Exit Thomas Cook: 50000 toeristen gestrand in GR
#41
"En sorry, maar ik ga echt niet vragen aan de persoon achter mij of hij/zij het accepteert/aanvaart/of eender wat als ik even mijn leuning achteruit zet."

En voor zover het fatsoen heden ten dage.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#42
Heeft niets met fatsoen te maken. Zoals ik al aangaf, het staat de persoon achter je vrij om de stoel ook naar achteren te doen. Dan zitten je benen nl niet klem (ja, ik heb ook lange benen). Als jij dan liever rechtop zit, maak je van jouw zithouding mijn probleem.
En ik snap niet hoe je bij enkeling komt? In de vliegtuigen waar ik mee heb gereisd doet iedereen direct zijn stoel naar achteren na het eten. Ik vraag het ook niet, want ik doe het toch. Ik wil nl liever niet gebroken aan komen. Dus dan heeft vragen weinig zin.
Quote
#43
Vito schreef:Heeft niets met fatsoen te maken. Zoals ik al aangaf, het staat de persoon achter je vrij om de stoel ook naar achteren te doen. Dan zitten je benen nl niet klem (ja, ik heb ook lange benen). Als jij dan liever rechtop zit, maak je van jouw zithouding mijn probleem.
En ik snap niet hoe je bij enkeling komt? In de vliegtuigen waar ik mee heb gereisd doet iedereen direct zijn stoel naar achteren na het eten. Ik vraag het ook niet, want ik doe het toch. Ik wil nl liever niet gebroken aan komen. Dus dan heeft vragen weinig zin.

Hehe, dan hebben we nooit tegelijk gevlogen Wink In de afgelopen twintig jaar gelukkig maar twee keer meegemaakt dat iemand zijn stoel naar achter gooide. Gelukkig maar. Ik blijf erbij dat het een kwestie van fatsoen is om te vragen voor je iets doet waarbij ook een ander betrokken is. Zal wel een dingetje van mijn generatie zijn denk ik, tijden zijn veranderd.  hmmm
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#44
Wanneer iemand zijn stoel zomaar achterover ramt, dan maakt hij of zij kennis met mijn knieën . En geloof me,dat doen ze maar een keer. Ik laat ze halverwege wiebelen. Maar goed,ik neem meestal een stoel met extra beenruimte.
Quote
#45
Om bij het  topic de problemen van thmas cook te blijven , er zijn blijkbaar mensen halverwege hun vakantie
Hun hotel uitgezet , in tunesie blijkbaar gegijseld .wijj hebben deze toestanden twaalf jaar geleden gezien toen
Olympia op de fles ging,grote paniek met de mensen die ook hun accomodatie waren uitgezet in parga , de meeste
Van deze mensen liepen rond op het vliegveld van preveza in de hoop dat er een vliegtuig zou landen om naar huis
Te kunnen vliegen.
2 mensen die wij tegenkwamen een al eens eerder hadden ontmoet op  een op onze vakanties hadden nog geprobeerd
Om bij te betalen, maar dat was niet mogelijk, ze werden op straat gezet.
Quote
#46
Wat een toestand Metaxa. Begeleidt de hostess dat niet, of is die dan ook uit beeld?
Quote
#47
(28 September 2019, 18:26)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat een toestand Metaxa. Begeleidt de hostess dat niet, of is die dan ook uit beeld?

Geen idee, wij zaten daar via ross.
Wat wij van die mensen hoorden was het kontakt met olympia geheel verbroken
Quote
#48
Britten die op Cuba waren via Thomas Cook werden zelfs bedreigd met gevangenis, door bemiddeling van de Britse ambassade in Havanna is het alsnog goed gekomen. 

Er is ook veel te doen over de salarissen van de CEO's. In de laatste 10 jaar hebben de opeenvolgende CEO's in totaal 43 miljoen pond opgestreken. De laatste CEO heeft wel als probleem dat zijn opties waardeloos zijn geworden.

