Tips gevraagd voor Cycladen
#1
In september wil ik een weekje weg. Ik heb veel eilanden de revue laten passeren maar ineens dacht ik: waarom ga ik niet eens eilandhoppen in de Cycladen?

Maar nu: van de Cycladen heb ik altijd de indruk dat het een dorre droge boel is. Daar houd ik dus niet van. Ik ben dol op groene eilanden als Samos, de Ionische eilanden en bv. Skopelos. Maar daar ben ik al geweest en ik wil graag een nieuwe bestemming. 

Ik zou dus graag willen weten of er ook wat groenere eilanden zijn. Ik begreep dat Naxos wel groen is? 
En met welk eiland zou ik dat dan kunnen combineren ? 
Verder kan ik vliegen op Athene of Mykonos, en dan daar de ferry pakken. 
Wat adviseren jullie ? 

Alle tips zijn welkom!
Quote
#2
West Kreta,groen,veel te zien.is met naxos per ferry te combineren.
Quote
#3
Sifnos is redelijk groen. 

Cors
Quote
#4
In September vind je in de Cycladen weinig groen. Het wordt een serieuze schok als je wil vergelijken met het groen van de Ionische eilanden
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Andros is en blijft mooi groen, zeker de moeite waard echt een prachtig eiland.
Je kan via de haven van Rafina op de ferry stappen, duurt ca 2,5 uur en dan ben je er.
Quote
#6
Ik zou ook zeggen: start op Andros, daar is het inderdaad in september nog groen vanwege de vele natuurlijke waterbronnen. Van daar kan je met de boot door naar andere cycladen, misschien goed plannen om je verblijf op Mykonos kort te houden Smile
Quote
#7
Ik schop hem weer even omhoog.
Dit jaar wil ik graag alsnog eilandhoppen op de Cycladen.

Ik heb veel opties maar de twee die eruit springen zijn:

Mykonos-Andros-Tinos-Mykonos of
Mykonos-Paros-Naxos-Santorini

Welke zouden jullie aanbevelen?
Quote
#8
Moet het perse een eiland zijn? als je daar niet echt aan "vastzit" zou ik de gehele Epirus aanbevelen, groener krijg je het niet in Griekenland.
Quote
#9
Epirus ben ik al eens geweest, ik wil graag naar een nieuwe bestemming.
Quote
#10
(18 March 2021, 14:03)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik schop hem weer even omhoog.
Dit jaar wil ik graag alsnog eilandhoppen op de Cycladen.

Ik heb veel opties maar de twee die eruit springen zijn:

Mykonos-Andros-Tinos-Mykonos of
Mykonos-Paros-Naxos-Santorini

Welke zouden jullie aanbevelen?

Begrijp ik het goed als je heen/terug zou vliegen voor Mykonos-Andros-Tinos-Mykonos en heen naar Mykonos / terug van Santorini voor Mykonos-Paros-Naxos-Santorini? En welke periode wil je gaan?

Andros en Tinos zijn alleszins rustiger qua vakantiegangers dan alle 4 de andere eilanden die je vermeldt. Bij Mykonos-Andros-Tinos-Mykonos kan je eventueel nog Syros voegen als je voldoende tijd hebt.

Naxos heeft zowat alles te beiden: mooie stranden (de hele westelijke zijde vanaf Naxos Stad tot Pyrgika), gezellige drukte in Naxos Stad maar ook in de haventjes Appolonas en Moutsouda aan de Oostkant, cultuur (Porta, tempel van Demeter, de kouros naij Apollonas, ...), leuke (berg) dorpjes zoals Filoti, Apeiranthos, Halki.

Vanuit Paros (Pounda) is het slechts 15 min met de lokale ferry naar Antiparos. Goed voor een daguitsap.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
Patrick, voor de combinatie met Andros en Tinos zou ik een retour Mykonos boeken.
Ik zie nu dat ik voor die andere combinatie net zo goed een retour Santorini kan boeken, dan sla ik Mykonos over want dat heb ik eigenlijk puur gekozen voor de luchthaven.

Zijn Paros en Naxos erg druk?

O ja, ik ga dan in september.

