekenland is niet alleen de eilanden waar het merendeel van de toeristenindustrie zich afspeelt maar het vaste land is zich wel degelijk aan het ontwikkelen waarbij Thessaloniki een grote rol gaat spelen voor het Balkan achterland.
Ook op het gebied van de telecominfrastructuur wordt er hard gewerkt om ook in de dorpen snel internet verbinding aan te bieden. 
Fraport is bezig om de diverse vliegvelden aan te pakken dus ook daar zal merkbaar zijn dat Griekenland mee telt.
Het elektriciteitsnet is zeker nog niet op orde om ook grootverbruikers als het opladen van auto's aan te kunnen en dat zal op de eilanden nog een iets grotere uitdaging zijn. Een belangrijke rol is ook hier weggelegd voor de wind- en zon- energie.
Overigens is het achterlopen in technologie niet altijd een nadeel je kan zo stappen overslaan die andere landen veel geld hebben gekost. 

Als je het hebt over het gedrag van de gemiddelde Griekse auto bestuurder ten aanzien van de regels dan is dat innerent aan de Griekse man, hier wordt dat ook wel "Mangas" genoemd. Maar ik hoop dat de Griekse bevolking zijn eigen identiteit behoud want dat is waar ik van hou en waar menige West-Europeaan nog wat van kan leren. 

Kali Spera,

Dick

Wil je nu zeggen dat Griekenland de voortrekker is van hoe mobiliteit in Europa zou moeten zijn?  Big Grin 

Nee beste El Greco ik reageer op jouw constatering dat Griekenland 40 jaar achter loopt in mobiliteit en Griekenland is niet alleen de eilanden.
Quote
#15
(31 January 2019, 16:33)Beems schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 January 2019, 15:39)El Greco schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 January 2019, 13:49)Beems schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nou beste #El Greco als een drie wieler de maatstaf is of een land achter loopt in mobiliteit dan vind ik dat nogal straf.
Niet alleen voor de Olympische spelen van 2004 is een deel van het wegennet rond Athene aangepakt ook de Egnatia O Dos is gemaakt en dat is een project van wereld formaat en heeft meer dan 10 jaar geduurd. De Egnatia O Dos is de autoweg tussen Igoumenitsa en Turkije met daaraan gekoppeld de verticale assen naar Albanië, Noord-Macedonie en Bulgarije. Ook is er deels een nieuwe autoweg gemaakt van Athene naar Ioanina en loopt er op dit moment nog een project Athene - Kalambakka waar hij dan aansluit op de Egnatia O Dos. Naast de autowegen worden ook de spoorverbindingen aangepakt zoals de elektrificering van het traject Athene - Thessaloniki dat net is afgerond.
Griekenland is niet alleen de eilanden waar het merendeel van de toeristenindustrie zich afspeelt maar het vaste land is zich wel degelijk aan het ontwikkelen waarbij Thessaloniki een grote rol gaat spelen voor het Balkan achterland.
Ook op het gebied van de telecominfrastructuur wordt er hard gewerkt om ook in de dorpen snel internet verbinding aan te bieden. 
Fraport is bezig om de diverse vliegvelden aan te pakken dus ook daar zal merkbaar zijn dat Griekenland mee telt.
Het elektriciteitsnet is zeker nog niet op orde om ook grootverbruikers als het opladen van auto's aan te kunnen en dat zal op de eilanden nog een iets grotere uitdaging zijn. Een belangrijke rol is ook hier weggelegd voor de wind- en zon- energie.
Overigens is het achterlopen in technologie niet altijd een nadeel je kan zo stappen overslaan die andere landen veel geld hebben gekost. 

Als je het hebt over het gedrag van de gemiddelde Griekse auto bestuurder ten aanzien van de regels dan is dat innerent aan de Griekse man, hier wordt dat ook wel "Mangas" genoemd. Maar ik hoop dat de Griekse bevolking zijn eigen identiteit behoud want dat is waar ik van hou en waar menige West-Europeaan nog wat van kan leren. 

Kali Spera,

Dick

Wil je nu zeggen dat Griekenland de voortrekker is van hoe mobiliteit in Europa zou moeten zijn?  Big Grin 

Nee beste El Greco ik reageer op jouw constatering dat Griekenland 40 jaar achter loopt in mobiliteit en Griekenland is niet alleen de eilanden.

Allé, om jou te plezieren zal ik er 10j. af doen bij mijn constatering dan.  Smile

Ik denk niet dat Europa rekening gaat houden met hun toekomstige regels in Griekse verspreidingsgebieden wat betreft EV. Doen ze dat wel (een onderscheid dus maken tussen vasteland & eilanden) zou het zomaar eens kunnen dat Griekse eilanden het "autokerkhof van Europa" gaat worden naar Afrikaans voorbeeld. Maar nu ben ik aan het doemdenken. 
Om maar te zeggen, dat het origineel bericht van TS een correcte vaststelling is en dat het artikel "an sich" helemaal niet uit de lucht gegrepen is maar een juiste vaststelling.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

Jouw forum-permissies
Je mag geen discussies starten.
Je mag geen reacties plaatsen.
Je mag geen bijlagen posten.
HTML staat aan.
MyCode staat aan.
Smilies staan aan.
[img]-code staat aan.