Boot transfer naar lesbos
#1
we willen komende zomer juli/augustus eilandhoppen en ik zoek een boot transfer van kos naar lesbos.
Lange trip natuurlijk maar is deze er wel?
Quote
#2
Er is geen rechtstreekse verbinding van Kos naar Lesbos. De moeilijkheid die je hebt is dat je van de ene eilandengroep naar de andere gaat (Dodekanesos naar N-Egeïsche eilanden). En verbindingen tussen eilandengroepen kunnen soms schaars zijn, ook in het zomerseizoen.

Zonder via Piraeus te gaan lijkt me dat er waarschijnlijk maar 1 mogelijkheid zal zijn. Van Kos naar Samos (Pythagorio) of Ikaria (Ag. Kyrikos) met Dodekanisos Seaways en dan mogelijks van daaruit naar Lesbos met Hellenic Seaways. Van Samos naar Lesbos zal dat vanuit Vathy of mogelijks Karlovassi zijn, van Ikaria vanuit Ag. Kyrikos of Evdilos.

Maar het is nog even koffiedik kijken want geen van beide rederijen hebben hun schema voor deze routes al gepubliceerd. Voor Dodekanisos Seaways zou dat mogelijks midden februari kunnen zijn, voor Hellenic Seaways kan dat best zijn dat dit pas de 2de helft van maart wordt. Bereid je er echter ook op voor dat je mogelijks moet overnachten op Samos of Ikaria.

Via Piraeus kan natuurlijk ook, maar dat is ook slechts op bepaalde dagen (2-3 maal per week) en dan ben je toch ook bijna 1,5 dag onderweg. Hoe dan ook, de snelste manier om van Kos naar Lesbos te gaan is vliegen (via Athene) met Olympic Air of Sky Express.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Dank voor de reactie.
Op de kaarten zie je wel bootroutes lopen, dus daarom dacht ik dat dit wel mogelijk moest zijn.
Ik denk dat ik dan de plannen wat omgooi.
De bedoeling is om te beginnen op kos, en weer terug te keren op kos.
Kos - eiland - lesbos - chios- ander eiland - kos

Welke eilanden zijn dan een optie zodat er wel boottransfers zijn?
Ik zou dan op die eilanden circa 2 nachten willen blijven.
Eilanden met een leuk stadje ofzo
Quote
#4
Samos en Ikaria zijn zowat de enige die dan in aanmerking komen als je Kos wil combineren met Lesbos en Chios.

Zoals eerder gezegd kom je aan of vertrek je in Pythagorio of Vathy in Samos, in Ikaria is dat Evdilos of Agios Kyrikos.

Als Lesbos & Chios geen must zijn, zijn er heel wat eilanden die je kan aandoen bij vertrek en aankomst in Kos. En dan is het ook veel makkelijker om een ferry te vinden. Je kan zowel noordelijk als zuidelijk gaan vanuit Kos.
Voorbeelden:
1. Kos > Nisyros > Tilos > Rhodos > Symi > Kos
2. Kos > Kalymnos > Leros > Patmos > Samos > Kos
3. Kos > Leros > Lipsi > Patmos > Ikaria > Kos

Als je binnen de Dodekanesos blijft en alle verplaatsingen doet met Dodekanisos Seaways, vraag dan via hun website
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




hun Bonusways kaart aan. Krijg je 10% korting op ieder ticket dat je koopt.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Plan is vereenvoudigd; het wordt een combi kos - rhodos met vanuit rhodos een dag trip naar symi.
Wordt er iedere dag overdag meerdere keren gevaren tussen kos en rhodos v.v.?
De bedoeling is op zondag 28 juli kos - rhodos en weer terug op 7 augustus.
Ik zie momenteel alleen timetables van blue star ferries voor circa € 250,- voor 5 pers.
Dat moet toch goedkoper kunnen?
Quote
#6
(06 February 2019, 21:29)Famo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Plan is vereenvoudigd; het wordt een combi kos - rhodos met vanuit rhodos een dag trip naar symi.
Wordt er iedere dag overdag meerdere keren gevaren tussen kos en rhodos v.v.?
De bedoeling is op zondag 28 juli kos - rhodos en weer terug op 7 augustus.
Ik zie momenteel alleen timetables van blue star ferries voor circa € 250,- voor 5 pers.
Dat moet toch goedkoper kunnen?

