Het is niet gauw goed!
#1
Je bent vluchteling en zit in Moria, overbevolkt en te weinig faciliteiten een en al ellende. 
Een deel van deze mensen kan naar een klooster en je zou dan ook verwachten dat ze blij zouden zijn, niet dus! 
Ze wilden liever terug naar Moria! 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
(15 November 2019, 11:18)Ernst schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je bent vluchteling en zit in Moria, overbevolkt en te weinig faciliteiten een en al ellende. 
Een deel van deze mensen kan naar een klooster en je zou dan ook verwachten dat ze blij zouden zijn, niet dus! 
Ze wilden liever terug naar Moria! 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Lekker laten zitten daar dan toch.. als iedereen beweerd dat Moria zo slecht is, overbevolkt en onveilig, druk etc  en hun willen terug zal het er wel prima zijn toch!
Ze willen naar Moira omdat ze dan grotere kans hebben om naar het vaste land te mogen of elders in Europa... dit zijn gelukszoekers en geen vluchtelingen, terug met die mensen naar waar ze vandaan kwamen.
Quote
#3
Heel ondankbaar, ongelooflijk.......

Viviane
Quote
#4
En dan verwonderd zijn dat ze met een scheef oog bekeken worden. Daklozen zouden dankbaar zijn als hen dat aangeboden wordt. Het is blijkbaar nog niet veranderd, tientallen jaren gedurende mijn professionele carrière waren de eerste woorden die ik hoorde van vluchtelingen en asielzoekers: Ik WIL of ik EIS.
Sorry, maar je hebt je neer te leggen bij de heersende wetten EN datgene dat je aangeboden wordt.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Dat bedoel ik dus maar en nu dus nooit meer klagen over Moria want ze vinden het daar zelf kennelijk prima!
Het vervelende van dit slag gelukzoekers is wel dat ze het verpesten voor de echte vluchtelingen, wat overigens maar een kleine 25% is van de aangekomen mensen.
Quote
#6
Ooit zelf in die situatie gezeten of dit soort mensen gesproken?

Nee? Makkelijk oordelen van de bank af. Ook die mensen hebben het recht om nee te zeggen.

Ik heb op Chios er een aantal gesproken . Ze waardeerden de hulp heel erg en ze zijn blij dat ze niet meer in hun eigen land zijn maar ze hebben ook nog wensen , dat is toch niet zo gek . Ze willen verder Europa in om een nieuw leven te beginnen. Ik had ook mijn bedenkingen over dit 'soort' mensen maar na deze gesprekken gingen mijn ogen echt goed open.

Artikelen zoals dit zeggen mij heel weinig.
Quote
#7
Dankjewel Kosta,je verwoord het heel goed. Helemaal met je eens.
Quote
#8
(15 November 2019, 21:54)Kosta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ooit zelf in die situatie gezeten of dit soort mensen gesproken?

Nee? Makkelijk oordelen van de bank af. Ook die mensen hebben het recht om nee te zeggen.

Ik heb op Chios er een aantal gesproken . Ze waardeerden de hulp heel erg en ze zijn blij dat ze niet meer in hun eigen land zijn maar ze hebben ook nog wensen , dat is toch niet zo gek . Ze willen verder Europa in om een nieuw leven te beginnen. Ik had ook mijn bedenkingen over dit 'soort' mensen maar na deze gesprekken gingen mijn ogen echt goed open.

Artikelen zoals dit zeggen mij heel weinig.

