Voorstellen...χαίρετε!
#1
Yasas allemaal!

Mijn naam is Nicole en samen met mijn man gaan we al zo’n 16 jaar naar Lesvos. Het eiland waarop we verliefd zijn geworden. Onze droom is om daar te gaan wonen. 
Waarom? Vanaf onze eerste vakantie zijn we verliefd op dit mooie eiland. De mensen, de natuur, het eten, de dorpjes, de rust, de kalmte, de ruimte, noem het maar op.

Ben een aantal jaar geleden begonnen met het leren van de Griekse taal. Het beste leer je dit natuurlijk tijdens de vakantie en omdat we al 16 jaar op hetzelfde eiland komen, is men gewend om nog alleen maar Grieks tegen me te praten, wat soms goed gaat en soms nog net te snel is.

Mocht je vragen hebben over Lesvos, stel ze gerust. Verder zal ik me gaan verdiepen in het forum!

Mocht je met vakantie gaan, kalés diakopés! Fijne vakantie!

Groetjes,
Nicole
Quote
#2
Yasas , veel plezier op de site groetjes kim en evangelos
Quote
#3
welkom op dit mooie forum
Quote
#4
Ook namens mij welkom op Oriste Nicole!

[Afbeelding: kalosirthate.jpg]

Héél veel lees- en schrijfplezier in dit virtuele kafeneion.

Ger
Quote
#5
Van harte welkom op dit forum. 
En wat de liefde voor Lesbos betreft, ook wij komen al vanaf 2002 jaarlijks naar dit fantastische eiland en zijn er ook helemaal weg van.
We hebben al vele eilanden gezien, maar ook voor ons is Lebos het meest fantastische eiland. 
Gelukkig is het voor ons dagen aftellen en zij we vanaf eind augustus weer 3 weken op ons droomeiland.
Quote
#6
Welkom Nicole.
@nicole / ernst ea; Wat is voor jullie de ideale vakantie plaats op Lesbos?
Quote
#7
Wij zijn voor het eerst in 2007 naar Lesbos geweest, daarvoor vanaf 1987 altijd naar Kreta en wilden daar ook gaan wonen.
Eenmaal naar Lesbos en we waren verkocht!
Wij wonen sinds 2011 op Lesbos en hebben er geen moment spijt  van genieten van iedere dag.
Quote
#8
Ik vind dat altijd zo knap om je droom te verwezenlijken. Heb je in Nederland ook nog een huis?
Quote
#9
Leuk, weer een Lesvosganger. En met een heerlijke droom, dat je hem waar mag maken ;)
Ook ik ben verknocht aan dit geweldige eiland. Na meerdere plaatsen in Griekenland bezocht te hebben, zowel op het vasteland als eilanden, kwam ik 8 jaar geleden op Lesvos vakantie vieren. Een oude bewoner in Molyvos zei me: "je hebt nu gedronken van het water van Lesvos dus ook jij zult terugkomen". Hoe waar zijn woorden waren begrijp ik nu. Jaarlijks bezoek ik minimaal 1 x dit geweldige eiland, ook als ik elders vakantie vier, ik heb een drang om hier in ieder ook even te zijn. De geuren, de kleuren, de mensen, het water .... Nergens anders hoor ik ook van zoveel mensen dat zij terugkeren naar hun vakantieplek, telkens weer.

Fijne zondag,
Nettie
Quote
#10
Lesbos heerlijk eiland, lieve mensen en mooi groot, na Kalymnos mijn tweede keus.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#11
(28 July 2019, 11:17)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vind dat altijd zo knap om je droom te verwezenlijken. Heb je in Nederland ook nog een huis?
Nee, we hebben geen huis of adres meer in NL en als het aan ons ligt gaan wij ook nooit meer naar NL terug,
ze hoeven alleen maar onze pensioenen op onze NL bankrekening over te maken.
Quote
#12
Wij verblijven altijd in Molyvos en vandaaruit gaan we met de motor eropuit en toeren over dit fantastische eiland.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)