Ik wil eigenlijk heel graag een keer Santorini zien. Ook al weet ik dat het enorm toeristisch is.
Quote
#12
(18 March 2021, 14:25)Epirus schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Moet het perse een eiland zijn? als je daar niet echt aan "vastzit" zou ik de gehele Epirus aanbevelen, groener krijg je het niet in Griekenland.

Ik heb Sivota eens bekeken op de kaart en met foto's, als ik ooit nog eens naar Griekenland ga wil ik daar beslist heen,
Ik denk als je niet met de auto gaat vliegen op Corfu, de ferry naar Igoumenitsa, daar een auto huren en ontdekken.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#13
Vito, erg druk is het niet in september. Niet in de zin van: je kan er over de koppen lopen.

Ter illustratie enkele foto's van Naxos. Weliswaar niet in september maar in juni wat vergelijkbaar is.

Naxos stad

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Agios Georgios strand


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Paros is iets minder druk nog vergeleken met Naxos.

En dit is Santorini in mei. Maar de drukte in Santorini is wel sterk afhankelijk van het aantal cruiseschepen dat op een bepaalde dag daar liggen. 


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
Dank je wel, Patrick.
En waar zou jouw voorkeur naar uitgaan? Ik neem aan dat jij al op alle genoemde eilanden geweest bent?
Quote
#15
(18 March 2021, 15:41)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(18 March 2021, 14:25)Epirus schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Moet het perse een eiland zijn? als je daar niet echt aan "vastzit" zou ik de gehele Epirus aanbevelen, groener krijg je het niet in Griekenland.

Ik heb Sivota eens bekeken op de kaart en met foto's, als ik ooit nog eens naar Griekenland ga wil ik daar beslist heen,
Ik denk als je niet met de auto gaat vliegen op Corfu, de ferry naar Igoumenitsa, daar een auto huren en ontdekken.

Achterland van Sivota is indrukwekkend mooi, Sivota zelf stelde niet veel voor, haventje is wel lekker toeven met groot glas tapbier, maar ja waar is het niet goed toeven met een halve liter ijskoud tapbier.....?
Quote
#16
(18 March 2021, 16:08)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dank je wel, Patrick.
En waar zou jouw voorkeur naar uitgaan? Ik neem aan dat jij al op alle genoemde eilanden geweest bent?

Mykonos eens een halve dag en dan vlug terug weg. Het is niet bepaald "my piece of cake".

Naxos en Paros diverse malen en Santorini 1 maal. Ik denk wel om nog eens terug naar Santorini te gaan maar dan om de onbekende zijde van Santorini (Kamari - Perissa - Emporeia) te zien en niet de obligate plaatsen zoals Fira en Oia.

Naxos plaats ik hoger dan Paros. Ik vind het gezelliger, maar dat is een persoonlijke mening. Anderen zullen misschien een voorkeur hebben voor Paros maar ik denk dat die minder in aantal zullen zijn. Paros heeft natuurlijk ook leuke plaatsjes, zoals Naoussa en Aliki.

Andros en Tinos was ik ook al en daar is het moeilijk kiezen tussen de 2. Andros heeft een mooie natuur, is iets groener door de vele bronnen. Tinos heeft dan weer veel mooie kleine dorpjes.

Niet makkelijk om ze in volgorde te zetten maar ik probeer het toch even: Naxos, Andros, Paros, Tinos, Santorini, Mykonos.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#17
(18 March 2021, 14:03)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik schop hem weer even omhoog.
Dit jaar wil ik graag alsnog eilandhoppen op de Cycladen.

Ik heb veel opties maar de twee die eruit springen zijn:

Mykonos-Andros-Tinos-Mykonos of
Mykonos-Paros-Naxos-Santorini

Welke zouden jullie aanbevelen?

Ik zou voor het tweede gaan. Mykonos is goed om er eens een keer geweest te zijn, Paros is zéér charmant, kan je direct verliefd op worden, Naxos is een no brainer en behoord bij mijn favorieten en Santorini moet je een keer gezien hebben om dan na 3 dagen snel terug van het eiland te gaan.
Jaren geleden hebben wij deze route ook een keer gedaan. Naxos is voor altijd in ons hart blijven hangen.

(18 March 2021, 15:41)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vito, erg druk is het niet in september. Niet in de zin van: je kan er over de koppen lopen.

