Auto kopen - AFM
#1
We zijn van plan naar Kreta te verhuizen. Ik spreek redelijk Grieks, mijn vrouw perfect. Daarnaast ken ik veel mensen aldaar, langer dan 15 jaar.
Maar wat me nog niet duidelijk is: 
-Wat heb je nodig om een auto te kopen
-Wat is er nodig om een AFM te verkrijgen?

Een advocaat in Heraklion kennen we goed, dus hij kan zaken behandelen/afhandelen.

Wie heeft er een duidelijk antwoord?
Ik ben me ervan bewust dat in Griekenland niks duidelijks is en het per dag anders kan zijn.

Maar liever neem ik meer documenten en/of papieren mee, dan te weinig.
Quote
#2
Voor het verkrijgen van een AFM heb je een afschrift van je geboorteakte nodig. Deze kun je tweetalig opvragen in je geboorteplaats, dus je hoeft hem niet te laten vertalen. Samen met de akte, een kopie van je paspoort en natuurlijk de volledige naam van je vader en moeder kan de advocaat dan het nummer aanvragen.

Hoe dat met een auto zit kan ik je niet vertellen.

Succes,
Natalie
Quote
#3
Dat moest ik weten. Want met de AFM kan ik die auto aanschaffen!
Quote
#4
Je hebt als eerste een AFM nodig en als tweede een Residence permit. De tweede krijg je pas wanneer je de eerste hebt.
Voor een residence permit heb je wel een (vast) adres nodig in GR. Dat moet je aantonen dmv bijvoorbeeld een huurcontract of de akte van de notaris waaruit je eigendom blijkt. Verder natuurlijk de onvermijdelijke rekening(en) van de stroomleverancier (DEH). Dit kan je regelen op het politiebureau. Zij geven ook aan welke papieren ze verder nog moet overleggen.
De AFM haal je uiteraard bij het belastingkantoor.
Ik heb een scooter en een auto gekocht en in beide gevallen was de Residence permit en AFM voldoende om tot koop en registratie (kentekenbewijzen) over te kunnen gaan.
Quote
#5
Ik moet eerst een auto hebben ivm vervoer, dus een residence permit kan later pas.
Dit lijkt wel de omgekeerde wereld.
Dus een permit krijg ik pas over een paar maanden.
Hoe zit het nu? Weer zegt iedereen wat anders...
Quote
#6
(04 November 2019, 17:48)ingmarvanderburg schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik moet eerst een auto hebben ivm vervoer, dus een residence permit kan later pas.
Dit lijkt wel de omgekeerde wereld.
Dus een permit krijg ik pas over een paar maanden.
Hoe zit het nu? Weer zegt iedereen wat anders...
Het verschilt per prefectuur en wie aan de balie zit, in Agios Nikolaos had ik alleen een AFM nodig, gewoon op het belasting kantoor gehaald, je moet wel wat Natalie schrijft een geboorte akte overleggen met de naam van je vader en moeder erop, daarmee heb ik toen een huis gehuurd, en een auto, scooter en boot gekocht.
Verkopen vergt heel wat meer tijd en geduld en is wat moeilijker, maar zover ben je nog niet.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#7
Wat ik heb geschreven geldt in ieder geval in de Prefectuur Rethymnon. Ik woon in de prefectuur Chania en daar heb ik me laten informeren welke documenten ik nodig had en daar heb ik dus ook de residence permit geregeld. In de prefectuur Rethymnon werkt het dus hetzelfde heb ik ervaren.

Ze willen stroomrekeningen hebben omdat daaruit zonneklaar blijkt waar je precies woont. Van belang in dorpen waar geen straatnamen en nummers zijn.
De elektriciteitsmaatschappij zet op iedere rekening een code waaruit blijkt waar je huis zich precies bevindt. Ze weten dat kennelijk beter dan de overheid zelf.

Hoe het op andere eilanden of het vaste land gaat weet ik niet.
Je zou denken dat een en ander op dezelfde wijze zou moeten gaan, maar Arthur schrijft dat het op Kreta in de prefectuur Agios Nikolaos al anders is. Hij had immers geen Residence permit nodig.

