ASN -pas+opnamekosten
#1
We waren afgelopen april in Griekenland en kwamen er pas later achter dat we voor alle opnames, opnamekosten, moeten betalen en dat deze zijn afgeschreven. We letten hier normaal niet op maar dit is blijkbaar ingevoerd. Telkens 2,50/3,00 euro kosten. Wie weet of dit voor alle griekse banken geldt? Of kun je ook nog ergens zonder kosten opnemen? Vind het wel raar overigens binnen de eurolanden of is dit in meer landen?
Quote
#2
(20 May 2019, 10:17)Mir111 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We waren afgelopen april in Griekenland en kwamen er pas later achter dat we voor alle opnames, opnamekosten, moeten betalen en dat deze zijn afgeschreven. We letten hier normaal niet op maar dit is blijkbaar ingevoerd. Telkens 2,50/3,00 euro kosten. Wie weet of dit voor alle griekse banken geldt? Of kun je ook nog ergens zonder kosten opnemen? Vind het wel raar overigens binnen de eurolanden of is dit in meer landen?

Er later achter komen lijkt mij wat raar bij alle pinautomaten die ik hier op Kreta gebruikt moet je toestemming geven om de extra kosten in rekening te brengen doe je dat niet dan word de transactie afgebroken en dit geld voor bijna alle Griekse banken op een enkel kleine bank na
Quote
#3
Er bestaat hier al een draadje over dit onderwerp. doe de moeite om het eens na te lezen inplaats van nog maar eens de knuppel in het hoenderhok te gooien. Ieder heeft er trouwens zo zijn ervaringen mee en de meningen lopen danig uit elkaar met als gevolg dat appels met citroenen worden vergeleken en vice versa.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Mir111, lees deze topic van vorig jaar eens, daar staat omschreven welke banken wél of juist níet transactiekosten berekenen:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
(20 May 2019, 11:39)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mir111, lees deze topic van vorig jaar eens, daar staat omschreven welke banken wél of juist níet transactiekosten berekenen:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Het is niet anders dan de strijd tussen het grote geld en het kleine (geld)
De Griekse overheid en de banken dwingen de burgers en de vakantiegangers met deze maatregel om zoveel mogelijk via je bankpas te betalen(wat gratis is) om zodoende een greep te krijgen  op de inkomsten van een ondernemer. 
Elke ondernemer is wettelijk verplicht om een betaling te accepteren via een betaling via de de bank  doormiddel van de mogelijk om te betalen via je bankpas.
Dit is bv in Nederland al vele jaren normal, hier nog niet echt want met contante betalingen kan je afdracht van btw enz ontwijken.
Ik woon al 14 jaar op Kreta en als ik bv in de horeca niet kan betalen via mijn bankpas dan weet ik dat ze heel erg aan het sjoemelen zijn, ik betaal cash en kom nooit meer terug.

Als i zou weigeren om te betalen en er werk van maak wat mij recht is dan wil je niet wete hoe groot de proplemen zijn voor de onderneming en ik denk terecht.
Quote
#6
Ik betaal zowel in NL als in GR als in D alles, dus ook in de restaurants, cash.
Waar ik in GR meestal ga eten krijg ik keurig een uitgedrukte rekening van de kassa en als het ergens
anders alleen maar een "krabbeltje" is maakt het me ook niets uit, dat moeten de GR mensen zelf weten.
Als er "boven" met miljoenen of zelfs miljarden wordt gesjoemeld wie ben ik dat ik die kleine ondernemers
op de vingers zou tikken.
Johannes
Quote
#7
Heel vaak is die uitgeprinte rekening niet via de kassa gemaakt,maar via een naast de kassa opgestelde rekenmachine..
Quote
#8
(20 May 2019, 19:44)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heel vaak is die uitgeprinte rekening niet via de kassa gemaakt,maar via een naast de kassa opgetelde rekenmachine..
Klopt daarom betaal ik eigenlijk alleen maar via mijn pinpas dan weet je zeker dat het via de legale weg gebeurd als men weigert hebben ze pech en dan ineens is het wel mogelijk.
vaak proberen ze dan nog eens de btw te verrekenen maar daar trapt deze man niet in
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Corona (vaccinatie) pas Patrick 160 19.478 07 July 2021, 19:09
Laatste bericht: cors

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)