Vragen over klein eilandhopje
#1
In september ga ik een weekje weg. Het wordt een korte trip Samos - Ikaria. 

Nu moet ik tot mijn grote schande bekennen dat ik nog nooit eerder op deze manier heb gereisd, door alles los te regelen met verschillende bestemmingen. 
Kortom, ik heb het ticket al geboekt, en de hotelovernachtingen ook al vastgelegd. 

Maar dan nu de vragen: 
Ik kom om 18.30 uur aan op Samos airport en moet daarna naar mijn hotel in Karlovassi. Staan er altijd wel taxi’s klaar of moet je dat van tevoren regelen ? 
Dezelfde vraag geldt eigenlijk ook voor een dag later als ik van Evdilos op Ikaria naar mijn hotel in Gialiskari wil: staan er dan voldoende taxi’s te wachten? 

En moet je ferrytickets van tevoren kopen of is er altijd wel plek? ik ga zonder auto, dus dat is geen probleem.
Quote
#2
Normaliter staan er wel taxi's aan de luchthaven in Samos als een vliegtuig aankomt. Wat Evdilos betreft heb ik geen idee maar ik vermoed dat er wel een aantal taxi's staan.
In september is het niet nodig om ferrytickets vooraf te kopen. Tickets zijn te verkrijgen bij Diakogeorgiou Travel of Charalambakis Travel. Beide zijn nabij de haven. Karlovassi is het begin van de route terug naar Piraeus en de Nissos Mykonos heeft een capaciteit van 1900 passagiers, dus zal er plaats zat zijn.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Patrick, wat weet jij toch enorm veel. Nogmaals bedankt voor al je tips!
efcharisto
Quote
#4
Als je googeld kom je o.m deze opties tegen:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  Vul je gegevens in. Let op wat voor vervoer ze je aanbieden. Je heb geen touringcar nodig Wink  (± een uur rijtijd zag ik.) Ik zou een offerte aanvragen als je er meer info over wilt hebben.

Voor je tweede dag vond ik dit:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Succes en fijne vakantie!
Quote
#5
Ohw ga jij naar Ikaria, wil ik ook zooo graag heen, ben heel benieuwd hoe jij het ervaart, laat je het weten?
Quote
#6
Ben ook op Ikaria geweest wel een tijdje geleden in 2004 tijdens de olympische spelen in Griekenland. Het is een erg mooi en rustig eiland vervoer is wel gewenst ivm de groote van het eiland, teminste als je wat wil zien van het eiland. Smile
Quote
#7
Bedankt ook, buurman. Ik ga nog even verder zoeken. Ik kreeg van de hotelaccommodatie ook al een telefoonnummer van de plaatselijke taxi.

Ik hoorde van Patrick al via PB dat Ikaria behoorlijk groot is. Dus ik denk dat ik wel een auto huur en hopelijk kan ik dan regelen dat ik die op de laatste dag in Agios Kyriakos kan achterlaten zodat ik daar de boot terug naar Pythagorion kan pakken.

Jacq, ik laat het zeker weten. Ik heb er echt zin in! Door persoonlijke omstandigheden moet ik voor het eerst alleen op vakantie dus het wordt hoe dan ook best ‘spannend’.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)