Discussies: 5
Waarderingen:
0
Ik woon in: Gelderland
Ik ben momenteel in:

Wij zijn op Thassos. Gelukkig niet zo heftig als op Chalkidiki maar wel heel veel regen. Vanaf 22.00 uur tot vanochtend 8.00 uur nonstop. Gisteren liet een ober beelden zien via whatsapp van een vriend die in het getroffen gebied woont. Heel heftig, zeer grote hagelstenen en overstromingen. Sterkte voor iedereen in het daar op dit moment is!
Discussies: 1
Waarderingen:
5
Ik woon in:
Ik ben momenteel in:

Heel heftig ons hart ligt in dat gebied waar we lange tijd hebben doorgebracht en veel vrienden hebben
Waarderingen:
33
Ik woon in: alphen aan den rijn
Ik ben momenteel in:

Helaas zullen we dat de komende jaren veel vaker gaan zien. Vorig jaar was volgens mij ook in Pilion zo vreselijk veel water gevallen, sommige toeristen hebben 2 weken alleen maar regen gezien en straten die blank stonden.
Heel erg triest voor alle slachtoffers en de nabestaande.
Waarderingen:
9
Ik woon in: Amsterdam
Ik ben momenteel in:

Pippelientje, jammer van het weer op Thassos. Wij gaan eind augustus pas naar Limenas (Thassos). Wij zijn er vaak geweest en kans dat je er een bui krijgt is groot. Het weer staat erg onder invloed van het vaste land. 4 jaar geleden een enorm onweer en op 5 plaatsen bosbranden erg eng en de hele dag blusvliegtuigen en heli`s. Vorig jaar was het al aardig aangegroeid, maar je zag het nog wel.
Veel plezier,
Wim
Discussies: 5
Waarderingen:
0
Ik woon in: Gelderland
Ik ben momenteel in:

Hallo Wim, die bosbranden gaan heel snel hier. Je ziet er overal sporen van. Wij zitten nu in Limenas (hotel Aethria) en van de week tijdens een onweersklap sloeg het gelijk in op de berg met brand tot gevolg. Gelukkig ook weer snel gedoofd door de hevige regenval maar wel eng dat het zo snel gebeurd. Kan me voorstellen dat je hier graag komt, wat een heerlijk eiland is het. Jammer dat Sunweb heeft besloten volgend jaar deze bestemming niet meer op te nemen in het programma omdat het niet rendabel is.
Jullie alvast veel plezier in augustus
Groet Marjolein
Discussies: 189
Waarderingen:
19
Ik woon in: Duitsland
Ik ben momenteel in:

Ongeveer 25 jaar geleden, we zaten op de camping op Thassos. Grote bosbrand, de camping (Prinos) liep leeg, enorme
rij aan de veerboot. Wij vonden het zo zielig voor de campingeigenaar, dus we bleven als enigen over.
Tot de hond begon te hijgen - hij kreeg geen lucht meer. Toen zijn we toch maal gevlucht naar land (Kavala) en
hebben de rest van de vacantie aan de voet van de Olymp doorgebracht. Heb nog meegeholpen met de brand-
bestrijding: met takken proberen de vlammen de doven ;-D . Paar jaar later hadden ze toch een paar brandweer-
autos gestationeerd op strategische plekken.
Johannes
Waarderingen:
5
Ik woon in:
Ik ben momenteel in:

Kreeg net te horen dat er sinds 2 uur weer stroom is en vanaf morgenochtend waarschijnlijk weer water.
Dit moet een enorme tegenslag zijn voor de restaurants daar. Vriezers en koeling buiten gebruik dus enorme schadepost