Caravan in Griekenland
#1
Kalispera,

Wij zijn bezig met het kopen van een vakantiehuis(je)in Griekenland. Als alles doorgaat willen we een (oude maar technisch wel goede) caravan meenemen en daar op eigen grond bij het huis laten staan. In eerste instantie voor onszelf omdat we nog moeten verbouwen, later als extra gastenverblijfje.
Meerdere Grieken vertellen mij dat het plaatsen van een voertuig ( caravan), mits voldaan aan de wettelijke verplichtingen ( indien nodig belasting/ kenteken) op eigen grond nooit een probleem is.
Is er verschil in Gr zoals in NL tussen een kentekenplichtige caravan ( meer dan 750 kg max gewicht) en niet- kentekenplichtige caravan en waar moeten we rekening mee houden als we een caravan daar laten staan? Iemand ervaring met een vergelijkbare situatie? Kentekenplichtige caravan in NL kenteken inleveren als zijnde ‘ gesloopt ‘  oid? Niet kentekenplichtige caravan lijkt mij helemaal geen probleem?
Of zie ik iets over het hoofd??
Quote
#2
Kalimera,

Op zich is het geen probleem om een caravan mee te nemen naar Griekenland en daar te stallen op eigen terrein. Ga je echter weer de weg op om in Griekenland rond te rijden dan moet de caravan gekeurd worden en een eigen kenteken krijgen ook moet je belasting betalen want de caravan wordt net als de auto als luxe gezien.

Groet,

Dick
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Caravan kopen in Griekenland Joti6566 2 2.433 11 March 2020, 00:18
Laatste bericht: iakovos
  te koop gevraagd: 2e hands caravan corfu of elders Griekenland jokiedokie 1 4.637 11 May 2017, 16:03
Laatste bericht: chris
  Caravan marjan 5 4.895 28 October 2014, 19:02
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)