Toevallig wel ja. Zowat 38 jaar heb ik met vluchtelingen, asielzoekers en mensensmokkelaars te maken gehad, gesproken, gezien, enzovoort. Dus ik denk dat ik wel enige ervaring heb in deze.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Fijn Kosta om jouw reactie als tegenhanger van de harde woorden ook te horen op dit forum.
Het is niet zo zwart/wit, niet zo goed/slecht, enige nuance in deze zo pijnlijke kwestie kan iedereen goed doen.
Misschien nog eens de geschiedenis van de Griekse eilanden, m.n. Lesvos nagaan. De huidige bewoners zijn voor een groot deel de vluchtelingen van toen, zo'n 100 jaar geleden.
Quote
#10
Het moet ook niet zo zijn dat iemand die al 15 jaar ingeschreven staat voor een woning of flat gepasseerd wordt door een vluchteling of gelukzoeker, die wel even zegt, daar heb ik recht op.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#11
Deze mensen zouden eens wat meer respect moeten hebben voor de Griekse bevolking die het zelf ook niet breed heeft en desondanks deze mensen proberen te helpen!!
Ik vind dan ook dat ze wel eens, dankbaar mogen zijn en niet almaar roepen, ik wil, ik heb recht op, want in Griekenland zijn ook genoeg mensen die genoeg willen en recht hebben op een menswaardig bestaan.
Quote
#12
Hier in Zeeuws Vlaanderen is een groot deel van de bevolking afstammeling van de  Hugenoten ,dat zijn vluchtelingen
die in de zeventiende eeuw moesten vluchten uit Frankrijk alleen maar omdat ze protestant waren ,in het Katholieke
België waren ze ook niet welkom ,daarom zitten we hier met heel veel afstammelingen van de Franse hugenoten ,ja ik
ben er ook een van
Quote
#13
(16 November 2019, 11:36)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(15 November 2019, 21:54)Kosta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ooit zelf in die situatie gezeten of dit soort mensen gesproken?

Nee? Makkelijk oordelen van de bank af. Ook die mensen hebben het recht om nee te zeggen.

Ik heb op Chios er een aantal gesproken . Ze waardeerden de hulp heel erg en ze zijn blij dat ze niet meer in hun eigen land zijn maar ze hebben ook nog wensen , dat is toch niet zo gek . Ze willen verder Europa in om een nieuw leven te beginnen. Ik had ook mijn bedenkingen over dit 'soort' mensen maar na deze gesprekken gingen mijn ogen echt goed open.

Artikelen zoals dit zeggen mij heel weinig.

Toevallig wel ja. Zowat 38 jaar heb ik met vluchtelingen, asielzoekers en mensensmokkelaars te maken gehad, gesproken, gezien, enzovoort. Dus ik denk dat ik wel enige ervaring heb in deze.
Het zelf meegemaakt of de mensen DAAR gesproken ? Nee , dus kan je niet oordelen maar dat is mijn bescheiden mening.

(16 November 2019, 18:07)Ineke5 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Deze mensen zouden eens wat meer respect moeten hebben voor de Griekse bevolking die het zelf ook niet breed heeft en desondanks deze mensen proberen te helpen!!
Ik vind dan ook dat ze wel eens, dankbaar mogen zijn en niet almaar roepen, ik wil, ik heb recht op, want in Griekenland zijn ook genoeg mensen die genoeg willen en recht hebben op een menswaardig bestaan.
Dit bedoel ik nou. Een oordeel vellen op basis wat je in kranten of op internet leest.
Quote
#14
Jij wilde zeggen dat het zo goed gaat met de Griekse bevolking?
Ik dacht dat Ingeborg Beugel daar toch een ander beeld van geschetst heeft. Dat is dus niet waar in jouw ogen ?
Quote
#15
(16 November 2019, 22:36)Kosta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(16 November 2019, 11:36)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(15 November 2019, 21:54)Kosta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ooit zelf in die situatie gezeten of dit soort mensen gesproken?

Nee? Makkelijk oordelen van de bank af. Ook die mensen hebben het recht om nee te zeggen.

Ik heb op Chios er een aantal gesproken . Ze waardeerden de hulp heel erg en ze zijn blij dat ze niet meer in hun eigen land zijn maar ze hebben ook nog wensen , dat is toch niet zo gek . Ze willen verder Europa in om een nieuw leven te beginnen. Ik had ook mijn bedenkingen over dit 'soort' mensen maar na deze gesprekken gingen mijn ogen echt goed open.

Artikelen zoals dit zeggen mij heel weinig.