Kortom, ik zou voor je auto gaan informeren bij een dealer/handelaar in jou regio als ik jou was. Zij moeten uiteindelijk kunnen leveren en hebben een groot belang je de voor jouw situatie juiste informatie te geven.
Quote
#8
Ik heb dat gemerkt met de verkoop van de scooter en de auto, alles draait in Griekenland om connecties, heb je die is alles wat makkelijker.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
Ik had in 2015 AFM nodig. Naar eforia (zou het Nederlandse woord euforie hier van afstammen?) in Heraklion gegaan met alleen paspoort. Formulier ingevuld met adres van woning die ik wou gaan huren en kreeg zonder problemen AFM. Was in 3 kwartier geregeld bij aardige behulpzame dame.

Cors
Quote
#10
Een jaar of 15 geleden wilden wij een tweede auto, kopen, die zou op naam van mijn man komen, ik zou dan t oudje op mijn naam krijgen.
Ik was toen al 15 jaar in Griekenland, in een woning die op mijn naam stond, met een eigen zaak, getrouwd met griek en twee kinderen.
( Ik bedoel maar t was duidelijk dat ik niet "zomaar" er tussenuit zou kunnen glippen, en t was ook duidelijk waar ze me konden vinden)
Wij dachten dat dit heel simpel was, maar zonder die verblijfskaart konen we t helemaal vergeten.
Geen idee of de situatie veranderd is, of dat het plaatselijk verschil maakt, maar ik heb in mijn omgeving ( Kos)meer van dit soort verhalen gehoord.
Quote
#11
(05 November 2019, 08:54)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een jaar of 15 geleden wilden wij een tweede auto, kopen, die zou op naam van mijn man komen, ik zou dan t oudje op mijn naam krijgen.
Ik was toen al 15 jaar in Griekenland, in een woning die op mijn naam stond, met een eigen zaak, getrouwd met griek en twee kinderen.
( Ik bedoel maar t was duidelijk dat ik niet "zomaar" er tussenuit zou kunnen glippen, en t was ook duidelijk waar ze me konden vinden)
Wij dachten dat dit heel simpel was, maar zonder die verblijfskaart konen we t helemaal vergeten.
Geen idee of de situatie veranderd is, of dat het plaatselijk verschil maakt, maar ik heb in mijn omgeving  ( Kos)meer van dit soort verhalen gehoord.
Met je AFM kan je wel een auto kopen maar dan heb je nog geen nummerplaat. Zeven jaar geleden moest ik voor die nummerplaat eerst mij gaan aanmelden bij de politie voor die verblijfs(?)kaart met pasfoto er op, normaal krijg je dat pas na zes maanden. Met handen en voeten en veel blabla is dat toch in orde gekomen. Mijn AFM in heraklion en de nummerplaat en poltie in Moires. Het uiteraard kan verschillen van woonplaats tot woonplaats en van waar de wind komt.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Wat een flauwekul Jef, de nr plaat is persoonsgebonden, die wordt op het belasting kantoor ingeleverd als er geen wegenbelasting voor de auto wordt betaald en vaak in beslag genomen bij verkeerd parkeren en andere overtredingen.
Je kunt alleen een auto kopen met een plaat erop op en als de verkoper op het belasting kantoor een bewijs heeft opgehaald dat alle belastingen voldaan zijn.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#13
In mijn geval ging het om een auto met nummerbord, lijkt mij dat de meeste mensen zo een auto kopen? Of je moet oudijzerhandelaar zijn? Maar Jef je hebt uit ei delijk die auto op naam gekregen met of zonder die kaart? Hier op Kis gaat zo n kaart aanvragen trouwens wel wat sneller, toen ik m aanvroeg tenminste wel.
Quote
#14
(06 November 2019, 12:08)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat een flauwekul Jef, de nr plaat is persoonsgebonden, die wordt op het belasting kantoor ingeleverd als er geen wegenbelasting voor de auto wordt betaald en vaak in beslag genomen bij verkeerd parkeren en andere overtredingen.
Je kunt alleen een auto kopen met een plaat erop op en als de verkoper op het belasting kantoor een bewijs heeft opgehaald dat alle belastingen voldaan zijn.
Zoals ik vermelde hangt af van waar je woont en wie je achter het loket hebt, en of die met het juiste been uit zijn bed is gestapt. Dus Arthur oude (t)rukker jij bent in het zelfde bedje ziek als Kees alias Cornelius  de zielepoot. Hebben jullie de zelfde zielenijiper ? Denk je echt dat ik iets uitmijn duim zuig om mar eens op te vallen . Betweterige kaaskop !!!!!
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#15
(07 November 2019, 05:11)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(06 November 2019, 12:08)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat een flauwekul Jef, de nr plaat is persoonsgebonden, die wordt op het belasting kantoor ingeleverd als er geen wegenbelasting voor de auto wordt betaald en vaak in beslag genomen bij verkeerd parkeren en andere overtredingen.
Je kunt alleen een auto kopen met een plaat erop op en als de verkoper op het belasting kantoor een bewijs heeft opgehaald dat alle belastingen voldaan zijn.
Zoals ik vermelde hangt af van waar je woont en wie je achter het loket hebt, en of die met het juiste been uit zijn bed is gestapt. Dus Arthur oude (t)rukker jij bent in het zelfde bedje ziek als Kees alias Cornelius  de zielepoot. Hebben jullie de zelfde zielenijiper ? Denk je echt dat ik iets uitmijn duim zuig om mar eens op te vallen . Betweterige kaaskop !!!!!
Dat ik een oude trucker ben klopt, de rest heb je uit je duim gezogen.
Oja ik ben geen kaaskop maar een zuid Limburger. lol
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#16
Hallo Ingmar,
Voor een AFM (belastingnummer) heb je een uittreksel uit het geboorteregister nodig, een kopie van je paspoort, een Grieks mobiel telefoonnummer, en een verblijfplaats in Griekenland, (huurcontract)
Omdat je voor het verkrijgen van een Grieks mobiel nr. EN een huurcontract weer een AFM nodig hebt, is het een beetje de omgekeerde wereld.
Het beste is om een Griekse, of Grieks sprekende, vriend te vragen mee te gaan naar het belasting kantoor, afdeling Mitro en daar zijn/haar Griekse tel nr en adres in te vullen op je AFM.
Als je nadien een eigen huurcontract en tel nr hebt, kun je dit bij het belasting kantoor aan laten passen op je AFM.

