Bus naar Sfakia
#1
Ik probeer een beetje uit de dokteren hoe we van Heraklion naar Sfakia kunnen komen met de bus . In Heraklion opstappen in de bus die naar Chania gaat ( is dat dat zo?) moeten we uitstappen in Vrysses, maar ik zie die nergens staan in de routeopties. Weet iemand hoe laat die bus stopt in Vrysses en hoe laat en vaak daar vandaan de bus naar Sfakia vertrekt?
Quote
#2
De bus stopt inderdaad in Vrysses. Als je je buskaartje in Heraklion koopt vertellen waar je heengaat. Ze spreken daar goed Engels en helpen je verder. Je kunt ook kijken op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




daar staan de "timetables"
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#3
(18 September 2019, 10:58)Berendw schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De bus stopt inderdaad in Vrysses. Als je je buskaartje in Heraklion koopt vertellen waar je heengaat. Ze spreken daar goed Engels en helpen je verder. Je kunt ook kijken op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




daar staan de "timetables"
Thanks ja daar had ik dus al gekeken maar stond geen halte vrysses tussen...ik wil weten hoe vaak en hoe laat die vertrekt uit vrysses naar Sfakia
Quote
#4
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Chania-Chora Sfakion komt door Vrysses. (Chora Sfakion =Sfakia) en is in Vrysses na 45 minuten denk ik.

De tabel is van juli, er kunnen veranderingen zijn maar Vrysses is echt een overstapplaats voor het zuiden, het zal wel lukken.
Quote
#5
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ik heb toch even op bovenstaande site gekeken en van Vrisses naar Sfakia gaat alleen om 8.15, 11.00 en 14.00
Niet later dus.
Kun je voor de middag uit Heraklion vertrekken?
Quote
#6
Uiterlijk 12.30 lijkt me
Quote
#7
(19 September 2019, 12:29)arjanw schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik heb toch even op bovenstaande site gekeken en van Vrisses naar Sfakia gaat alleen om 8.15, 11.00 en 14.00
Niet later dus.
Kun je voor de middag uit Heraklion vertrekken?


Kijk hier kan ik wat mee ja voor die tijd gaat zeker lukken hoe lang zal de bus erover doen van Heraklion naar Vrysses, 1.5 uur?
Quote
#8
Ongeveer zolang dacht ik ja.
Trouwens, sinds een paar jaar is het busstation verplaatst, eerst waren het er twee, een aan de kust en een in het zuidwesten. Nu een op een andere plaats, dat was even zoeken deze zomer. Ik zoek het vanavond even op
Quote
#9
De bovenstaande info klopt voor een deel. Een belangrijk detail werd echter over het hoofd gezien: alleen bustijden met een * gemerkt rijden door Vrisses!
Alle anderen stoppen aan de snelweg bij Vrisses. Vandaar is het ± 1,5? km. lopen naar de bushalte in Vrisses! Dat is, afhankelijk van hoeveelheid bagage, weersomstandigheden en gezondheidstoestand te doen, maar niet voor iedereen even makkelijk haalbaar.

Als het tijdschema past, afhankelijk van op tijd vertrekken en het aantal stops onderweg; de bus vanuit Rethymnon doet er ± 35-40 min. over om in Vrisses te komen. (Bij slecht weer staan er bij een aantal haltes hordes mensen die naar Chania willen.)

Als het in je tijdschema past is volgende optie wellicht haalbaar:

- Ga vanaf Heraklion naar Georgioupolis en overnacht daar. De volgende dag neem je een bus die door Vrysses rijdt en die qua tijd gunstig aankomt voor je bus naar Sfakia. Als dit ook niet goed uitkomt qua tijd kan je vanuit Geourgioplis een taxi nemen die je voor € 10.- (heb dat net even gevraagd) naar de bushalte in Vrisses brengt.
Met overnachtingsmogelijkheden in Vrisses ben ik niet bekend.

Voor een degelijke en goedkope overnachting zou je even in het linker kader kunnen op "Website" kunnen klikken...

Al je benodigde tijdschema's voor bussen op west Kreta vind je
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.

Succes ermee!
Quote
#10
Klopt dat niet alle bussen via Vrisses rijden, ik ging er van uit dat dat voldoende zichtbaar was.
Als je voor de middag vertrekt is het makkelijk haalbaar, een extra overnachting is echt niet nodig en past misschien niet in de planning.
Zoeken op Google Maps geeft nog steeds verwijzingen naar de oude stations A en B, Zoeken op Ktel Lasithiou geeft de juiste lokatie van het busstation in Heraklion
Quote
#11
Duidelijk,allemaal bedankt voor de handige info en moeite!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Kreta - Bus tijden en prijzen 2020 cors 1 1.164 20 July 2020, 11:27
Laatste bericht: Buurman
  Bus Centrum Heraklion naar Airport Mir111 2 2.549 09 August 2019, 19:25
Laatste bericht: cors
  Bus vervoer Bianca 19 10.044 27 August 2012, 22:25
Laatste bericht: Patrick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)