Toevallig wel ja. Zowat 38 jaar heb ik met vluchtelingen, asielzoekers en mensensmokkelaars te maken gehad, gesproken, gezien, enzovoort. Dus ik denk dat ik wel enige ervaring heb in deze.
Het zelf meegemaakt of de mensen DAAR gesproken ? Nee , dus kan je niet oordelen maar dat is mijn bescheiden mening.


Kosta, lees wat ik schrijf. 38 jaar gezien EN gesproken. Het was mijn job!!!

Niet alleen in België, UK, Frankrijk, Duitsland en Italië maar ook in Griekenland waar ik naar Moira geweest ben, het opvangkamp in Leros bezocht heb en in het politiebureel in Kos was tijdens het hoogtepunt van de toevloed vanuit Turkije. En dan moet ik ook nog Igoumenitsa vermelden waar ik samengewerkt heb met de Coast Guard in een onderzoek.

En dan ga jij zeggen dat ik niet kan oordelen daarover? Je kent me niet eens maar gaat zomaar beweren dat ik DAAR geen mensen gesproken heb? Je bescheiden mening is dik fout, man.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
Als je daar al geweest ben Patrick, dan vind ik dat je een te grote mond hebt. Ik ben daar ook geweest, onlangs nog en ga daar binnenkort weer naar toe.Ik moet zeggen dat ik een beetje. Misselijk word van die megala logia.
Quote
#17
(16 November 2019, 23:51)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als je daar al geweest ben Patrick, dan vind ik dat je een te grote mond hebt. Ik ben daar ook geweest, onlangs nog en ga daar binnenkort weer naar toe.Ik moet zeggen dat ik een beetje. Misselijk word van die megala logia.

Als iemand die me totaal niet kent of weet wat ik gedaan heb en waar zomaar beoordeeld dat ik er niet geweest ben en er dus niks van afweet, daar word ik ook misselijk van. Dan verdedig ik mij met feiten. Of mag dat niet soms?
En waarom zou ik dan een te grote mond hebben? Dat zou ik nu wel eens willen weten.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
Ik ga niemand quoten maar begrijpelijk lezen blijkt hier weer zeer moeilijk te zijn voor sommigen.
Quote
#19
Ooh, wat een misselijkmakende discussie hier!
Foei distantiërende, veroordelende hoogmoed van wij: de bange blanke man!
Al meer dan 25 jaar oud en helaas nog steeds actueel, meer en meer zelfs....:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#20
Ieder zijn mening, mijn mening is echter, als ik het filmfragment in het artikel bekijk, dan zie ik ondankbare mensen!
Waarom zou dit niet gezegd mogen worden, omdat het vluchtelingen zijn, of om maar politiek zo correct mogelijk te zijn?
Ondankbaar is ondankbaar en dat mag gewoon benoemd worden!

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
Heel goed Piepa, deze discussie heeft natuurlijk niets meer met alleen Griekenland te maken
Quote
#22
(16 November 2019, 17:07)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het moet ook niet zo zijn dat iemand die al 15 jaar ingeschreven staat  voor een woning of flat gepasseerd wordt door een vluchteling of gelukzoeker, die wel even zegt, daar heb ik recht op.

In Duitsland is dit momenteel een hot item en vrijwel dagelijks op tv te zien. De landelijke en lokale overheden doen er alles aan om zoveel mogelijk vluchtelingen aan een dak boven hun hoofd te helpen. Maar dat gaat vaak niet zonder slag of stoot; regelmatig worden de in de ogen van de vluchtelingen 'niet geschikte' woonruimtes geweigerd of zelfs in brand gestoken. Dit was niet wat zij voor ogen hadden; zij dachten meer aan een volledig ingerichte vrijstaande woning met tuin op het zuiden; maar zeker niet aan een flat.
Volg deze verhalen maar eens op de Duitse TV, walgelijk gewoon. En de Duitse stelletjes die al jarenlang voor een woning staan ingeschreven om een gezinnetje te kunnen stichten? Die moeten machteloos toezien hoe deze gasten hun woningen inpikken. Kan me goed voorstellen dat men hier langzaam maar zeker genoeg van begint te krijgen........
Quote
#23
(17 November 2019, 01:01)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(16 November 2019, 23:51)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als je daar al geweest ben Patrick, dan vind ik dat je een te grote mond hebt. Ik ben daar ook geweest, onlangs nog en ga daar binnenkort weer naar toe.Ik moet zeggen dat ik een beetje. Misselijk word van die megala logia.

