verkeers doden
#1
Het lijkt wel water naar de zee dragen, zouden ze het nu nooit leren op Kreta, eigenlijk niet zo gek als je ziet hoe ze rijden, zonder gordel, telefoneren onder het rijden, zonder helm en wat nog erger is terwijl ze zeggen veel van hun kinderen te houden die kleintjes zonder helm voor of achter op de scooter mee te nemen.

Op basis van het officiële verslag van de European Transport Safety Council in 2010 betekende circuleren op het Griekse wegennet een verdubbeling van de kans op overlijden van het Europese gemiddelde.

Volgens de World Health Organization Griekenland heeft sterftecijfers van verkeersongevallen 11 keer hoger dan de eerste landen in Europa »(WHO, 2004), met een derde van de slachtoffers zijn jongeren in de leeftijd 15-29 jaar, zoals die door de Griekse politie in 2014.

Zoals we in het verleden al hebben opgemerkt, blijkt uit analyse van Kreta dat het aantal verkeersdoden na 2010 is toegenomen, terwijl er in het hele land sprake is van een daling. Dus bijvoorbeeld hadden we: 54 doden in 2011, 57 in 2012, 66 in 2013, 65 in 2016. In feite 2015 Kreta samen met Centraal-Griekenland bezet de 23ste plaats in de Europese ranglijst van Europese regio's met het hoogste aantal verkeersdoden (95 sterfgevallen per miljoen inwoners).

Van de 150 verkeersevenementen in 2017 op Kreta waren de 40 in de prefectuur Chania, 7 in de prefectuur Rethymnon, 68 in de prefectuur Heraklion, 20 in de prefectuur Lasithi en 15 in de noord-noordas van Kreta. Hiervan vonden 12 doden plaats in de prefectuur Chania, 2 in Rethymnon, 19 in Heraklion, 5 in Lassithi en 8 in de Noordas, zoals blijkt uit de politiestatistieken (2015).

Rijden van kinderen

De Griekse realiteit heeft echter niets om alleen slachtoffers van verkeersongevallen van jonge leeftijd te laten zien, maar ook jeugdige overtreders, vooral in de regio.

De eerste rijervaring lijkt 10 jaar geleden te zijn verworven als middel om de vroege kinderjaren te versterken, vooral in landelijke gebieden.

Met betrekking tot de veiligheidsgordel zijn de gebruikscijfers in Griekenland bovendien lager dan het Europese gemiddelde. Ook gebruikt 74% van de passagiers een veiligheidsgordel op de voorstoelen, met slechts 23% op de achterbank.

Bevordering van de verkeersveiligheid

Helaas lijken in Griekenland initiatieven om de verkeersveiligheid van studenten te bevorderen fragmentarisch en met dubieuze resultaten. Het gaat om een georganiseerde inspanning met een geïnstitutionaliseerd karakter.

De Griekse mediterrane universiteit biedt educatieve materialen en vormingspakket "runner-Life woorden", ontwikkeld door de Griekse mediterrane universiteit Gezondheid en Road Safety Department (LaHeRS) en is met succes getest in het verleden op scholen Heraklion Regionale Eenheid.

Het laboratorium is voorzien van apparatuur (rijsimulator) bij te dragen aan de beoordeling van de rijvaardigheid van professionals en amateurs chauffeurs in samenwerking met de private sector (bv permanente evaluatie van de business drivers capaciteit) en de bredere publieke sector (bv beoordeling van professionele chauffeurs van de lokale overheid).

Deze elementen maken deel uit van een bredere en grotere inspanning die in de volgende periode in samenwerking met de regio Kreta zal worden gedaan om scholen toegang te verschaffen tot de kwesties die verband houden met de informatie van de studenten. Het is een educatief programma voor de promotie van een cultuur van verkeersveiligheid gericht aan leraren die op lagere en middelbare scholen van de regio Kreta dienen door de implementatie van een geïntegreerd educatieprogramma gericht op het ontwikkelen van acties om de bekendheid van de studentenpopulatie op Kreta te vergroten.