Voor de aankoop van een auto heb je een registratie kaart nodig, die ouder is dan 3 maanden. Deze "adeia paramonis" kun je aanvragen bij de toeristenpolitie in je verblijfplaats.
Nodig is: paspoort, verzekerings bewijs EHIC, DEH (elektriciteit) rekening op naam, OF een huurcontract, mocht de DEH op naam van de eigenaar van het huis staan.
De registratie kaart is binnen een week klaar.
Als je de auto bij een dealer koopt worden alle papieren en registratie van nummerplaten op naam door de dealer geregeld.
Als je de auto van een particulier koopt moet de overschrijving op naam, gedaan worden bij de afdeling "miganologiko" van de prefectuur (provinciehuis)

Veel succes!
Quote
#17
(07 November 2019, 11:37)Sofieke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo Ingmar,
Voor een AFM (belastingnummer) heb je een uittreksel uit het geboorteregister nodig, een kopie van je paspoort, een Grieks mobiel telefoonnummer, en een verblijfplaats in Griekenland, (huurcontract)
Omdat je voor het verkrijgen van een Grieks mobiel nr. EN een huurcontract weer een AFM nodig hebt, is het een beetje de omgekeerde wereld.
Het beste is om een Griekse, of Grieks sprekende, vriend te vragen mee te gaan naar het belasting kantoor, afdeling Mitro en daar zijn/haar Griekse tel nr en adres in te vullen op je AFM.
Als je nadien een eigen huurcontract en tel nr hebt, kun je dit bij het belasting kantoor aan laten passen op je AFM.