Er zijn ook problemen met vakanties met andere touroperators die via Thomas Cook in GB zijn geboekt. Die gaan gewoon door maar de touroperators hebben van Thomas Cook alleen namen doorgekregen en kunnen daardoor geen contact opnemen met reizigers. Volgens privacy regels EU mogen contactgegevens niet zo maar doorgegeven worden.

Cors
Quote
#49
"Voor Kreta is het faillissement van Thomas Cook een klap die nog lang zal nadreunen" kopt de Volkskrant vanavond.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




lees je het artikel.
Quote
#50
Ik zat me zorgen te maken over het personeel van die hotels die noodgedwongen dichtgaan. Die mensen lopen loon mis,
maar krijgen ook niet de kans om hun minimum aan zegeltjes te verzamelen zodat ze in de winter hun uitkering krijgen.
Gelukkig heeft de staat daar een speciale regeling voor getroffen. Ook voor de hoteliers schijnen er wat speciale regels te
zijn die het ze heel iets minder moeilijk zal maken.

Wat betreft t Olympia failllisement, ik weet nog dat toen hostessen op de luchthaven stonden te wachten en die mensen kwamen maar niet opdagen,
ze moesten van andere mensen horen dat het bedrijf waar ze voor werkten niet meer bestond. Is natuurlijk alweer flink aantal jaren geleden nog geen
internet etc.
Quote
#51
Ja Nanny, schandalig hoe er met mensen omgegaan wordt. Vorige maand op Thassos hoorden wij, dat de hostess van de gasten moest horen, dat Sunweb het eiland niet meer in het programma opnam. Ze kon wel in dienst van TUI, maar die betalen veel slechter.
Ik weet niet hoe het op Kreta is, maar in de horeca werken erg veel Hongaren en Albanezen, die zullen wel naar huis gestuurd worden. Heel erg allemaal voor alle betrokkenen.
Quote
#52
(29 September 2019, 21:27)Buurman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




"Voor Kreta is het faillissement van Thomas Cook een klap die nog lang zal nadreunen" kopt de Volkskrant vanavond.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




lees je het artikel.

Gaat inderdaad verstrekkende gevolgen hebben de komende jaren. Maaaaaar...elk nadeel heb z'n voordeel, sprak ooit een wel begaafd man. 
Aangezien mensen zullen blijven op vakantie komen zal in eerste instantie Tui hiervan kunnen profiteren. Het grote gevaar schuilt hier natuurlijk in dat hoteliers weer voor 80% afhankelijk gaan zijn van hen. Misschien wordt het wel eens tijd om hun horizon te verbreden en hun all inclusive hotels met een andere formule te bekijken/aan te bieden. Booking.com is misschien een zegen maar zou me daar toch ook niet te veel mee gaan samenwerken zoals ze nu ook al reeds doen. Goede verhoudingen vinden in het aanbieden van je accommodatie langs diverse (sociale)wegen is zeker geen sinecure. 

Misschien is de tijd nu ook aangebroken om direct als nieuwe Griekse onderneming iets op poten te zetten a la TC of TUI. Ik denk dan in de eerste plaats aan een bedrijf zoals Aegean Airlines die een reisaccommodatie kunnen gaan aanbieden. Lijkt mij een gat in de markt voor hen dat hun nu met een open deur wordt aangeboden...zien hoe commercieel Grieken kunnen zijn/worden...