Vertaald door google.
Bron Anatoli
Er zijn landen waar de verkeersveiligheid nog erger is maar het gaat over Griekenland op dit forum.

Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
Ik zal het nooit vergeten. Paar dagen voor Pasen,zal ongeveer 15 jaar geleden zijn. We werden ingehaald door een auto met daarin een vader en zijn zoon ongeveer 12 jaar. Duidelijk was te zien hoeveel pret ze hadden maar ook hoe hard ze reden terwijl er een scherpe bocht op komst was. Allebei geen gordel om. Net na de bocht een enorme stofwolk. Ze waren uit de bocht gevlogen en op slag allebei dood. En dit gebeurt zo vaak op Kreta.
Quote
#3
Niet alleen op Kreta.
Wat dacht je van Athene en omgeving?

Het verbaasd mij niets.
Behalve dat veel Grieken op motoren/scooters rijden (= meer kwetsbaar), rijden er ook veel oude auto's, die slecht onderhouden zijn (gladde banden).
Veel wegen (buiten de drukke gebieden) zijn slecht verlicht en glad met veel bochten in de (smalle) wegen.
En dan op de toeristische eilanden nog de vele toeristen, waarbij de Engelsen niet gewend zijn om rechts te rijden.
En dan nog de drank ……...
Quote
#4
Ik rijd toch liever op de Griekse eilanden rond dan op de Belgische wegen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Patrick schreef:Ik rijd toch liever op de Griekse eilanden rond dan op de Belgische wegen.
Ik ook (in Nederland dan), ik voel me sowieso heel veilig op de Griekse eilanden. Big Grin

Neemt niet weg, dat er wel ontzettend veel doden vallen in het verkeer
Quote
#6
Wij rijden ook liever op de Griekse eilanden, dan in Nederland of België.
Quote
#7
zo werd de onveiligste weg van Griekenland een veilige 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
(02 July 2019, 22:14)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik rijd toch liever op de Griekse eilanden rond dan op de Belgische wegen.
Volgens een artikel in Patris, lokale krant Heraklion, waren er op Kreta in 2018 ongeveer net zoveel verkeersdoden omgerekend per miljoen inwoners als in België. Meeste Griekse eilanden zullen dus inderdaad veiliger zijn dan België maar gaat dus niet op voor Kreta.

Zie in Heraklion wel minder mensen zonder helm rijden dan een jaar geleden. Verkeersidioten zijn er echter nog genoeg zoals Arthur al aangaf. 

Cors
Quote
#9
Grappig, ik rij veel MTB. D.w.z. in Duitsland, waar ik woon, rijd ik alleen nog maar ergometer (stationaire fiets) nadat ik
zeker 6 keer platgereden werd, de laatste keer o.a. gebroken bekken Angry .
Maar ik GR rijd ik "uren lang" en ben daar nog nooit aangereden worden en voel me dus daar tot nu toe veilig op de fiets. Met de auto pas ik inderdaad wel meer op dan in NL of D; heb het gevoel dat "oudere" weggebruikers bijzonder
langzaam rijden, daarentegen "scheuren" de jongeren, zigeuners in een pick-up rijden vaak onvoorspelbaar.  
Johannes
Quote
#10
Gisterenavond is er een motorrijder verongelukt bij Chania. Is de 34e verkeersdoden op Kreta dit jaar. 

Cors
Quote
#11
(03 July 2019, 14:43)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 July 2019, 22:14)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik rijd toch liever op de Griekse eilanden rond dan op de Belgische wegen.
Volgens een artikel in Patris, lokale krant Heraklion, waren er op Kreta in 2018 ongeveer net zoveel verkeersdoden omgerekend per miljoen inwoners als in België. Meeste Griekse eilanden zullen dus inderdaad veiliger zijn dan België maar gaat dus niet op voor Kreta.


