Costa-Gravas gaat nieuwe film regisseren
#1
De gekende Grieks-Franse regisseur Costa-Gravas gaat een nieuwe film regisseren. Het wordt een verfilming van het boek "Adults in the room" van Yanis Varoufakis. In dat boek beschrijft Varoufakis o.a. zijn periode als minister van financiën en de onderhandelingen met de EU tijdens de Griekse crisis. In het boek is hij ook zeer kritisch over o.a. premier Tsipras.
Opmerkelijk: Costa-Gravas krijgt voor dit project een subsidie van 630.000 Euro uit het audiovisueel fonds van de Griekse staat.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Dit boek is echt een aanrader.
Viviane
Quote
#3
Het boek is zeker een aanrader en hopelijk heeft de film hetzelfde niveau
Quote
#4
omdat de subsidie van zijn film een negatieve lading heeft genomen in griekenland ,en ik zie dat hier ook opmerkelijk wordt gevonden, ik moet zeggen dat bij de meeste europese films aan het einde bij de aftiteling vaak kom je de namen van veel culturele instellingen van europese landen of grote europese zenders, dat zetten ze ook niet voor niks ,er is altijd subsidie van landelijke instellingen anders zijn wij alleen overgelaten aan Hollywood .
kenende de andere films van Gavras , en gezien de keuze aan spelers in zijn film, twijfel ik persoonlijk niet aan het niveau van zijn nieuwe film.
Quote
#5
en het is niet een directe subsidie, er is een regeling voor een teruggaaf van 35 van de totale investering bij zulke films. dus hij heeft minstens 2 miljoenen betaald aan griekse bedrijven die aan zijn productie hebben meegewerkt om deze bedrag terug te krijgen.
Quote
#6
(15 April 2019, 17:53)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




omdat de subsidie van zijn film een negatieve lading heeft genomen in griekenland ,en ik zie dat hier ook opmerkelijk wordt gevonden, ik moet zeggen dat bij de meeste europese films aan het einde bij de aftiteling vaak kom je de namen van veel culturele instellingen van europese landen of grote europese zenders, dat zetten ze ook niet voor niks ,er is altijd subsidie van landelijke instellingen anders zijn wij alleen overgelaten aan Hollywood .
kenende de andere films van Gavras , en gezien de keuze aan spelers in zijn film, twijfel ik persoonlijk niet aan het niveau van zijn nieuwe film.

Ik vind het opmerkelijk dat een subsidie gegeven werd omdat het boek heel kritisch is over sommige leden van de regering. Kwatongen beweren dat dit is om onrechtstreeks een beetje censuur te kunnen uitoefenen. Maar daar geloof ik niks van. Ik denk dat Costa Gravas ook iemand is die het niet zou toelaten dat er ook maar het minste beetje aanzet tot censuur zou zijn.
Ik kijk er wel uit om die film te zien.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
De première van de film was zaterdagavond op het Filmfestival van Venetië. De Griekse première is voorzien voor de slotdag van het Internationale filmfestival van Athene op 28 september en de film komt in de (Europese) zalen op 6 november.



De trailer (met Franse ondertiteling) van Adults in the room:

Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Patrick, weet jij of de film ook in België komt?
Viviane
Quote
#9
Ik vermoed dat hij wel in enkele zalen zal te zien zijn. Ik probeer op de hoogte te blijven en als het zover is ook daarover berichten. Ik zou hem hoe dan ook wel willen zien nadat ik eerder al het boek gelezen heb.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Dankjewel Patrick, ik heb ook het boek gelezen.
Viviane
Quote
#11
Er zal toch ook wel een deel van de opbrengst naar  Yanis Varoufakis gaan ,het onderhoud van zijn leuke optrekjes
zal toch het nodige kosten Rolleyes
Quote
#12
Waarschijnlijk zullen de auteurs en acteurs de mond worden gesnoerd bij gevoelige punten. Of de echte realiteit zal getoond worden... blijft dus een vraag tot de productie van de film.
Quote
#13
Cartoon op Kathemerini. Com
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
There is one statement by Varoufakis in the trailer which displays the gigantic manipulation of Greek public opinion which was his trademark throughout':

"The rescue plan was to save the German and French banks. Their colossal debt was transferred upon the Greek people."

Citaatvan Reuters, 1 september 2019. Link:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#15
(06 September 2019, 16:07)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




There is one statement by Varoufakis in the trailer which displays the gigantic manipulation of Greek public opinion which was his trademark throughout':

"The rescue plan was to save the German and French banks. Their colossal debt was transferred upon the Greek people."

Citaatvan Reuters, 1 september 2019. Link:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En niet alleen de Duitse en Franse banken, ook de Nederlandse en tal van andere landen hebben over de hoofden van Griekse modale werknemer miljarden verdiend.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#16
Jazeker Arthur. En ze gaan nog zeker een hele generatie Grieken door met die schandelijke verdiensten.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Nieuwe film: "Kythera mon Amour". Ger 0 2.261 21 September 2016, 19:08
Laatste bericht: Ger
  Nieuwe film van Yorgos Lanthimos: The Lobster Ger 1 2.961 20 March 2016, 08:58
Laatste bericht: Dirk
  Nieuwe film: Akadimia Platonos Ger 0 2.623 17 July 2010, 13:39
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)