Ter illustratie enkele foto's van Naxos. Weliswaar niet in september maar in juni wat vergelijkbaar is.

Naxos stad

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Achter je rug hebben ze heerlijke pannenkoeken en Illy-coffee!  Wink
Quote
#18
(18 March 2021, 18:38)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Achter je rug hebben ze heerlijke pannenkoeken en Illy-coffee!  Wink

Rechts van mij hadden ze lekkere ouzo Big Grin

Het bandje op de foto was daar overigens aan het repeteren voor een optreden 's avonds in Agia Anna.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
(18 March 2021, 18:17)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(18 March 2021, 16:08)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dank je wel, Patrick.
En waar zou jouw voorkeur naar uitgaan? Ik neem aan dat jij al op alle genoemde eilanden geweest bent?

Mykonos eens een halve dag en dan vlug terug weg. Het is niet bepaald "my piece of cake".

Naxos en Paros diverse malen en Santorini 1 maal. Ik denk wel om nog eens terug naar Santorini te gaan maar dan om de onbekende zijde van Santorini (Kamari - Perissa - Emporeia) te zien en niet de obligate plaatsen zoals Fira en Oia.

Naxos plaats ik hoger dan Paros. Ik vind het gezelliger, maar dat is een persoonlijke mening. Anderen zullen misschien een voorkeur hebben voor Paros maar ik denk dat die minder in aantal zullen zijn. Paros heeft natuurlijk ook leuke plaatsjes, zoals Naoussa en Aliki.

Andros en Tinos was ik ook al en daar is het moeilijk kiezen tussen de 2. Andros heeft een mooie natuur, is iets groener door de vele bronnen. Tinos heeft dan weer veel mooie kleine dorpjes.

Niet makkelijk om ze in volgorde te zetten maar ik probeer het toch even: Naxos, Andros, Paros, Tinos, Santorini, Mykonos.
In plaats van Mykonos en Santorini gaat mijn voorkeur uit naar Amorgos en Milos
Quote
#20
(18 March 2021, 18:59)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In plaats van Mykonos en Santorini gaat mijn voorkeur uit naar Amorgos en Milos

De mijne ook maar die stonden niet bij de eilanden die Vito opgaf.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
Santorini wil ik nu echt een keer gezien hebben. : D Wat in het vat zit, verzuurt niet. Dus Amorgos en Milos kunnen altijd nog eens. Zo lang ga ik ook weer niet en ik wil niet de hele tijd aan het reizen zijn.
Quote
#22
Vito, als je heen en terug vliegt naar Santorini kijk dan of je vlucht voor 14.00 uur daar aankomt. Zo kan je onmiddellijk doorreizen met Blue Star Ferries naar Naxos/Paros. Die gaat om 15.30 uur. Dat is overigens de laatste ferry van de dag die die richting uitgaat. Persoonlijk zou ik het zo doen en het verblijf op Santorini niet in 2 splitsen maar dat reserveren voor de laatste dagen. Dat geeft ook het voordeel dat je dan ook al op Santorini bent indien er onvoorziene omstandigheden zouden zijn zoals een ferrystaking of dermate veel wind dat de ferry's niet uitvaren. Het geeft je de zekerheid dat je de terugvlucht niet mist of je zorgen moet maken om het eventueel missen van die vlucht.

In tegenstelling tot de hogesnelheid catamarans gaan de conventionele ferry's (zoals Blue Star Ferries) overigens door de caldera wat een prachtig zicht van Santorini geeft.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#23
Bedankt weer voor deze tip, Patrick. Ik ga het inderdaad zo doen. Dan reis ik op dag 1 gelijk door naar Naxos. Dat scheelt weer een dag reizen. Fijn dat je zo meedenkt up
Quote
#24
Wat wij verschillende malen gedaan hebben bij een vroege vlucht heen via Mykonos dan
met een Ferry [circa 3kwartier ] dan waren we zo rond de middag op Naxos ,en een late vlucht
via Santorini  terug ,was wel via  Brussel
Quote
#25
Hallo Metaxa, ik kwam inderdaad qua dagen en prijzen gunstiger uit om het zo te doen.
Ik vlieg dus nu naar Mykonos en 12 dagen later vlieg ik terug vanaf Santorini. En nu met de indeling gaan stoeien: hoeveel dagen waar en in welke plaats?

