Schade aan wegen en bruggen kreta
#1
Er is nog steeds veel schade aan de infrastructuur. Datgene wat eerst provisorisch was hersteld is op veel plaatsen vorige week weer teniet gedaan door wederom hevige regenval.

De weg naar plakias door de kourtaliotiko kloof geeft een goed beeld.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Zo dat is best wel flink zeg, hopelijk krijgen ze het een beetje opgeknapt voor het seizoen gaat beginnen, elke keer die regen zal het allemaal geen goed doen en steeds meer wegspoelen totdat sommige stukken niet meer gerepareerd kunnen worden.
Quote
#3
Vlgs mij komen er dit weekend weer zware buien. Op Karpathos, het buureiland van Kreta, zijn ze de schade aan het opruimen maar hebben ze ook de hulp van de regering ingeroepen.
Er zijn ongelooflijk grote rotsblokken op de wegen terecht gekomen.
Quote
#4
(04 April 2019, 11:53)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zo dat is best wel flink zeg, hopelijk krijgen ze het een beetje opgeknapt voor het seizoen gaat beginnen, elke keer die regen zal het allemaal geen goed doen en steeds meer wegspoelen totdat sommige stukken niet meer gerepareerd kunnen worden.

De meeste secundaire wegen op Kreta worden nooit opgeknapt   wel  " opgelapt " , met zo een 5 cm asfalt op een slecht verdichte ondergrond.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Dat oplappen doen ze hier op Kos ook....wat een akelig gat in de weg was wordt een tijdje een soort bult en vaak genoeg een paar maanden later weer een gat want dan is dat veel te grove, niet "pakkende" asfalt er weer uit. Weggegooide tijd, geld, en energie helaas.....
Quote
#6
Nieuwe problemen sinds vanochtend. Krantenbericht is Google vertaald.

Sinds de dageraad van zaterdag raakte de nieuwe golf van slecht weer "Lassithi" en ten zuiden van Heraklion

Laatst bijgewerkt op 10:55 uur

Wegen werden rivieren, aardverschuivingen en een aantal problemen op het gebied van Lassithi en ten zuiden van Heraklion gemaakt door zware regenval.

In Viannos, Sitia, Agios Nikolaos, Ierapetra zijn er de meeste problemen en bestuurders moeten heel voorzichtig zijn.

In Viannos stroom die opgeblazen auto die in de buurt van het geparkeerd werd en zijn in volle alert krachten van het Vuur en bemanningen van de gemeenten en de regio om problemen te herstellen gesleept.

De weg naar Voutes is gesloten

Bij besluit van Kreta Heraklion provinciale weg - Vouton ongeveer een kilometer voor het invoeren van het dorp, zal gesloten blijven tot nader order als gevolg van verzakkingen.
Chauffeurs kunnen ook kiezen voor de route door Stavrakia of via Kalses.

Aankondiging van de gemeente Viannos

Zwaar weer van invloed op de ochtend van de Viannos leidt tot veel problemen als gevolg van aardverschuivingen van rotsen en sediment in zowel de provinciale en de gemeentelijke wegennet. Het machinepark van de gemeente in samenwerking met de regio Kreta werkt sinds de ochtend om de schade te herstellen. Om redenen van veiligheid en civiele bescherming als gevolg van het intense weerverschijnsel, zijn de volgende routes bepaald door civiele bescherming.

- Gemeentelijke weg van Keratokampos naar Arvi
- Gemeentelijke weg van Arvi naar Psari Forada Tercha
- De brug over de Anodopari-rivier in Dermatos
- Van Terce naar Myrto

Zorgvuldige chauffeurs moeten ook gids zijn voor zowel het provinciale als het gemeentelijke wegennet van de gemeente Viannos vanwege ononderbroken kliffen van rotsen en vuil. Het machinepark van de gemeente in samenwerking met de regio Kreta probeert al op het wegennet de problemen op te sporen.
Quote
#7
Inderdaad, net bericht gekregen van onze vrienden, die boven Makri Gialos zitten dat het er helemaal niet goed is. Ze verwachten nu ook nog meer onweer en ook bij hen is nu de elektriciteit uitgevallen melden ze juist.
Quote
#8
Ze krijgen het wel te verduren op veel plekken zeg...
Quote
#9
De brug bij Mirtos! Nou zeg wat een water!! zie video!