De toekomst zal het uitwijzen, één ding is al wel weer zéér duidelijk, andermaal hebben CEO's weer hun zakken gevuld ten kosten van hun eigen leveranciers, klanten en werknemers. Hoogtijd dat hier Europees & wereldwijd paal en perk wordt aangesteld.
Quote
#53
Het treft alleen de toeristische eilanden , dus het zou  al mooi zijn dat aegean rechtstreekse vluchten uit
Verschillende landen naar deze eilanden zou laten vliegen , veel mensen zien dat toch niet zitten om via
Athene te vliegen en met een binnenlandse vlucht of met de ferry naar hun bestemming te vliegen of te varen
Quote
#54
Zou hier ook niet gelden de een zn dood de ander zn brood @El Greco?
Ik sprak een duitse mevrouw wiens man werkte voor het Thomas Cook management,
hier op Kos. Zij vertelde dat haar man zelfs verbaasd was dat er een faillisement kwam.
Hij was er van overtuigd dat ze met de Chinezen zouden gaan samenwerken. Maar die Chinezen
zijn dan nu toch ook geinterresseerd om voor "een appel en een ei" TC over te nemen?
Of zie ik t te simpel? Maar zeker zullen ook Tui en anderen geinterresseerd zijn.

Hoorde net dat het TC personeel hier op Kos vanaf morgen echt stopt met werken,
natuurlijk ook allemaal al maanden onbetaald.
Heel akelige manier van t seizoen afsluiten voor die mensen.
Quote
#55
Dat tc in  chineese handen komt is niet bij voorbaat een ramp , het voorbeeld heb je in nederland en
Belgie met het kruidvat en trekpleister wat ze van een bijna failliete drogisterij keten tot een van de 
Grooste van de eu zijn geworden , mjin vrouw heeft er 26 jaar hard moeten werken , maar ook goed
Verdient , maar dat ze gaan samen werken met thomas cook daar geloof ik echt helemaal niks van
Quote
#56
(30 September 2019, 16:49)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zou hier ook niet gelden de een zn dood de ander zn brood @El Greco?
Ik sprak een duitse mevrouw wiens man werkte voor het Thomas Cook management,
hier op Kos. Zij vertelde dat haar man zelfs verbaasd was dat er een faillisement kwam.
Hij was er van overtuigd dat ze met de Chinezen zouden gaan samenwerken. Maar die Chinezen
zijn dan nu toch ook geinterresseerd om voor "een appel en een ei" TC over te nemen?
Of zie ik t te simpel? Maar zeker zullen ook Tui en anderen geinterresseerd zijn.
Probleem lag niet bij Fosun, een Chinees bedrijf dat al aardig wat had geinvesteerd in Thomas Cook en nu naar verluid een verlies van 200 miljoen pond heeft. Schijnen nu wel geinteresseerd te zijn om delen over te nemen.

TUI zal denk geen toestemming krijgen wat over te nemen ivm mededingings regels. 

Er was in principe een deal om Thomas Cook te redden, met Fosun als belangrijkste partij, maar die was onzeker omdat een aantal schuldeisers een verzekering hebben en er was onzekerheid of die zou betalen als ze hun schuld conform de deal zouden omzetten in aandelen. Die omzetting zou hen namelijk aardig wat geld kosten. Als hun verzekering dat verlies niet zou betalen was het voor hen voordeliger om Thomas Cook failliet te laten gaan want dan zou de verzekering wel betalen.

De banken, met RBS voorop, wilden dat Thomas Cook 200 miljoen pond cash zou regelen om de stillere wintermaanden door te komen. Daardoor duurde alles te lang (Britse regering wilde/kon ook niet helpen) met als gevolg dat door de publiciteit vorig weekend boekingen snel terugliepen, leveranciers zoals hotels en van brandstof voor vliegtuigen (105 stuks) vooruit betaald wilden worden. Toen was de situatie onhoudbaar geworden.

Verhaal over de 200 miljoen kan overigens nog wel een staartje krijgen. Er wordt een onderzoek ingesteld of alles wel tijdig aan de beurs is gemeld. De eis voor 200 miljoen wordt namelijk gezien als koersgevoelige informatie die aan de beurs gemeld had moeten worden. Volgens Peter Fankhauser, de laatste CEO van Thomas Cook, was het in augustus slechts een discussiepunt en is het pas in september een harde eis geworden.

Bovenstaande met The Times/Sunday Times als bron. 

