Openbaar vervoer Pireaus/Athene/airport
Beste Athene-kenners, het is mij niet helemaal duidelijk hoe het met de metro werkt? Kun je met een gewoon enkel kaartje metro niet naar het vliegveld?
Situatie: we komen eind juli terug met de boot van Heraklion naar Pireaus en ik wil  voor 1 nacht een hotel boeken omdat we de volgende dag terugvliegen!   Ik wil de kosten met openbaar vervoer laag houden omdat we met vieren zijn. Kan ik het beste in Pireaus boeken omdat ik weet dat hier de x96 meen ik vertrekt? Of kan ik vanuit centrum ook voordelig naar airport komen of is alle openbaar vervoer naar airport duurder  of zitten er toeslagen op? We hebben kids van 15 en 17.
Graag jullie ervaring, bedankt alvast.
Vanuit Piraeus kan je zowel met bus, metro als trein naar de luchthaven.

Bus x96 is er zowat iedere 15/20 minuten en een kaartje kost 6 Euro
Met de metro moet je overstappen in Monastiraki. Kaartje is 10 Euro. Vanaf Monastiraki heb je 2 maal per uur een metro naar de luchthaven.
Er is 1 trein om het uur van Piraeus naar de luchthaven. Traject duurt 1 uur en een kaartje kost eveneens 10 Euro.

Als je met de metro of de bus vanuit Piraeus naar de luchthaven gaat of vanuit het centrum van Athens blijft eender. De prijs van een kaartje is hetzelfde. Vanuit het centrum van Athene is er de bus X95 die vertrekt (ook om de 15-20 minuten) van het Syntagma plein.

Met zijn vieren kan je evenwel net zo goed een taxi nemen vanuit het centrum van Athene. Er is een vaste prijs van 38 Euro voor een rit naar de luchthaven. Dit is tussen 5 uur 's morgens en middernacht. De nachtelijke uren is het 54 Euro.

Heb je er eventueel aan gedacht om vanuit Heraklion (op dinsdag en zaterdag vanuit Rethymnon) met de ferry naar Rafina (wat dichter bij de luchthaven ligt) te gaan. Vanaf volgende week tot midden oktober kan dat dagelijks met Golden Star Ferries. De trip duurt wel zo'n 12-13 uren maar er wordt onderweg aangelegd in Santorini, Paros, Mykonos, Tinos en Andros. Een kaartje kost 46 Euro (Economy) of 55 Euro (Business Class).
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

In Rafina kan je eventueel overnachten in het Avra Hotel dat dicht bij de haven ligt. Transfers naar de luchthaven zijn inbegrepen in hun kamerprijzen.
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Bedankt Patrick voor de duidelijke info. We hebben al een boot geboekt van Heraklion-Pireaus, dus Rafina- optie gaat hem niet worden. Wordt dan waarschijnlijk dan toch een verblijf in Pireaus vlakbij X96 halte omdat we anders twee keer reiskosten kwijt zijn, bij aankomst naar verblijf en dan volgende dag naar luchthaven. Je zit dus toch altijd met een soort toeslag naar de luchthaven.
Als je nog een hotel zoekt in Piraeus, dan kan ik het Phidias Hotel aanraden. Zij hebben ook een gratis shuttle van/naar de ferry, het metrostation of naar een bushalte van de X96 bus naar de luchthaven.

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ferry Pireaus-Heraklios v.v. zomer 2019 Mir111 11 1.031 04 December 2018, 07:30
Laatste bericht: chris
  Nieuw ticketsysteem openbaar vervoer Athene Patrick 15 1.902 01 December 2017, 20:22
Laatste bericht: Viviane
  openbaar vervoer Mir111 6 1.352 29 June 2017, 19:36
Laatste bericht: Patrick
  Nieuwe prijzen openbaar vervoer Athene Patrick 7 2.945 08 February 2016, 19:44
Laatste bericht: Xandrios
  Vervoer van Rotterdam naar eindhoven Airport dashboot2005 0 1.742 26 March 2015, 16:13
Laatste bericht: dashboot2005

Ga naar forum:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

Jouw forum-permissies