Als iemand die me totaal niet kent of weet wat ik gedaan heb en waar zomaar beoordeeld dat ik er niet geweest ben en er dus niks van afweet, daar word ik ook misselijk van. Dan verdedig ik mij met feiten. Of mag dat niet soms?
En waarom zou ik dan een te grote mond hebben? Dat zou ik nu wel eens willen weten.
I
In je eerste reactie schreef je niet dat je in Moria was geweest maar algemeen met vluchtelingen had gewerkt.
Maar goed....ieder zijn mening erover.
Toen ik van de zomer een koud fles water gaf aan een groepje van 10 vluchtelingen en de dankbaarheid in hun ogen zag. Een fles water , waar praten we over?

(17 November 2019, 13:16)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(16 November 2019, 17:07)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het moet ook niet zo zijn dat iemand die al 15 jaar ingeschreven staat  voor een woning of flat gepasseerd wordt door een vluchteling of gelukzoeker, die wel even zegt, daar heb ik recht op.

In Duitsland is dit momenteel een hot item en vrijwel dagelijks op tv te zien. De landelijke en lokale overheden doen er alles aan om zoveel mogelijk vluchtelingen aan een dak boven hun hoofd te helpen. Maar dat gaat vaak niet zonder slag of stoot; regelmatig worden de in de ogen van de vluchtelingen 'niet geschikte' woonruimtes geweigerd of zelfs in brand gestoken. Dit was niet wat zij voor ogen hadden; zij dachten meer aan een volledig ingerichte vrijstaande woning met tuin op het zuiden; maar zeker niet aan een flat.
Volg deze verhalen maar eens op de Duitse TV, walgelijk gewoon. En de Duitse stelletjes die al jarenlang voor een woning staan ingeschreven om een gezinnetje te kunnen stichten? Die moeten machteloos toezien hoe deze gasten hun woningen inpikken. Kan me goed voorstellen dat men hier langzaam maar zeker genoeg van begint te krijgen........
Tuurlijk heb je er altijd ondankbare bij maar heel veel zijn heel dankbaar voor wat de Grieken doen voor ze.

En ik vind dat je het niet over één kam moet scheren en die mening hebben veel hier. Jammer.
Quote
#24
(17 November 2019, 13:22)Kosta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Tuurlijk heb je er altijd ondankbare bij maar heel veel zijn heel dankbaar voor wat de Grieken doen voor ze.

En ik vind dat je het niet over één kam moet scheren en die mening hebben veel hier. Jammer.

Het probleem zit m.i. bij het prille begin: aankomst in het eerste EU-land. Een aantal mag daadwerkelijk de titel 'vluchteling' voeren omdat zij vaak huis en haard hebben verloren en zichzelf en hun kinderen allereerst in veiligheid willen brengen om vervolgens een betere toekomst op te bouwen. Deze mensen willen vaak weer terug naar het land van herkomst zodra de veiligheid weer is teruggekeerd. Zij willen maar één ding: veilig en menswaardig de komende tijd doorkomen, zonder oorlog en ander geweld. Lijkt me zeer legitiem.

Maar helaas vormt er zich een steeds groter wordende groep die -vaak 'geholpen' door mensensmokkelaars- misbruik maakt van de faciliteiten die voor échte vluchtelingen zijn gecreëerd. Die mensen is ooit door de mensensmokkelaars (meestal in ruil voor grof geld) een veel te rooskleurig en mooi leven in Europa beloofd. Dit is dan ook de groep die voor de overlast zorgt en uiteindelijk vaak in een bedenkelijk circuit terechtkomt, met alle gevolgen voor zichzelf en de plaatselijke bevolking van dien, zoals bijvoorbeeld de hierboven beschreven situatie in Duitsland.

