Samos eind augustus?
#1
Door omstandigheden moeten we dit jaar eind augustus gaan ipv in september wat we altijd doen. Nu komt de uitdaging om een rustig plekje te vinden wat wel rechstreeks vanuit NL te bereiken is (omdat we maar 1 week gaan). Is Samos leuk eind augustus? Of is het dan nog heel erg druk? Twee jaar geleden moesten we ook eind augustus en toen hadden we voor Karpathos gekozen maar dat was vreselijk, zo ongelofelijk druk. Op Samos zijn we in 2005 voor het laatst geweest, maar dat was in mei en toen was het heerlijk daar. Hoop dat jullie wat tips hebben.
Quote
#2
Precies is het nooit te zeggen natuurlijk maar het zal zeker drukker zijn dan in september . Grieken hebben ook nog vakantie alhoewel de meeste dan niet meer op de eilanden zitten.
Quote
#3
Vorig jaar waren wij de laatste 2 weken van augustus in Kokkari.
Het was daar toen gezellig druk.
Ligt er misschien ook aan naar welke plaats je dan wilt gaan.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#4
Het ligt er ook aan in welke plaats je gaat zitten, ga je bv in een toeristenplek zitten als kokkari zal je een meer mensen hebben dan bv in agios konstantinus een paar km verderop.
Zoek een kleinere plaats op waar je wel naar andere plaatsen kan gaan maar als je geen zin hebt in de drukte niet hoef.
Quote
#5
(26 March 2019, 10:04)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het ligt er ook aan in welke plaats je gaat zitten, ga je bv in een toeristenplek zitten als kokkari zal je een meer mensen hebben dan bv in agios konstantinus een paar km verderop.
Zoek een kleinere plaats op waar je wel naar andere plaatsen kan gaan maar als je geen zin hebt in de drukte niet hoef.
In agios Konstantinus is het inderdaad niet echt toeristisch ,Sunweb heeft daar eind augustus een mooie
aanbieding , Appartementen Villa Dimitri op 26  augustus  voor 1 week 427 euro pp  inclusief vlucht ,transfer
luchthaven naar accomodatie ,wil je een week vroeger komt het op 517 pp ,wij hebben jaren terug bij dimitri
gelogeerd ,dat zat toen nog bij Ross Holliday,s heel leuk en rustig gelegen
Quote
#6
We hebben vorig jaar een prima vakantie gehad in Votsalakia eind augustus. Het was er niet echt druk, gewoon gezellig en wat meer reuring dan in de maand mei, waar we 2 jaar geleden onze Samos vakantie hebben gehad. Wat ons betreft is eind augustus een prima periode!
Quote
#7
Dankjulliewel voor de input. Ik had nog nooit gekeken naar Agios Konstantinos en al zoekende vond ik Valeondades. Dat ziet er echt geweldig uit dus de plannen worden gesmeden  Big Grin
Quote
#8
Hoi Suus,

Een paar jaar geleden naar Potokaki/Pythagorion geweest midden in het seizoen.
Echt heel erg rustig en lekker dichtbij het vliegveld, waar je overigens geen last van hebt.
We zaten toen in de accommodatie Time to smile van Tui.
Met een huur autootje kom je overal.
Veel plezier.

Groet
Alexandros
Quote
#9
(29 March 2019, 20:46)Suus schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dankjulliewel voor de input. Ik had nog nooit gekeken naar Agios Konstantinos en al zoekende vond ik Valeondades. Dat ziet er echt geweldig uit dus de plannen worden gesmeden  Big Grin

Dat zijn de accomodaties die Manoles verhuurd, manoles is de eigenaar van een goed restaurant aan de boulevard, zeker een keer gaan eten, hij is echt een goede kok!
Quote
#10
Time to smile in Potatkaki is niet meer boekbaar. Ik heb nog gekeken naar ander aanbod van sunweb, maar uiteindelijk toch voor Valeondades gekozen. Zelf boeken is goedkoper  Big Grin
Nu heb ik alleen nog de uitdaging om de transfer te regelen. Een auto huren voor een week vind ik te duur en is niet nodig, wij zijn echte lopers. Ik kan echter geen websites vinden van taxi bedrijven. Wie heeft er nog een tip? Of heeft er ervaring met
Quote
#11
Al een aantal jaren boeken wij (niet naar Samos, maar een ander Grieks eiland) alleen een vlucht, omdat onze accommodatie niet bij een reisorganisatie wordt aangeboden als pakketreis. Vanaf 6 weken voor vertrek kunnen we dan bij de reisorganisatie het transfer bijboeken. We kunnen dan mee met de bus die andere gasten naar hetzelfde dorp brengt. Dit betreft Corendon. Geen idee of andere reisorganisaties deze mogelijkheid ook bieden. De kosten zijn rond 30 euro per persoon voor heen- en terugreis. Het dorp ligt zo'n 60 km van het vliegveld.
Misschien is dit een optie. Je zou ook bij de accommodatie kunnen vragen of zij vervoer kunnen regelen.
Quote
#12
(03 April 2019, 19:35)Suus schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Time to smile in Potatkaki is niet meer boekbaar. Ik heb nog gekeken naar ander aanbod van sunweb, maar uiteindelijk toch voor Valeondades gekozen. Zelf boeken is goedkoper  Big Grin
Nu heb ik alleen nog de uitdaging om de transfer te regelen. Een auto huren voor een week vind ik te duur en is niet nodig, wij zijn echte lopers. Ik kan echter geen websites vinden van taxi bedrijven. Wie heeft er nog een tip? Of heeft er ervaring met

er staan genoeg taxi's bij het vliegveld er is er vast wel 1 die je brengen wilt.
Vorig jaar heb ik via een reisorganisatie een reis geboekt maar omdat wij en afwijkende aankomst dag hadden ( terwijl er wel voor die dagen een hotel geboekt kon worden via die organisatie) zat de transfer er niet bij, terwijl die wel in de kosten waren doorberekend, dat was wel even een discussie … uiteindelijk waren de kosten voor de transfer 30 euro pp.
Dit was dan op Kreta maar vanaf het vliegveld van Samos naar de accommodatie Valeondades zal de reistijd hetzelfde zijn... dus qua kosten zal je daar vanuit kunnen gaan.
Quote
#13
(03 April 2019, 19:35)Suus schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Time to smile in Potatkaki is niet meer boekbaar. Ik heb nog gekeken naar ander aanbod van sunweb, maar uiteindelijk toch voor Valeondades gekozen. Zelf boeken is goedkoper  Big Grin
Nu heb ik alleen nog de uitdaging om de transfer te regelen. Een auto huren voor een week vind ik te duur en is niet nodig, wij zijn echte lopers. Ik kan echter geen websites vinden van taxi bedrijven. Wie heeft er nog een tip? Of heeft er ervaring met

Hoi Suus
We komen al een kleine 20 jaar op Samos en boeken ook altijd een los ticket,de taxi vanaf vliegveld naar Kokkari kost 30 euro enkele rit.
Naar de nachtegalenvallei waar jij logeert is verder ik denk dat je moet rekenen tussen de 40/45 euro enkele rit!

Groet Siepke
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Samos eind april begin mei Samoslovers 5 5.101 29 December 2017, 01:34
Laatste bericht: Wilma

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)