Alle tips daarvoor zijn nog welkom!

Mijn eerste idee is:
Dag 1 AMS- Mykonos - Paros
Dag 5 Paros - Naxos
Dag 10 Naxos- Santorini
Dag 12 Santorini- AMS

Is dit een beetje een goede verdeling?

O ja, als jullie ook nog hoteltips hebben houd ik me aanbevolen.
Quote
#26
(19 March 2021, 10:19)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo Metaxa, ik kwam inderdaad qua dagen en prijzen gunstiger uit om het zo te doen.
Ik vlieg dus nu naar Mykonos en 12 dagen later vlieg ik terug vanaf Santorini. En nu met de indeling gaan stoeien: hoeveel dagen waar en in welke plaats?

Alle tips daarvoor zijn nog welkom!

Mijn eerste idee is:
Dag 1  AMS- Mykonos - Paros
Dag 5 Paros - Naxos
Dag 10 Naxos- Santorini
Dag 12 Santorini- AMS

Is dit een beetje een goede verdeling?

O ja, als jullie ook nog hoteltips hebben houd ik me aanbevolen.
Wil je  bij het strand logeren op Naxos dan kan ik je het Akti Plaka  Hotel aanbevelen
Wil je bij de haven in Chora logeren dan is Amathia Luxure Studio,s [met prachtig uitzicht]ideaal
allebei te boeken bij Booking.com
Quote
#27
(19 March 2021, 10:19)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo Metaxa, ik kwam inderdaad qua dagen en prijzen gunstiger uit om het zo te doen.
Ik vlieg dus nu naar Mykonos en 12 dagen later vlieg ik terug vanaf Santorini. En nu met de indeling gaan stoeien: hoeveel dagen waar en in welke plaats?

Alle tips daarvoor zijn nog welkom!

Mijn eerste idee is:
Dag 1  AMS- Mykonos - Paros
Dag 5 Paros - Naxos
Dag 10 Naxos- Santorini
Dag 12 Santorini- AMS

Is dit een beetje een goede verdeling?

O ja, als jullie ook nog hoteltips hebben houd ik me aanbevolen.

Afhankelijk van de aankomsttijd van je vlucht zijn dit voorlopig de voorziene ferry's van Mykonos naar Paros:

10.15 uur: Power Jet
13.55 uur: Naxos Jet
16.30 uur: Op even dagen Seajet 2, op oneven dagen Superjet
17.55 uur: Paros Jet

De afvaarten om 10.15; 13.55 en 17.55 gaan rechtstreeks naar Paros (vaartijd 45 minuten), de afvaart van 16.30 gaat via Naxos waardoor de vaartijd naar Paros 1u20 is.
Tickets kosten tussen 32 en 38 Euro (afhankelijk van het afvaartuur).

Enkele hotels in Agios Prokopios, Naxos.

Onmiddellijk aan het strand:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





In centrum schuin tegenover de beste taverna (Giannoulis) van Agios Prokopios:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Net voor Agios Prokopios:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Alle 4 deze hotels zijn aan of heel dicht bij de bushaltes van de bus naar Naxos stad. Die rijdt van 's morgens vroeg tot middernacht / 01.00 uur om de 20-30 minuten en kost 1,80€
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#28
Op paros hebben wij gelogeerd bij Georges,s stidio,s  in het leuke en nog niet zo
toeristisch dorpje , ook het iets verder  het Aliki Panorama Rooms zag er leuk uit
o ja het dorpje is Aliki,van waar je makkelijk een uitstapje kunt maken naar Anti Paros
Quote
#29
Nog een reuze tip voor een hotel in Agios Prokopios:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 (op 50m van het restaurant Giannoulis, rustig gelegen achter de hoek bij hen en van de hoofdstraat weg).
Quote
#30
Bedankt voor de tips! Ik heb nog enkele vragen.

Is Naoussa ook leuk om te verblijven op Paros?
Daar heb ik een leuk hotel gezien met transfer naar de haven inclusief en dat lijkt me wel relaxed.