En hier zit 'm nou juist de crux: hoe weet je of iemand bij de eerste dan wel de tweede groep hoort Confused . Als we die groepen bij aankomst konden filteren bleef er véél meer ruimte over in de aankomstcentra en konden de échte hulpbehoeftige vluchtelingen ook veel adequater worden geholpen.

Voor mij is het duidelijk: mensen in acute nood moeten absoluut geholpen worden; al was het maar tijdelijk tot dat de situatie in het thuisland terugkeer toestaat. Maar 'gelukzoekers' en raddraaiers zijn wat mij betreft niet welkom. Het is hier geen luilekkerland, ook ik moet (inmiddels tot m'n 67e) voor m'n centen werken en heb (héél) lang geleden jarenlang moeten wachten voor toewijzing van m'n eerste huurwoninkje........
Quote
#25
(17 November 2019, 13:16)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(16 November 2019, 17:07)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het moet ook niet zo zijn dat iemand die al 15 jaar ingeschreven staat  voor een woning of flat gepasseerd wordt door een vluchteling of gelukzoeker, die wel even zegt, daar heb ik recht op.

In Duitsland is dit momenteel een hot item en vrijwel dagelijks op tv te zien. De landelijke en lokale overheden doen er alles aan om zoveel mogelijk vluchtelingen aan een dak boven hun hoofd te helpen. Maar dat gaat vaak niet zonder slag of stoot; regelmatig worden de in de ogen van de vluchtelingen 'niet geschikte' woonruimtes geweigerd of zelfs in brand gestoken. Dit was niet wat zij voor ogen hadden; zij dachten meer aan een volledig ingerichte vrijstaande woning met tuin op het zuiden; maar zeker niet aan een flat.
Volg deze verhalen maar eens op de Duitse TV, walgelijk gewoon. En de Duitse stelletjes die al jarenlang voor een woning staan ingeschreven om een gezinnetje te kunnen stichten? Die moeten machteloos toezien hoe deze gasten hun woningen inpikken. Kan me goed voorstellen dat men hier langzaam maar zeker genoeg van begint te krijgen........
Quote
#26
Zo denk ik er ook over, Ger.

En als jij echt op de vlucht voor een of ander regime of oorlog, ben je dankbaar voor de vrijheid en alles wat je aangeboden wordt.
Quote
#27
(17 November 2019, 11:10)Piepa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ooh,  wat een misselijkmakende discussie hier!
Foei distantiërende, veroordelende hoogmoed van wij: de bange blanke man!
Al meer dan 25 jaar oud en helaas nog steeds actueel, meer en meer zelfs....:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En wat met de blanke vrouw ??? Oja ...... mannen komen van mars en vrouwen van venus(heuvel). Er zijn in de geschiedenis van het mensDOM meer blanken als slaaf verhandeld dan donker blauwe medemensen  ... emotr*t.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#28
(15 November 2019, 21:54)Kosta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ooit zelf in die situatie gezeten of dit soort mensen gesproken?

Nee? Makkelijk oordelen van de bank af. Ook die mensen hebben het recht om nee te zeggen.

Ik heb op Chios er een aantal gesproken . Ze waardeerden de hulp heel erg en ze zijn blij dat ze niet meer in hun eigen land zijn maar ze hebben ook nog wensen , dat is toch niet zo gek . Ze willen verder Europa in om een nieuw leven te beginnen. Ik had ook mijn bedenkingen over dit 'soort' mensen maar na deze gesprekken gingen mijn ogen echt goed open.