Cors
Quote
#57
(30 September 2019, 17:59)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat tc in  chineese handen komt is niet bij voorbaat een ramp , het voorbeeld heb je in nederland en
Belgie met het kruidvat en trekpleister wat ze van een bijna failliete drogisterij keten tot een van de 
Grooste van de eu zijn geworden , mjin vrouw heeft er 26 jaar hard moeten werken , maar ook goed
Verdient , maar dat ze gaan samen werken met thomas cook daar geloof ik echt helemaal niks van

TC komt niet in Chinese handen maar was dat grotendeels (De Britse tak dus die failliet ging). Het Chinese Fosun was namelijk al de voornaamste/grootste aandeelhouder.

Ondertussen werd vandaag ook duidelijk dat Thomas Cook Retail Belgium failliet zal gaan. Men wilde een doorstart maken met deze verkooppunten en daarvoor was (slechts!!!) 5 miljoen Euro nodig vandaag maar zelfs die werden niet gevonden. Betekent dat zo’n 500 mensen hun baan verliezen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#58
[video=youtube]http://[/video]
Quote
#59
By the way, en toch wat "on topic" (denk ik dan toch):
In België blijft eigenlijk één grote touroperator over, namelijk TUI.

Tot een (vrij groot) aantal jaren geleden had je 'tig' mogelijkheden om te kiezen tussen touroperators: Neckermann en Thomas Cook (die elk een aparte brochure publiceerden, en zelfs met heel lichte prijsverschillen), Jetair (dat TUI geworden is), Sunjets (dat opgeslorpt werd door TUI.
Om nog maar te zwijgen van het ter ziele gegane Sunair (waarvan ook delen naar grotere spelers) en Sunsnacks (ik vermoed dat die door Thomas Cook ingepalmd werden). Wellicht vergeet ik er nog.
Nu bllijft dus enkel TUI over, voor wat betreft pakketreizen.

Wat uiteraard niet belet om zelf je persoonlijke touroperator te spelen, door zelf een vlucht te boeken met Brussels Airlines, TuiFly, Ryanair,... en dan ook zelf je verblijf rechtstreeks te boeken of via Booking.com, Trivago,...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#60
De uitverkoop is begonnen. Alle 555 winkels in UK zijn overgenomen door Hays, een reisbureau dat al 190 winkels heeft.

Goed nieuws dus voor al die werknemers. Vraag is alleen hoeveel er overblijven, soms zitten winkels van Thomas Cook en Hays vlak bij elkaar.

Cors
Quote
#61
(09 October 2019, 21:04)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




By the way, en toch wat "on topic" (denk ik dan toch):
In België blijft eigenlijk één grote touroperator over, namelijk TUI.

Tot een (vrij groot) aantal jaren geleden had je 'tig' mogelijkheden om te kiezen tussen touroperators: Neckermann en Thomas Cook (die elk een aparte brochure publiceerden, en zelfs met heel lichte prijsverschillen), Jetair (dat TUI geworden is), Sunjets (dat opgeslorpt werd door TUI.
Om nog maar te zwijgen van het ter ziele gegane Sunair (waarvan ook delen naar grotere spelers) en Sunsnacks (ik vermoed dat die door Thomas Cook ingepalmd werden). Wellicht vergeet ik er nog.
Nu bllijft dus enkel TUI over, voor wat betreft pakketreizen.

Wat uiteraard niet belet om zelf je persoonlijke touroperator te spelen, door zelf een vlucht te boeken met Brussels Airlines, TuiFly, Ryanair,... en dan ook zelf je verblijf rechtstreeks te boeken of via Booking.com, Trivago,...
Corendon heeft met vertrek vanaf Brussel 38 pakketreizen naar kos ,68 naar Kreta ,47 naarRhodos ,42 naar Zakinthos , al dan niet
AL IN ,ook vliegtickets zijn voor deze eilanden te koop , Vanaf Maastricht en Eindhoven wat niet zo ver van Belgie is zijn er nog meer
bestemmingen met Corendon
Quote
#62
(10 October 2019, 06:37)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(09 October 2019, 21:04)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




By the way, en toch wat "on topic" (denk ik dan toch):
In België blijft eigenlijk één grote touroperator over, namelijk TUI.

