Kythira over en sluiten
#1
Zo het zit er op en terwijl mijn fotografe de koffers al aan het pakken is voor morgen sla ik de hand aan het laatste verhaaltje voor dit jaar.
We ontbijten vanmorgen simpel en eenvoudig, koffie met twee voorverpakte croissants die we eerder deze week gekocht hadden voor een inmiddels mislukte missie.
De koelkast is inmiddels bijna leeggeruimd en de left overs droppen we onderweg bij bekenden.
Ik heb vandaag verder geen plannen, we doen rustig aan en maken een klein wandelingetje in het gebied boven het dorp Viaradika.
Daar ligt een hoogvlakte waarvan ik op satellietbeelden heb gezien dat je daar een mooi uitzicht moet hebben op Mitata.
Ik heb twee eindpunten in dat landschap uitgezet waar ik heen wil en als oriëntatie twee gebouwen waarvan ik denk dat de 1 een boerderij is.
De aanrij route doe ik niet via Mitata maar rij via Fratsia want dat is korter.
Ik heb geen kaart van het gebied, alleen een app op de telefoon die mij kan laten zien waar ik sta, de tractorsporen die door het gebied lopen zijn er vele maar staan helaas niet op de gps kaart die ik gebruik, dus we zullen wel een paar keer verkeerd gaan.
De auto staat, een rugzak mee en een camera.
We duiken links een pad op het weiland in maar na een paar honderd meter zie ik het al somber in.
Er staat een provisorisch hekwerk dichtgebonden met een touw.
Als ik mijn wandelmaatje vragend aankijk zegt ze, maak open, dat hek is alleen voor de dieren.
Ik denk ja, er staat nergens dat het verboden gebied is en als we worden aangesproken spelen we gewoon de domme Hollander en kunnen we alsnog terug.
Ik open het hek en sluit het nadien met het touw.
Over het eventuele betreden van verboden gebied maak ik me geen zorgen waar ik me wel zorgen om maak is de eventuele waakhonden die in het gebied aanwezig kunnen zijn.
We lopen het pad af en passeren eerst een oude kapotte tractor die aan de zijkant van het pad staat, de eerste oriëntatie is richting de boerderij en dan een pad wat er omheen gaat richting het noorden.
Maar er zijn teveel paden en we kiezen blijkbaar steeds de verkeerde, lopen rondjes maar komen uiteindelijk na wat omwegen toch uit op het pad wat ik zocht.
Het pad loopt noordwaarts en komt uit bij een veld.
Voor het veld zie ik echter een pad naar beneden, daar komen we uit bij mooie grotten die uitkijken over een van de kloven die daar het landschap doorklieven.
Verderop boven op de rotsen de toren van Agnememnon.
Hier vandaan ooit eens de kloof ingelopen om uit te komen in Mitata en nu zie ik in de diepte het pad wat we belopen hebben.
Het is een pracht uitzicht weer.... de diepte is adembenemend.
We gaan terug en volgens de afgrond hoog boven de kloof, ontdekken we oude steen groeves en waterbakken.
Verderop ligt Mitata op vrijwel dezelfde hoogte en ik denk dat we recht boven de grot staan waar we gisteren waren, het uitzicht is werkelijk schitterend en ik denk dat ik dat alleen maar kan delen met de geiten in dit gebied.
Het gebied bestaat uit landerijen afgeschermd door bossages en enkele muurtjes.
Aan de hopen met mest te zien grazen hier koeien, verbouwt wordt hier totaal niets, het is een vlak landschap.
Hier en daar vinden we bouwdozen van wat eens een koe, stier of geit moet zijn geweest, de onderdelen liggen echter te ver verspreid om er iets van te maken en bovendien ontbreekt het aan botlijm.
Als we het pad teruglopen komen we dicht langs de boerderij waar we aangestaard worden door een aantal herkauwers, veel te eten voor de dieren is er niet maar toch zijn het beste exemplaren.
We beginnen aan het tweede eindpunt, ook dit is even zoeken en lopen we weer dom achter elkaar in rondjes en herkennen we dingen die we eerder zagen, het eindpunt van de tweede route is een teleurstelling want deze loopt dood in het struikgewas.
Zo ik ben er klaar mee, de vakantie zit er bijna op, morgen ben ik van plan echt uit te slapen voordat we aan de terugreis beginnen.
Ik wil bij deze dan ook iedereen bedanken voor de leuke reakties, niet alleen op facebook maar ook op Oriste en natuurlijk in levende lijve de gasten in de omgeving.
Wij gaan ons opmaken voor de winter en dan de fiets en wandelbeurs in Utrecht, mocht er in de tussentijd iets te melden zijn of mocht u vragen hebben over wat dan ook wat het eiland aangaat, stel ze.

Tot dan......aufwiedersnitzel.........
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Daar komen echt heel weinig mensen , wat een prachtig uitzicht .
Jullie hebben weer een prachtige herinnering aan deze weken op jullie mooie en geliefde Kythira!
Quote
#3
Ik heb genoten van je verhalen, ook al ben ik totaal geen wandeltype
Hele goede terugreis
Quote
#4
Dank voor je heerlijke verhalen en mooie foto's!!
Mee genoten zo hier in winderig NL.
Goede en veilige terugreis!
Quote
#5
Bedankt voor je levendige verslagen. Wij hebben daardoor veel napret van onze eigen Kythiravakantie van eenpaar maanden geleden. Alleen jammer dat wij niet van die doorgewinterde wandelaars zijn en daarom nooit in jouw voetsporen kunnen treden.
Quote
#6
goedgedaan
Viviane
Quote
#7
Weer eens mijn grote dank Japio. Ik heb ook dit jaar weer ten vollen van je verhalen genoten, Maar kan door omstandigheden niet zo vaak en heftig meer regaren, helaas! Ook dank voor je zoals altijd sublieme kwaliteits-foto' s. Tot volgend jaar hoop ik. Goed en gezond jaar verder.
Quote
#8
Ik reageer weinig (of niet) op je schrijfsels over Kythira maar ik geniet er wel van om ze te lezen. Ben ook nog nooit in Kythira geweest maar hoop er in 2021 eens te komen (Bestemmingen voor 2020 staan al vast).
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Ik liep een beetje achter vanwege een tripje naar Duitsland maar ben inmiddels weer bij met het lezen van alle verslagen. Je zult inmiddels wel weer thuis zijn maar ik wilde je nog wel even laten weten dat ik weer genoten heb van alle verhalen en foto's.
Quote
#10
Ook vanaf deze kant weer ontzettend bedankt voor het delen van je vakantiebelevenissen! Top!
Quote
#11
Altijd leuk je dagboekverhalen. Wij zijn al vaak op Kythira geweest maar ik zie bij jou(Japio) wandelroutes en foto's die/wat ik nog nooit heb gezien op Kythira. Snap niet hoe je de wandelroutes maakt! Erg leuk!
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)