Vervroegde verkiezingen
#1
De Grieken mogen binnenkort weer naar de stembus

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Cors
Quote
#2
Dat is geen verassing toch?
Quote
#3
(27 May 2019, 08:40)Ernst schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat is geen verassing toch?

Ik had tot nu toe niets anders gehoord van Tsipras dan verkiezingen in oktober. Maar ja, niets veranderlijker dan een politicus.
Quote
#4
Misschien moet toch ook eens gezegd worden dat diegenen die nu een voorsprong hebben in de peilingen precies diegene zijn die voor een groot deel de Griekse crisis veroorzaakt hebben.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
(27 May 2019, 21:15)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Misschien moet toch ook eens gezegd worden dat diegenen die nu een voorsprong hebben in de peilingen precies diegene zijn die voor een groot deel de Griekse crisis veroorzaakt hebben.

Ach ja ik woon nu een jaartje of 14 op Kreta en het is nog steeds niet veranderd in al die jaren is er een handje vol Nederlanders en Belgen die wel eens vakantie vieren in Griekenland en het internet af surfen die precies weten hoe het in elkaar steekt hier in Griekenland heerlijk om te lezen ik blijf er om lachen om dit soort mensen, hoe heet dat ook alweer in Nederland de beste stuurlui  staan aan wal ha. ha.
Quote
#6
(27 May 2019, 22:39)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(27 May 2019, 21:15)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Misschien moet toch ook eens gezegd worden dat diegenen die nu een voorsprong hebben in de peilingen precies diegene zijn die voor een groot deel de Griekse crisis veroorzaakt hebben.

Ach ja ik woon nu een jaartje of 14 op Kreta en het is nog steeds niet veranderd in al die jaren is er een handje vol Nederlanders en Belgen die wel eens vakantie vieren in Griekenland en het internet af surfen die precies weten hoe het in elkaar steekt hier in Griekenland heerlijk om te lezen ik blijf er om lachen om dit soort mensen, hoe heet dat ook alweer in Nederland de beste stuurlui  staan aan wal ha. ha.

Huh  Dus als ik het goed begrijp moet ik eerst 14 jaar in Kreta wonen voor ik een mening mag hebben. In België noemen ze dat de visie van een zielig persoon.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
(28 May 2019, 10:05)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(27 May 2019, 22:39)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(27 May 2019, 21:15)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Misschien moet toch ook eens gezegd worden dat diegenen die nu een voorsprong hebben in de peilingen precies diegene zijn die voor een groot deel de Griekse crisis veroorzaakt hebben.

Ach ja ik woon nu een jaartje of 14 op Kreta en het is nog steeds niet veranderd in al die jaren is er een handje vol Nederlanders en Belgen die wel eens vakantie vieren in Griekenland en het internet af surfen die precies weten hoe het in elkaar steekt hier in Griekenland heerlijk om te lezen ik blijf er om lachen om dit soort mensen, hoe heet dat ook alweer in Nederland de beste stuurlui  staan aan wal ha. ha.

Huh  Dus als ik het goed begrijp moet ik eerst 14 jaar in Kreta wonen voor ik een mening mag hebben. In België noemen ze dat de visie van een zielig persoon.

In Nederland ook hoor Patrick  Wink
Ik word soms ook vreselijk moe van dit soort opmerkingen  Confused
Quote
#8
(28 May 2019, 10:48)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(28 May 2019, 10:05)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(27 May 2019, 22:39)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ach ja ik woon nu een jaartje of 14 op Kreta en het is nog steeds niet veranderd in al die jaren is er een handje vol Nederlanders en Belgen die wel eens vakantie vieren in Griekenland en het internet af surfen die precies weten hoe het in elkaar steekt hier in Griekenland heerlijk om te lezen ik blijf er om lachen om dit soort mensen, hoe heet dat ook alweer in Nederland de beste stuurlui  staan aan wal ha. ha.

Huh  Dus als ik het goed begrijp moet ik eerst 14 jaar in Kreta wonen voor ik een mening mag hebben. In België noemen ze dat de visie van een zielig persoon.

