Hoe foto's te plaatsen op dit forum?
Information 
Ik krijg regelmatig vragen van lezers die hun berichtje willen verfraaien met één of meerdere foto's. Dat schijnt soms nogal voor verwarring te zorgen maar is eigenlijk véél eenvoudiger dan men vaak denkt.
Lees hieronder hoe één en ander in z'n werk gaat.

Mogelijkheid #1:  Een foto uploaden met Tinypic:

Ga naar
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

(of klik op het logo hiernaast ->> )  
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Arrow Klik op "bladeren" en selecteer de te plaatsen foto op je PC.

[Afbeelding: 25t84et.jpg]

Arrow  Selecteer (indien de foto erg groot is*) in de balk "Resize" de optie "Message board (640x480)" óf "15' screen (800x600)". Zie onderaan dit bericht hoe groot de foto's er dan uitzien.
Arrow  Klik op de groene "upload now" (of: jetzt hochladen) button.
Arrow  Er wordt nu misschien gevraagd een veiligheidscode over te schrijven. Doe dat -indien gevraagd- en klik nogmaals op "Upload now".
Arrow  Na een paar seconden verschijnt er een nieuw scherm met voorbeeld.
Arrow  Kopiëer (rechter muisknop "kopieren") de gehele code in de tweede regel van bovenaf (IMG Code for Forums & Message Boards).

[Afbeelding: 34fmr8p.jpg]
Arrow Ga nu naar het berichtje in wording op het forum en klik op de plek waar de foto dient te komen op de rechtermuisknop en kies voor "plakken".

De IMG-code van de foto/afbeelding verschijnt nu in je berichtje.
Als je nu op "bericht plaatsen" klikt zal je zien dat op de plaats van de code de bijbehorende foto is geplaatst.

* Uiteraard kan je de foto ook eerst op je PC verkleinen, dan kan je de "verkleinen"-optie op Tinypic overslaan.
Let op dat je foto nooit (veel) groter is dan 800x600 anders is deze niet geheel zichtbaar bij de lezer en moet er gescrolled worden om de foto helemaal te bekijken.

Mogelijkheid #2: Een foto uploaden met PostImages:

Arrow  Ga naar

Arrow  Selecteer eventueel de afmeting van de foto  800x600 (15-inch monitor) óf 640x480 (for message boards). Zie de foto's hieronder om een indruk te krijgen.
Arrow  Klik op kies afbeeldingen en selecteer de foto die je in je bericht wilt plaatsen.
Arrow  Er verschijnt de pagina Het uploaden is voltooid.
Arrow  Er verschijnen nu meerdere links; klik op het blauwe vakje rechts achter de regel Hotlink voor fora.De link wordt nu gekopiëerd.
Arrow  Ga nu naar de plek in je bericht waar de afbeelding moet komen en klik met je rechter muisknop op plakken (of gebruik de toetscombinatie CTRL-V)
Arrow  De afbeelding verschijnt nu in je bericht waarna je het verder kunt afwerken en op het forum kunt plaatsen.

Om een indruk te krijgen hieronder een foto van 640x480 pixels:

[Afbeelding: 242bfr5.jpg]

En de foto hieronder meet 800x600 pixels:

[Afbeelding: 2mxoe38.jpg]

Veel plezier!

Ger
Mmm, prachtig, de Meteora-kloosters! ;)
Voor Mac-gebruikers nog de volgende tip:
1. Ga naar een nieuw bericht bij het onderdeel waar je de foto wilt plaatsen, typ evt. vast wat tekst.
2. Open een nieuw scherm in Safari of FireFox en ga naar

3. Bij Bladeren de foto selecteren die je wilt
4. Bij Resize naar Message Board
5. Dan klikken op Upload
6. Code intypen in de pop-up die verschijnt
7. Dan de URL in de tweede gele balk helemaal kopiëren en plakken in het bericht dat je wilt plaatsen
DIT IS IETSJES ANDERS DAN WAT GER HIERBOVEN OPSCHREEF
8. Terug naar het scherm van Tinypic om eventueel meer foto's te plaatsen (Upload More)
9. Druk onder je bericht op "Reactie plaatsen"
Voila.
Ik heb nog een site gevonden waarmee je op een nog makkelijker en snellere manier foto's kan plaatsen..

