Auto lang parkeren bij vliegveld Athene
#1
Goedenavond,

Wij hebben plannen om regelmatig naar ons vakantiehuis in Griekenland te gaan. Nu willen wij graag de kosten van de huurauto beperken door een auto in Griekenland te kopen.
Het idee is om deze te parkeren in de buurt van het vliegveld. Bijvoorbeeld bij het vliegveld van Athene.

Heeft iemand hier ervaring mee en ook eventueel wat de kosten zijn van het lang parkeren.
Graag jullie ervaring of andere ideeën hierover.

Grt,
Quote
#2
Wil je dan echt op het vliegveld parkeren? Lang parkeren is P3. Dat is niet echt duur voor een paar dagen, maar voor langer?  Ik dacht 25 euro voor 3 dagen ongeveer. Langer weet ik niet. Maar hoe lang wil je dan je auto laten staan? Als die daar maanden zou staan zou ik eerder een eigen parkeergarage in Athene of Rafina proberen te huren en dan de bus naar het vliegveld pakken. In Athene gaat die vanaf het Syntagmaplein ( bus 95) en in Rafina vanuit de haven. In elk geval vanaf het haventerrein waar de boten aanmeren. Als je het terrein oprijdt aan de linkse kant. Verderop aan de weg naar de haven is ook een bushalte maar wij hebben nooit kunnen ontdekken wanneer daar welke bus ging. En wellicht kan je auto op de camping van Nea Makri (ik weet niet zeker of die nog bestaat, maar wij hebben daar ooit in een noodsituatie voor 1 euro per dag de auto laten staan) 
Anders wellicht de camping van Athene. Succes
Quote
#3
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




iakovos's signatuur [Afbeelding: angel.gif]
Quote
#4
Voor zover ik weet vroegen ze op de luchthaven van Heraklion €50/maand en jaar of 3 geleden.
Quote
#5
(05 October 2021, 20:25)GysD schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Goedenavond,

Wij hebben plannen om regelmatig naar ons vakantiehuis in Griekenland te gaan. Nu willen wij graag de kosten van de huurauto beperken door een auto in Griekenland te kopen.
Het idee is om deze te parkeren in de buurt van het vliegveld. Bijvoorbeeld bij het vliegveld van Athene.

Heeft iemand hier ervaring mee en ook eventueel wat de kosten zijn van het lang parkeren.
Graag jullie ervaring of andere ideeën hierover.

Grt,
Hoe ver is het van jullie huis naar het vliegveld, misschien openbaar vervoer of taxi als het kan.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
Het huis is op 3 uur van Athene en 1,5 uur van Kalamata. Het is idee om de auto in de buurt van het vliegveld te zetten en dan met taxatie van en naar het vliegveld. Dus eigenlijk binnen een cirkel van 15 minuten van het vliegveld.
Quote
#7
(07 October 2021, 20:22)GysD schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het huis is op 3 uur van Athene en 1,5 uur van Kalamata. Het is idee om de auto in de buurt van het vliegveld te zetten en dan met taxatie van en naar het vliegveld. Dus eigenlijk binnen een cirkel van 15 minuten van het vliegveld.
Vanaf Pyrgos heb je geen alternatief dan moet je wel met de auto, of naar Kalmata wat dichterbij is maar dan heb je weer geen directe verbinding in de winter en elke keer met de ferry Ancona Patras met je eigen auto loopt ook in de papieren, het is even rekenen wat het gunstigste is.
Kijk eens aan de kust ten zuiden van Rafina of je daar een veilige plaats vind.
Veel succes met zoeken, als je wat gevonden hebt laat het hier ook even weten, alle goede tips zijn welkom.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
Dank je! Als ik wat gevonden heb zal ik het laten weten.
Grt,
Quote
#9
Binnen anderhalve week ben ik een namiddagje in Rafina. Ik kijk daar wel even rond (of vraag het ook even na). Van daar kan je dan makkelijk met de bus naar de luchthaven.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Top Patrick, ik wacht het af. Ben heel nieuwsgierig.
Grt,
Quote
#11
Hebben jullie iemand die dingen 'rond' het huis doet o.i.d. bij afwezigheid? Wellicht kan die persoon op een of andere manier behulpzaam zijn?
Zelf kunnen jullie vast wel bedenken op wat voor manier..
Quote
#12
(08 October 2021, 10:00)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Binnen anderhalve week ben ik een namiddagje in Rafina. Ik kijk daar wel even rond (of vraag het ook even na). Van daar kan je dan makkelijk met de bus naar de luchthaven.

Heb even rondgekeken in Rafina. Een mogelijkheid is de gemeentelijke parking net voor het centrum, rechts van de hoofdweg als je vanaf Athene komt. Het is net voorbij de Sklavenitis supermarkt. Die parking was vroeger betalend maar nu blijkbaar niet meer. 
Goed 5 minuten stappen en je bent aan het haventerrein waar je de bus naar de luchthaven kan nemen
De parking over het gemeentehuis is wel betalend. Ook de parking van Lidl is nu slechts gratis voor de eerste 2 uren.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Hoi Patrick, bedankt voor het uitzoeken de opgegeven opties. De volgende keer dat weer gaan zullen we daar gaan kijken of dit voor ons bruikbaar is.
Grt,
Quote
#14
Je mag hopen dat als je op een dergelijk terrein een auto langdurig plaatst je de kans loopt dat er in de tussentijds iets met het terrein gebeurt wat je bij het achterlaten van de auto niet kon zien.
Het feit dat het voorheen een betaalplek was kan veel betekenen. Uiteenlopend van: het leverde niets op en is daarom openbaar gemaakt, tot het terrein is verkocht en de huidige eigenaar gaat er op termijn iets mee doen en allerlei andere opties.
Je zal raar opkijken als je aankomt en de auto is onvindbaar of staat achter een gesloten hek o.i.d.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ervaring auto meenemen bij de verhuizing naar Griekenland Beems 58 18.251 02 March 2024, 00:05
Laatste bericht: AlikiR
  Ervaringen auto invoeren of auto kopen op Kreta Ellie69 6 2.708 16 June 2023, 08:42
Laatste bericht: Cretenzer
  auto importeren bij emigratie Irida 34 12.859 05 December 2018, 19:49
Laatste bericht: Beems
Big Grin Lang verblijf in Rhodos hoe aan te pakken... Amlangbroek 0 2.075 15 November 2014, 12:52
Laatste bericht: Amlangbroek

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)