Voor de aankoop van een auto heb je een registratie kaart nodig, die ouder is dan 3 maanden. Deze "adeia paramonis" kun je aanvragen bij de toeristenpolitie in je verblijfplaats.
Nodig is: paspoort, verzekerings bewijs EHIC, DEH (elektriciteit) rekening op naam, OF een huurcontract, mocht de DEH op naam van de eigenaar van het huis staan.
De registratie kaart is binnen een week klaar.
Als je de auto bij een dealer koopt worden alle papieren en registratie van nummerplaten op naam door de dealer geregeld.
Als je de auto van een particulier koopt moet de overschrijving op naam, gedaan worden bij de afdeling "miganologiko" van de prefectuur (provinciehuis)

Veel succes!
Zo hanteert iedere prefectuur weer zijn eigen regeltjes, in mijn geval ging het veel makkelijker, elke maand veranderd er wel iets in Griekenland.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#18
De ambassade in Athene vertelde mij dat je voor de adeia paramonis bij KEP moet zijn. Zij sturen het door naar de politie.

Cors
Quote
#19
(07 November 2019, 23:15)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De ambassade in Athene vertelde mij dat je voor de adeia paramonis bij KEP moet zijn. Zij sturen het door naar de politie.

Cors
Klopt Cors..!
Quote
#20
Zo Arthur ouwe (t)rukker, hier zijn we nog eens en met fotos van ducumenten die mijn stelling bewijzen dat ik zonder inschrijvingskaart , af te halen bij de politie , GEEN nummerplaat kreeg.
Mijn AFM had ik al van in 2006 toen ik een huis kocht op Kreta. Op 5 sept 2012 zijn we geland op de luchthaven van  Heraklion , ik had geen huurwagen geboekt omdat mijn wagen al op mij stond te wachten bij de verkoper in Moires. Het enigste probleem toen ws dat de taxi's niet reden vanwege een staking , en daar stondern we dan met onze bagage bij de lege taxistaanplaats. Welkom op kreta je nieuwe thuis. We zijn dan toch in Moires geraakt , dat verhaal bespaar ik je want je zou het toch afdoen als flauwe kul. In de garage heb ik dan de auto meegekregen met de nummerplaat van de garage erop zodat we naar Kamares konden rijden. De dag nadien terug naar Moires om een nummerplaat aan te vragen in het voorziene kantoor , zie foto. Dan ging het al mis  ik moest eerst die inschrijvingskaart halen bij de politie. Dus eerst even bij een fotograaf voor de nodige pasfoto's en dan naar het politiekantoor waar de dienstdoende agent , in burgerkledij , me vertelde dat ik na zes maanden nog maar eens langs moest komen zoals het blijkbaar voorgeschreven was. Na wat palaveren heb ik dan toch die kaart gekregen. Je kan je zelf er van overtuigen dat mijn groene Kentekenbewijs en mijn inschrijvingskaart bij de politie gedateerd zijn op de zelfde dag , zijnde 6 november 2018 . Volg het vingertje van de rode hand op de foto's die de datum aanwijzen. Het blauwe hand bovenaan het Kentekenbewijs wijst naar de datum van eerste inverkeerstelling van het voertuig , dus van de garage . 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Zo dat was het dan ouwe rukker . We hebben toch een geluk hier op Oriste dat er een alleswetend medium rondwaart  die een onmetelijke  wijsheid en kennis in pacht heeft . Het enigste minpuntje is dat hij overal , te pas en te onpas, zijn zegje moet doen en andere gebruikers wegzet als duimzuigers.  scheld
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
Dit wordt een gebed zonder einde.
En hoe kan het dan dat ik een auto, boot en scooter koop in 2010 ZONDER verblijfsvergunning met alleen een AFM, heel simpel het kan als je de weg weet.
Ik heb niet de wijsheid in de pacht maar heb waarschijnlijk met dingen aanvragen en kopen mijn gezicht meer mee, kan ik niet zeggen als ik jou foto zie. Big Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#22
(19 November 2019, 12:56)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb niet de wijsheid in de pacht maar heb waarschijnlijk met dingen aanvragen en kopen mijn gezicht meer mee, kan ik niet zeggen als ik jou foto zie. Big Grin [/color][/size][/font]
Mijn god wat een niveau hier, hoe oud zijn jullie?
Quote
#23
Een Permit of residence kost helemaal €5. Je moet wat papierwerk meenemen naar het politiebureau en dan een weekje wachten tot het klaar is.
Dus waar gaat deze discussie eigenlijk over.