In Nederland ook hoor Patrick  Wink
Ik word soms ook vreselijk moe van dit soort opmerkingen  Confused

Ik dacht dat ik de enige was die daar vreselijk moe van dit soort opmerkingen wordt, gelukkig het ligt niet aan mij Rolleyes
Quote
#9
Nee hoor, dat ligt niet aan jou. Ik vind dit soort opmerkingen ondoordacht, weinig respectvol en vooral heel erg onaardig.
We hebben zo'n mooie nieuwe SIRE-reclamereeks op de Nederlandse televisie: "doe eens lief"  Wink
Quote
#10
OK. Terug naar het onderwerp! De keuze voor vervroegde verkiezingen is verrassend en ook wel een beetje dom. Verrassend omdat Tsipras pas sinds de laatste dagen zijn regering afhankelijk maakte van de Europese verkiezingen. Misschien in de hoop de achterstand in de peilingen te verkleinen. Maar...wat er dom aan is dat verkiezingen in juni gaan uitlopen op een lage opkomst en dus veel traditionele stemmers (ND en Pasok - nu Kinall) . Oorzaak is dat veel kiezers zijn ingeschreven in hun "familie"dorp. En voor verkiezingen dus een weekend afreizen om te gaan stemmen. Nu al zag je in toeristische centra de de medewerkers - en de eigenaren van veraf die alleen ;s zomers open zijn - niet gingen stemmen. Dat gaat in juni erger worden. Medewerkers krijgen geen toestemming om in het weekeinde weg te gaan om te stemmen.
Quote
#11
(27 May 2019, 21:15)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Misschien moet toch ook eens gezegd worden dat diegenen die nu een voorsprong hebben in de peilingen precies diegene zijn die voor een groot deel de Griekse crisis veroorzaakt hebben.

Denk dat de bijdrage van PASOK in de persoon van Simitis groter was bij het veroorzaken van de crisis. ND heeft de problemen 'alleen maar' groter gemaakt. 

Cors
Quote
#12
Dat hoor je mij niet zeggen beste Patrick, maar om van afstand te begrijpen wat er speelt op het niveau van de Griekse Regering is wat veel gevraagd denk ik, vandaar mijn opmerking.
En je mag me gerust een zielig persoon noemen hoor, ik zou daar wel weer op kunnen reageren maar dat gaan we even niet doen.
Het bekende groepje van Oriste doet dat wel maar die staan altijd vooraan om hun mening te geven (in mijn ogen beheren die dit forum).
Ik zou zeggen beste Patrick ga je eens druk maken over de puinhoop in de regering in Belgie voordat je, je gaat inzetten hoe Griekenland geregeerd moet worden.
Fijne avond verder ik heb hem zeker hier op Kreta o ja heb me nog nooit bezig gehouden met politiek zouden veel meer mensen moeten doen, gewoon genieten van het leven is veel beter het is te kort om het niet te doen.
Quote
#13
Ik denk dat je je sowieso niet moet inmengen in locale of landelijke politieke discussies als buitenlander, ook niet als je er al 14 jaar woont, want je blijft voor een Griek, een buitenlander die geen kaas gegeten hebt van jaren politieke spelletjes en Griekse geschiedenis.
Mocht ik de Griekse taal voldoende machtig zijn, zou ik toch niet het welles nietes spelletje meespelen in een locale kafenion denk ik.
Voor zover ik op de hoogte ben van politieke voorkeuren in Griekenland, ligt dit nog vele malen gevoeliger dan eender waar in Europa en al zeker in onze "gematigde lage landen".
Quote
#14
(28 May 2019, 20:15)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat hoor je mij niet zeggen beste Patrick, maar om van afstand te begrijpen wat er speelt op het niveau van de Griekse Regering is wat veel gevraagd denk ik, vandaar mijn opmerking.
En je mag me gerust een zielig persoon noemen hoor, ik zou daar wel weer op kunnen reageren maar dat gaan we even niet doen.
Het bekende groepje van Oriste doet dat wel maar die staan altijd vooraan om hun mening te geven (in mijn ogen beheren die dit forum).
Ik zou zeggen beste Patrick ga je eens druk maken over de puinhoop in de regering in Belgie voordat je, je gaat inzetten hoe Griekenland geregeerd moet worden.
Fijne avond verder ik heb hem zeker hier op Kreta o ja heb me nog nooit bezig gehouden met politiek zouden veel meer mensen moeten doen, gewoon genieten van het leven is veel beter het is te kort om het niet te doen.

Huh Huh Huh 

1. Ik zet mij niet in hoe Griekenland moet geregeerd worden.
2. Wat de Belgische situatie betreft, daar maak ik mij al evenmin druk om.
3. Als jij vind dat ik wegens de afstand niet kan begrijpen wat er speelt op het niveau van de Griekse politiek denk ik dat dit evenzeer van toepassing is op jou wat betreft de Belgische politiek.
4. Ik heb best fijne avonden in Ios tegenwoordig, zelfs met discussies over politiek met Griekse vrienden inbegrepen.

