Athene
#1
Wij gaan in september naar Limnos. We vliegen via Athene. Bij het plannen van de vluchten hadden we een nachtvlucht gevonden bij Tui van Athene naar Brussel. Dit sloot perfect aan bij onze vlucht van Limnos naar Athene (vlucht is altijd 's avonds).  Tui heeft echter het vertrekuur aangepast en ze vertrekken naar Brussel voor wij vertrekken in Limnos. Er zat niets anders op om de avond voordien van Limnos naar Athene te vliegen. Het geeft ons de kans om een dag te besteden in Athene en we willen het Nationaal Archeologisch museum bezoeken. We zijn ooit in Athene geweest en hebben dit toen niet gezien omdat het gesloten was wegens schade na een aardbeving.
We zijn op zoek naar een hotel in de buurt van het museum en hoe geraken we best en veilig in de stad? We hebben bagage van 14 dagen bij en zien ons niet de metro of de bus nemen met al die bagage. Ik lees in een vorige bericht over George een beroemde taxichauffeur????
Tips zijn welkom.

Els en Guy
Quote
#2
Bagage stallen in een kluis op het vliegveld. Tandenborstel en ondergoed in de handtas.
Quote
#3
Bagage stallen op de luchthaven:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Een andere mogelijkheid: slapen in een hotel dichter bij de luchthaven en van daaruit de stad bezoeken.
Peri's hotel en hotel Avra bieden allebei gratis luchthavenvervoer....
Wij hebben een gelijkaardig probleem in september: Ochtendvlucht bxl-Athene geboekt om in de late namiddag Ferry naar andros te kunnen nemen, terug 2 weken later, vanuit tinos met ochtendferry nr Athene, bus van rafina nr luchthaven om nog ruim tijd over te hebben voor avondvlucht athene-bxl met Ryanair.
Kregen twee weken geleden ook bericht dat avondvlucht athene-bxl gewijzigd x-as in ochtendvlucht met lange tussenstop in Milaan.
Dus ook hier de puzzel opnieuw moeten maken. Krijgen wel restitutie van Ryanair voor de terugvlucht!
Quote
#5
Ik vind de busverbinding van luchthaven naar Piraeus of naar Athene beter en sneller dan taxi.
De bussen zijn lang, hebben ruimte voor bagage, zijn goedkoop en snel.
Quote
#6
(02 July 2019, 20:43)Electra63 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vind de busverbinding van luchthaven naar Piraeus of naar Athene beter en sneller dan taxi.
De bussen zijn lang, hebben ruimte voor bagage, zijn goedkoop en snel.

Nou sneller dan een taxi zijn ze zeker niet. Maar inderdaad heet is wel een goede manier om naar het centrum, het busstation of Piraeus te gaan. Ook naar Rafina is makkelijk met de bus.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Patrick schreef:
Electra63 schreef:Ik vind de busverbinding van luchthaven naar Piraeus of naar Athene beter en sneller dan taxi.
De bussen zijn lang, hebben ruimte voor bagage, zijn goedkoop en snel.

Nou sneller dan een taxi zijn ze zeker niet. Maar inderdaad heet is wel een goede manier om naar het centrum, het busstation of Piraeus te gaan. Ook naar Rafina is makkelijk met de bus.

De bus naar Piraeus is ideaal.
Vaak overnachten wij in Glyfada en dat gaat echt heel snel.
Vroeger nam ik altijd een taxi, maar de laatste 10 jaar, maar zelden.
Quote
#8
We hebben ondertussen een hotel geboekt in de buurt van het museum. We gaan onze koffers droppen in het bagagedepot van de luchthaven. Het hotel komt ons ophalen aan de luchthaven. Hoe we terug naar de luchthaven gaan de volgende dag weten we nog niet, waarschijnlijk met de bus.
Bedankt voor de tips die jullie gegeven hebben.

Els en Guy
Quote
#9
Je kunt ook met de metro vanaf Athene naar het vliegveld. Sneller dan de bus.
Quote
#10
(10 July 2019, 19:03)suzan schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je kunt ook met de metro vanaf Athene naar het vliegveld. Sneller dan  de bus.
Of met de trein.

Vervoermiddel hangt een beetje af waar je verblijft in het centrum.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
(10 July 2019, 20:26)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(10 July 2019, 19:03)suzan schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je kunt ook met de metro vanaf Athene naar het vliegveld. Sneller dan  de bus.
Of met de trein.

Vervoermiddel hangt een beetje af waar je verblijft in het centrum.
Ik heb jarenlang in Athene gewoond. Als ik naar het vliegveld ging nam ik de metro bij mij in de buurt en stapte in Monastiraki over op de metrolijn die naar het vliegveld gaat. Vond dat toch het snelst en makkelijk met overstappen.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 5 gast(en)