Toekomst Chios
#1
Zoals het er nu schijnbaar voorstaat is er door de autoriteiten aldaar toestemming gegeven om de landingsbaan te gaan verlengen en verbreden . De lengte zou dan worden ca. 2050 meter, is nu 1500 meter en de baan zou 60 meter breder moeten worden. Het laatste begrijp ik niet zo goed want dat is de meest ingrijpende klus. De doorgaande weg die langs het vliegveld loopt zou gedeeltelijk verlegd moeten worden de zee in !! Confused

Nu nog de vraag wanneer het klaar is. De planning is 2024 maar het blijft Griekenland.

Voor de mensen die niet zo into Chios zijn : De landingsbaan daar is de kortste van alle 'grote' eilanden. Dit heeft er toe geleid dat heel veel charterbedrijven ( zoals Transavia) zijn gestopt met het vliegen op Chios. Nu zijn er ook nog andere redenen waarom het toerisme is terug gelopen maar dit zou een goed begin zijn om het toerisme daar weer een beetje op te krikken.
Quote
#2
Toen wij vorige maand op Kythira waren, hoorden we een vergelijkbaar verhaal. Er werd verteld dat Transavia volgend jaar of in 2021 niet meer naar Kythira gaat vliegen, omdat de baan tekort is voor de Boeing747-800. Men vliegt nu nog naar Kythira met de 747-700, maar dat schijnt dus op termijn te veranderen. Ik hoop dat dit een broodje-aap verhaal is, anders ben ik bang dat het toerisme op Kythira drastisch gaat verminderen. Het vliegen via Athene om vervolgens met een binnenlandse vlucht de bestemming te bereiken is voor velen een brug te ver.
Quote
#3
Pieter,
Ik denk dat je een Boeing 737-700 en een 737-800 bedoelt.Een 747 is wel een heel groot viermotorig
 toestel.Overigens zou het wel jammer zijn wanneer er niet meer rechtstreeks op Kythira gevlogen zou
worden.Het blijft een vrij onbekend en niet zo toeristisch eiland evenals Chios.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)