Informatie over Sithonia
#1
goedemorgen, we zijn ons aanhet verdiepen voor volgend jaar en nu lijkt mij Sithonia zo leuk! Is iemand van hier het laatste jaar nog daar geweest en wil info geven?  Ik ben ook best benieuwd hoe het weer er is in de maand juni! Alvast bedankt groetjes Mariska
Quote
#2
Mariska, wij zijn vaak op Sithonia geweest maar niet voor vakantie.
De vakanties brachten wij door op Kassandra de eerste vinger. Sithonia is qua natuur echt veel mooier dan de eerste vinger.
Ook heb je daar meerdere kleine strandjes terwijl Kassandra meer langgerekte stranden heeft.
Wat betreft het weer dat moet normaal heerlijk zijn, maar het weer doet wat het wil
Quote
#3
Mij weerhouden de aantallen Oost-Europeanen om naar Noord-Griekenland te gaan. Ik vond dat op de Pilion al erg en vind ze ook zwaar onbeschoft.
Quote
#4
(02 October 2019, 16:53)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mij weerhouden de aantallen Oost-Europeanen om naar Noord-Griekenland te gaan. Ik vond dat op de Pilion al erg en vind ze ook zwaar onbeschoft.
Viel ons ook op, wij zaten deze zomer in Nea Kalikratia, klein hotelletje (geen All-inn).
We waren de enige Belgen, samen met nog enkele verdwaalde Duitsers die elke dag goedemorgen zeiden, voor de rest geen enkele goedemorgen teruggekregen van het oostblok volk.
En inderdaad redelijk onbeschoft, zeker bij het eten opscheppen, met 2 personen halen ze in 1 minuut de hele watermeloen schotel leeg...
Quote
#5
(02 October 2019, 16:53)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mij weerhouden de aantallen Oost-Europeanen om naar Noord-Griekenland te gaan. Ik vond dat op de Pilion al erg en vind ze ook zwaar onbeschoft.

Zitten al meer dan 3 weken in Noord- Griekenland en hebben er niet echt last van. Het scheelt natuurlijk een stuk als je niet in een hotel (AI of niet) verblijft.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Wij zaten ook niet in een hotel. Het viel me bij de restaurants en in de winkels op. Echt onbeschoft.
Quote
#7
Patrick wij hebben ook nooit last van de oost Europeanen gehad en het is inderdaad heel logisch dat je die in Noord Griekenland veel tegenkomt als je niet ver van de grenzen afzit.
Ook in de restaurants nooit onbeschoft gedrag gezien. In Hanioti zijn wel in de loop der jaren veel restaurants overgaan op vis omdat daar nu meer vraag naar is en onze vriend restauranthouder met de mousaka en stifado bleef zitten, maar dat raak je aan de Engelse ook niet kwijt.
Wij hebben een aantal jaren Serviesche. buren gehad en als je daar gaat ontbijten staat er heel wat meer op tafel dan een boterham met kaas of jam. Dus een andere eetcultuur dan de onze
Soms heb ik het gevoel dat op dit forum de Nederlanders zich boven andere landen verheven voelen.
Quote
#8
Op de cycladen geen oost europeanen , maar ongeloofelijk veel grieken , niet meer normaal  Big Grin Big Grin Big Grin
Quote
#9
Ben nu in Rethymnon (Kreta). Wel Oost Europeanen, maar geen probleem mee. Zit dan ook niet all-in.
Quote
#10
Quote : Soms heb ik het gevoel dat op dit forum de Nederlanders zich boven andere landen verheven voelen.

Helemaal met je eens Elly.
Quote
#11
Nee hoor, ik heb ook een hekel aan luidruchtige Nl die bij elkaar klitten  Tongue
Quote
#12
Gisteren tijdens het inchecken op het  vliegveld van Naxos ,een zeer irritant mannetje die iets moest bijbetalen
om dat hij 4 kg te veel bagage had , hij heeft daar ongeveer zo,n tien minuten staan schelden op alles wat grieks was
maar uiteindelijk had hij geen keus ,naast dat mannetje stond een jong koppel met klein kindje die alleen maar hun best
deden om dat kindje stil te houden tijdens de scheldpartijen  van de man. Dat manneke bleek een Zwitser te zijn ,en de
mensen die het rustig hadden aangehoord waren ROEMENEN , dus ook bij de oostblokkers heb je fatsoenlijke mensen
Quote
#13
Ook off-topic  Blush want het gaat niet over Sithonia maar wel over Oost-Europeanen. Wij verblijven in Kavala in een appartement dat we rechtstreeks bij de eigenaar geboekt hebben. Hij woont op de 3de verdieping, zijn ouders (86 & 87 jaar) op het 2de en een ander Grieks koppel op het 1ste en wij dus op gelijkvloers. Maar hij zorgt er ook voor dat een Servisch koppel kan verblijven in een appartement van vrienden (die op Thassos werken en verblijven tot 15 oktober).
Dat Servisch koppel verblijft hier voor het 3de opeenvolgende jaar voor 4 maanden, niet als werkzoekenden maar als toerist. En net zoals vorig jaar, toen we hier ook een week waren, nodigde Panos, onze gastheer, ons en zijn Servische gasten, uit voor een etentje bij hem (en zijn ouders).
Dit Servisch koppel zijn heel vriendelijke mensen (ca. 60 jaar) die dus de laatste 3 jaren telkens voor 4 maanden naar Kavala komen en overwegen om hier een appartement te kopen.
Maar om even terug te komen op het soms onbeschoft gedrag van vele Oost-Europeanen, dit heeft volgens mij veel te maken met hun geschiedenis. Tot enkele tientallen jaren terug lagen de Oost-Europese landen onder de knoet van het toenmalige Rusland ofte de USSR. Aanschuiven aan winkels met een bonnetje om "iets" te kunnen kopen en dergelijke toestanden. En dan kwam opeens de hele ommekeer voor deze landen. Alles werd opeens mogelijk. Zie het als een kind dat 18 jaar onder een strikt regime woerd vastgehouden en opeens is het alle remmen los.

Over Sithonia hoop ik meer te kunnen vertellen volgend jaar als we voor zo'n 6 weken in Nea Moudania willen verblijven en hopelijk enkele malen van daaruit niet alleen Kassandra maar ook Sithonia kunnen verkennen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)