Je erfrechten
#1
Ik heb hier al eens eerder een bericht over geplaatst nu even de afloop


Eindelijk na ruim 9 maanden is het me gelukt om de auto van mijn overleden vrouw op mijn naam te krijgen, vandaag heb ik ik eindelijk de papieren op kunnen halen. 
Dit alles voor een groot gedeelte mijn eigen schuld omdat we het niet goed hadden afgeregeld in Griekenland. 
En ik ondervonden hebt dat wat je ook in Nederland hebt afgeregeld wat betreft erfenissen het hier verdomde weinig waard is vele gaan nu roepen dat, dat niet waar is nu mensen geloof me het is wel zeker waar, probeer maar eens zoals in mijn geval eens een auto op je naam te zetten van je overleden partner omdat hij anders onverkoopbaar is als er geen handgeschreven wilsbeschikking is die niet officieel vertaald is in het Grieks bijna onmogelijk, zoals aangegeven ruim negen maanden vier bezoeken aan de rechtbank, vele vertalingen van diverse papieren. bezoeken aan het belastingkantoor enz., enz. En dan heb ik het alleen nog maar over het verkopen van de auto van je overleden partner moet er niet aan denken als ik een eigen huis had gehad of nog meer bezittingen die op haar naam hadden gestaan, en dan nog een punt het begrip vanuit Nederland getrouwd onder huwelijkse voorwaarden begrijpen ze al helemaal niet. 
Moraal van mijn betoog zorg dat je het met de juiste mensen je nalatenschap goed regelt want vele Grieken (incl advocaten en accountants) geven je veel advies maar weten totaal de weg niet.
Quote
#2
Fijn voor je dat t gelukt is Cornelius, ik hoop dat je nu rust krijgt.
Ik zit me nu trouwens wel af te vragen stel dat jij niks ondernomen had, of de verkeerde stappen had genomen,
wat was er dan gebeurd? Waar gaat in zo'n geval een auto of een huis of zo naar toe?
Quote
#3
De auto wordt dan in beslag genomen door het rijk.
Quote
#4
Fijn dat het uiteindelijk geregeld is, geeft toch een beetje rust, dingen weer af kunnen sluiten en vooruit kijken!
Quote
#5
(07 February 2019, 12:50)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Fijn dat het uiteindelijk geregeld is, geeft toch een beetje rust, dingen weer af kunnen sluiten en vooruit kijken!

Klopt helemaal Jack1970 het was het laatste onderdeel om af te sluiten dat is me vandaag helemaal gelukt en het doet me goed en het is voor mij zeker een hele goede les geweest om zeer goed na te denken over de toekomst en dan bedoel ik hoe ooit mijn nabestaanden ( en ik hoop dat, dat erg lang gaat duren) kan behoeden voor veel ellende, en ik ben heilig overtuigd dat degene die het hier niet netjes en officieel geregeld hebben en ja ik denk dat zijn er vele erg veel problemen gaan ondervinden.
Dit zou een uitstekende weg zijn om elkaar te informeren maar ik vrees dat de meeste er niet over na willen denken.
Ik heb sinds het overlijden van mijn vrouw nu 1,5 jaar geleden zoveel geleerd over dit onderwerp dat het voor heel veel mensen die hier op de goede manier wonen het een goede leerschool en informatiebron zou zijn.
Het leven gaat zeer veel verder in Griekenland als je er woont dan het vertellen waar je vakantie wil vieren of op Google wil opzoeken waar er een foto is gemaakt.
Maar helaas de meeste zien daar de ernst niet van in.
Ik heb geleerd van mijn fouten en ben ondertussen erg goed bezig om het voor mijn latere nabestaande goed af te regelen.
O ja ik hou nog steeds zeer veel van dit land en zijn bewoners ik zou het niet meer willen ruilen met Nederland, maar ik pas me dan ook aan.
Quote
#6
Wij hebben op afvies van advocaat een handgeschreven testament in je eigen taal gemaakt. Eerst erft je partner dan je kinderen of bij geen kinderen anderen. Met alle gegevens van de erfgenamen en wat er te erven is. Dit blijft bij de advocaat en wordt ingesvhreven in het dikke boek. De nabestaanden moeten dan dit vrrtalen samen met de Nederlandse verklarong van erfrecht. Het lijkt mij verstandig om ern kope te maken voor je nabestaanden en bij welke advocaat ze moeten zijn. Cornelis ik wens je al het goede
kokino17's signatuur    Wish all your dreams are coming true
Quote
#7
Maar Kokino heb jij dit advies van een Griekse advocaat of een Nederlandse? En die nederlandse verklaring van erfrecht is dan geldig in Griekenland?
Quote
#8
Advies is van griekse advocaat het handgeschreven testament is het belangrijkste maar omdat de erven in nederland wonen heb je een verklaring van erfreçht nodig. Met dit samen moet het in beide landen lukken. Ook voor de fiscus liever niet maar ja in NL nog steeds links lullen rechts zakken vullen. Tip doe schenking op papier voor je kinderen bij NL notaris. Moet je 6% rente over betalen wat de kids terug kunnen schenken. Zo hou je het in de familie.
kokino17's signatuur    Wish all your dreams are coming true
Quote
#9
Voor mij persoonlijk zijn al deze dingen niet van toepassing. Ik ben met een Griek getrouwd, in Griekenland getrouwd
bezittingen alleen in Griekenland. Maar nooit verkeerd om hier iets meer over te weten.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Erfrechten Cornelius 6 2.245 09 May 2018, 21:04
Laatste bericht: kokino17

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)