Kip met ouzosaus en kritharaki
#1
Ook in dit tweede gerecht van vandaag speelt anijs (Ouzo!  Big Grin ) de hoofdrol. Kan er niets aan doen, over twee weken weer heerlijk op Kreta en ouzo blijft maar door mijn hoofd spelen  Rolleyes
De eerste keer dat ik dit gerecht proefde, was het met kippenbout gemaakt. Inmiddels heb ik het licht aangepast en de bouten vervangen door kippendijvlees. Toch, voor mij dan, het meest lekkere stukje van de kip. Het maakt het ook gemakkelijker om te bereiden en om de garing van de kip goed onder controle te houden!
Om de saus te binden geef ik in het recept twee mogelijkheden. Als ik een sausbinder gebruik, gebruik ik al jaren een direct in de pan toepasbare die ook nog eens geen eigen smaak af geeft. Koop het altijd in België en Duitsland, maar zal ongetwijfeld ook wel hier in Nederland te verkrijgen zijn!
Ik zou zeggen: Yamas! Oh nee, sorry, kali orexi!  Wink

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#2
Johan, ik wil dit recept maken maar ik krijg hem niet geprint. Is er soms een foefje voor of heb je hem soms in Word?
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#3
(23 February 2024, 13:44)Martino schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Johan, ik wil dit recept maken maar ik krijg hem niet geprint. Is er soms een foefje voor of heb je hem soms in Word?

Hi Martino, als je "rechts klikt" op de afbeelding en dan kiest voor "afbeelding openen op nieuw tabblad"  krijg je een venster waarin je de afbeelding kan downloaden.
Je kan ook "rechts klikken" en kiezen voor "afbeelding opslaan als". Moet je wel per afbeelding doen. Succes!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#4
Johan, moet er helemaal geen ui in dit recept?
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#5
(23 February 2024, 17:15)Martino schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Johan, moet er helemaal geen ui in dit recept?

Nee, hier gaat bieslook en venkelknol in! De smaak is toegespitst op anijs. Als je al ui wil toevoegen zou ik rode of witte (dus niet onze eigen "gele" ui) toevoegen, maar deze eerst in warm water laten weken zodat de scherpte er af gaat.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#6
Njammie!!!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Kota Kapama; macheroni met kip JohanV 7 2.043 08 November 2021, 00:45
Laatste bericht: JohanV
  Octopus uit de oven met kritharaki JohanV 2 1.708 17 April 2021, 20:46
Laatste bericht: Marpau
  Kritharaki JohanV 17 10.026 30 December 2020, 14:31
Laatste bericht: Martino
  Kip met aardappels uit de oven JohanV 2 2.130 30 April 2020, 23:41
Laatste bericht: JohanV
  Kritharaki met kip, kaneel en tomaat JohanV 0 1.023 16 December 2019, 17:00
Laatste bericht: JohanV
  Pasta met kip uit Corfu JohanV 13 4.098 16 March 2019, 18:00
Laatste bericht: JohanV
  Kip met citroen en oregano JohanV 3 1.998 09 December 2018, 16:46
Laatste bericht: chris
  Zwaardvis met Kritharaki JohanV 5 2.640 11 March 2018, 10:31
Laatste bericht: Wim M

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)