Cors

Ik wil Kreta ook niet vergelijken met (de) andere Griekse eilanden. Alhoewel je ook tussen de andere eilanden verschillen kan hebben. Ik vind ze bijvoorbeeld op Paros veel sneller rijden dan op Naxos.
En als je langs de weg wandelt of met de fiets bent zijn er -tig eilanden waar een passerende auto je ongelooflijk veel ruimte zal geven of snelheid mindert bij het passeren.
Maar zoals een Griekse in Athene mij ooit zei: "Je hebt 2 soorten Grieken, de Grieken en de Kretenzers".
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Een maand geleden ongeveer, ernstig ongeluk gebeurd hier op Kos. Een scooter reed te hard, zonder rijbewijs, zonder helm op doorgaande weg.
( knul van 22 jaar, oud klasgenoot van onze jongste dochter, met tweeling broer en 2 oudere kids in familie, moeder weduwe man verongelukt met motor)
Een Belgische fietster van 29 jaar ( moeder v 2 jarig kindje dat met vader achter fietste en alles zag gebeuren) steekt de weg over en scooter schept haar.
Beide heel ernstig gewond. Knul na paar weken coma overleden.
Belgische mevrouw lag heel kritiek was t laatste wat ik hoorde.

Ongeluk heeft heel veel indruk gemaakt hier op t eiland, "iedereen" kende die familie.

Natuurlijk gesprek hierover met onze dochter die altijd contact met die broers hield.
We hadden t ook zo over geen helm/rijbewijs....
Zegt zij nou ik weet niet of t uiteindelijk veel uitmaakt. Hier in t noorden waren vriendinnen al maanden aan t wachten op
autorijexamen. Er was grote staking van de examinatoren. Uiteindelijk werden ze opgeroepen voor het examen.
Tot hun grote varbazing kregen ze te horen dat ze geslaagd waren zonder examen te hebben gedaan.
Dan vraag ik me dus af waar zijn we mee bezig.

Wat nog wel weer "mooi" is aan t verhaal van de oudklasgenoot is dat na zijn overlijden de familie besloten
heeft zijn organen voor donering beschikbaar te stellen. Op deze manier 5 mensen kunnen helpen.

Ik blijf bij mijn standpunt dat politiecontrole en boetes n groot verschil zouden maken.
Quote
#13
(04 July 2019, 09:27)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik blijf bij mijn standpunt dat politiecontrole en boetes n groot verschil zouden maken.
Maar dan moeten ze wel eens hun luie reet optillen en zich bewegen, zolang de bus langs kan en er niemand belt gebeurt er niks, in dit land waar belasting innen al een hele opgave en verkeersboetes bijna nooit betaald worden of alleen maar de helft als je binnen 10 dagen betaald, de auto of scooter in beslag nemen of de platen eraf schroeven wat nu veel te weinig gebeurd tot er betaald is.
Maar zolang er geen controle is blijft het een vorm van anarchie.
Eens horen wat de vaste bewoners die er dagelijks mee te maken hebben van denken. 
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#14
Helemaal met je eens Arthur. Heeeeel moeilijk proces. Toevallig belde gisteren onze boekhouder op,
de IKA zou 24 mensen uit Athene naar Kos hebben gestuurd om te checken of personeel wel verzekerd is.
Dus die boekhouder heeft daarweer een belletje over gekregen van iemand en zo wordt dus overal t "zwarte
" personeel verstopt. Sorry als ik nu afdwaal van t onderwerp. Maar dit is toch ook weer een voorbeeld van hoe
de controle hier werkt/niet werkt.

Mijn man was altijd boekhouder voor n groot hotel, sinds hij afgekeurd is deed hij alleen nog mijn boekhouding voor t winkeltje.
Maar nu bleek dat hij een code nodig heeft als in dienst zijnde boekhouder, om mijn boekhouding te kunnen bijhouden.
Dus ben ik nu klant bij een boekhoudkantoor. Bovendien nu parttime een meisje smiddags in de winkel aan t werk.
Sta er wel versteld van hoeveel regeltjes er dan komen kijken.
Ik moet zelfs over een paar maanden een paar dagen op les om de veiligheid van mijn personeel te kunnen waarborgen.
Even ter verduidelijking ik heb een winkeltje van zo 40 vierkante meter, en verkoop keramiek en sieraden.
Aan de ene kant geven we rijbezijzen zo kado zeg maar aan de andere kant zijn we bang dat t personeel zich prikt aan een oorbel of zo?
Ik snap sommige denkwijzes niet .....
Quote
#15
(04 July 2019, 11:43)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Sta er wel versteld van hoeveel regeltjes er dan komen kijken.
Ik moet zelfs over een paar maanden een paar dagen op les om de veiligheid van mijn personeel te kunnen waarborgen.
Even ter verduidelijking ik heb een winkeltje van zo 40 vierkante meter, en verkoop keramiek en sieraden.

