Auto invoeren
#1
Ik woon nu 4 maanden op Kreta en wil mijn meegenomen NL auto invoeren. Is er iemand die daar ervaring mee heeft?
Quote
#2
Kijk even bij "snel zoeken" onder AUTO - rechts boven.
Johannes
Quote
#3
Ik heb besloten om, met behulp van Griekse vrienden, een tweedehands autootje aan te kopen in Athene en vervolgens over te zetten met de ferry naar't eiland. De invoer en rompslomp van een auto zou wel eens duur kunnen worden... Onbegrijpelijk vermits het tussen 2 Europese lidstaten gaat, maar het is zo... Zolang er taksen voor vadertje staat bestaan, zal dit nooit veranderen. Dit heb ik al op diverse manieren moeten ondervinden.
Quote
#4
(18 April 2019, 11:47)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb besloten om, met behulp van Griekse vrienden, een tweedehands autootje aan te kopen in Athene en vervolgens over te zetten met de ferry naar't eiland. De invoer en rompslomp van een auto zou wel eens duur kunnen worden... Onbegrijpelijk vermits het tussen 2 Europese lidstaten gaat, maar het is zo... Zolang er taksen voor vadertje staat bestaan, zal dit nooit veranderen. Dit heb ik al op diverse manieren moeten ondervinden.

Alvorens ik naar Kreta ben gaan wonen heb ik gewoon 2 dagen op voorhand mijn auto in Belgie verkocht.  Met exact dezelfde som heb ik mij hier in Heraklion een tweedehands Suzuki Jimny 4x4 aangekocht, 6 jr oud met nauwelijks 29.000 km op de teller.  Het loont zich echt niet om je wagen in te voeren.  Heb ik ook naar geinformeerd en ging mij veel geld en tijd kosten extra.  Tongue
messara's signatuur Cool Cool
Quote
#5
(18 April 2019, 11:47)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb besloten om, met behulp van Griekse vrienden, een tweedehands autootje aan te kopen in Athene en vervolgens over te zetten met de ferry naar't eiland. De invoer en rompslomp van een auto zou wel eens duur kunnen worden... Onbegrijpelijk vermits het tussen 2 Europese lidstaten gaat, maar het is zo... Zolang er taksen voor vadertje staat bestaan, zal dit nooit veranderen. Dit heb ik al op diverse manieren moeten ondervinden.

Ik zou eerst eens gaan kijken bij Alexellis, vlak voor Kallonis.
Wij hebben al 8 jaar een prima ervaring/service met deze familie, kijk maar op internet op hun site, misschien zie je er iets wat je bevalt.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Wij hadden eerst een tweedehands en later omgeruild voor een nieuwe auto. Hij heeft toen voor ons de nieuwe besteld bij de dealer in Athene.
Hij heeft alles voor ons geregeld, wee hoefden alleen de auto's om te ruilen toen de nieuwe er was en we kregen een goede prijs voor onze oude auto.
Quote
#6
Je zou ook even hier  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
kunnen kijken.  


Veel succes.

Dick
Quote
#7
Dank voor alle reacties. Zal eens op zoek gaan naar een dealer die een NL auto wil inruilen.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ervaringen auto invoeren of auto kopen op Kreta Ellie69 6 2.708 16 June 2023, 08:42
Laatste bericht: Cretenzer
  Auto invoeren famtop 6 7.645 09 August 2011, 07:38
Laatste bericht: famtop

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)