Tot een (vrij groot) aantal jaren geleden had je 'tig' mogelijkheden om te kiezen tussen touroperators: Neckermann en Thomas Cook (die elk een aparte brochure publiceerden, en zelfs met heel lichte prijsverschillen), Jetair (dat TUI geworden is), Sunjets (dat opgeslorpt werd door TUI.
Om nog maar te zwijgen van het ter ziele gegane Sunair (waarvan ook delen naar grotere spelers) en Sunsnacks (ik vermoed dat die door Thomas Cook ingepalmd werden). Wellicht vergeet ik er nog.
Nu bllijft dus enkel TUI over, voor wat betreft pakketreizen.

Wat uiteraard niet belet om zelf je persoonlijke touroperator te spelen, door zelf een vlucht te boeken met Brussels Airlines, TuiFly, Ryanair,... en dan ook zelf je verblijf rechtstreeks te boeken of via Booking.com, Trivago,...
Corendon heeft met vertrek vanaf Brussel 38 pakketreizen naar kos ,68 naar Kreta ,47 naarRhodos ,42 naar Zakinthos , al dan niet
AL IN ,ook vliegtickets zijn voor deze eilanden te koop , Vanaf Maastricht en Eindhoven wat niet zo ver van Belgie is zijn er nog meer
bestemmingen met Corendon
En Sunweb dan? Heb t niet nagezocht, maar werken toch ook vanuit Belgie?
Quote
#63
(10 October 2019, 10:32)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(10 October 2019, 06:37)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(09 October 2019, 21:04)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




By the way, en toch wat "on topic" (denk ik dan toch):
In België blijft eigenlijk één grote touroperator over, namelijk TUI.

Tot een (vrij groot) aantal jaren geleden had je 'tig' mogelijkheden om te kiezen tussen touroperators: Neckermann en Thomas Cook (die elk een aparte brochure publiceerden, en zelfs met heel lichte prijsverschillen), Jetair (dat TUI geworden is), Sunjets (dat opgeslorpt werd door TUI.
Om nog maar te zwijgen van het ter ziele gegane Sunair (waarvan ook delen naar grotere spelers) en Sunsnacks (ik vermoed dat die door Thomas Cook ingepalmd werden). Wellicht vergeet ik er nog.
Nu bllijft dus enkel TUI over, voor wat betreft pakketreizen.

Wat uiteraard niet belet om zelf je persoonlijke touroperator te spelen, door zelf een vlucht te boeken met Brussels Airlines, TuiFly, Ryanair,... en dan ook zelf je verblijf rechtstreeks te boeken of via Booking.com, Trivago,...
Corendon heeft met vertrek vanaf Brussel 38 pakketreizen naar kos ,68 naar Kreta ,47 naarRhodos ,42 naar Zakinthos , al dan niet
AL IN ,ook vliegtickets zijn voor deze eilanden te koop , Vanaf Maastricht en Eindhoven wat niet zo ver van Belgie is zijn er nog meer
bestemmingen met Corendon
En Sunweb dan? Heb t niet nagezocht, maar werken toch ook vanuit Belgie?
Sunweb en Corendon zijn dit jaar overgenomen door het Zweedse bedrijf Triton dus zijn nu eigenlijk broer en zus Rolleyes
Quote
#64
De Spaanse reisorganisatie WAMOS neemt 62 filialen van de 91 en circa 200  van de 500   mensen over ,
van Thomas cook/ Neckermann in Belgie ,het bedrijf gaat verder onder de naam WAMOS BENELUX
Quote
#65
Brussels Airlines krimt en  schrapt banen volgens Het Laatste Nieuws , of dit komt
door dat de vluchten van Thomas Cook /Neckermann zijn komen te vervallen is niet
bekend gemaakt, maar is natuurlijk wel denkbaar ,
Quote
#66
(23 October 2019, 16:52)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Brussels Airlines krimt en  schrapt banen volgens Het Laatste Nieuws , of dit komt
door dat de vluchten van Thomas Cook /Neckermann zijn komen te vervallen is niet
bekend gemaakt, maar is natuurlijk wel denkbaar ,

