Fodelianakis olijfolie                 
Hotel in de buurt van vliegveld
#1
Lieve Oriste leden,

Zo op de valreep vraag ik toch nog jullie hulp. Ik ben op zoek naar een hotel in de omgeving van het vliegveld van Athene. We landen later in de avond en willen de volgende dag richting Delphi. Omdat we vakantie hebben zoeken we een leuke hotelletje in de buurt van het vliegveld, maar het heeft onze voorkeur om wel in de richting van Delphi te gaan. Misschien hebben jullie ervaring met een hotelletje in de omgeving van het vliegveld/in de richting van Delphi? Nu het forum er nog is, wil ik graag nog even gebruik maken van jullie kennis en ervaring......
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#2
Ik kamp soms met hetzelfde probleem waarbij ik enkele uren moet wachten voor de overstap in Athene. Er is een hotel "Sofitel" aan de uitgang van het vliegveld. Maar de prijzen zijn navenant... voor 1 overnachting betaal je ca. € 200. Ik weet niet of je bereid bent om dergelijke woekerprijzen te betalen.
Je kan eens zoeken via de website booking.com, misschien vindt je hier wat je wil. Hieronder een weblink naar hotels in de buurt van de luchthaven van Athene.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&
Quote
#3
In de buurt van de luchthaven én richting Delphi moet je al gaan kijken naar het Holiday Inn Hotel vrees ik. Maar dichtbij de luchthaven (en zowat de helft van de prijs van het Sofitel) is er Peri's Hotel nabij Artemidas. En interessant is dat transfers van/naar de luchthaven inbegrepen zijn in de prijs. Hetzelfde geldt ook voor het AVRA Hotel in Rafina.

Peri's Hotel:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Avra Hotel:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Als je een huurwagen vanaf de luchthaven hebt zijn beide ook gemakkelijk bereikbaar en 's anderendaags is het een korte rit om op de snelweg te komen en richting Delphi te gaan.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Avra hotel in Rafina is onze favoriet. Ze zijn heel correct in het ophalen. Gewoon melden bij het boeken. Mocht je vlucht vertraagd zijn dan bel je het hotel wanneer hun busje er niet meer staat. En dan komen ze je in alle vriendelijkheid halen. Wanneer je op de luchthaven aankomt, dan loop je de hal uit, buiten loop je naar rechts (langs de hal) aan je linkerhand stoppen de gewone bussen maar jij loopt door. Waar het gebouw stopt daar is rechts een parkeerplaats en daar staan de busjes van de hotels te wachten. Prima hotel, vriendelijke mensen, uitgebreid ontbijt. Service staat bij hun hoog in het vaandel. Wanneer je een kamer aan de zeekant hebt is het ontzettend leuk om naar de boten te kijken. Op het pleintje in Rafina, het centrum, vlakbij het hotel zitten allerlei eettentjes. Of aan de haven. Mocht je een auto hebben, dan kun je bij het hotel parkeren of aan de haven. Wij hebben onze auto daar vaker geparkeerd. Altijd prima gevoel bij gehad. Leuk dat je naar Delphi gaat. Wanneer je bij Delphi zit, zit je ook vlakbij Osias Lukas, een van de mooiste kloosters van Griekenland. Ik denk op zo'n 30/35 km. Je kunt er heerlijk onder de bomen zitten, wanneer je een broodje en flesje drinken meeneemt lekker pauzeren...je ziet ik zeil helemaal af. Een van mijn favoriete streken. Wij hebben daar vaak op de camping gestaan. Veel plezier daar!
Quote
#5
Leuk om te lezen! Na de tips van Patrick, heb ik gisteren het Avra hotel in Rafina geboekt. De voorpret is begonnen  Wink! We willen naar Delphi en verder moeten we het nog een beetje uitstippelen. Boven door, via Karpenisi naar Lefkada en terug via Nafpaktos en zo weer terug richting Athene, is nu het plan, maar dat kan nog alle kanten op.....
Als jullie nog meer tips en ideeën hebben, laat maar horen! Internet heeft natuurlijk veel informatie, maar er gaat niets boven informatie van “kenners”. Dat zal ik wel gaan missen......
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#6
ook wij hebben na een tip van Patrick in het afra hotel geslapen ,prima   vervoer van en naar
het vliegveld , mooi uitzicht over de haven ,goed ontbijt , en een stuk goedkoper dan het Sofitel
bij de luchthaven
Quote
#7
Zelf ga ik in juni ook weer een nachtje naar het AVRA vooraleer terug te vliegen. Het hotel heeft overigens sedert vorig jaar een nieuwe eigenaar die renovaties heeft laten uitvoeren. De vorige eigenaar werd opgepakt wegens langdurige niet-betaling van belastingen. Daarop werd het hotel voor enige tijd verzegeld en is toen overgenomen door de huidige eigenaar.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Na de tip van Patrick hebben we een hotel in Rafina geboekt, zodat we na onze latere vlucht naar Athene een overnachting hebben in de buurt van Athene. De volgende dag vertrekken we richting Delphi en vervolgens richting Nafpaktos. Daarna vervolgen we onze route naar Lefkada. Misschien iemand nog tips voor plekken die we zeker niet moeten missen? Of tips voor een mooie route. We willen de snelweg een beetje vermijden, hebben tenslotte vakantie  Wink
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#9
Angeliki, rij van Rafina binnendoor (Agios Andreas, Mati, Nea Makri) naar Marathon. Dan kan je via de marmeren dam van het Marathon Meer verder. Uniek zicht om bij een meer een marmeren dam te zien.

Van Delphi via Itea, Galaxidis en Nafpaktos langs de kust naar Antirio en dan niet de (nieuwe) snelweg (Ionio Odos) maar de "oude" weg nemen. Voorbij Mesolongi kan je dan kiezen: ofwel de snelweg nemen tot Amphilochia (mooi stadje) en dan via Vonitsa naar Lefkada ofwel - mijn aanrader - richting Astakos gaan en dan langs de kust (via Mytikas en Palairos) rijden. Dan kom je net voor de drijvende brug op de weg van Vonitsa naar Lefkada.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)