Fodelianakis olijfolie                 
Nieuwsuur Samos
#1
Gisteravond even zitten kijken naar nieuwsuur, ze lieten een vluchtelingenkamp zien waar ik best wel van ben geschrokken, wist niet dat het zo erg was op Samos,
Een opmerking van 2 Congolezen dat een blanke in Afrika met open armen ontvangen wordt en zij in een krot woonden vond ik wel heel krom.
Dan was er nog een onderzoek naar een paar Griekse artsen die voor €500 een formulier invullen zodat sommige vluchtelingen naar Athene konden.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
Toen wij op Samos waren zaten de vluchtelingen achter Samos stad in een bepaald gebied en had je er helemaal geen "last" van, de mensen waren in samos stad aanwezig maar dat mag natuurlijk ook gewoon.
Tja en veel grieken zelf wonen ook niet in hele mooie huizen natuurlijk dus als er in ene veel vluchtelingen opgevangen moeten worden dan is huisvesting een probleem.
De vergelijking met de blanke in Afrika vind ik raar en heeft hier niets mee te maken, lekker dan vlucht je naar griekenland en beschuldig je de mensen die je moeten opvangen van racisme, tja...  had je lekker in congo moeten blijven.
Quote
#3
Voor degenen die de uitzending hebben gemist:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
(30 July 2019, 10:58)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een opmerking van 2 Congolezen dat een blanke in Afrika met open armen ontvangen wordt en zij in een krot woonden vond ik wel heel krom.
Dan was er nog een onderzoek naar een paar Griekse artsen die voor €500 een formulier invullen zodat sommige vluchtelingen naar Athene konden.

Lol, moet je maar eens navragen aan mensen die voor hun werk (dan nog) regelmatig in Angola, Gabon, Congo-Kinshasa of Congo-Brazzaville komen, hoe zij behandeld worden als blanke. Racisme is hun althans niet vreemd, toch bij zij die een job hebben met volgens hen héél wat verantwoordelijkheid. 
We spreken dan nog niet over openbare (iedereen weet dat en maakt zich daar schuldig aan) corruptheid in die landen. Hier in Europa is dat er ook maar iedereen doet of het hier niet bestaat omdat het verdoken is.
Tja...inderdaad zulke programma's niet te veel wit/zwart bekijken.
Quote
#5
(30 July 2019, 10:58)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een opmerking van 2 Congolezen dat een blanke in Afrika met open armen ontvangen wordt en zij in een krot woonden vond ik wel heel krom.

Een blanke wordt daar inderdaad met open armen ontvangen. Als hij een zak geld bij zich heeft. In het andere geval is het iets minder.

Maar een zeppelin boven Samos gaat oplossing brengen. Toen ik het las dacht ik dat we terug 1 april waren.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Het blijft erg dat we als Europa de opvang niet fatsoenlijk opgelost krijgen. Hier staan AZC's leeg of zijn al gesloten. Griekse eilanden gaan dit nooit kunnen oplossen. We kunnen dagelijks vliegtuigen vol toeristen heen en weer vliegen, maar dat niet lukt blijf ik in en in triest vinden.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Reportage Nieuwsuur vrijdag 18 mei 2012 Ger 0 1.856 19 May 2012, 08:20
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)