Greets Wilma

test hoop dat het is gelukt.
[Afbeelding: 296evjt.jpg]
Groetjes Sieta
Update voor Mac-gebruikers:
Bij OS 10.7 kunnen er problemen ontstaan bij gebruik van de Safari-browser. Gebruik Firefox.
Ik heb zojuist een plugin geïnstalleerd welke het mogelijk maakt om foto's direct vanaf je PC via Tinypic in je berichtje te plaatsen zónder eerst naar de website ervan te gaan. Klik eenvoudig op de nieuwe 'Tinypic-button' die je vanaf nu direct onder je bericht vindt; de rest wijst zich vanzelf. Deze functie heeft minder mogelijkheden dan de manier zoals helemaal bovenaan beschreven, maar is voor het eenvoudig plaasten van een foto in de meeste gevallen toereikend.
Let wel: vergeet grote foto's niet te verkleinen (resize klikken) naar 640x480 of hooguit 800x600 pixels.

Ik hoop dat de plugin z'n werk goed doet, mochten er problemen ontstaan hoor ik dat natuurlijk graag.

Ger

(11 March 2012, 16:30)Ger schreef:

Ik heb zojuist een plugin geïnstalleerd welke het mogelijk maakt om foto's direct vanaf je PC via Tinypic in je berichtje te plaatsen zónder eerst naar de website ervan te gaan. Klik eenvoudig op de nieuwe 'Tinypic-button' die je vanaf nu direct onder je bericht vindt; de rest wijst zich vanzelf. Deze functie heeft minder mogelijkheden dan de manier zoals helemaal bovenaan beschreven, maar is voor het eenvoudig plaasten van een foto in de meeste gevallen toereikend.
Let wel: vergeet grote foto's niet te verkleinen (resize klikken) naar 640x480 of hooguit 800x600 pixels.

Ik hoop dat de plugin z'n werk goed doet, mochten er problemen ontstaan hoor ik dat natuurlijk graag.

Ger

Ik heb net gebruik gemaakt van je Tinypic plugin. Geen enkel probleem. Thx Ger efcharisto1

Nog even een verzoek: Plaats de foto's niet te groot op het forum maar verklein ze naar bijvoorbeeld 640x480 óf (maximaal) 800x600 pixels.
In het eerste bericht hierboven zie je hoe je dat kunt doen.

Bij te grote foto's moeten lezers te veel scrollen waardoor de afbeelding onoverzichtelijk wordt. Daarnaast duurt het laden van een pagina erg lang bij -veel- grote foto's, zeker op plekken waar het internet nog niet zo snel is Blush

Inmiddels heb ik een plugin geïnstalleerd die te grote foto's automatisch verkleind. Desalniettemin wordt de foto in z'n geheel geladen dus het trager laden van een pagina wordt daardoor helaas niet voorkomen.
Dus: graag maximaal 800x600 pixels, da's ook een mooi en gedetailleerd formaat.

efxaristo

Ger

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Information Hoe plaats ik een youtube-filmje op het forum? Ger 7 8.682 29 November 2017, 12:14
Laatste bericht: Deere8400
Information Een peiling / poll plaatsen, hoe doe ik dat? oriste 0 1.808 14 April 2012, 09:05
Laatste bericht: oriste
Information Inloggen op dit forum? Snel en eenvoudig oriste 2 4.042 28 June 2011, 13:37
Laatste bericht: Ger
Information Wat is wageral.nl? / Waarom dit forum? Ger 5 6.467 29 April 2011, 12:39
Laatste bericht: Edwin
  Een eigen rubriek of blog op dit forum? oriste 4 3.838 19 February 2011, 16:22
  Suggesties voor dit forum? Laat het weten! oriste 8 7.585 14 May 2010, 12:25
Laatste bericht: Yvon
  Problemen met registreren op dit forum? oriste 1 1.902 16 April 2010, 15:52
  Enkele aanpassingen op dit forum oriste 3 3.187 11 August 2009, 20:09
Laatste bericht: edbe
  Wat vindt U van dit forum?? oriste 1 2.846 27 May 2009, 19:53
Laatste bericht: djdakman

Ga naar forum:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

Jouw forum-permissies