Immatriculatieplaten beginnende met "PAI"
#1
Waarom beginnen sommige nummerplaten met "PAI" in Griekenland

Posslke
Quote
#2
(12 February 2019, 13:07)posslke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Waarom beginnen sommige nummerplaten met "PAI" in Griekenland

Posslke

Zijn belastingvrije wagens.
Quote
#3
En waarom zijn ze belastingvrij ?  (ik ben wel een beetje nieuwsgierig Wink )

Posslke
Quote
#4
(12 February 2019, 13:14)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(12 February 2019, 13:07)posslke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Waarom beginnen sommige nummerplaten met "PAI" in Griekenland

Posslke

Zijn belastingvrije wagens.

Wegens ingevoerd van buiten Griekenland. Als jij naar GR verhuisd en neemt je eigen wagen mee krijg je zo een nummerplaat. Grieken die er mee rondrijden , meestal zwargerokte ...... en mensen die het zich kunnen veroorloven om niet te moeten rondrijden met een wagen voorzien voor de Griekse en Cypriotische markt .
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Ingevoerde wagens krijgen een rode nummerplaat en moeten wel jaarlijks belasting betalen.
Quote
#6
Inderdaad voor een ingevoerde wagen, je kan/mag deze 5 jaar niet verkopen anders moet je alsnog invoerbelasting betalen. Na die 5 jaar krijg je “normale” kenteken platen
Quote
#7
(12 February 2019, 13:07)posslke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Waarom beginnen sommige nummerplaten met "PAI" in Griekenland

Posslke

Hier vind je alle info over en afbeeldingen van Griekse nummerplaten:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Rijden er niet ook "verdachtig" veel autos met Bulgaarse nummerplaten in GR?
Ten eerste meen ik - hoe zich dat rekent begrijp ik niet - "handelaren" in Bulgaarse arbeiders, maar hoorde ook
wel dat het voor de Griek zou lonen, de auto in Bulgarije aan te melden - heel lage belasting.
Johannes
Quote
#9
(13 February 2019, 10:47)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Rijden er niet ook "verdachtig" veel autos met Bulgaarse nummerplaten in GR?
Ten eerste meen ik - hoe zich dat rekent begrijp ik niet - "handelaren" in Bulgaarse arbeiders, maar hoorde ook
wel dat het voor de Griek zou lonen, de auto in Bulgarije aan te melden - heel lage belasting.
Johannes

En daar gaan ze nu wat aan doen, er rijden heel wat van die auto's rond, allemaal dik boven de 2000cc waar in Griekenland veel tax op zit, de eigenaren werken of hebben een bedrijf in Bulgarije wat al jaren niet meer bestaat, de auto wordt in beslag genomen en de tax wat in de duizenden euro's loopt nabetalen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#10
Wij hebben in september op Thassos heel veel (zware) auto's met Bulgaarse nummerplaat gezien, maar ook veel Serviërs. Misschien zaten daar ook Griekse eigenaars tussen. Of heeft de ligging van deze landen tegenover Thassos er iets mee te maken?
Er werd ons gezegd dat het niet de braafste Bulgaren zijn die naar Thassos komen??
Quote
#11
(13 February 2019, 14:34)Els DR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij hebben in september op Thassos heel veel (zware) auto's met Bulgaarse nummerplaat gezien, maar ook veel Serviërs. Misschien zaten daar ook Griekse eigenaars tussen. Of heeft de ligging van deze landen tegenover Thassos er iets mee te maken?
Er werd ons gezegd dat het niet de braafste Bulgaren zijn die naar Thassos komen??

Misschien dezelfde mensen die hier bekend zijn geworden door de zgn Bulgaren fraude Big Grin
Quote
#12
"Bulgaren fraude" - dat begrip kende ik niet, daar niet in NL wonend.
Komt mij helaas bekend voor: in de jaren 2013 tot 2016 hadden een Turk plus zoon in de kleinstad Bremerhaven met de "hulp" van zo`n kleine 3.000 Bulgaren met Turkse wortels 6,5 miljoen Euro "ontvangen" d.m.v. melken van de sociaalstaat  door een frauderend systeem. In het jaar 2010 waren 174 Bulgaren in BHV aangemeld, 2015 waren er 2779 - niemand merkte iets, ook niet de autoriteiten. De zoon is politicus en ontvangt tot nu toe zijn dieten, ook vader is tot nu toe strafvrij. Toen de zaak opvloog waren binnen een maand 2.500 Bulgaren verdwenen Smile.
Q U O T E . . .  Anfang des Jahres war ein parlamentarischer Untersuchungsausschuss der Bremischen Bürgerschaft zur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




gelangt, dass „Vater und Sohn Öztürk in den Jahren 2013 bis 2016 Vereine zu einem System zur Ausplünderung der Sozialkassen aufgebaut“ hatten . . . U N Q U O T E 
Quote
#13
Bedankt aan iedereen die een antwoord heeft neergeschreven.
Maar mijn vraag ging over de "PAI" immatriculatieplaten en wie er mocht mee rijden.
Quote
#14
(14 February 2019, 14:38)posslke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedankt aan iedereen die een antwoord heeft neergeschreven.
Maar mijn vraag ging over de "PAI" immatriculatieplaten en wie er mocht mee rijden.
Staat gewoon onder de P en ook bij de A.iedereen die deze auto op naam heeft staan mag er mee rijden.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)