Ik zeg al 40 jaar dat degene die die regeltjes opmaakt ook degene is die het minste van de problematiek af weet. En dat is niet alleen in Griekenland zo.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
(04 July 2019, 11:12)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(04 July 2019, 09:27)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik blijf bij mijn standpunt dat politiecontrole en boetes n groot verschil zouden maken.
Maar dan moeten ze wel eens hun luie reet optillen en zich bewegen, zolang de bus langs kan en er niemand belt gebeurt er niks, in dit land waar belasting innen al een hele opgave en verkeersboetes bijna nooit betaald worden of alleen maar de helft als je binnen 10 dagen betaald, de auto of scooter in beslag nemen of de platen eraf schroeven wat nu veel te weinig gebeurd tot er betaald is.
Maar zolang er geen controle is blijft het een vorm van anarchie.
Eens horen wat de vaste bewoners die er dagelijks mee te maken hebben van denken. 
Die vorm van anarchie is typisch Grieks ik heb het al eens eerder geschreven "ik parkeer mijn auto zo dicht mogelijk waar ik zijn moet" of dat de ingang van de Lidl is of op een zebra. En ik merk het zelfs ook bij mijn vrouw als we in Europa zijn dan doet ze de gordel automatisch om maar thuis in Griekenland moet ik heel vaak zeggen Zoni en als ze bij haar vriendin is is het helemaal erg want dan gaat de gordel in de sluiting voor dat ze gaat zitten.
Dat met de boetes is een normale zaak, door de boetes na tien dagen te verdubbelen zorgt ervoor dat ook de meeste boetes binnen 10 dagen betaald worden. Dit geld overigens voor alle boetes en ook wordt er een forse rente berekend.
Bij ons in de buurt wordt er wel gecontroleerd en dat helpt ook zeker. Door het dorp Mavro Levki loopt een doorgaande weg waar redelijk snel gereden wordt en daar staat vaak een patrouille met laser die de hardrijders uit het verkeer halen. Het werkt zeer preventief want 80 % van het verkeer houd nu rekening met een eventuele controle.
Het typische van Griekenland en waarschijnlijk is dat ook waarom het zo heerlijk leven is, ze zijn ongecompliceerd en laten zich zelden de wet voorschrijven.

Kalimera,

Dick
Quote
#17
Deze foto's hebben niks te maken met ongecompliceerd maar met mis achting van de gehandicapte medemens, het tart alle normen en waarden, het is geen incident maar gebeurt meermaals per dag omdat de bestuurders te lui zijn om 1 meter meer naar de deur te lopen.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Deze spant helemaal de kroon, asociaal tot op het bot en pure wetteloosheid.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#18
(05 July 2019, 12:07)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Deze foto's hebben niks te maken met ongecompliceerd maar met mis achting van de gehandicapte medemens, het tart alle normen en waarden, het is geen incident maar gebeurt meermaals per dag omdat de bestuurders te lui zijn om 1 meter meer naar de deur te lopen.
Ja Arthur het liefst reden ze met de auto de winkel binnen onvoorstelbaar gedrag en niemand die er iets aan doet want op het winkelterrein komt geen politie en staat er ook geen bord voor de geldende verkeersregels.
Je kunt je er natuurlijk druk over maken maar ik heb al vastgesteld dat dat niet helpt dus het zei zo ik hou me aan de regels en probeer soms mensen in te laten zien waar ze mee bezig zijn.
Maak niet de fout die veel landgenoten maken door de Nederlandse mentaliteit uit te dragen want dat werkt averechts.

