Torentje van Ida
#1
Een leuk klein gerechtje, voor een lunch of als bijgerecht bij de maaltijd. Een stapeltje van groenten, we gaan binnenkort naar Kreta, dus genoemd naar de Ida Spiloritis  Big Grin
Lekkere, pure smaken van de aubergine, tomaat en geitenkaas. Je kan ook Feta gebruiken hiervoor, snij de Feta dan niet te dik. De geitenkaas het liefst jong en smeuïg. Probeer ook eens de variant waarbij je een klein beetje Griekse thymhoning over de geitenkaas lepelt   Tongue
Gewoon lekker met een stuk brood erbij (en stiekem een lekker glas wijn). Wink
Kali Orexi!

JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#2
Dat lijkt me super lekker... ga ik snel een keer maken, andere recepten die jij plaatste en die ik gemaakt heb vielen ook bijzonder goed in de smaak, ik pas het hier en daar wel een beetje aan maar dat is ook de regel van het koken... je neemt een recept en past het naar je eigen smaak aan!
Quote
#3
Ik zou het niet met feta doen. Feta smelt niet goed.
Quote
#4
chris schreef:Ik zou het niet met feta doen. Feta smelt niet goed.

Klopt Chris, maar gaat best goed hoor. Daarom heb ik er ook bij gezet dat hij niet te dik gesneden moet worden. Maar omdat de tijd in de oven niet al te lang is, droogt hij ook niet uit. Verleden week had ik "kant en klare" rolletjes geitenkaas gebruikt, smolten ook niet echt, werden gewoon wat zacht. Het lekkerst vind ik met verse geitenkaas van een of maximaal twee dagen oud, die smeer je er bijna op! Tongue

jacq1970 schreef:Dat lijkt me super lekker... ga ik snel een keer maken, andere recepten die jij plaatste en die ik gemaakt heb vielen ook bijzonder goed in de smaak, ik pas het hier en daar wel een beetje aan maar dat is ook de regel van het koken... je neemt een recept en past het naar je eigen smaak aan!

Dank je voor het compliment!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)