Welke papieren moet je meenemen:
Paspoort of EU ID-kaart
Rekening elektriciteit (een recente, dient om je adres te verifiëren)
AFM nummer(Grieks sofinummer)
Belastingaangifte (voorgaand jaar)
Huurcontract of eigendomsbewijs (akte van de notaris) van je woning
2 pasfoto's

Hou er rekening mee dat er politiebureaus zijn waar ze een (1) vaste dag in de week hebben om dit soot zaken te regelen.

Het was de dealer die de Permit of residence permit nodig had om het kentekenbewijs bij de officiële instantie op mijn naam te kunnen registreren. Wanneer dat niet zo zou zijn geweest had hij er vast niet om gevraagd. Die dealer heeft maar een belang en dat is een auto verkopen, dus die gaat zijn klanten echt niet om onnodige papieren vragen.

Misschien zijn de regeltjes sinds 2010 wel veranderd....
Weten doe ik dat niet, boeit mij ook niet. Het gaat er om wat nu nodig is.

Ik heb dit jaar een nieuwe auto gekocht bij een officiële merkdealer, zo waren de spelregels en aders had ik de auto niet kunnen kopen en registreren.
Bij mijn scooter, ook bij een merkdealer gekocht, waren (in 2018) de regels precies hetzelfde.

Zoals gezegd, een permit of residence kost je €5 en 2 ritjes naar het plaatselijke politiebureau. Kleine moeite en voorkomt discussies bij de dealer (en hier).
Quote
#24
Inderdaad Jef Dockx, ik heb vorige week hetzelfde scenario doorlopen voor de aankoop van mijn autootje. Het was een 5-tal dagen wachten vooraleer het document werd afgeleverd door de politie. Dan nog niet gelijk welke politie... onze lokaal politiekantoor kon dit niet afleveren waardoor we naar de hoofdstad moesten tuffen om de papieren in te vullen. Gelukkig heeft mijn Griekse makker alles vlotjes geregeld. Ik heb ook mijn autotaks afgelopen maandag betaald.
Quote
#25
Dit was dus juist NIET de bedoeling.
Mijn vraag is/was duidelijk en ik zocht alleen een passend antwoord (in Griekenland is er niet altijd 1 antwoord). 
Elke ervaring is welkom, echter is het niet de bedoeling om elkaar de loef af te steken of anderzijds.
Uiteindelijk lijkt het erop dat mijn vraag minder belangrijk wordt en ieder zijn/haar persoonlijke ervaring wel.
Ik heb hierop een beslissing genomen die mij het beste lijkt.
In elk geval bedankt voor jullie antwoorden alsnog.
Quote
#26
Uit de antwoorden is wel duidelijk dat het blijkbaar in iedere regio verschillend is.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#27
Hoi allemaal,

Ik wil graag met onze 2011 Citroen C4 Diesel met 200k op de teller van Zwitserland naar Athene rijden en de auto daar verkopen.

De auto heeft dus ook Zwitserse platen en aangezien we vanaf Athene vliegen naar Azie om onze reis te vervolgen, wil ik geen nieuwe auto kopen.

Heeft iemand tips voor een dealer rondom Athene die de auto van ons wil kopen en de administratie uit handen kan nemen?

Ik wil er ook wel voor betalen, want het is me na het lezen van het forum duidelijk dat het niet makkelijk is.

Alvast dank, Jonas
Quote
#28
(09 December 2019, 16:59)Jonas1090 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi allemaal,

Ik wil graag met onze 2011 Citroen C4 Diesel met 200k op de teller van Zwitserland naar Athene rijden en de auto daar verkopen.

De auto heeft dus ook Zwitserse platen en aangezien we vanaf Athene vliegen naar Azie om onze reis te vervolgen, wil ik geen nieuwe auto kopen.

Heeft iemand tips voor een dealer rondom Athene die de auto van ons wil kopen en de administratie uit handen kan nemen?

Ik wil er ook wel voor betalen, want het is me na het lezen van het forum duidelijk dat het niet makkelijk is.

Alvast dank, Jonas

Ik zou één van deze mensen eens contacteren (tweedehands Citroën) en hen een voorstel doen. 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)