Stamna
#1
Heeft even geduurd, maar nu heb ik een variant die me tevreden stelt. Van mijn kladjes heb ik nu hopelijk een duidelijk recept opgeschreven.  Big Grin  Al zal hier waarschijnlijk in de toekomst nog wel wat aan wijzigingen. Zoals al gezegd zijn er op het internet veel varianten te vinden, maar ik zocht een recept dat beantwoordde aan wat ik geproefd had. En dat was best wel moeilijk. Heb het uitgeprobeerd met boontjes, paprika, courgette, maar daar bleef bijna niets van over na het stoven. Ook het pas later toevoegen van de aardappels en groente ben ik weer van teruggekomen, puur vanwege de smaak die je krijgt als alles al vanaf het begin meestooft. Ik heb het bereid in een handgemaakte aardewerken pan die ik ooit in Umbrië heb gekocht, dat leek me wel passend voor dit gerecht. Het deksel sluit ook lekker zwaar af.
Als je niet van de smaak van lamsvlees houdt, kan je dit eenvoudig vervangen door rundvlees. Er zijn ook varianten met varkensvlees, hou er dan rekening mee dat het gerecht al na zo'n 1,5 uur klaar kan zijn. Dan is het noodzakelijk om alle groenten en aardappels wat minder grof te snijden. Door op deze temperatuur in de oven te werken, zal de feta heerlijk zacht worden en uitvloeien over het geheel! 
Ik hoop dat het zal smaken voor diegenen die het ook gaan maken! Kali Orexi!  Tongue



JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#2
Helemaal eens Johan,koken in de grote keramische pot. Ik doe dat een paar keer per week met lam,geit etc. Of gewoon een hele kip met allerlei groenten erbij.kruiden naar smaak,geen geniep met 25 gram van dit en theelepeltje van dat.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Johan heel erg bedankt. Ik ga het dit weekend maken. Heb wel geen keramische pot, maar zal zo ook lukken. Lamsvlees vervang ik, zal er niet minder om smaken. BEDANKT
Quote
#4
Succes en alvast smakelijk eten Goedas! Ik zit vanaf zaterdag een weekje in de Algarve, maar ik lees graag hoe je het vond!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#5
Vast een fijne vakantie gewenst Johan. Wij gaan volgende week 4 daagse van Alkmaar lopen. (Even een zijsprongetje Ger, off-topic)
Quote
#6
(12 June 2019, 08:00)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Succes en alvast smakelijk eten Goedas! Ik zit vanaf zaterdag een weekje in de Algarve, maar ik lees graag hoe je het vond!

Laat wat weten hoe de Algarve was en waar Johan, gaan we waarschijnlijk eind oktober naartoe.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#7
(12 June 2019, 15:55)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(12 June 2019, 08:00)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Succes en alvast smakelijk eten Goedas! Ik zit vanaf zaterdag een weekje in de Algarve, maar ik lees graag hoe je het vond!

Laat wat weten hoe de Algarve was en waar Johan, gaan we waarschijnlijk eind oktober naartoe.

Komt goed! Als alles goed gaat zien we elkaar in augustus op Kreta misschien nog! Wij hebben nu voor komende week geboekt voor hotel Mirachoro Praia in Carvoeiro.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#8
Ik zit nu aan de Algarve maar het kan mij toch niet zo bekoren als Griekenland. Ik vind het echt enorm toeristisch en weinig authentiek.
Quote
#9
Afwijkend van het onderwerp "Stamna":Vito:kan mij voorstellen dat je het
erg toeristisch vindt.Wij waren hier meer dan 25jaar geleden en zagen al
hele "resorts",dat zal dan wel toegenomen zijn!
Quote
#10
We zullen het gaan zien! Heb voor de hele week onze bestemmingen al uitgezet. Toeristisch vind ik niet erg, dat zoeken we zowiezo altijd wel op. Ben heel erg benieuwd naar de keuken!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#11
Wat een late reactie, maar de stamna van jouw recept was HEERLIJK. Bedankt voor het uitwerken daarvan.
Quote
#12
(14 June 2019, 13:11)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We zullen het gaan zien! Heb voor de hele week onze bestemmingen al uitgezet. Toeristisch vind ik niet erg, dat zoeken we zowiezo altijd wel op. Ben heel erg benieuwd naar de keuken!

Even een reactie op mijn eigen post  Wink  De keuken is fantastisch, komend jaar voor twee weekjes terug om meer te zien (en proeven  Tongue ).

(28 July 2019, 11:24)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat een late reactie, maar de stamna van jouw recept was HEERLIJK. Bedankt voor het uitwerken daarvan.

Dank je Goedas, blij dat het bevalt! Nog tips? Dit najaar ga ik met dit recept weer verder.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#13
Fijn dat je vakantie mooi was. Op naar de volgende. Wij zouden in september 2 wkn naar Parga. Mijn man heeft nog 5 verlofdagen over, mag dat niet meenemen naar volgend jaar. Weekje eraan gekoppeld. 140,00 pp extra incl ontbijt. Kun je nagaan hoe weinig het hotel krijgt. Sunweb verdient er ook nog aan.

Geen tips. Weet wel dat stamna bekend is om zijn 7 kruiden. Welke precies???
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)