ferries niet te vinden
#1
Hallo! In de zomer van 2020 willen we opnieuw naar met de auto naar Griekenland (gezin, kamperen, 5 weken).
Dit keer combinatie Peloponnesos, misschien Elafonisos, Kreta. Verder misschien Naxos, Athene en naar huis.
Ik heb al uren op allerlei Griekenland en ferry websites gekeken en lees steeds dat er allerlei ferry verbindingen zijn, maar op de websites van de ferries vind ik ze niet (bv Gythio of Kalamata naar Kreta en Kythira naar Kreta of Naxos-Kreta. Mijn reis hangt een beetje af van welke eilanden goed te bevaren zijn en als ik dat weet kan ik een mooie plekjes om te kamperen uitzoeken. Kan iemand mij helpen online de ferries te vinden die er wél zijn.
Alvast super bedankt,
Esther
Quote
#2
Heel simpel,voor 2020 is nog niks bekend. Voor verbindingen kijk je op 2019.
Googelen met de amen van de te verbinden eilanden levert ook veel op.
Quote
#3
De ferryverbindingen lopen voor vele routes af op 31 oktober. Dit geldt vooral voor de routes met subsidies. Daarnaast zijn er de 365/365 verbindingen zoals Rafina naar Andros, Tinos en Mykonos of ook Piraeus naar Mykonos of Santorini of Kreta.
Om een idee te hebben wat mogelijk zou kunnen zijn, kijk op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




waar je de dagelijkse ferry’s op iedere route kan zien tot 1 jaar terug. Dit zal je een idee geven van de mogelijkheden die er zouden zijn op de route(s) die je wil nemen. Het is geen 100% zekerheid dat dit in 2020 identiek zal zijn maar het geeft je wel een idee.
Normaliter worden de uurtabellen gepubliceerd tussen 31 oktober en april volgend jaar. De tijd van publicatie hangt af van rederij tot rederij. Sommige zijn heel vroeg, andere heel laat. Het betrouwbaarst zijn bij de grote rederijen: Blue Star Ferries / Hellenic Seaways (is in feite 1 en dezelfde), Minoan Lines, ANEK Lines, Golden Star Ferries, Fast Ferries,  Dodekanisos Seaways.

Voor de routes die je aanhaalt zou ik deze willen vermelden:

Peloponnesos - Kythira - Kreta: Triton Lines
Kreta - Naxos: Seajets (maar persoonlijk vind ik dit 1 van de meest onbetrouwbare rederijen). Als je met een camper of de wagen bent zou ik aanraden van Kreta naar Paros te gaan met Golden Star Ferries. Vanaf Paros kan je dan nog altijd makkelijk naar Naxos met Blue Star Ferries.
Naxos of Paros naar Piraeus is makkelijkst met Blue Star Ferries.
Naxos naar Rafina: Fast Ferries
Paros naar Rafina: Golden Star Ferries

Tip: In de linkenpagina vind je al de linken naar de website van alle vermelde rederijen. En indien je bijkomende vragen hebt stuur me gerust een PB.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
gewoon Ferries.nl gebruiken
Quote
#5
(18 September 2019, 21:56)Albert schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




gewoon Ferries.nl gebruiken

Die zijn gewoon verbonden met de databases van de ferrymaatschappijen zelf en zullen dus geen eerdere  ( en zeker geen betere) oplossing bieden.
Ferries.nl is gewoon een zogenaamde ‘broker’ die ook tickets aanbiedt. Het grootste probleem bij dergelijke ‘brokers’ is wanneer er iets onverwachts gebeurt. Als je via dergelijke firma dan je geld moet terug krijgen zal dat veel moeilijker en zeker veel langer duren dan wanneer je tickets aangekocht hebt bij de ferrymaatschappij zelf. In vele gevallen zijn de tickets ook duurden en wordt door dergelijke ‘verkopers’ aangedrongen om de tickets bij je thuis te bezorgen. Wat dan weer een meerkost is.
Op internationale fora wordt dan ook altijd aangeraden om tickets te boeken en aan te kopen via de ferrymaatschappij zelf.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Hallo allen,
Wat een fantastische reacties, dankjulliewel! Ik ben heel blij dat ik niet nog veel meer uren heb zitten aanmodderen. Nu kan ik veel gerichter zoeken.
Patrick, ik kan heel goed verder met jouw uitgebreide reactie. Veel zin om ermee aan de slag te gaan!
Heel hartelijk dank!
Groetjes, Esther
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Fast Ferries [Cycladen ] metaxa 2 1.143 11 April 2023, 10:44
Laatste bericht: metaxa
  Ferries-booking.com Patrick 1 2.291 29 October 2015, 07:26
Laatste bericht: Ger
  Ferries naar de griekse eilanden 2015 - Cycladen metaxa 0 1.868 30 April 2015, 08:38
Laatste bericht: metaxa
  Blue Star Ferries Margo 2 2.728 14 June 2013, 19:36
Laatste bericht: Sophia
  Hoe makkelijk vluchten vinden naar of vanaf diverse plaatsen ? Vito 21 15.549 21 January 2013, 18:24
Laatste bericht: El Greco
  Tarieven Ferries Vito 9 6.300 10 October 2012, 20:34
Laatste bericht: papajani

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)