Houten fietsen
#1
Hoewel Kos een echt fietseiland is zie je hier alleen nog metalen fietsen. 
De houten cocomat fietsen ken ik eigenlijk alleen nog maar van foto's.
Gisteren reed mijn man echter net buiten Athene op de ethniki odo, en daar kwam 
hij deze pick up tegen.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
vind het echt hele coole fietsen!
Quote
#3
Vorig jaar waren we in Kastoria en konden we gratis van deze fietsen gebruik maken maar helaas het was toen iedere dag regen.
In Athene zelf hebben we ze twee jaar terug al gezien.  Ben wel benieuwd om ze zelf eens te gebruiken.
Viviane.
Quote
#4
Ze worden gemaakt door Coco-Mat, een van oorsprong Grieks bedrijf met als hoofdvestiging Kifissia.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Het bedrijf staat al langer bekend door hun kwalitatief hoogwaardige bedden- en matrassenlijn.

Ook in Nederland zijn er filialen in o.a. Amsterdam, Rotterdam en Arnhem:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Zie hier hun "Houten fiets"-pagina:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Vorige week zag ik een houten coco-mat fiets in Georgioupoli, Kreta. Er zat een sticker van een hotel op, ben vergeten welk hotel.
Quote
#6
Ik kwam deze vorige maand in Rhodos stad tegen.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Inderdaad Ger, goeie bedden.
Voor ons is slaapkwaliteit heel belangrijk daarom zoeken we steeds hotelletjes met cocomat.
Viviane 
Quote
#8
Kwam deze zelfde fiets vanmiddag in Lagos, Portugal, ook te koop tegen!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#9
(15 June 2019, 12:32)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ze worden gemaakt door Coco-Mat, een van oorsprong Grieks bedrijf met als hoofdvestiging Kifissia.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Het bedrijf staat al langer bekend door hun kwalitatief hoogwaardige bedden- en matrassenlijn.

Ook in Nederland zijn er filialen in o.a. Amsterdam, Rotterdam en Arnhem:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Zie hier hun "Houten fiets"-pagina:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ik ken(de) ze alleen maar van hun Coco-Mat matrassen/bedden. Heeft jaren geleden een winkel van geweest in Antwerpen vlakbij de De Keyzerlei. Blijkbaar zijn ze nu wel weg uit Antwerpen/België.

Vraag me al langere tijd af of die matrassen wel lekker slapen en kunnen vergeleken worden met boxsprings zoals we die kennen bij de Van Der Valk-hotels.

(17 June 2019, 19:33)Viviane schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Inderdaad Ger, goeie bedden.
Voor ons is slaapkwaliteit heel belangrijk daarom zoeken we steeds hotelletjes met cocomat.
Viviane 

Heus? Zou ze wel eerst eens ergens willen proberen voor we een aanschaf overwegen.
Quote
#10
(17 June 2019, 14:32)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vorige week zag ik een houten coco-mat fiets in Georgioupoli, Kreta. Er zat een sticker van een hotel op, ben vergeten welk hotel.

