Apollo en de raaf i.c.m. Korinthe
#1
Mijn zoon gaat binnenkort met zijn klasgenoten naar Griekenland (hij heeft Grieks in zijn pakket) en moet een presentatie houden in (oud)-Korinthe.
Hij is druk bezig met zijn presentatie waarbij één van de opdrachten luidt: "onderzoek de verbinding tussen de god Apollo en de raaf met (oud)-Korinthe.
Nu is hij zelf niet te beroerd en heeft hij uiteraard ook gezocht op het internet (en ik eveneens), maar wij komen er niet achter.
Wellicht kijken wij ergens overheen, of zoeken wij het te ver, maar wie kan ons een tip geven waar wij daarover iets kunnen vinden? 
Alvast bedankt voor het meedenken!
Quote
#2
Apollo gaf een kraai/raaf met witte veren opdracht te waken over Coronis op hij verliefd was.

Zie meer hier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






In Oud Korinthe staat een tempel van Apollo:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Hopelijk helpt dit al iets en kan je van hieruit verder.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Bedankt voor je snelle reactie en de tip Patrick.
Het verhaal van Apollo en de raaf die over Coronis moet waken is mij wel bekend, maar ik vraag me wel af wat de rol van Korinthe hierin is.
Ook weet ik dat er in Korinthe zeven zuilen staan van Apollo, maar het verband tussen Apollo en de raaf enerzijds en Korinthe anderzijds is mij (nog) niet duidelijk, juist omdat er in veel bekende grote plaatsen zuilen of tepels van o.a. Apollo staan.
Maar we blijven verder zoeken, er zal toch wel ergens iets vermeld worden hierover hoop ik  hmmm
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)