Neen, dat is niet de reden. Moedermaatschappij Lufthansa wint dat de winstcijfers niet hoog genoeg zijn. Niettegenstaande Brussels Airlines volop groeit moeten ze toch snoeien in personeel e minder rendabele vluchten.
Sommigen vinden dat hun zakken nooit genoeg gevuld zijn. In dit geval dus Lufhansa (en hun aandeelhouders).
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#67
Tja, zo raar is dat niet. Moet ik je nog herinneren aan omgevallen maatschappijen als bv een Air Berlin?
Als je je bedrijf gezond wilt houden moet je op tijd maatregelen nemen. AirBerlin was ook van Emirates, die er klaar mee waren.
Het is een commercieel bedrijf, geen filantropische instelling.
Quote
#68
Dat is net het perverse eraan, Vito. Brussels Airlines is een gezond bedrijf dat nog steeds aan het groeien is én winst maakt. Maar volgens Lufthansa volstaat de winst die ze maken niet. Het moet meer zijn.
Je kan ook spreken van een soort verborgen agenda van Lufthansa. Blijkbaar moet de winst van Brussel Airlines dienen om het verlies van Eurowings, een andere tak van de Lufhansa groep, te compenseren. Maar is die winst dus onvoldoende daarvoor.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#69
Volgens Steven Decraene in Ter Zake speelt het fallisement van TC wel degelijk mee;
10 procent van Brussels Airlines  hun stoelen werden verkocht aan Thomas Cook / Neckermann
uiteraard werkt dat niet mee met de problemen die er al zijn
Quote
#70
De chartermaatschappijen zijn NIET altijd goedkoop te noemen; enkel de laatste vluchten in september zijn eventueel interessant.
Ik vlieg al voor de 96e maal met Aegean en zal hun trouw blijven! Hun prijzen liggen goed, hun service voor mijn mindervalide vrouw is ongelooflijk en de vriendelijkheid van het boordpersoneel is een grote meerwaarde. Voor wat de ticketprijzen betreft, moet je wel tijdig een idee vormen wanneer je wenst te reizen zodat je regelmatig en tijdig de prijzen kan consulteren. De prijzen kunnen namelijk enorm schommelen van dag tot dag.
Quote
#71
(24 October 2019, 11:50)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vlieg al voor de 96e maal met Aegean en zal hun trouw blijven! Hun prijzen liggen goed, hun service voor mijn mindervalide vrouw is ongelooflijk en de vriendelijkheid van het boordpersoneel is een grote meerwaarde.

Ook een Bonus+Miles lid dus Wink

De service van Aegean is inderdaad heel, heel goed. Niet enkel voor en tijdens de vlucht maar ook als je aankomt in Athene en een aansluitende vlucht hebt met Olympic. Bij aankomst staat hun "Connection Ambassador" klaar die je meteen meldt welke gate je moet zijn en als er weinig tijd is brengt hij/zij je persoonlijk naar de gate. Top dus.