En over Santorini: hoeveel dagen heb je daar ‘nodig’? Als ik op dinsdagmiddag aan kom en ik vlieg op donderdagochtend vroeg terug, is dan 1 volle dag genoeg? Ik wil graag lopen van Fira naar Oia.
Quote
#31
Hallo
Wij hebben de grote Cycladen als de kleine cycladen gedaan . Voor wat jij wilt zou ik zeggen :
Dag 1 : Mykonos en met de ferrie naar Paros . Naoussa is xeker de moeite waard en gezellig
Resten van het fort van de beruchte zeerover Barbarossa.
2- Naxos , wandelen in de heuvels richting de antieke marmergroeve. En gebroken beeld.
Verblijf in Aghia Anna

3 Santorini. Als je aan de andere kant zit van het eiland kan je eind van de middag een klein bootje nemen naar de caldera , aan de overkant wordt je afgezet om een hapje te eten en ne de zonsondergang vaar je terug Wij hadden een boot met 10 man , dus geen meute van duizenden in Oia .
Ook leuk om van Kamari naar de oude stad te wandelen en over de berg op het ezelspad naar beneden en met bootje terug naar Kamari. Met de auto kan ook.
Het museum is na restauratie weer open.
Mykonos vonden we niets aan.Maar daarentegen was Dagje Delos super.
Hoop dat je hier iets aan hebt.
Vriendelijke groet, Marietta
s
Quote
#32
Dank je wel, marietta, voor de tips.
Ik heb op Santorini in Oia geboekt met uitzicht op de zonsondergang. Beetje duur maar vooruit.
Op Paros heb ik toch gekozen voor Aliki. En voor Agios Prokopios ben ik er nog niet helemaal uit. Daar zijn echt veel mooie accommodaties.

Moet wel zeggen dat ik de prijzen nog niet mee vind vallen. En het verschil tussen gratis annuleren en prepaid is echt enorm. Ook wel te begrijpen, maar ik denk toch dat de meeste mensen nu kiezen voor gratis annuleren in de huidige situatie.
Quote
#33
(01 April 2021, 07:22)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dank je wel, marietta, voor de tips.
Ik heb op Santorini in Oia geboekt met uitzicht op de zonsondergang. Beetje duur maar vooruit.
Op Paros heb ik toch gekozen voor Aliki. En voor Agios Prokopios ben ik er nog niet helemaal uit. Daar zijn echt veel mooie accommodaties.

Moet wel zeggen dat ik de prijzen nog niet mee vind vallen. En het verschil tussen gratis annuleren en prepaid is echt enorm. Ook wel te begrijpen, maar ik denk toch dat de meeste mensen nu kiezen voor gratis annuleren in de huidige situatie.
Agios Prokopios is het meest toeristische dorpje op Naxos ,dus uiteraard zijn de prijzen daar ook naar
Quote
#34
Langzaamaan gaat het richting september en had ik niet verwacht dat we nog steeds in de coronaperikelen zouden zitten. Ik heb de meeste hotels via Booking of rechtstreeks geboekt.
Voor 25 augustus moet ik bij de eerste al beslissen om wel of niet te annuleren. Omdat onze overheid super onbetrouwbaar is, heb ik almaar een gevoel dat, zodra de schoolvakanties voorbij zijn, de reisadviezen weer aangescherpt gaan worden.
Wie weet of het makkelijk te doen is om op de dag zelf nog accommatie te boeken? Kan dat op Naxos en Santorini?
Quote
#35
(11 August 2021, 10:23)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Langzaamaan gaat het richting september en had ik niet verwacht dat we nog steeds in de coronaperikelen zouden zitten. Ik heb de meeste hotels via Booking of rechtstreeks geboekt.
Voor 25 augustus moet ik bij de eerste al beslissen om wel of niet te annuleren. Omdat onze overheid super onbetrouwbaar is, heb ik almaar een gevoel dat, zodra de schoolvakanties voorbij zijn, de reisadviezen weer aangescherpt gaan worden.
Wie weet of het makkelijk te doen is om op de dag zelf nog accommatie te boeken? Kan dat op Naxos en Santorini?
Volgens de Naxos Express dalen de boekingen niet na 15 aug en ook in September veel meer boekingen ,dit is
iets wat we in andere jaren niet gezien hebben ,wij hebben er in het voor of na seizoen nooit problemen mee gehad
maar blijkbaar is het dit jaar allemaal anders
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 6 gast(en)