Ben benieuwd of ik die vlg. week tegenkom???  Angel

Hier zou die al lang zijn gejat   dizzy  Angry

Op de foto waar ze in een rek zijn gestald zijn zie je bij de voorste fiets een slot, waar een beetje fietsendief zijn hand niet voor omdraait.
Quote
#11
El Greco, voor ons is het zalig slapen en we kunnen het tot hiertoe met geen enkel ander merk vergelijken.  
Goeie raad...... boek zo eens een hotelletje en dan kan je meerdere nachten proberen, zo hebben wij ook dit merk leren kennen.  Er zijn ook verschillende soorten, voor elk wat wils.  De aankoopprijs ligt te hoog voor ons maar wat we wel hebben zijn cocomat hoofdkussens.  Die hebben we  besteld bij cocomat in Rotterdam en hier in België geleverd door post.nl.    Bij veel van die hotels kun je ook de verschillende hoofdkussens proberen.   Door de problemen in mijn nek en als apneu-patient hebben we heel wat kussens aangekocht die nu allemaal in de kast liggen maar met de huidige kussens ben ik gered.  
Viviane.
Quote
#12
@ Buurman (off-topic) Ook in het veilige en welvarende Canada wordt gejat:
Zag vandaag toevallig de Ottawa-Marathon: opeens moesten de beroepslopers (Kenia, Ethiopia) zich bij 15km
bukken om hun flesjes te krijgen te kunnen - normaal staan die (de flesjes dus) op tafels maar `s nachts waren die "verdwenen".
Johannes
Quote
#13
Cocomat heeft op Kreta een vestiging aan d3 weg van Souda naar het vliegveld. Vlak voor Pythari.
Quote
#14
Vanuit een ooghoek zag ik gister in een Sterspot een of meerdere houten fietsen "voorbij" komen. Ze zullen dus ook wel in NL te koop zijn.
Ger liet al een link zien naar een NL site.
De opmars lijkt begonnen?
Quote
#15
(18 June 2019, 15:12)Viviane schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




El Greco, voor ons is het zalig slapen en we kunnen het tot hiertoe met geen enkel ander merk vergelijken.  
Goeie raad...... boek zo eens een hotelletje en dan kan je meerdere nachten proberen, zo hebben wij ook dit merk leren kennen.  Er zijn ook verschillende soorten, voor elk wat wils.  De aankoopprijs ligt te hoog voor ons maar wat we wel hebben zijn cocomat hoofdkussens.  Die hebben we  besteld bij cocomat in Rotterdam en hier in België geleverd door post.nl.    Bij veel van die hotels kun je ook de verschillende hoofdkussens proberen.   Door de problemen in mijn nek en als apneu-patient hebben we heel wat kussens aangekocht die nu allemaal in de kast liggen maar met de huidige kussens ben ik gered.  
Viviane.

Bedankt voor je berichtje Viviane.
Tja, buiten onze vakantie af en toe op Naxos maken wij geen gebruik meer van hotels, dat zal dus een moeilijke worden om deze een keer te testen. Maar ik dacht inderdaad dat ze redelijk fors van prijs waren als ik het me nog kan herinneren van bij de Antwerpse winkel toen we daar vroeger een keer voor het uitstalraam stonden. Zal hoogst waarschijnlijk ook hier boven ons budget liggen. 
Mijn vrouw heeft ook al tig modellen van hoofdkussens geprobeerd, misschien moet ze daar maar eens gaan kijken dan.
Quote
#16
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Iemand anders heeft deze fietsen ook op Kos gespot.
Quote
#17
Slimme ondernemer, heeft die voor een paar euro's al die oude wielen met trommelremmen opgekocht (is leuk als je veel moet remmen bergaf, alles loopt heet en remt niet meer) en geen versnellingen erop wordt jij weer heet als je bergop moet Big Grin
Maar wel mooie fietsen om te zien.
Cool
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#18
Op het redelijk platte Kos moet dat goed te doen zijn. Zo te zien zit er geen versnelling op en de achterrem is een terugtrappert.
Kortom: als stads/strandfiets prima te doen.
Quote
#19
Het is maar te hopen dat niet te veel mensen op een houten fiets gaan rijden ,
anders blijft er geen boom meer over Tongue
Quote
#20
Ha ha, Metaxa. Ze kunnen er beter fietsen van maken. De goene gekkies willen in Diemen een centrale gaan stoken op hout uit de VS en Canada!
Quote
#21
Vorig jaar deze fietsen gezien in Naxos

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Fietsen in Griekenland Fietser 0 1.361 06 December 2016, 15:01
Laatste bericht: Fietser
  fietsen op Kefalonia Antoinette 4 3.216 23 August 2014, 17:14
Laatste bericht: Patrick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)