Artikelen zoals dit zeggen mij heel weinig.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
En @ Ger  : je bent moderator van dit forum, er is niks mis met het schrijven van je mening maar pas op voor stemmingmakerij.
Quote
#29
Iedereen mag zijn mening geven, Ger dus ook, dat hij moderator is doet niet ter zake.
Wat Susan stemmingmakerij noemt, is wat ze er zelf van maakt omdat een andere mening dan de hare kennelijk niet goed is, of niet politiek correct genoeg.
We kunnen concluderen dat we het eens zijn over het feit dat we het oneens zijn, dus niets stemmingmakerij maar simpel een verschillende mening hebben.
En dat mag in een land met vrijheid van meningsuiting, tenzij dit afgeschaft is en ik dit gemist heb?
Quote
#30
(17 November 2019, 14:03)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(17 November 2019, 13:22)Kosta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Tuurlijk heb je er altijd ondankbare bij maar heel veel zijn heel dankbaar voor wat de Grieken doen voor ze.

En ik vind dat je het niet over één kam moet scheren en die mening hebben veel hier. Jammer.

Het probleem zit m.i. bij het prille begin: aankomst in het eerste EU-land. Een aantal mag daadwerkelijk de titel 'vluchteling' voeren omdat zij vaak huis en haard hebben verloren en zichzelf en hun kinderen allereerst in veiligheid willen brengen om vervolgens een betere toekomst op te bouwen. Deze mensen willen vaak weer terug naar het land van herkomst zodra de veiligheid weer is teruggekeerd. Zij willen maar één ding: veilig en menswaardig de komende tijd doorkomen, zonder oorlog en ander geweld. Lijkt me zeer legitiem.

Maar helaas vormt er zich een steeds groter wordende groep die -vaak 'geholpen' door mensensmokkelaars- misbruik maakt van de faciliteiten die voor échte vluchtelingen zijn gecreëerd. Die mensen is ooit door de mensensmokkelaars (meestal in ruil voor grof geld) een veel te rooskleurig en mooi leven in Europa beloofd. Dit is dan ook de groep die voor de overlast zorgt en uiteindelijk vaak in een bedenkelijk circuit terechtkomt, met alle gevolgen voor zichzelf en de plaatselijke bevolking van dien, zoals bijvoorbeeld de hierboven beschreven situatie in Duitsland.

En hier zit 'm nou juist de crux: hoe weet je of iemand bij de eerste dan wel de tweede groep hoort Confused . Als we die groepen bij aankomst konden filteren bleef er véél meer ruimte over in de aankomstcentra en konden de échte hulpbehoeftige vluchtelingen ook veel adequater worden geholpen.

Voor mij is het duidelijk: mensen in acute nood moeten absoluut geholpen worden; al was het maar tijdelijk tot dat de situatie in het thuisland terugkeer toestaat. Maar 'gelukzoekers' en raddraaiers zijn wat mij betreft niet welkom. Het is hier geen luilekkerland, ook ik moet (inmiddels tot m'n 67e) voor m'n centen werken en heb (héél) lang geleden jarenlang moeten wachten voor toewijzing van m'n eerste huurwoninkje........

Gelukkig is er nog altijd zoiets als de Dublin-procedure. (het vermijden van "asielshopping").
Jammer genoeg zit Griekenland samen met vooral Italië in de eerste lijn bij het binnenkomen van vluchtelingen. Griekenland & Italië spelen hierbij dan vooral als trechter. 
Die Dublin-procedure komt vooral de andere Europese landen goed uit en maken er dan ook veelvuldig gebruik van.
Quote
#31
@suzan, ik vind het ook een onterechte opmerking jegens Ger. Niks stemmingmakerij, feiten ..
Quote
#32
De nieuwe plannen/maatregelen van de regering Mitsotakis:

- Moria wordt gesloten
- Enkel nog gesloten centra voor asielzoekers op Lesvos, Leros, Samos, Chios and Kos met een capaciteit van 1.000 tot 5.000
- Asielzoekers die asiel krijgen worden overgebracht naar het vasteland. degenen die asiel geweigerd worden zullen teruggestuurd worden naar Turkije of het land van herkomst/oorsprong.
- Nieuwe criteria voor de NGO's. Enkel de NGO's die voldoen aan de nieuwe criteria worden toegelaten.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#33
Ik vind dit heel naar. Waarom zou je als vluchteling dankbaar moeten zijn?
- dat je geen bommen meer op je hoofd krijgt?
- dat je niet vermoord wordt om je mening, seksuele voorkeur of geloof?