Veel plezier en kijk uit in het verkeer!

Dick
Quote
#19
De Nederlandse mentaliteit uitdragen bij dit soort volk ben ik echt niet van plan, het is toch water naar de zee dragen.
Gelukkig zijn de meeste Grieken niet zo.
In Nederland en België komt een ander soort asociaal rijgedrag voor. 
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#20
(05 July 2019, 12:07)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Deze foto's hebben niks te maken met ongecompliceerd maar met mis achting van de gehandicapte medemens, het tart alle normen en waarden, het is geen incident maar gebeurt meermaals per dag omdat de bestuurders te lui zijn om 1 meter meer naar de deur te lopen.
Deze spant helemaal de kroon, asociaal tot op het bot en pure wetteloosheid.

Om dergelijke zaken te zien hoef je echt niet naar Griekenland te gaan. Dat zie je hier evengoed.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
Het zal iets zijn waar je mee opgroeit, soort van gemakzucht of zo. Ik denk niet dat t echt aan nationaliteit ligt.
Wat wel internationaal werkt is controle met boetes. Toen ze hier in het dorp een paar keer een boete uitdeelden voor fout
parkeren was het plein opeens een paar weken helemaal leeg. Maar ja dan moet je na twee weken weer een agentje sturen,
om even de herinneringen op te frissen. Niet laten verslobbeeren.
In discussies met grieken over dit soort dingen, zal ik nooit aanhalen dat het in Nederland beter is.
Ik hou t erop dat t menselijk is om je auto lekker makkelijk te parkeren, denk ook echt dat als er in nl geen boetes uit zouden worden
gedeeld het ook een zooi zou zijn.
Maar iedereen kan iets aanleren/afleren.
Toevallig gister een zigeunerin een bezem en stofblik in de hand gedrukt en dr eigen zooi hier van t plein op laten vegen.
Ze was niet echt enthousiast, haar opmerking dat haar kinderen nog zo klein waren en al dat papier patat en stukjes vlees op de
grond hadden gemieterd. Ja maar jouw kids zijn jouw verantwoordelijkheid, hup opvegen dus.
Ha ha ik hoop dat ze tenminste geleerd heeft hier op t plein niet weer zo n zooi te maken.
Quote
#22
Zou dit zoden aan de dijk zetten, of weer veel geschreeuw en weinig wol.

Burgers willen een rem zetten op het auto-ongeluk op Kreta.

Rem op de plaag van verkeersongevallen op Kreta, sensibilisering van de staat en de burgers, en probeer groepen burgers door een reeks acties en initiatieven te loodsen met het centrale motto 'Ja tegen het leven'.

Wegverkeer is een van de eerste doodsoorzaken, vooral voor jongeren, op Kreta, en de nieuw opgerichte Chania Citizens Anti-Traffic Movement probeert in zijn eerste stappen een steen te zetten om het probleem aan te pakken.

Als lid van de beweging vertelde een neurochirurg in het Chania-ziekenhuis, Antonis Krasoudakis, aan RES-EIA: "Ons doel is om onze stemmen te verenigen met iedereen die een einde wil maken aan verkeersongevallen.

Tot nu toe is het aantal dodelijke slachtoffers met 50% toegenomen ten opzichte van vorig jaar en dit betekent dat er iets niet goed gaat op het gebied van preventie.

Hoewel we de afgelopen tien jaar meer dan de helft zijn gedaald, zijn er helaas omkeringen. "
Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie is het probleem van auto-ongelukken erkend als een probleem voor de volksgezondheid.

Zoals hij doorgaans opmerkt in RES-EIA, "met ongeveer 1.000 doden per jaar, meer dan 800 ernstig gewonden en 10.000 lichtgewonden in Griekenland, is het onmogelijk om niet te praten over een volksgezondheidsprobleem, bijvoorbeeld als we het vergelijken met de griep die" doodt " 150 burgers van kwetsbare bevolkingsgroepen per jaar.

