Bourou-Bourou
#1
Ongetwijfeld bekend bij de Corfu-gangers! Smile
Een soep waar je allerlei soorten groenten en pasta in kan verwerken en wat met een degelijk stuk brood een volwaardige maaltijd is! Ikzelf gebruik in deze soep kritharaki, maar elke andere pasta kan ook gebruikt worden.
Mijn eigen wijzigingen zijn enkel het feit dat ik een volledige rode peper gebruik ipv de vaak gebruikte chili-vlokken of poeder en ik gebuik iets meer tomatenpuree. Je krijgt deze soep vaak met buispasta, maar ik ben een liefhebber van kritharaki, ook chilopytes is een mooie pasta die je in deze soep kan gebruiken! Smile

Kali Orexi!

JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#2
Leuk recept. Echt een lokaal gerecht?
Quote
#3
(15 April 2019, 13:45)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Leuk recept. Echt een lokaal gerecht?

Wereldberoemd op Corfu Smile  Moet bij een aantal Oriste-leden ook wel bekend zijn.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#4
Ik ben wel op Corfu geweest, maar ik ken het niet. Soep heb ik sowieso nog nooit gegeten in Griekenland. Daar is het weer niet echt naar.
Quote
#5
Heb t even heel snel gegoogled, wordt ook wel manestra genoemd, afgeleid van de Italiaanse minestrone.
Inderdaad Vito soep staat in Griekenland eigenlijk vooral als je ziek bent op t menu, kippensoep vooral.
Verder niet echt een populair gerecht, zeker niet in de zomer.
Volgens google moet je de bourou bourou ook niet te "soeperig" eten, maar juist wat "papperig".
Quote
#6
(15 April 2019, 21:04)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heb t even heel snel gegoogled, wordt ook wel manestra genoemd, afgeleid van de Italiaanse minestrone.
Inderdaad Vito soep staat in Griekenland eigenlijk vooral als je ziek bent op t menu, kippensoep vooral.
Verder niet echt een populair gerecht, zeker niet in de zomer.
Volgens google moet je de bourou bourou ook niet te "soeperig" eten, maar juist wat "papperig".

De naam Manestra wordt te pas en te onpas gebruikt. Je komt deze naam nogal eens tegen ipv kritharaki, als naam voor een stoofpot (wat deze soep niet is), ook wel als alternatieve naam voor yiouvetsi. Oorspronkelijk schijnt de naam Manestra uit Kroatië te komen. Is weer bijna Italië, dus manestra/minestrone lijkt inderdaad op elkaar, maar wat was er eerst? Huh  Dit maakt het koken en de naamgeving van mediterraanse gerechten soms een hele puzzel Big Grin . Als het maar lekker is, toch? Rolleyes Tongue Wink

(15 April 2019, 20:47)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben wel op Corfu geweest, maar ik ken het niet. Soep heb ik sowieso nog nooit gegeten in Griekenland. Daar is het weer niet echt naar.

Een aantal keer soep gegeten in Griekenland. De lekkerste in 2015 in een taverne bij het Kournas meer, een stevige vleessoep bleek tjokvol kip te zitten. Zeer lekker!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#7
Soep wordt,zomer en winter,veel gegeten in griekenland. Bonensoep,kikkererwtensoep,tomatensoep,groentensoep,vleessoep,patsas ,kippensoep etc.
En natuurlijk paasavond na de dienst magiritsa.
Quote
#8
Heerlijk soepje... hoor vaak van mensen dat ze in griekenland nooit soep op de kaart zien maar veelal eten die in de "toeristen" restaurants, en soep wordt mijn inziens ook meer bij de mensen thuis gemaakt en gegeten.
Quote
#9
Ja inderdaad de bonensoep, kikkererwtensoep en linzensoep was ik vergeten dat haalt t percentage soepeters weer naar boven want dat zijn populaire gerechten. ;)
Ik ken in mijn omgeving geen Griek die graag tomatensoep eet, maar die zullen er best zijn.
Quote
#10
Geef mij maar een lekkere vissoep met bijbehoren up


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
Patrick,zoals op het plaatje te zien is het kakavia. De vis wordt apart van de bouillon geserveerd.
Erg lekker.
Quote
#12
(16 April 2019, 17:24)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick,zoals op het plaatje te zien is het kakavia. De vis wordt apart van de bouillon geserveerd.
Erg lekker.

Inderdaad erg lekker Chris. Dit was in Nisyros.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Wij hebben als "lunchgerecht" goed gevulde soep gegeten bij een restaurantje
van een echtpaar op leeftijd. Dat was wel in 1981 op Kefalonia in Lourdata.
Goed stuk brood was er ook bij,het bestaat wel,misschien dat de kaart wat
moderner is geworden
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)