Grieksegids nieuws
Vergelijkbaar met Pythagorion op Samos
#1
Hoi,

Wie kan mij helpen met mijn volgende bestemming? Ik ben helemaal gek van Samos en het plaatsje Pythagorion (in het voor- of naseizoen), maar na de breuk met mijn ex wil ik liever ergens anders heen. 
Ik zoek dus een soortgelijk eiland met net zo'n gezellig plaatsje, maar ik vind het zo moeilijk!

Ik heb gekeken naar Lefkas en Nidri, maar ook naar Kefalonia en Fiskardo, maar misschien zoek ik verkeerd?

Graag jullie hulp!

Groetjes, Betty
Quote
#2
Lesbos, Petra!
Quote
#3
Ik zou ook voor Lesbos gaan, maar dan voor Molyvos ipv Petra.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Pigadia of, als je nog rustiger wil zitten, Arkassa op Karpathos.
Quote
#5
Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb inderdaad wel even gedacht aan Lesbos, maar dat is weer zo groot. Ik ga liever naar een eiland dat je in 1 of 2 weken helemaal kun zien..
Quote
#6
(29 June 2019, 12:44)Beachboefje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb inderdaad wel even gedacht aan Lesbos, maar dat is weer zo groot. Ik ga liever naar een eiland dat je in 1 of 2 weken helemaal kun zien..
Al eens aan Kalymnos gedacht, met een scooter heb je wel alles gezien in 2 weken, en je kan van daaruit andere eilandjes bezoeken, voor mij het allermooiste eiland van Griekenland.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#7
Parga op het vasteland.
Quote
#8
Kefalonia is ook niet zo groot en dan Argostoli of Lixouri, dit vonden wij ook wel gezellige plaatsen.
Quote
#9
(29 June 2019, 12:44)Beachboefje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb inderdaad wel even gedacht aan Lesbos, maar dat is weer zo groot. Ik ga liever naar een eiland dat je in 1 of 2 weken helemaal kun zien..
Waarom zou je het hele eiland willen zien in 1 vakantie?
Lesvos is ook mijn favoriete eiland. Ik was er 8 keer en ken alleen het noorden van het eiland nog maar een beetje. Ieder jaar ontdek ik weer wat nieuws alleen in Molyvos al.
Quote
#10
Niet zo groot, dat Kefalonia?
Quote
#11
Zelf hou ik van Parga. We zijn ook op Samos Pythagorion geweest, ik vind Karpathos Pigadia daarmee vergelijkbaar. Succes en sterkte.
Quote
#12
Even wat feitjes over de grootte: Samos 477 km2 , Kefalonia 786 km2. Is wel een heel stuk groter dus.
Lefkas is 356 km2 en Lesbos 1630 km2.
Ik vind Pythagorion heel erg toeristisch en persoonlijk denk ik dat Parga wel vergelijkbaar is.
Quote
#13
Dat ik ook zo Vito, ik zou in de zomer maanden niet graag naar Parga willen, maar in het naseizoen (half september) schitterend. Erg lieve mensen.
Op de eilanden vaak vakantie werkers (soms uit nabij gelegen landen), op vaste land de bewoners zelf in de familie bedrijven.
Quote
#14
Ik ben er uit! Het wordt toch Lefkas deze keer, waarbij ik zeker ook Kefalonia een dagje (of 2) ga bezoeken.
Quote
#15
Succes en een fijne vakantie gewenst.
Quote
#16
Goede keus. Mooi eiland. Welke plaats?
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)