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#10
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 

Ziet er behoorlijk heftig uit allemaal
Quote
#11
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ook deze beelden uit Sitia zien er behoorlijk heftig uit.
Quote
#12
triest hoor
Quote
#13
Wat een treurigheid. Was dit altijd al zo of is dit iets van de laatste jaren?
Wij gaan de laatste 5 jaar regelmatig weer naar Kreta, dus volgen we het nieuws meer.
Heel naar om te zien.
Quote
#14
Kreta krijgt het hard te verduren... overal in Griekenland is afgelopen winterseizoen al veel regen gevallen, gepaard met veel wind.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#15
(08 April 2019, 11:32)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kreta krijgt het hard te verduren... overal in Griekenland is afgelopen winterseizoen al veel regen gevallen, gepaard met veel wind.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





De griekse reporters worden door de Grieken niet au serieu genomen , net als de politici , omdat ze steeds uit zijn op spectaculaire beelden en hun hand er viet voor omdraaien de waarheid geweld aan te doen. De buitenlandse media neemt die berichtgeving over en geeft er zelf nog een draai aan. Resultaat ..... totoale onzin en volksverlakkerij.  Als je het filmje goed bekijkt waarom de boel onderwater komt te staan , namelijk de rietkragen die tot op de openbare weg groeien . Niet zichtbbar op de filmjes is de afval die zich verzameld onderaan de rietplanten , voornamelijk plastieke afvalzakken gevuld met alle denkbare afval , en die beletten dat het water de bedding van de rievier kan volgen. ALLE betonne duikers die onder de wegen doorlopen liggen vol rotzooi maar daarover wordt nooit met één woord gerept. Wij wonen nu al sinds november 2012 permnent op Kreta en ik heb mijn ogen niet in mijn zakken als ik op tocht ben om de nog resterende flora te fotograferen en in kaart te brengen.  Ik vind meer afval dan planten en bloemen , en ja na jaar wordt het erger . Alle gegevens en coordinaten van planten en bloemen, waaronder veel zeldzame , sinds 2006 zijn opgeslagen in digitale archieven en zo kan ik jaar na jaar  de achteruitgang vast stellen. Bij het vogelspoteen en fotograferen het zelfde probleem , de af die zicht als een rivier van de hellingen in de kloven loopt wordt met het jaar groter , daar kan je niet naast kijken.  Een totaal gebrek aan respect voor de natuur is het enigste wat je kan vast stellen , en laat het nu juist die natuur zijn die mij naar Kreta heeft gelokt . Het huilen met de pet op.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
ik kan de post van Jef alleen maar beamen. En bovendien is alles BIO, totdat je weet wat voor chemische rotzooi er ze op sproeien, rotzooi die al jaren in Belgie verboden is.
Ook ben je allemans "my friend" voor zolang ze aan je kunnen verdienen, maar daarna, ... ... ...
Openbaar toegestaan sluikstorten in de buurt van Matala tegenover de oude weg is ook zo een schandaal, alle afval van de metalen vuilbakken worden dagelijks verzameld en zonder schroom achter een heuveltje op het land gekieperd, alsook de inhoud van de geledigde sceptische putten wordt daar open en bloot door de tankwagens vrij en vrolijk op het land gekieperd. Om je blote kont te laten zien. Neen, op dit gebied is Kreta na 1 jaar een grote ontgoocheling. Om maar te zwijgen dat alle "vreemdelingen" worden uitgemolken omdat ze hier echt denken dat iedere inwijkeling stinkend rijk moet zijn. Zal ik hier blijven ?, I do not know ... ... ...
messara's signatuur Cool Cool
Quote
#17
Dit jaar op Kreta al voor de vijfde keer zeer slecht weer met grote stormen en heel veel regen en daar is Griekenland niet op ingesteld. Onvoorstelbaar wat er aan schade is aangericht aan infra structuur tot aan verdronken kudde schapen. Dit was zojuist op Skai news waar de mensen de wanhoop nabij zijn door hun verwoeste spullen geen bed meer om te slapen alles door het water en modder kapot.
Heel erg triest allemaal.

