Zonder woorden!!! ze leren het nooit.
#1
En de gemeente Heraklion doet niks, de Grieken gooien nog altijd overal hun rotzooi neer, als het maar niet voor hun eigen deur is.
Bron cretalive.gr
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Dit is Kreta zonder rose bril.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
Het is inderdaad jammer dat het respect voor milieu en omgeving ontbreekt. Het sorteren van vuil is ook (nog) niet echt voor de Grieken weggelegd, nochtans werd in onze buurt al PMD-containers geplaatst. Jammer genoeg nog te weinig containers want ze doen echt de moeite niet om enkele meters om te lopen om hun vuil te deponeren op de juiste plaats. De vuilcontainer die zich aan de overkant van onze oprit bevindt, puilt constant uit van vuil terwijl enkele meters enkele vuilcontainers totaal leeg staan... als de wind opsteekt, vindt je overal plastic flessen en zakjes. Begrijpen wie begrijpen kan...
Quote
#3
Op Kos zet je je oude bankstel bij de vuilnis en doet een belletje naar de gemeente en die komen dan t grofvuil ophalen.
Niet gelijk de volgende dag, maar t staat er geen week.\
Maar hier heb je ook nog genoeg sukkels,
die toch menen het bankstel of de koelkast of wat dan ook ergens in een ravijn of zo te dumpen.....
Quote
#4
Er zijn een aantal plaatsen in Heraklion waar de containers wat verder van de huizen staan. Soms zie je daar een hoop troep liggen wat nog wel wat erger is dan op de foto. 

Kwam een keer langs de Lidl op de grens tussen Heraklion en Ammoudara. Er naast lag een indrukwekkende verzameling:


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Maar ja, altijd nog beter dan het drugsafval wat in Nederland wordt gedumpt.

Cors
Quote
#5
Ik ben op dit moment op Leros. Ik moet zeggen dat ze daar enorme vooruitgang hebben geboekt. Het eiland is schoon,de containers staan er netjes bij en er wordt best aardig gescheiden ingezameld.
Quote
#6
Op Pelion hebben we tijdens ons verblijf mogen zien dat hier wel degelijk milieubesef is.
De wegkanten zijn vrij van rommel, en ook in de dorpen zie iedere dag mensen met veger en vuilniszak de straten schoon vegen. Ook het over de vangrail gooien van wat dan ook is bi)na verdwenen, vroeger 
noemden we dat “ het hoppa beleid”. De vuilcontainers zijn inderdaad overvol er ligt ook wat langs maar ierdere keer worden ze netjes geleegd en wat er om heen ligt ook.

Ook hier op de camping in Kato Gatzea wordt ook al gescheiden ingezameld. Hoe de verwerking daarna gaat weet ik niet ......

Ik mag wel constateren dat de bevolking hier in een ommekeer zit. Pelion is zo wie zo bewust met hun natuur  bezig. 

Is niet voor niets het mooiste stukje Griekenland Angel
Quote
#7
Gemert schreef:Op Pelion hebben we tijdens ons verblijf mogen zien dat hier wel degelijk milieubesef is.
De wegkanten zijn vrij van rommel, en ook in de dorpen zie iedere dag mensen met veger en vuilniszak de straten schoon vegen. Ook het over de vangrail gooien van wat dan ook is bi)na verdwenen, vroeger 
noemden we dat “ het hoppa beleid”. De vuilcontainers zijn inderdaad overvol er ligt ook wat langs maar ierdere keer worden ze netjes geleegd en wat er om heen ligt ook.

Ook hier op de camping in Kato Gatzea wordt ook al gescheiden ingezameld. Hoe de verwerking daarna gaat weet ik niet ......

Ik mag wel constateren dat de bevolking hier in een ommekeer zit. Pelion is zo wie zo bewust met hun natuur  bezig. 

Is niet voor niets het mooiste stukje Griekenland Angel
 Dat valt mij ook op, elk jaar wordt het een stukje beter. Het betalen voor een zakje in de supermarkt, de blauw container voor verpakkingsmateriaal (Glas, Plastic en Karton), zijn maar enkele voorbeelden. In Kala Nera, het buurdorp van Kato Gatzea, is het wel gebruikelijk dat de nog bruikbare spullen naast de container gezet worden, zodat iemand anders het mee kan nemen. Dus als daar eens een stoel, krukje of bezem staat, is iemand niet lui geweest, maar kun je die gewoon pakken. De volgende dag neemt de vuilniswagen hem gewoon mee.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ik wil absoluut nooit (meer) naar........ KarenAnna 160 142.152 25 February 2024, 13:50
Laatste bericht: metaxa
  Sommigen leren het niet Patrick 3 2.325 27 April 2019, 17:20
Laatste bericht: 9930zomergem
  De komboloi. Waarom zie je daar nooit vrouwen mee? Bouboulina 11 6.963 06 December 2015, 03:51
Laatste bericht: Papournakis
  Grieks eten zonder te betalen Ger 14 9.724 29 June 2012, 21:57
Laatste bericht: vlagreco
  Nieuwe woorden in de Griekse taal oriste 0 2.320 21 February 2010, 14:52
Laatste bericht: oriste

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)