Goedkoper zal je ze niet vinden. Het enige wat je ca. 25 Euro bespaart is op de terugreis de Nissos Chios nemen. Die vertrekt om 18.00 vanuit Rhodes. De trip duurt ook iets langer omdat een andere route gevolgd wordt
Bij Dodekanisos Seaways is een retourtje Kos-Rhodos voor 5 personen 290 Euro. Hun schema's voor de zomermaanden zijn nog niet klaar. Het huidige schema is tot 5 mei.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Als je de heenreis boekt naar Kos en de terug reis vanaf Rhodos spaar je al een Ferry reisje uit ,
Quote
#8
(07 February 2019, 13:26)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als je de heenreis boekt naar Kos en de terug reis vanaf Rhodos spaar je al een Ferry reisje uit ,

Dat zou inderdaad een logische gedachte zijn, ware het niet dat vluchten van en naar rhodos flink duurder zijn dan naar kos.
Dat vlieg-retourtje kos is voor mij op dit moment ook het enige dat vast ligt.

De prijs voor de boottransfer valt ook wel weer mee, zeker als je kijkt naar de reusachtige schepen waarmee gevaren wordt, maar ik moet na jaren Aziatische trips even schakelen met de Europese prijzen.

Ik wil nu eigenlijk ook de hotels gaan vastleggen, maar moet dan nog wel de garantie hebben dat ik op de betreffende gewenste transferdagen een plekkie op een boot heb voor 5 pers  Smile.
Dan is het óf blue star ferries óf nog wachten op de tijden van de concurrentie, en als ik het goed begrijp is er maar 1 andere: Dodekanisos seaways. De late middag tijden van rhodos-kos transfer bij blue star trekt me niet zo.
Plekkie op het dek boven is toch prima lijkt me?
Quote
#9
Eiland hoppen heeft van oudsher iets avontuurlijks,waarbij je steeds moet improviseren bij onverwachte gebeurtenissen. Dit begint meer op een georganiseerde reis te lijken waarbij alles tevoren wordt vastgelegd.
Quote
#10
Eilandhoppen met vijf personen midden in het hoogseizoen op twee toeristische eilanden
dan moet je toch wel een slaapplaats regelen denk ik ,maar boottickets kun je overal in
Griekenland bij de haven kopen ,ook in Juli en Augustus
Quote
#11
Omdat het eilandhop plan sterk is aangepast/gereduceerd en zich dus beperkt tot kos en rhodos is het inderdaad beter om de hotels alvast vast te leggen, gezien de periode juli/augustus. Dat heb ik inmiddels gedaan. 5 Plekken in 2 weken (2 op kos en 3 op rhodos).
De bootreis vv zal dan ook wel goedkomen.

Dan wordt het verder nog een dagtochtje symi inplannen, transfers tussen de hotels en verder scooters en/of auto huur regelen (dat dan misschien meteen als hotel transfer kan fungeren), om de eilanden te verkennen.

Ik zou het liefst in Lindos, als ik daar weer wegga, een auto willen laten ‘bezorgen’ in het dorp die ik dan enkele dagen later in de buurt van de haven ( voor de transfer naar kos) kan inleveren.
Als iemand een suggestie heeft voor een betrouwbare verhuurder dan hoor ik het natuurlijk graag ?
Quote
#12
(11 February 2019, 22:46)Famo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Omdat het eilandhop plan sterk is aangepast/gereduceerd en zich dus beperkt tot kos en rhodos is het inderdaad beter om de hotels alvast vast te leggen, gezien de periode juli/augustus. Dat heb ik inmiddels gedaan. 5 Plekken in 2 weken (2 op kos en 3 op rhodos).
De bootreis vv zal dan ook wel goedkomen.

Dan wordt het verder nog een dagtochtje symi inplannen, transfers tussen de hotels en verder scooters en/of auto huur regelen (dat dan misschien meteen als hotel transfer kan fungeren), om de eilanden te verkennen.

Ik zou het liefst in Lindos, als ik daar weer wegga, een auto willen laten ‘bezorgen’ in het dorp die ik dan enkele dagen later in de buurt van de haven ( voor de transfer naar kos) kan inleveren.
Als iemand een suggestie heeft voor een betrouwbare verhuurder dan hoor ik het natuurlijk graag ?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Vasilis en Marion up
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)