04 September 2019, 13:46
De regionale raad van Attica werd op 29 augustus gehouden om het "ontwikkelingsplan en masterplan" van Rafina Port goed te keuren.
Volgens de studie zijn er vier hoofdtoepassingen gepland voor Rafina Port, met ook vier afdelingen van de havenautoriteit: de havenautoriteit voor de kustlijnen (conventionele en hogesnelheidsvaartuigen), de havenautoriteit voor kleine boten, voor visgronden en voor de watervliegtuigen.
Volgens het masterplan zal de haven van Rafina worden uitgebreid om 15 veerboten te faciliteren, terwijl de "visie" voor zijn toekomst alle verwachtingen overtreft:
De haven van Rafina is de tweede grootste in passagiersverkeer onder de 16 Griekse havens van internationaal belang en neemt aanzienlijk deel aan het bredere Attica-havensysteem, met het vooruitzicht om in de komende jaren het eerste passagiersverkeer in Attica te worden.
Natuurlijk vereist de bouw van een dergelijke gigantische haven ook de bouw van infrastructuur met terminals, parkeerplaatsen met twee en drie verdiepingen, wachtruimtes voor auto's, vrachtwagens en fietsen, een congrescentrum voor 300 personen, servicefaciliteiten, parkeerfaciliteiten , café-restaurants en winkels.
Voor al die infrastructuur is een totale oppervlakte van 25.400 m2 vereist. De bewoners van Rafina protesteren sterk en beweren dat de zee van de hele stad bezet zal zijn door havenfaciliteiten, waardoor een traditionele badplaats van de zee wordt afgesneden!
Ze beweren ook dat de milieubelasting (luchtvervuiling en geluidsoverlast) door het gelijktijdig aanleggen van 15 schepen, 5 watervliegtuigen en het passeren van honderdduizenden vrachtwagens, ondraaglijk zal zijn.
Zo zou de haven van Rafina er in de toekomst dus kunnen uitzien:
Volgens de studie zijn er vier hoofdtoepassingen gepland voor Rafina Port, met ook vier afdelingen van de havenautoriteit: de havenautoriteit voor de kustlijnen (conventionele en hogesnelheidsvaartuigen), de havenautoriteit voor kleine boten, voor visgronden en voor de watervliegtuigen.
Volgens het masterplan zal de haven van Rafina worden uitgebreid om 15 veerboten te faciliteren, terwijl de "visie" voor zijn toekomst alle verwachtingen overtreft:
De haven van Rafina is de tweede grootste in passagiersverkeer onder de 16 Griekse havens van internationaal belang en neemt aanzienlijk deel aan het bredere Attica-havensysteem, met het vooruitzicht om in de komende jaren het eerste passagiersverkeer in Attica te worden.
Natuurlijk vereist de bouw van een dergelijke gigantische haven ook de bouw van infrastructuur met terminals, parkeerplaatsen met twee en drie verdiepingen, wachtruimtes voor auto's, vrachtwagens en fietsen, een congrescentrum voor 300 personen, servicefaciliteiten, parkeerfaciliteiten , café-restaurants en winkels.
Voor al die infrastructuur is een totale oppervlakte van 25.400 m2 vereist. De bewoners van Rafina protesteren sterk en beweren dat de zee van de hele stad bezet zal zijn door havenfaciliteiten, waardoor een traditionele badplaats van de zee wordt afgesneden!
Ze beweren ook dat de milieubelasting (luchtvervuiling en geluidsoverlast) door het gelijktijdig aanleggen van 15 schepen, 5 watervliegtuigen en het passeren van honderdduizenden vrachtwagens, ondraaglijk zal zijn.
Zo zou de haven van Rafina er in de toekomst dus kunnen uitzien: