Nieuwe Griekse luchtvaart maatschappij
#1
Wat denken de leden, wordt dit weer een flop of...

Athens Spirit Airways kiest in april het luchtruim
Een nieuwe Griekse luchtvaartmaatschappij, Athens Spirit Airways, wil vanaf april 2019 vluchten gaan verzorgen. De maatschappij wil de concurrentie aangaan met Aegean Airlines.

Athens Spirit Airways werd al in juni 2017 opgericht, maar vroeg pas vorige maand een vliegvergunning aan bij de Hellenic Civil Aviation Authority. Dit document is nodig om commerciële vluchten uit te mogen voeren. De nieuwe luchtvaartmaatschappij wil zowel binnenlandse als internationale vluchten gaan verzorgen met vier Airbus A319’s en twee Airbus A340’s.

De maatschappij wordt gefinancierd door rijke Grieken uit de diaspora. Aan het hoofd van Athens Spirit Airways staat Vasilis Dorizas, een gepensioneerde piloot, priester en voormalig manager van Olympic Airways, waar hij meer dan 16 jaar heeft gewerkt.

In oktober 2012 was Dorizas ook een van de oprichters van Sky Greece Airlines, dat in mei 2015 met een Boeing 767-300ER operationeel werd maar al een half jaar later failliet ging. De afgelopen decennia hebben veel kleinere Griekse luchtvaartmaatschappijen geprobeerd de luchtvaartsector open te breken, maar de meeste hebben het niet lang volgehouden.

Het is nog niet bekend welke routes Athens Spirit Airways gaat vliegen en wat de frequentie van de vluchten zal zijn.
Bron Parakalo
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
Misschien dat het bij de tweede keer wel lukt maar...gaat het lowbudget moeten maken, zowel voor personeel als toekomstige klanten toe vrees ik. Zie ik niet echt goed komen eerlijk gezegd. Een hap uit de grote en solide opgebouwde organisatie van Aegean nemen en in mindere maten Sky Express, is niet iedereen gegeven veronderstel ik.
Quote
#3
(04 February 2019, 11:45)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Misschien dat het bij de tweede keer wel lukt maar...gaat het lowbudget moeten maken, zowel voor personeel als toekomstige klanten toe vrees ik. Zie ik niet echt goed komen eerlijk gezegd. Een hap uit de grote en solide opgebouwde organisatie van Aegean nemen en in mindere maten Sky Express, is niet iedereen gegeven veronderstel ik.

De Astra lines die meestal van Thessaloniki vliegt bestaat toch ook al vele jaren ,een beetje
concurentie kan nooit geen kwaad
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Astra : nieuwe maatschappij goedkope tickets Dirk 1 2.511 10 September 2012, 17:01
Laatste bericht: Bob Rempetis

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)