Dat zijn basis voorwaarden die wij als beschaafde landen mensen moeten kunnen garanderen.

Er is echt niemand, maar dan ook niemand die zijn geluk zoekt in een kamp als Moira. Wij moeten onze ogen uit onze kop schamen dat er in 2019 nog geen goede voorzieningen zijn om deze mensen op te vangen en snel te beoordelen of zij in de Europese Unie mogen blijven of niet. Maar nee, we laten één van de armste landen van de Unie met de problemen zitten.

En als ze dan door mogen stromen dan gaan mensen  klagen dat statushouders of alles cadeau krijgen of onze banen inpikken. Het inderdaad niet snel goed!
Quote
#34
Ik verbaas me er ook altijd over dat vluchtelingen zo ver gaan van hun moederland. Waarom niet opnieuw beginnen in een buurland? Ze ondernemen levensgevaarlijke reizen om het materieel beter te krijgen en om in een compleet andere cultuur terecht te komen. Niet vreemd dat er dan problemen ontstaan. Vanuit Syrië naar Nederland is een echte cultuurshock.
En inderdaad de vele gelukzoekers snap ik wel, maar die verstoppen het hele systeem om mensen die in hun eigen land in levensgevaar zijn te kunnen helpen. Daar zul je hard tegen moeten zijn en terugsturen om hun eigen land te helpen opbouwen. Europa kan nooit alle mensen die het minder hebben opvangen. Want dat zijn er miljarden......
Quote
#35
Uitgeprocedeerde asielzoekers terugsturen gaat niet zo gemakkelijk. Zie maar naar Marokko. Marokko weigert zelfs om in discussie hierover te gaan.
Quote
#36
Misschien is mijn beeld de negatieve dan maar mijn vriend is internationaal chauffeur en krijgt echt heel erg veel met vluchtelingen te maken bij havens en andere plekken waar het "makkelijk" is om naar een ander land te gaan...
Hij is echt niet veilig op die plekken, met 100-den tegelijk bestormen ze de wagen, ze gooien dingen tegen je ramen, bedreigen je, hij is zelfs een keer uit de auto getrokken, gooien dingen voor je auto het is echt afschuwelijk.
Zelf heb ik in een detentiecentrum gewerkt, als je enigszins denkt iets te kunnen doen voor die mensen of dat je iets goed doet moet je daar gaan werken, je mooie bril van goed werk doen verdwijnt dan van zelf.
Mijn ervaring is dat de mensen die echt moeten vluchten blij zijn met alles, als ze maar een dak boven hun hoofd hebben, droog zitten, eten en drinken en sanitair hebben, bij elkaar kunnen zijn....
Als ik dan het filmpje bekijken dat de mensen uit Moria een kleinere maar veiligere plek kunnen krijgen, schoon, meer overzicht, muren, een vloer, bij een dorp, hulp.. tja dan maar een kleinere ruimte... de houding van deze mensen vind ik onbeschoft en ondankbaar, en nee ze hoeven echt niet alles maar te accepteren maar als je ipv dit aanbod liever terug gaat naar Moria dan blijf je daar maar fijn zitten.
Quote
#37
up
Viviane
Quote
#38
Het is een feit dat dit geen vluchtelingen zijn, maar gelukzoekers die willen profiteren van het systeem. Ze zijn inderdaad ondankbaar en stellen hun EISEN in een land waar ze niet thuis horen. Als ik emigreer pas ik me aan en leg ik me neer bij de regelgeving en de regels van het land. Ik ben ook niet akkoord met alle regels in Griekenland maar doe gewoon wat ik moet doen en betaal correct mijn rekeningen.
Quote
#39
(22 November 2019, 10:27)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Misschien is mijn beeld de negatieve dan maar mijn vriend is internationaal chauffeur en krijgt echt heel erg veel met vluchtelingen te maken bij havens en andere plekken waar het "makkelijk" is om naar een ander land te gaan...
Hij is echt niet veilig op die plekken, met 100-den tegelijk bestormen ze de wagen, ze gooien dingen tegen je ramen, bedreigen je, hij is zelfs een keer uit de auto getrokken, gooien dingen voor je auto het is echt afschuwelijk.
Zelf heb ik in een detentiecentrum gewerkt, als je enigszins denkt iets te kunnen doen voor die mensen of dat je iets goed doet moet je daar gaan werken, je mooie bril van goed werk doen verdwijnt dan van zelf.
Mijn ervaring is dat de mensen die echt moeten vluchten blij zijn met alles, als ze maar een dak boven hun hoofd hebben, droog zitten, eten en drinken en sanitair hebben, bij elkaar kunnen zijn....
Als ik dan het filmpje bekijken dat de mensen uit Moria een kleinere maar veiligere plek kunnen krijgen, schoon,  meer overzicht, muren, een vloer, bij een dorp, hulp.. tja dan maar een kleinere ruimte... de houding van deze mensen vind ik onbeschoft en ondankbaar, en nee ze hoeven echt niet alles maar te accepteren maar als je ipv dit aanbod liever terug gaat naar Moria dan blijf je daar maar fijn zitten.
Jij hebt geen negatief beeld Jacqueline, ik als ex chauffeur weet precies wat je bedoelt, het is toch van de gekke dat een zootje zwarte gelukzoekers deze jongens die hard werken voor hun geld molesteren, van de regering krijgen ze weinig hulp, nu heeft zich dat probleem richting Belgische zeehavens en de zeehavens in zuid Holland verplaatst, en weer doet de regering weinig, ja ze pakken af en toe iemand op.
Als een chauffeur in Engeland aankomt en er zit een zwarte gelukzoeker in zijn auto moet hij ook nog een boete van meerdere duizenden euro,s betalen.
Al dat asociale volk in een vrachtvliegtuig stoppen en ergens boven de Sahara droppen, daar is plaats genoeg.
Ik zal met deze uitspraak wel tegen heel wat geitenwollen scheentjes schoppen.