De meeste jonge en productieve burgers, voornamelijk in de leeftijd van 15-35 jaar, overlijden aan verkeersongevallen, waardoor veel handicaps met grote sociale en economische dimensies achterblijven. "

De "radiografie" van verkeersongevallen op Kreta in 2019 met de 47 doden tegen half augustus is schokkend.
Volgens de Accident Prevention Association zijn de meeste slachtoffers jongeren van 18-25 jaar.
De 'dodelijkste' maand van 2019 was juli met 11 doden en de 'dodelijkste' zaterdag met 13 doden Het meeste verkeer (18) vond plaats tussen 09.00 en 13.00 uur.

Het meeste verkeer werd geregistreerd op het provinciale wegennet (23), gevolgd door steden met 14 en de Noordweg met 10 doden.
De oorzaken van de verkeersongevallen waren 20 botsingen, 19 omleidingen en 6 drifts.

In Chania en ter gelegenheid van vele voetgangersbanen stuurde de Traffic Victims Assistance Association een brief aan de autoriteiten met het verzoek om onmiddellijke sloop van vele straten van de stad en het repareren van gebieden waar sprake was van uitgebreide schade aan het asfalt.


Bron CNA web
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#23
(19 August 2019, 16:24)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zou dit zoden aan de dijk zetten, of weer veel geschreeuw en weinig wol.

In principe zou sensibiliseren (niet enkel dat natuurlijk) moeten helpen...na verloop van tijd. Maar aangezien we hier in België ook weeral met een jongere weekendongeval zitten (ook het zoveelste dit jaar) en we de mentaliteit van onze Griekse vrienden wel een beetje kennen, vrees ik of het veel zoden aan de dijk zal zetten. 

Denk ook dat het niet specifiek iets voor Kreta is hoor, het zit gewoon in hun genen zoals o.a. bij veel oost & zuid-Europeanen. Laatst zei een Oekraïnse kapitein nog tegen me dat vele van zijn landgenoten denken dat ze hero's zijn. (was naar aanleiding dat vele geen veiligheidsgordel willen aandoen).  Rolleyes
Quote
#24
En als er wat gebeurd dan maar hopen dat de tegenpartij verzekerd is. Vandaag in Neakriti:


Een nieuwe safari voor het lokaliseren van onverzekerde voertuigen zal begin september door het Independent Public Revenue Office (EAD) worden gelanceerd om de relevante boetes voor overtreders te bepalen.
Het doel is om onverzekerde voertuigen op ons eiland te identificeren, die naar verluidt aanzienlijk zijn verminderd in vergelijking met vorig jaar, zodat eigenaren kunnen worden opgeroepen om ze te verzekeren.
Op Kreta-niveau bereiken onverzekerde voertuigen 19.000 en zijn duidelijk lager dan vorig jaar, dus dat aantal bereikte 23.000 op ons eiland, volgens experts.
Tegelijkertijd benadrukken marktcirkels de noodzaak van elektronische gegevensovergangen om onverzekerde voertuigen twee keer per jaar te volgen, zoals vereist door de relevante bepaling en niet één keer per jaar, zoals in april vorig jaar gebeurde, dus onverzekerde voertuigen in landelijk niveau bereikte 436.000.
Quote
#25
Weer een dodelijk ongeluk, ditmaal aan de rand van Heraklion. 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Vertaling:

Foto's die het dodelijke auto-ongeluk op zondagavond op Parlama Avenue, Heraklion, echt schokten, namen een camera met gesloten frame van een bedrijf in de buurt vast.
Zoals de video duidelijk laat zien, gaat de auto van de weg af, rijdt de tegenovergestelde verkeersstroom in en botst tegen een passerende motor.
Het resultaat van een hevige botsing is dat de bestuurder van de motor eraf glijdt en in een geparkeerde motorfiets achter de beschermende stangen terechtkomt.
Ook in de exclusieve video van CRETE TV is het duidelijk dat een ander voertuig achter de camera rijdt, die ook betrokken is bij de felle botsing.
Een video die de dramatische elementen van verkeersongevallen in de bloedige straten van Kreta bevestigt ...
Hoe het auto-ongeluk gebeurde
De tijd was kort na 22.00 uur op zondagochtend in Giofyros en frame voor frame registreert de video de dood van een ongelukkige 50-jarige motorrijder die, afkomstig uit de stroom Heraklion-Moiran, niet reageert op de brand ... Uit de tegenovergestelde verkeersstroom valt de auto, wiens bestuurder de controle om een onbekende reden lijkt te verliezen ...
Bij de felle botsing wordt de motorrijder, na eerst zijn lichaam te hebben geraakt en in het voertuig zijn koers gevolgd, op een stoep geslagen, waarbij de 50-jarige motorrijder onmiddellijk wordt gedood, terwijl drie anderen gewond raken. Dit zijn de inzittenden van de twee auto's die op de motor botsten, die naar verluidt buiten gevaar zijn.
Bang voor de bestuurders van de voertuigen, zoals onthuld in het videodocument, haasten ze zich om eerste hulp te verlenen aan de ongelukkige motorrijder, maar realiseren zich seconden later dat hij dood is. In de daaropvolgende seconden proberen degenen op het toneel om hulp te roepen, evenals om de bestuurders van de twee voertuigen die betrokken zijn bij het vreselijke auto-ongeluk te helpen. Enkele minuten later rennen politieagenten, de brandweer en de EKAB-ambulance naar de plek en halen het levenloze lichaam van de ongelukkige fietser op ...
De situatie op het punt waar het nieuwe auto-ongeluk tot stilstand is gekomen, zoals de lokale bevolking en zakenmensen klagen, zijn dagelijks getuige van de incidenten die Yofyros en het gebied rond de Crossing Point "karmaniola" maken. Een gebied dat, hoewel het verkeer 's ochtends,' s middags, 's avonds groot is, met duizenden auto's en voetgangers die er dagelijks oversteken, nog jarenlang zonder verlichting, geen trottoirs, geen eilandje blijft en hoewel het nog steeds een gebied is waarin studenten van de universiteit dagelijks bewegen.
Maar de draad van het leven was doorgesneden voor de 50-jarige man, die, terwijl hij een helm droeg, niet genoeg was om hem in leven te houden. EKAB-ambulances snelden naar de scène om de rest van de gewonden op te halen en naar Venizelio te vervoeren. Op de weg en het verkeersongeval, dat zich ertoe verbindt de exacte oorzaken van het ongeval te onderzoeken dat het leven van de ongelukkige motorrijder heeft beroofd. Op de plaats van het ongeval en de brandweer, die werd geroepen om de weg te wassen met drie officieren en een voertuig. De 20-jarige bestuurder van de auto, die tegen de motor botste, werd gearresteerd en naar de officier van justitie gebracht.
Bekijk de adembenemende video. Pas op voor harde afbeeldingen.
Om het bloedvergieten in dit gebied en bij de rest van de eilandbewoners te stoppen, zullen de burgers, zoals ze zeggen, niet stoppen met het eisen van meer maatregelen, meer politie en meer wegwerkzaamheden, maar beter rijgedrag dan wij allemaal.
Quote
#26
Ze willen weer maatregelen gaan nemen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Veelzeggend is denk dat van de 140 miljoen aan boetes maar 40 miljoen geïncasseerd is en 140 miljoen geeft denk ook aan dat pakkans klein is.

Vandaag weer een stevige klapper op de kustweg in Heraklion. Gezien de dikte van de omver gereden boom en de staat van de auto zal er wellicht ietsje harder zijn gereden dan de toegestane 50 km.
Chauffeur is gewond afgevoerd. Maar goed dat er geen passagiers in zaten. 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





In de link staan nog een paar foto's. 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Cors
Quote
#27
Dat zijn de bekende autootjes, opgevoerde motor, dikke spoiler, sportuitlaat en de muziek op orkaan sterkte, ze rijden als gekken door de stad om maar op te vallen, ik noem ze allemaal sjonnies.
Gelukkig is er niemand anders bij betrokken.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)