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#18
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






De weg naar plakias zou weer open zijn ,door de kloof ,alleen nog geen asvalt
Quote
#19
Vreselijk triest voor de bewoners...….
Quote
#20
Sitia na de regen van vrijdag en zaterdag:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En nog meer beelden:

Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
Ik lees al een tijdje de topics over Kreta. Maar omdat er een paar onwaarheden werden geschreven heb ik me geregistreerd.
Reeds sedert een aantal jaren kom ik geregeld in de omgeving van Mires, Timbaky, Pitsidia en Matala.
Het door Messara genoemde stort is bedoeld voor bouwpuin. Het is juist dat de Kretenzers hier ook andere zaken dumpen maar de vrachtwagens die het huisvuil ophalen lossen hier NIET hun lading.
De vrachtwagens die de sceptische putten van de woningen leegpompen rijden ook door dit stort, maar dan wel naar het zuiveringsstation dat daar gelegen is.Had Messara ven een beetje verder gewandeld en niet vanaf de oude baan gekeken had hij dit zuiveringsstation gezien
Quote
#22
(10 April 2019, 20:46)Felix schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik lees al een tijdje de topics over Kreta. Maar omdat er een paar onwaarheden werden geschreven heb ik me geregistreerd.
Reeds sedert een aantal jaren kom ik geregeld in de omgeving van Mires, Timbaky, Pitsidia en Matala.
Het door Messara genoemde stort is bedoeld voor bouwpuin. Het is juist dat de Kretenzers hier ook andere zaken dumpen maar de vrachtwagens die het huisvuil ophalen lossen hier NIET hun lading.
De vrachtwagens die de sceptische putten van de woningen leegpompen rijden ook door dit stort, maar dan wel naar het zuiveringsstation dat daar gelegen is.Had Messara ven een beetje verder gewandeld en niet vanaf de oude baan gekeken had hij dit zuiveringsstation gezien

Eerst maar eens voorstellen?  Zoals het hier op het form gebruikelijk is?

En niet plompverloren tekst dumpen?

Alsnog Welkom.

Groet Henk
Quote
#23
Beste Felix , ik woon permanent in Pitsidia, ik heb per te voet de omgeving daar gaan verkennen. Misschien is het in het zomerse toeristenseizoen wel anders kan ik me voorstellen, maar de voorbije maanden is het wel wat anders, alleen al dat wegje opgaan is alleen mogelijk als je een doekje voor de mond en neus haalt, vuilwagens lossen WEL degelijk hun inhoud, met plastic en al, en de strontwagens lossen hun inhoud bovenaan de heuvel rechtstreeks de bodem in. Was dat éénmalig wanneer ik dat gezien heb ? do not know my friend ... ... ...
messara's signatuur Cool Cool
Quote
#24
Voor mensen die geen Facebook gebruiken: 

De "hoofdstraat" van Makri Gialos vorige week

Quote
#25
Zo dan dat is heel veel water, ik hoop dat ze het voor het seizoen weer overal op de rit krijgen en dat dit niet de doodsteek is voor vele ondernemers en huiseigenaren, afschuwelijk toch zoveel water.
Quote
#26
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Zoals een bekende voetballer zei: elk nadeel heeft zijn voordeel. Voordeel van regen en gebrek aan onderhoud is dat het boven op de Venetiaanse stadsmuur in Heraklion erg kleurig is.

Cors
Quote
#27
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






omgeving Timbaki 110419
messara's signatuur Cool Cool
Quote
#28
Het ziet er in ieder geval erg fleurig uit, beter dan alle schade door het water...
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hevige regenval en schade chris 3 2.550 13 February 2017, 08:51
Laatste bericht: Berendw

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)