 
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#40
Inderdaad, je schopt tegen mijn schenen, en hard. Noem me een geitenwollen sok. Je kent me helemaal niet. Wat je nu schrijft gaat echter gewoon te ver, in mijn ogen. Natuurlijk deugt het niet als een vrachtwagenchauffeur te maken krijgt met tuig. Ik ken gelukkig chauffeurs die ook nog wat compassie kunnen opbrengen voor wat ze nog meer zien in de gebieden rondom de havens. De ongelijkheid in de wereld is groot, te groot in mijn ogen. De redenen waarom "de gelukszoekers" vertrekken, je kent ze niet, je ervaart ze niet. Het is onvergelijkbaar met de reden waarom wij emigreren of overwegen te emigreren. En als we dat doen, dan zoeken we ook geluk. Maar wij worden in ons land niet onderdrukt, als persoon of als groep, kennen geen grof geweld en de meeste van onze kinderen hebben redelijk vanzelf een toekomst die gelijk aan of beter is als die van hun ouders. Misschien is het een goed idee daar af en toe even bij stil te staan.
Ik wil overigens niet goed praten wat ik in het filmpje zie. Ik zie daar echter ook een kleine deel van een grotere groep zich irritant gedragen. Een deel ervan zijn kinderen die hun moeders of zussen napraten.
Ik hoef niet persé het laatste woord, maar een slot op dit topic als we verder gaan met schelden, lijkt mij geen slecht idee.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Raki is niet altijd goed voor de gezondheid Patrick 3 2.680 06 November 2018, 19:22
Laatste bericht: De Haarlemse mug.
  Komt het dan toch nog goed? Ger 0 2.151 15 May 2010, 13:38
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)