Tenslotte: Met mijn eerste opmerking wilde ik gewoon duidelijk maken dat het gewoon een algemeen gegeven is dat politieke partijen die onpopulaire maatregelen nemen (of moesten nemen) daar bij de volgende verkiezingen voor afgestraft worden, en dat diegene die (meestal grotendeels) voor de malaise verantwoordelijk zijn daar jaren later electoraal van profiteren.
Het is enkel een bewijs van de kortzichtigheid van het overgrote deel van het mensdom die na 4-5-6 jaren al vergeten zijn wie de oorzaak was/waren van het feit dat daarna (door anderen) onpopulaire maatregelen dienden genomen te worden. De voorbeelden daarvan in de nabije en verre geschiedenis zijn legio (en niet alleen in Griekenland maar in de meeste democratische landen).
pff
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#15
Als Franske Timmermans de grote baas van Europa wordt  gaat hij alle problemen in Nederland Belgie  Griekenland
en de rest van Europa oplossen heeft hij belooft ,dat mag ook wel met zo,n salaris ,er worden al bedragen genoemd
van 30 duizend euro per maand Wink
Quote
#16
(29 May 2019, 08:43)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als Franske Timmermans de grote baas van Europa wordt  gaat hij alle problemen in Nederland Belgie  Griekenland
en de rest van Europa oplossen heeft hij belooft ,dat mag ook wel met zo,n salaris ,er worden al bedragen genoemd
van 30 duizend euro per maand Wink

Beste Metaxa, ik heb de campagne op de voet gevolgd, er actief aan deelgenomen en weet exact wat Frans Timmermans heeft beloofd. En dat is niet wat jij schrijft. Dat salaris klopt. Hij heeft al eerder geprobeerd dat naar beneden te brengen, naar het niveau van een minister-president, maar dat is niet gelukt. Dus eerlijk gezegd begrijp ik je post niet zo goed.
Quote
#17
(28 May 2019, 17:18)Jan Platanias schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




OK. Terug naar het onderwerp! De keuze voor vervroegde verkiezingen is verrassend en ook wel een beetje dom. Verrassend omdat Tsipras pas sinds de laatste dagen zijn regering afhankelijk maakte van de Europese verkiezingen. Misschien in de hoop de achterstand in de peilingen te verkleinen. Maar...wat er dom aan is dat verkiezingen in juni gaan uitlopen op een lage opkomst en dus veel traditionele stemmers (ND en Pasok - nu Kinall) . Oorzaak is dat veel kiezers zijn ingeschreven in hun "familie"dorp. En voor verkiezingen dus een weekend afreizen om te gaan stemmen. Nu al zag je in toeristische centra de de medewerkers - en de eigenaren van veraf die alleen ;s zomers open zijn - niet gingen stemmen. Dat gaat in juni erger worden. Medewerkers krijgen geen toestemming om in het weekeinde weg te gaan om te stemmen.

Dit wist ik niet, leuke info Jan! Ik hou van dit soort informatie over mijn tweede thuisland. Dus inderdaad graag weer terug naar het onderwerp.
Quote
#18
Frans heeft gezegd dat die de kleine  landen niet zal vergeten ,en daar vallen Nederland belgie en Griekenland toch
onder , En over dat salaris te verminderen dat noemen ze ook wel links lullen en rechts  zakken vullen Rolleyes
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Verkiezingen cors 9 2.667 03 July 2023, 09:44
Laatste bericht: cors
  Slecht kaartje verkiezingen.... JipJipster 1 745 20 May 2023, 18:01
Laatste bericht: Kosta
  Verkiezingen in GR door ex-patriotten JohannesGR 0 1.120 05 June 2022, 11:49
Laatste bericht: JohannesGR
  Winnaars 9/20 verkiezingen Aleko 15 11.361 24 September 2015, 18:04
Laatste bericht: Patrick
  Nieuwe verkiezingen op komst??? Patrick 12 10.399 13 September 2015, 18:14
Laatste bericht: Patrick
  Griekenland ná de 25-01-2015 verkiezingen Aleko 75 56.272 23 April 2015, 13:16
Laatste bericht: Ger
  Vervroegde presidentsverkiezingen Aleko 59 42.144 06 January 2015, 16:14
Laatste bericht: Patrick
  Op weg naar de verkiezingen van 25 mei. Aleko 25 16.330 26 May 2014, 23:25
Laatste bericht: Aleko
  Onderweg naar de 17 juni 2012 verkiezingen Aleko 148 120.646 17 June 2012, 10:50
Laatste bericht: ADO
  Griekse verkiezingen definitief op 6 mei Ger 7 5.325 12 April 2012, 09:38
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)