Grieksegids nieuws
Discussie waardering:
  • 0 stem(men) - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wel of geen ticket reserveren
#1
Over een paar weken zijn we in de cycladen moet je voor de boot van Naxos naar Paros van tevoren een kaartje reserveren? Gaan diverse boten zag ik dus plek zal er wel zijn toch voor 2 volwassenen en een kind van 10? Iemand ervaring hiermee?
Quote
#2
Er gaan in het hoog seizoen iedere dag tien ferry,s van Naxos naar Paros ,de goedkoopste is
de blue star ,de vertrektijden zijn 9 uur 30  en de volgende is om 18 uur en de laatste om 22 uur 30
de prijs is 11 euro pp ,tickets zijn te koop   bij diverse  verkoop punten bij de haven ,in het hoog seizoen
 kun je ze misschien beter een paar dagen van te voren kopen , voor meer info Lets Ferry
Quote
#3
Dit jaar ook meegemaakt altijd plaats zelfs 4 uur van te vooren/ geen probleem
Quote
#4
Voor die korte tocht is het niet echt noodzakelijk om op voorhand te boeken. Zoals aangegeven door Metaxa, er zijn zowat 10 overtochten. Ik zou gewoon mijn tickets kopen als ik in Naxos stad ben. Of dat nu 1, 2 of 3 dagen op voorhand speelt geen rol.
Beste is inderdaad Blue Star Ferries en dat is ook de goedkoopste. Tenzij je gaat op zaterdag met de Artemis van Hellenic Seaways. Die is nog goedkoper met 6 Euro voor een ticket.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Wij maken een 2 weken trip met waarbij we meerdere eilanden aandoen Santorini - Naxos - Paros. Heb nu alle ferry tickets uitgezocht maar die moet je dan in het haventje ophalen op de dag van vertrek. Is dat handig of staan daar lange rijen? Wie weet hoe dat in zijn werk gaat.
Quote
#6
(07 July 2019, 18:38)Eilandhoppers46 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij maken een 2 weken trip met waarbij we meerdere eilanden aandoen Santorini - Naxos - Paros. Heb nu alle ferry tickets uitgezocht maar die moet je dan in het haventje ophalen op de dag van vertrek. Is dat handig of staan daar lange rijen? Wie weet hoe dat in zijn werk gaat.

Neen, lange rijen staan daar meestal niet. Bij de meeste kantoren zijn er ook meestal meerdere mensen bij wie je terecht kan voor tickets.
In Naxos zijn er diverse kantoren voor tickets aan de boulevard. Bekendste is ZAS Travel dat gelegen is net voor het bus station recht voor de ingang van de haven.
Streetview:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






In Paros zijn de kantoren voor tickets aan de straat bij de ingang van het haventerrein.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






In Santorini zijn er 1-2 kantoren aan de haven maar daar vind ik het handiger om ze in Fira te kopen.

Weet dat er normaliter 2 Euro gevraagd wordt voor afdrukken en afgifte van geboekte tickets. Uitzondering daarop is waarschijnlijk Dakoutros Travel in Fira waar het slechts 0,50 € is. Dakoutros is gelegen naast Piraeus Bank tegenover het Hellenic Post kantoor. Het busstation is 50m verder in de straat rechts.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
En als je een auto wilt huren op Naxos  kan ik iedereen Auto-Tours aanbevelen dat naast Zas Travel zit ,
daar geen gezeur over extra verzekeringen of bijbetalen voor tweede chauffeur zoals bij Hertz dat aan
de andere kant van Zas Travel zit , wij huren al 12 jaar  naar alle tevredenheid onze auto bij Auto- Tours
Quote
#8
Bedankt allen
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)