Als ik de service aan boord dan vergelijk met de service die er was op een TUI vlucht van Brussel naar Thessaloniki die ik nam in september, dan kan ik enkel stellen dat de service op die TUI vlucht boertig en onprofessioneel was.
- Stewardessen die klagen omdat ze te weinig tijd hebben om de maaltijden rond te brengen (2,5 uur om 60 maaltijden af te geven)
- 2 stewardessen die schelden op elkaar omdat de ene de andere niet vlug genoeg laat passeren
- 2 stewardessen die meer gesprekken hadden over make-up dan dat ze tijd maakten om hun werk te doen
- Om de 3 rijen terug naar achteren moeten om afval/maaltijd restanten weg te brengen
- enzovoort....
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#72
Dan heb je het ook wel beroerd getroffen, Patrick. Ik heb afgezien van het toestel geen klachten over TUI. De bemanning is altijd vriendelijk. Maar wel TUI NL, misschien dat dat scheelt?
Quote
#73
Net terug van Heraklion met TUI (Ned) Stipt op tijd en zeer vriendelijk personeel. Enorm geduld met huilende kinderen.
Op de heenweg helaas vertraging, maar noem mij een bedrijf waar niets misgaat.
Quote
#74
Op toeristenvluchten is de kans groter dat je geconfronteerd wordt met huilende baby's en boertige medereizigers. Het merendeel van de passagiers bij Aegean zijn ofwel echte Grieken ofwel mensen die één of andere band met Griekenland hebben (woning, familie, …).
Bijv. Door de staking van het bagagepersoneel in Brussel vorig jaar, waren we genoodzaakt om op te stijgen vanuit Lilles. De aanpak van Aegean was zeer professioneel (stewards ter beschikking, verbindingsbussen aanwezig, …). Grote vertraging dus... De opvang in Athene was zeer goed (nieuwe boarding passes lagen klaar, personeel was op de hoogte van de situatie, informatie beschikbaar, …). Ik hoefde zelfs niet te wachten op mijn bagage. Die werd gratis met een taxi afgeleverd bij mij thuis, zelfs om 23u 's avonds (door laatste vlucht).
Quote
#75
Hier komt vaker de term “boertig” voorbij. Ik zou graag weten wat daarmee bedoeld wordt. Wellicht ben ik,zonder het te weten,ook wel boertig. En als je niet boertig bent,ben je dan een ander soort mens? Kortom,ik moet het weten,want ik word hier zo onzeker van.
Quote
#76
(25 October 2019, 08:32)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hier komt vaker de term “boertig” voorbij. Ik zou graag weten wat daarmee bedoeld wordt. Wellicht ben ik,zonder het te weten,ook wel boertig. En als je niet boertig bent,ben je dan een ander soort mens? Kortom,ik moet het weten,want ik word hier zo onzeker van.

Chris, 1 van de synoniemen van "boertig" is grof. Dat is ook van Vlamingen meestal bedoelen met het gebruik van het woord "boertig". Je zou het ook kunnen omschrijven als "zonder klasse" of "niet verfijnd".
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#77
Met "boertig" bedoelen Belgen meestal "ongemanierd".
Quote
#78
(25 October 2019, 08:32)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hier komt vaker de term “boertig” voorbij. Ik zou graag weten wat daarmee bedoeld wordt. Wellicht ben ik,zonder het te weten,ook wel boertig. En als je niet boertig bent,ben je dan een ander soort mens? Kortom,ik moet het weten,want ik word hier zo onzeker van.

Off topic.

In zekere zin ben je inderdaad boertig Chris en wel in de 10e beschrijving van het woord (Oubollig) dat je tegenkomt als je even op "boertig" had gegoogeld. Wink

De omschrijving die soundsystem er aan geeft kwam ik niet tegen.
Quote
#79
Vlamingen gebruiken/zeggen "boertig". Het correcte Nederlandse woord is eigenlijk "boers".
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#80
(24 October 2019, 18:13)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dan heb je het ook wel beroerd getroffen, Patrick. Ik heb afgezien van het toestel geen klachten over TUI. De bemanning is altijd vriendelijk. Maar wel TUI NL, misschien dat dat scheelt?
Het is ook een stuk duurder via Schiphol ,dus misschien betalen ze de bemanning in Nederland beter dan in Belgie Big Grin
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)