Sardientjes met tomaten uit de oven
#1
Een gerechtje wat ik deze vakantie uit Kreta heb "meegenomen". Vanavond weer gegeten, gewoon, met aardappeltjes. Ook lekker als lunchgerecht met een stuk heerlijk brood erbij!
Even wat werk om de sardientjes schoon te maken, maar je krijgt er (h)eerlijke smaken voor terug! Door de olijfolie worden de sardientjes boter (olie) zacht!  Smile
Je kan dit ook met makreel maken, maar die zal je moeten portioneren, anders duurt de oventijd te lang en blijft er niets van je tomaten over. 



Hier de schoongemaakte sardientjes, waren redelijk grote, de schaal is 40 cm breed. Van mij mag alles er aan blijven zitten, maar ik ben niet de enige die er van moet (wil) eten  Big Grin

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Met de tomatensalsa de oven in:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Kali orexi!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#2
Sardientjes,mijn favoriete visje. Maak ze regelmatig klaar in de oven met alleen wat zout,olijfolie en citroensap. Persoonlijk hou ik niet zo van de tomaten erover,maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Zijn ook erg lekker indien koud geserveerd als meze bij een glaasje wijn of iets sterkers.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Ziet er weer heerlijk uit. Ga het zeker maken, maar vraag de visboer om ze schoon te maken
Quote
#4
Hoewel ik het er erg mooi uit vind zien heb ik eigenlijk nog nooit sardientjes gegeten, dus zou niet weten of ik ze lust, vissen die echt naar de zee smaken dus echt naar vis vind ik niet lekker, ben meer van een zalm, tonijn, witvisje of zwaardvis.
Misschien toch eens proberen, en anders schotel ik het mijn gasten wel voor.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Lamskoteletjes met kaas uit de oven JohanV 22 8.494 15 August 2023, 17:30
Laatste bericht: JohanV
  Gyros in metaxasaus uit de oven JohanV 1 909 23 May 2023, 14:23
Laatste bericht: Goedas
  Dorade uit de oven; Tsipoura sto fourno JohanV 26 5.833 24 April 2021, 16:32
Laatste bericht: JohanV
  Octopus uit de oven met kritharaki JohanV 2 1.708 17 April 2021, 20:46
Laatste bericht: Marpau
  Zalm met tomaat uit de oven JohanV 3 2.016 13 March 2021, 02:43
Laatste bericht: Wilma
  5 Jaar De Griekse keuken thuis - Aubergines met feta uit de oven. JohanV 4 2.338 11 January 2021, 10:22
Laatste bericht: Goedas
  Kippenbouten met olijven uit de oven JohanV 1 2.207 05 December 2020, 06:12
Laatste bericht: Goedas
  Kip met aardappels uit de oven JohanV 2 2.130 30 April 2020, 23:41
Laatste bericht: JohanV
  Aardappelen met knoflook en citroen uit de oven JohanV 14 7.714 07 October 2018, 22:51
Laatste bericht: JohanV
  Inktvis in tomaten-wijnsaus JohanV 1 1.650 16 September 2018, 16:31
Laatste bericht: chris

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)